Zrovinka tato kauza ale jde mimo rámec obávám se toho, o co jde zde nyní především:
v běžném obchodním styku ve fabrice není možné, aby při proplácení faktur byly zvýhodňovaní dodavatelé tj. zde se jak je zřejmé z veřejných zdrojů proplácely faktury všem ostatním (aby nemohl být vyhlášen na Tatru konkurz a který by přece jen musel být více transparentní) a záměrně se ta "sekyra" udělala právě u té jedné firmy, která byla záměrně použita nakonec pro exekuci a tedy ke "zcizení" aktiv Tatry akcionářům Tatra, a.s.: a dle veřejných zdrojů se tím už i ti někteří pánové přímo novinářům chlubí a říkají, že tím prý takto Tatru zachraňovali.
Sám jsem tu přece o nějaký ten týden dozadu spočítal, že těch asi 650 mil. kč o které šlo přece nebyl zase tak velký problém pro akcionáře Tatry, a.s. vykrýt, tuším že se jednalo asi o řádově 30,- Kč na 1 akcii, přičemž nemuselo být upisováno vše a každým tj. za toho kdo by neupsal tak mohl zastoupit další krátkodobý úvěr, zcela nový akcionář nebo upsali by někteří stávající akcionáři navíc a zvýšili by si tak pozici v Tatře ... něco by bylo kapitalizováno ... k tomu ale nebyla vůbec příležitost, protože Adams potřebně nekonal (nesvolával valné hromady) a pravděpodobně(!?) naopak konal tak, že dal účtárně příkaz k tomu komu proplácet faktury a komu ne s tím, že se předem asi(!?) dohodl ... že tak pomůže Tatru zašantročit skrze sehranou exekuci ... a že dostane za odměnu funkci generálního ředitele v nové skořápce Tatra Trucks.
Sama nějaká obvykle ženská ve finanční účtárně totiž o své vůli nemůže rozhodovat, že u té jedné firmy udělá nakonec "sekyru" 650 mil Kč (tím že jí nebude Tatra platit) a ostatním že ty faktury proplácet naopak bude.
Věc toho Inda, nezlob se na mne a jak je prezentováno i v tebou odkazovaném článku, je pouze vítaná kouřová clona která se právě hodí k tomu aby se omluvilo to k čemu došlo a aktéři aby se vyvinili.
Ostatně, protože se mně nezdá že by Ind (zjednodušeně napsáno) hlasitě protestoval tak to může být i tak už předem domluvené, tj. že on bude tím v případě potřeby mediálním hromosvodem a že to nakonec vyšumí.
Protože ta věc, jak je popisováno a s ohledem na odbytové potíže ve fabrikách, navíc krize kolem náklaďáků se táhne ve světě pěkně dlouho, je to těžko nějak kriminalizovatelné a pokud se nenajdou přímé důkazy:
ten odbyt do Indie byl významný tím že vůbec nějaký byl, že jsou překupníci tak s tím se v této branži obvykle počítá a to, že nakonec prý výrobní náklady byly vyšší než co Tatra nakonec dostala tak je vinou a především Tatry samé, měla tyto náklady potřebně snížit a času na to měl dost a dost.
To je přece mantra, která se tu po roce 1989 pořád opakovala, že fabriky nemůžou cenu výrobků odvíjet od výrobních nákladů ale prvotně musí být vůbec rády, že mají nějaký odbyt a tak se musí nákladově tomu přizpůsobit, navíc když fabrika šla do kolapsu kvůli poklesu zájmu o auta a to byl případ Tatry tak to snížení nákladů a nalezení alespoň nějakého odběratele (třeba v Indii) bylo spojeno vůbec s vybalancováním Tatry alespoň na tzv. bod zvratu, od kterého by teprve se odrážela zase nahoru.
To byla věc Adamse aby toto provedl, nestačil na to asi jako šéf Tatry a tak místo toho, aby otěže dal včas schopnějším, tak pomohl "ožebračit" akcionáře Tatry, a.s. - prosím, to je moje důvodná pouhá spekulace z informací z veřejných zdrojů: akcionáři Tatra, a.s. by měli totiž co nejdříve požádat o svolání valné hromady a požadovat po Ronovi Adamsovi vysvětlení ... a j& ...