Z článku vyplývá, že jediná legální koloběžka je do výkonu motoru 250W a rychlosti 25 km/h. S limitem 25 km/h souhlasím - pro cestovní rychlost ve městě je dostačující a je to stále relativně bezpečná rychlost. S výkonem motoru je to ale problém. Kdo jel někdy na koloběžce s motorem 250W, tak ví, že je použitelná pouze pro děti nebo pro dospělého pouze na rovině a hladkém asfaltu. Jinak se na ní budete spíše odrážet než jezdit. Kde se tedy stala chyba? Problémem je zastaralá legislativa - konkrétně dosud platný silniční zákon z roku 2000. V té době samozřejmě elektrokoloběžky či jiná podobná vozítka neexistovala. Místo, aby se zákon novelizoval, tak nyní moudří legislativci uzákonili Povinné ručení, kde se drtivá většina uživatelů dostává do právní pasti. Proč to tak je, nevím. Přitom stačí pouze do našeho práva (konkrétně silničního zákona) implementovat odkaz na technickou normu EN17128. Ta již byla schválena pro celou EU a tudíž je platná i u nás. Problém ale je, že na ní (pokud vím) žádný zákon v ČR neodkazuje a proto je zatím neúčinná. Proč je tak důležitá? Detailně se v ní popisuje, co je vlastně elektrickou koloběžkou a mimo jiné tam vůbec výkon motoru není zmíněn. Výkon motoru je totiž trochu problémová věc, pokud nemáte přesně danou metodiku jak ho měřit. Výkon totiž záleží na proudové zátěži. Každý ví, že i elektrokola s motorem tzv. 250W mají motor několikanásobně výkonnější. Ale výrobce prohlásí, že je tzv. nominální výkon 250W. Jak to měří nevím. Možná tedy budou mít v budoucnu všechny e-koloběžky také deklarovaný výkon 250W, aby se legislativci v ČR uspokojili. Zákazník, pak ale při koupi už vůbec nepozná, co vlastně kupuje a zda mu pro jeho potřeby bude koloběžka vyhovovat... Nebo se naši legislativci konečně probudí z letargie a normu EN17128 do zákona účinně implementují a bude po problému! Konečně se zákazník nebude cítit podveden a bude moct tento, jinak skvělý, dopravní prostředek používat bez obav. Takže závěrem shrnuji, že to dle mě není až takový problém prodejců (ti se v našem zastaralém právu sami často nevyznají a vím, že s tím mají nyní problém i některé pojišťovny - zda 250 či 1000W), ale našich legislativců. Pokud má někdo možnost toto ovlivnit (novináři apod.), prosím, udělejte to. Je to v zájmu občanů této země. Já už jsem panu ministrovi dopravy panu Kupkovi o této problematice psal, bohužel bez odpovědi.