Předně ,fašismus je na Ukrajině, nikoli v Rusku. A můj příspěvek má ukázat na nesmyslnost současného Green Dealu v EU, musím se jen smát, když vím, jak se Západ vysmíval jádru a všichni se od něj odpojovali a jen Rusko s Čínou vesele budovali reaktor za reaktorem. Uběhlo pár let a Západ si dnes drbe hlavu, že tak nějak zaspal a bude muset opět hledat cestu k jádru. Rusko zatím buduje 4 reaktory v Indii, 4 v Turecku, 2 v Bangldéši, 2 v Bělorusku, 1 v Iránu, 4 v Číně , brzy přibudou 4 v Egyptě, 2 v Maďarsku, ...atd. USA staví doma celé 2. Takže "energetické veletoče " dělá Západ, nikoli Rusko nebo Čína. A obyvatelstvo tím trpí. Nyní se odstřihneme od spoehlivého dodavatele Ruska a dovážet budeme od : Angoly, Nigérie, S.Arábie, Iránu, Ománu, Kataru, .. všechno totality jao prase. Rusko svůj vývoz přesměruje a Indii a Čínu a pojede vesele dál. My v EU ovšem budeme mít energie o 200 % dražší, další skvělý výkon našich potentátů !
Příspěvky nebo odpovědi uživatele Balabán
Nedivím se
Nedivím se
Vůbec se nedivím nedůvěře lidí z dalších vládních "experimentů". To jsou nekonečné kotrmelce. Dobře si pamatuji, jak po roce 1990 vláda široce propagovala a nabízela lidem elektrické přímotopy , prý nejlepší způsob vytápění. Pak silně zdražila elektřina a bublina splaskla. Pak zase vláda lidi vyzývala k zavedení plynu, prý čisté topení, zbavíme se uhlí , pohodlné topení. Nyní opět otočka o 180 stupňů a vláda lidem radí zbavit se plynu jejlikož je "totalitní z Ruska" . Máme si prý pořídit zase tepelná čerpada a fotovoltaiku. Takže za pouhých 30 let nám vláda stihla dopručit už 3 způsoby topení : 1. Přímotopy, 2. Plyn, 3. Tepelná čerpadla - přitom předtím se 1000 let topilo dřevem a uhlím a všichni byli v pohodě.
Tu ropu stejně odeberou Indové
USA byly loni vykopány z Afganistánu, doufám, že už nikoho nenapadnou nejméně 20 let. Ukrajina už provedla několik mobilizací a má na bojišti převahu v početech vojáků nad Rusy 3 : 1, přesto se zrovna moc nehýbou. Rus zatím neprovedl žádnou mobilizaci, pokud by se stav fronty zhoršil, tak provedou mobilizaci také a počty na frontě se zase změní, tentokráte na 3 : 1 ve prospěch Ruska. A fronta by se začala rychle hýbat na Západ. Rusku ale bude zřejmě stačit zíslat oblast Chersonu a Luhansk a Donbas v administraticvní velké hranici.
Že by
Svět válku na Ukrajině tak hystericky neprožívá jako my. On má totiž své zkušenosti, roku 2001 USA přepadly Afganistán, 2003 zase Irák, r. 2011 NATO napadlo Lybii , r. 2016 USA Sýrii, ...atd. Do toho S.Arábie napadla Jemen,...atd. atd. A s Čínou a Asií máte pravdu. V březnu stoupl ruský vývoz do Číny o 26,6 % a v dubnu dokonce o 56,6 %. Evropa od Ruska přestane odebírat, Asie začne. Co se změní? NATO už pak nebude mít na Rusa jedinou páku !
Konkurenceschopnost LNG
Souhlas. Budeme topit a vařit na drahý LNG ,ale hlavně že bude "svobodný". Rusko mezitím přesměruje svůj export plynu na Indii, Čínu, Pakistán a další státy Asie a co z toho pak budeme mít ? Nic. jenom draží plyn v ekonomice. Už desítky let jsou uvalené těžké sankce na Kubu, Sev. Koreu, Irán, Venezuelu,Sýrii ... a došlo snad někde na změnu režimu ? Sankce tam pouze odskákali obyčejní obyvatelé snížením své životní úrovně, šéfové zůstali v pohodě. Že by snad sankce mohly položit největší stát na světě s největšímu surovinovými zdroji na světě, který je největším exportérem pšenice na světě a který má za svého přítele druhou největší ekonomiku světa = Čínu , to silně pochybuji. Rusko ročně těží 320 tun zlata, což je v penězích asi 20 miliard dolarů.
Tu ropu stejně odeberou Indové
Firmy a státy, které budou brát ruskou ropu s 30 % slevou budou mít obří výhodu před konkurencí, kterou pak budou moci cenově zničit. Představte si třeba v ČR dvě benzinky, jedna by vyráběla z ruské ropy a prodáva NATURAL po 26 Kč litr a druhá brala ropu od Arabů a NATURAL prodávala za 43 Kč. Kde by jste jezdil tankovat vy ? Já určitě k pumpě, která NATURAL vyrábí z ruské ropy ,myslím, že bych kvůli Zelenskému rozhodně netankoval za 43. A dělali by to i všichni ti, co mají dnes Ukro - vlajku : za oknem, na vratech, v autě, na brejlích, na bundě i vytetovanou na zádech. Kdo šetří má totiž za tři !
Tu ropu stejně odeberou Indové
Rusko tyto sankce opět ustojí a jsem zvědav ,když třeba za 5 let potom napadne Gruzii nebo opět Ukrajinu, jak budeme Rusko potom sankcionovat, když nic nebudeme vyvážet tam a nic dovážet od nich k nám. Všichni ruští oligarchové i politici budou pod sankcemi, nebudou už mít v EU žádný majetek a Rusko vymění v devizových rezervách všechny Dolary Eura za zlato a Juany. Vymyslet potom nějaké další sankce, to dokáže snad jen kouzelník ! Sami jsme si nyní vyrazili hůl z ruky. Po roce 2022 už nikdo nedokáže na Rusko vymyslet žádné nové sankce , prostě to není technicky možné. Vše už bylo uvaleno.
Nesmysl
Taky si myslím, že jsme se střelili do vlastní nohy. Rusko vždy za všech okolností své dodávky surovin plnilo i za časů studené války. Nyní se od ruské ropy a plynu odstřihnem a když se podívám s jakými totalitními režimy už jednáme o zavedení dodávek, tak je mi z toho rovnou špatně. Namátkou : Omán, Katar ,S.Arábie /nedávno jen za víkend poravila 81 osob bez řádného soudu/, Libye, Irán, Angola, Nigérie, Irák, Alžírsko,Venezuela ... atd. Pozoruhodné režimy !, kterým věříme více jak Rusku. Navíc na dvě z těchto zemí - Venezuelu a Irán uvalily USA nedávno sankce jako na zločinecké režimy ! Režim se tam nezměnil a už najednou nejsou - "zločinecké" ?? To mi rozum nebere. Dnes jsem četl další článek o ruském dřevě, kterého už nechodí miliony kubíků do EU jako dříve, velké obavy mají výrobci nábytku a dokonce je obava, aby bylo dostatek hajzlpapíru v Evropě !
Nesmysl
Souhlas s těmi byty. Teď jsem četl, že letos je 70 % bytů prodaných v Praze na investici. Tuto věc bych zarazil, jako to udělali v Číně, když tam prudce rostly ceny nemvistostí. Růst způsobovali ti, co si byty nekupovali na bydlení ale na investici.
bezvadný nápad
Obsadit druhý největší stát Evropy Ukrajinu jistě Putin nechtěl se svými 150 000 vojáky, kteří stáli proti 250 000 ukrajinské armádě , po mobilizaci asi 500 000 armádě. Kydž Hitler vyrazil r. 1939 na Polsko /poloviční stát/ tak nasadil 1 500 000 svých vojáků, tedy 10 násobek, pak Polsko obsadil. Za válku na Ukrajině můžou USA a NATO. Ruskému požadavku na to, že Ukrajina nemá jít do NATO se mělo včas vyhovět při jednáních ,dnes si to Rusko stejně vybojuje a bude to mít, bohužel ale to zaplatí životem desítky tisíc lidí. Nemohlo to dostat už při těch jednáních ???? Rusko je velmoc , to není - "věčně uslinatný shrbený leštič klik mocností " - ČR. Česká republika dneška, to je "servilní ocásek zájmů" končícího hegemona - USA.
Zvláštní sitauce !
Po Rusku se chce, aby dodržovalo všechny uzavřené smlouvy, naopak Západ všechny porušuje, viz. sankce. Ať Rusko nazve platby Rublem za svou "sankci" a bude to "fifty fifty". Některým západním "opatřením" se směju až se za břicho popadám. Firma Nestlé například předevčírem oznámila, že v Rusku končí s výrobou perivé minerální vody, je to prý výraz nesouhlasu s válkou a nový - "úder na Rusa". No, po takových "úderech" se jistě Rus musí položit !
Dekadence Evropy je víc než viditelná
Souhlas. Putin je vítězem. USA a EU prohrály tuto bitvu. Při předválečném handrkování totiž Biden stále tvrdil, že Ukrajina vstoupí do NATO, když si to přeje. Nyní to už neplatí, Ukrajina chce totiž podepsat dohodu, že se stane navždy neutrální zemí bez vlastních útočných zbraní a bez cizích vojenských základen na svém území. Naše mainstream média nám všem lžou do ksichtu. Prý měl Putin v plánu do 7 dnů !! obsadit celou Ukrajinu ! Je to dle známých faků pravda ?? není ! Putin nasadil do akce jen 150 000 vojáků, mnoho z nich záklaďáků. Když Hitler napadl r. 1939 Polsko /= menší zemi jak Ukrajina/ ,tak nasadil 10 násobek !! vojáků a 4736 tanků a z východu se přidalo 800 000 vojáků SSSR , celkem tedy Polsko podlehlo útoku 2 300 000 vojáků !!! A dvakrát větší území Ukrajiny /je větší jak Francie !!/ prý měl Putin obsadit do týdne ! se 150 000 muži včetně záklaďáků. Vycucané z prstu. Kdejaký náš novinář zcela přesně zná Putnovy plány. A prý ruští generálové čekali, že je budou Ukrajinci bez boje vítat jako osvoboditele s chlebem a solí. Je to možné ? Není ! Rus 2014 uloupil Ukrajině Krym a Donbas a zabil mnoho Ukrajnců. Čekat, že tam Rusa budou vítat můžou jenom naši prolhaní novináři ! Ukrajinec a vítat s kyticemi okupační ruskou armádu. To můžou pustit do oběhu jen naši novináři. Vítali jsme snad my březnu 1939 Wehrmacht, když jel do Prahy ? po předchozím záboru Sudet ? Nakonec - 150 000 Rusů zaútočilo na 250 000 armádu Ukrajiny , která po mobilizaci měla 400 000 mužů. Naši novináři přesto tvrdí, že do týdne plánoval Putin obsazení druhé největší země Evropy. To se ještě nikdy nikomu v historii nepovedlo. Obsadit stát 600 000 km čtverečních do týdne. Naši novináři si nevidí do huby.
Co myslí Evropa tím vydíráním?
Souhlas ! Když budu místo v Eurech platit v Rublech, je to prý vydírání. Až se moje zásobníky na plyn vyprázdní a já pak budu muset odpojit polovinu průmyslu a polovinu domácností od plynu, tak jsem "vyhrál" a nejsem už vydírán ??? I když ekonomika mojí země letos půjde do recese ?? Mému tchánovi je 86 a tchýni - 80, topí v domě jen na plyn, až oba zmrznou, komu mám jít pak poděkovat ? Německému ministru průmyslu nebo tomu našemu, českému ?
Vydírání ????
Já si každý den chodím vedle do sámošky kupovat rohlíky za Koruny. Mám to jen 50 metrů. Pokud v této sámošce zítra vyvěsí cenovky v Eurech , skousnu to bez potíží a protože je to nejbližší sámoška, tak si sjedu do směnárny ,vyměním kačky třeba za 200 Euro a "pojede se dál" !! Budu mít na rohlíky za Eura na celý rok 2022. A rozhodně nebudu prodavačkám v sámošce nadávat, že mne - "vydírají !" nějakou změnou plateb. A pokud tam třeba vyvěsí, že rohlíky prodávají za indické rupie, tak si zajedu do směnárny pro rupie. Mám hlad, jíst musím, do směnárny to mám 15 minut tramvají, takže - "vo co GO !!! Druhou sámošku mám kilometr daleko a kdyby se tam nakupovalo pořád za koruny, stejně zůstabnu věrný té vzdálené jen 50 metrů a budu z kapsy tahat třeba ty Rupie. Mně to nepálí !
Nabaláb informace o Africe zřejě má
Mně stačí mezinárodní statistiky o nominálním HDP na obyvatele ,který byl loni v Rusku 12 000 Dolarů a na Ukrajině 4000 Dolarů ,Rus je tedy 3 krát bohatší. Jinak konzumní rozežranost považuji za neštěstí civilizace i přírody, rád vzpomínám na své krásné dětství, kdy jsme neměli auto, video, mobily, internet, ... atd. a jen černobílou televizi, kde běžel jediný program. S partou kluků jsem byl stále v přírodě, hráli jsme si na vojáky, stavěli různé bunkry, cvrkali kuličky a měli fyzičku ! Dnešní děti jsou proti mé generaci jenom chcíplotiny co stále čumí do mobilu nebo počítače a trpí tisíci druhů alergií. Já dostal za léto vždy 10 žihadel od vos, 15 od včel , sem tam od sršně ,párkrát jsem spadl do kopřiv, brodil se přes ledový potok. Báječné !
Vidím Kovanda že se nudíte .....
Miliony Rusů si oblíbily k dovolené moře v Egyptě, další milony v Turecku. Ti bohatší míří do Thajska. Rus je 3 krát bohatší jak Ukrajinec a to roku 1991 v době rozpadu SSSR na tom byli přitom úplně stejně. Na Ukrajině je něco silně shnilého ! Je to dnes nejchudší země Evropy ! Myslím dobu už před válkou.
Putin - popularita už 83 % !!!
Soudruhu, zjisti si něco o nezávislé orgnizci Levada , to není ruská vládní organizace, kdo zjišťuje průzkumy veřejného mínění. To číslo sedí.
Porušení smluv ?
Musím se smát tomu, že prý ze strany Ruska půjde o porušení smluv ! A co Západ , který mu jako první zablokovat devizové rezervy za 300 mld. USD, který se zoufale snaží znemožnit prodej ruského zlata za dalších 132 mld. USD, který jednostranně ruší firemní smlouvy a dohody o dodávkách různého zboží do Ruska a který dokonce svou vojenskou silou hrozí jiným neutrálním státům, aby s Ruskem neobchodovali a přestali plnit dříve podepsané dohody o vzájemné obchodní výměně ??? To snad není porušení dohod ? Západ je nesmírně namyšlená nafoukaná a sebestředná část světa ,která má ale jenom 14 % světových obyvatel. Ještě nedávno vraždil Západ lidi ve svých koloniích po milionech a nyní je náhle - "dobrodinec Zeměkoule ??" Žádám Indii, Čínu, Afriku i Jižní Amariku, aby na tuto svou těžkou zkušenst se Západem nikdy nezapomněli a navzájem spolupracovali na likvidaci dolarové nadvlády nad světem.
Putin - popularita už 83 % !!!
Dnes vyšel výsledek průzkumu ruské nezávislé organizace Levada Center o poularitě Putina u obyvatel v Rusku. V únoru byla 71 %, v březnu, po útoku na Ukrajinu, vzrostla popularita na báječných 83 % !! Zdá se, že Rusům ten váš "drahý boršč" jaksi vůbec nevadí, pane Kovando !
Rubl prudce posluje !!!!
Tak škrtali nuly i Němci 1923, Poláci v devadesátkách, ....atd, nic divného. USA zase svým občanům 1934 zabavili pod trestem 10 let vězení všechno jejich zlato. Znáte málo z historie. V ruské škrtání nul nevěřím. Do roku 2014 byl dolar za 35 Rublů, poté za 70 nyní je za 90. To není tak veký rozdíl. Ruským exportérům to bude svědčit , jejich zboží bude na trzích maximálně levné. Pro Rusa začíná nové dobré období, jelikož se naváže na stále rychle stoupající ekonomiky miliardových zemí Číny a Indie. Prognóza pro rok 2050 : největší ekonomiky světa : 1.Čína , 2.Indie, 3.USA - USA už budou barevnou zemí jako Brazílie, převahu tam budou mít jména jako : Rodriguéz, Sancho, Chuaréz, Pedro, Fidél, Raul, Domingo.... no, to budou zvláštní USA ! Jen aby tam nevypukla občanská, až bude barevná většina poroučet bílé menšině !
Vidím Kovanda že se nudíte .....
To je nářků nad nějakým borščem v zemi, která vede válku ! U nás válku nevedeme a v únoru byla inflace přes 11 %, myslím , že v březnu bude nějakých 15 %. Rus na rozdíl od nás dovede ledacos vydržet a snášet ! Během 900 dnů trvající blokády Leningradu obyvatelé nejprve snědli kočky a psy, když už nebyli, tak jedli krysy a myši, když už snědli krysy , tak museli pojídat své mrazem a hladem zemřelé sousedy. Když se nasytili, tak šli buď do fabriky vyrábět tanky a nebo do zákopů bránit své město. I když byli kanibalové "z donucení", tak nacisty nakonec na kusy rozmátili. Myslím, že Rusa dnes nějaký dražší boršč nemůže vůbec rozházet. Nás ano.
Plyn
Kdyby se SSSR bál vysokých ztrát svých vojáků v období 1941-45 , tak dnes už český národ neexistuje a ti, co by snad zbyli jako obyvatelé Říše by povinně hajlovali. Pokud by se totiž Stalin sesypal a Wehrmacht by bez velkých ztrát postoupil až k Uralu, chtěl bych pak vidět armádu USA, jak osvobozuje celou Evropu od hranic Španělska až po Ural, to je bratru asi 4000 km území. Museli by v Evropě obětovat několik milionů svých vojáků ,než by tohle zvládli. Celkové ztráty USA v období 1941-45 přitom byly jen 400 000 v Tichomoří i Evropě dohromady. Ani atomová bomba by USA nepomohla, část svých divizí by Hitler umístil do center okupovaných velkoměst /Paříže, Bruselu, Prahy, Kodaně, Rotterdamu, Bělehradu, Atén, Varšavy, Minska, ...... svrhli by pak Američané atomovou bombu na Paříž, aby tak zničili jednu nebo dvě německé divize ? Zbytek svých vojsk by pak Hitler rozmístil po Evropě po menších celcích /pluky asi po 1000 mužích, na které se jaderná puma nevyplatí shodit. NATO vyčítám útočné války na státy, které jim nic neudělaly = Irák, Vietnam, Lybie apod. Sám nevím, jak mi vlastně chudí Iráčané nebylo Lybijci ubližovali, že museli být napadeni a týráni. Nebát se vysokých ztrát vojáků ve válce proto Hitlerovi, to byla naopak čest a pomoc lidstvu.
Plyn
Že by Rusko nezvádlo vyrábět těžní věže na ropu, to si rozhodně nemyslím. Stát, který nyní staví asi 20 jaderných reaktorů po celém světě, 10 jaderných ponorek, 5 jaderných ledoborců, který vypouští lidi do kosmu asi nebude - "dumat na úkolem", jak si vyrobit vrtnou věž na ropu. Už kdysi za časů SSSR před 50 lety byl SSSR první na světě v těžbě ropy a žádná západní firma do jeho těžby nic neinvestovala, ani peníze, ani znalosti. Že by náhle "zapoměli" , jak těžit ropu ? Namyšlenost o naší západní výjimečnosti je někdy skutečně gigantická.
Přstěhovat hlavní město Ruska do Asie
Ruský miliardář Oleg Děripaska navrhl přesunout hlavní město Ruska do Asie do Novosibirsku. Tím by se ruská metropole ocitla mimo dosah raket středního doletu NATO a od hranic NATO v Polsku by tanky NATO musely ujet asi 4000 kilometrů, než by dojely do Novosibirsku, Za tu dobu by se všechny zadřely a nebo utopily v bahně Sibiře. Noví přátelé Ruska jsou miliardoví giganti Čína s Indií, tedy na Evropu se Rusko chystá vykašlat. Ať si "zbytek Evropy" - "vyhnívá po svém". Už ale plně bez ruských surovin.
Rubl prudce posluje !!!!
Rubl proti Dolaru včera posílil o plných 10 % , dnes zatím také o 10 % !! už na 85 Rublů za Dolar. Když Putin před měsícem zaútočil, bylo 130 Rublů za Dolar, dnes už jen 85. Za poslední měsíc je Rubl nejrychleji posilující měnou světa !!! Posílil za měsíc o pěkných 35 %. vysvětlení je jediné, některé státy Západu svůj strach, že budou brzy bez plynu neustály a Rubly ve velkém skutečně skupují na trhu. Tím rubl také rázně posiluje. Tento Putinův tah zdá se vyšel. Dokázal vrátit Západu kopanec.
Někteří analytici už plní roli trollů
Pan Biden v r. 1999 jako tehdejší senátor s panem McCainem navrhl , aby bombardování Srbska a Bělehradu bylo "co nejhutnější", aby došlo na roztřískání celé infrastruktury, fabrik, mostů ,silnic, ,....atd. "Na civilní oběti nebrát ohledy." Připadá mi zvláštní, ža tato figura dnes Putina nazývá válečným zločincem ! On sám ho předběhl asi tak o 20 let. Biden se zasadil o ničení Srbska, Putin dnes Ukrajiny. Tito dva pánové si nemají co vyčítat. Jeden za 18, druhý bez 2 za 20.
Na co nám je ruský plyn?
Jen zajímavost. Temelín se bez ruského paliva obejde, nikoli ale Dukovany ,které musí brát ruské palivo až do konce své životnosti někdy za 15 let. Svojí politikou si tedy můžeme vbudoucnu zajistit vypnutí Dukovan, palivo je u nás asi na 3 roky, pak šlus a konec.
Každý individuálně za sebe
Položit plynovod z Izraele po dně moře je tak min. za 2 roky. Takže nynější krizi už to neovlivní. V Nizozemí je velké plynové pole Groningen ,v důstedku těžby tam ale praskají domy a vznikají otřesy půdy, takže těžba probíhá právě útlumem. Norsko už moc těžbu zvýšit nemůže. USA slíbily letos dodat navíc EU asi 15 miliard kubíků, Rus ovšem dodává ročně 180 miliard = 12 násobek.
Plyn
Indie letos dováží čtyřnásobek ruské ropy jak loni, Čína už ohlásila, že nyní zredukuje svůj import LNG z nepřátelských států Austrálie a USA a místo toho bude vozit plyn ruský. Zdá se, že kolaps Ruska se odkládá na neurčito. Dnes Rubl na burze posílil proti Dolaru o skokových + 9,63 % ! na 95 za Dolar. Před měsícem byl na 130. Zdá se, že někteří členové EU podlehli strachu z kolapsu svých ekonomik a Rubl už skutečně nakupují ! Jinak by tak masívne nerostl. Už se těším na ten "marast" v EU, který se blíží !
Plyn
Ano, souhlas. USA užívají ve svém obchodě svoji měnu Dolar, Rusko chce užívat svoji měnu Rubl a někomu se to nelíbí ?? Světový policajt č. 1 už by měl konečně - "natáhnout brka" ! Zdá se , že trojici Čína, Indie a Rusko by to mohlo v budoucnu vyjít. Obyvatel mají 3 miliardy = 10 násobek USA a pokud budou obchodovat spolu ve svých národních měnách Juan, Rubl a Rupie , tak můžou Dolaru udělit slušný kopanec.
Plyn
V EU se z plynu vyrábí velmi značná část elektřiny ,já si na ruském plynu denně vařím snídani i večeři a miliony dalších Čechů stejně. V ČR má ruský pyn podíl 80 %. Pochybuji, že bych si v červenci nevařil čaj na snídani, protože je teplo. EU se chystala právě v létě ruským plynem doplňovat zásobníky pro příští zimu. Zdá se, že zůstanou prázdné !
To je lumpárna
Přd 24 lety jsme prodali své zásoby po 300 USD za unci ,dnes je cena na 1.950 USD /unce, tedy více jak 6 násobná ! Opravdu povedená finanční operace !
v době válek a finančních turbulencí
Zlato s označením "Bank Rossii" se dá lehce přetavit, aby bylo bez označení a pak s mírnou slevou prodat jako anonymní. Vy myslíte,že když v Austrálii ,Africe nebo na Sibiři vykutáte 5 kilový valoun zlata , že je to - "hmota bez ceny" ,když to na sobě nemá vyraženo třeba - "Bank of Schwitzerland" ?? Nabídněte mi tento "anonymní valoun 5 kilo" a já vám za něj dám 4 miliony Kč. A ještě parádně vydělám, jelikož má cenu 6 milionů. No a stejně může své zlato lehce prodat i Rusko. Neznám člověka, který by nekoupil levné zlato.
Plyn
Tak to už se těším na čtvrtek, až uběhne týden po kterém měl Západ začít platit v Rublech. Na ruském plynu je například Rakousko závislé z 80 %, ČR z 80 % a Bulharsko z 90 %. Je možné čerpat ze zásobníků, ale jak dlouho ? To bude "zajímavý souboj nervů", až Rusko dodávky zcela zastaví ! My potřebujeme plyn, Rusko zase naše peníze. Kdo to déle ustojí ??? Neodvážím se tipovat ! Každopádně očekávám dobrou "zábavu" ! V Německu už jsou prázdné regály superamrketů s moukou, rýží a oleji. Lidé tam křečkují zásoby ve velkém. Zdá se, že bude pořádně hůř ! Ekonomika se zastaví. Kdo dodá do EU náhradu ruského plynu ? Cesta lodí z US přístavů v Karibiku do EU, to je nějakých 14 dní než dorazí, z Austrálie asi 6 týdnů. Ovšem nahradit je možné jen pár procent ruských dodávek. J ezajímavé, že s eZápad ohání nějakými podepsanými smlovamui, když Rusku zmrazil jeho devizové rezervy za 300 mld. USD, tak snad "smlouvy neplatí" ??? Zmrazit můžeme, platit nechceme ? Zde je pravda plně na straně Ruska. Doufám, že v tomto sporu vyhraje. Jeden může a druhý nemůže ??
Tak tomu fakt nevěřím
Rublů bylo po začtku ruské operace 130 za Dolar, pak 114 , nedávno 105 a dnes 98. Rubl je za poslední měsíc nejrychleji posilující měnou světa.
Někteří analytici už plní roli trollů
Tak tohle je přesně i můj názor. Že válka bude v případě odmítnutí logických požadavků Ruska na neutrální Ukrajinu, to přeci sám Biden předpovídal asi 10 krát a navíc rovněž Rusko to dalo najevo při probíhajících jednáních o jeho požadavcích :" Pokud jednání selžou nebo se budou záměrně protahovat, tak my se tomu přizpůsobíme a "budeme konat jinak ,dle našich národních zájmů". I trouba pochopí, že když jednání selžou, tak "konat jinak" znamená válku. Přesto USA a Ukrajina tuto válku chtěly a záměrně do ní šly s dojmem, že Rusko snad porazí. Že by sankcemi ??? Severní Korea je pod sankcemi už desítky let a předevčírem úspěšně vypustila svou 100 tunovou mezikontinentální raketu s třítunovou hlavicí z 11 nápravového přepravníku : Hwasong 17. Tato raketa může s jadernou hlavicí zasáhnout třeba New York. 10 milionová Kuba je pod sankcemi od roku 1962. Rusko je zcela soběstačný stát surovinam i potravinami, má 146 mil. obyvatel , ne 10 mil. jako Kuba ,za politického a ekonomického spojence má ekonomické monstrum Čínu, která do 6 let převálcuje USA v nominálním HDP. Že by sankce mohly takovýto stát zničit ? Nikoli. Nejvíce utrpí EU a poté Ukrajina, ta bude zcela rozmlácená . Co vedení Ukrajiny chtělo, to nyní má. Požadavek Ruska na odmítnutí vstupu Ukrajiny do NATO byl zcela oprávněný a legitimní. NATO je útočná válečná organizace ,která 1999 přapadla Srbsko, 2001 Afganistán, 2003 Irák, 2011 Lybii, 2015 Sýrii. Kdo se NATO znelíbí, toho pak napadnou. Že při tom porušují mezinárodní právo ? Na to z vysoka kašlou.
Kovanda
Je to článek na politickou objednávku. EU se bude ruského plynu zbavovat nejméně 5 let , do roku 2027. Za tu dobu může Rusko postupně přesměrovat tok plynu do Číny a Indie. Nyní by se měl začít stavět plynovod Síla Sibiře II přes Mongolsko do Číny - roční přepravní kapacita 50 mld. kubíků = třetina dodávat plynu do EU. Indie už souhlasila s navýšením odběru energetického uhlí z Ruska a rovněž Čína. Ruští oligarchové mizí ze západní Evropy i se svým majetkem v Dubaji, kde je vítají, Letecká linka Dubaj Moskva bez potíží funguje , miliardy tak budou staženy z Londána ,Paříže a Říma do Dubaje a spol. EU - "určitě vydělá" ! Čína má dvakrát větší export zboží jak USA, je gigantickou dílnou světa. Sama má více obyvatel jak celý Západ dohromady. Že by tedy před USA poslušně padla na kolena ve starchu ze sankcí , to ani náhodou - Trump už to zkusil a nepochodil ! Západ má dnes už jenom 14 % obyvatel světa a rok za rokem je to míň a míň. Že by mohl navždy dikitovat svoji vůli zbylým 90 % obyvatelům Zeměkoule, to si rozhodně nemyslím ! J etřeba Západ "vyléčit" z takovýchto myšlenek na diktát zbytku světa ! Možná se nyní k tomu opět o něco přiblížíme , státy BRICS mají přes 3 miliardy obyvatel = 10 násobek USA , čas pracuje proti USA.
USA
Ano, hrubý státní dluh USA = 130 % HDP není nic moc, my 40 % a Rusko 17 %.. USA jako první mocnost světa končí. Do 6 let je Čína předstihne v objemu nominálního HDP a bude největší ekonomika světa. Už dnes je největší v HDP dle parity kupní síly.
Samozřejmě
Můžou včely za to, že vás popíchaly, když jste jim sám tloukl větví do úlu ? Nemůžou, vinen jste sám. USA "tloukly do ruského úlu" pořádně, teď to mají. Pokud je NATO útočná válečná organizace /viz. přepadení Srbska, Afganistánu, Iráku, Lybie, Sýrie,...../ tak aní já bych nebyl klidný, mít ho na svých hranicích. Finsko není v NATO ani jiné válečné organizaci od roku 1945 , leží na ruské hranici. Nebylo napadeno.
Samozřejmě
Za krvežíznivého a prolhaného člověka já naopak považuji třeba bývalého prezidenta USA G.W.Bushe ,tato figura napadla pod zcela vymyšlenými důvody roku 2003 Irák, kde pak v nastalé válce zahynulo na 300 000 Iráčanů, podstaně více, než je dnes obětí na Ukrajině. Putin, jako prezident velmoci, se už dále s rozšiřováním NATO nemohl dívat na ohrožení bezpečnosti své země - při jednáních se mu mělo vyhovět a podepsat, že Ukrajina nebude do NATO přijata. NATO je útočný vojenský pakt, nikoli obranný, jak se sám nazývá. Zahájil války proti :Srbsku 1999, Afganistánu 2001, Iráku 2003, Lybii 2011, Sýrii 2015 - jak má Rusko NATO věřit, že je obranné ? Tomu nemůže věřit nikdo. S válkou na Ukrajině nesouhlasím, ovšem můžou za ni USA. Měly vyhovět Rusku v jeho oprávněném požadavku. Pak by žádná válka nebyla. Za mrtvé na Ukrajině tak může Biden a USA, nikoli Putin.
Samozřejmě
Ty "negramotný prasata" kdysi porazily Napoleona i Hitlera a dnes třeba Rosatom staví jaderné reaktory po celém světě - v Turecku 4 , v Indii - 4. v Bangladéši - 2, v Bělorusku - 2, v Číně - 4,... atd. atd. V ruských loděnicích je dnes ve stavbě 5 ledoborců na jaderný pohon a 10 jaderných ponorek, několik z nich třídy Borey s jadernými raketymi Bulava s vícenásobnou řiditelnou manévrující hlavicí. Rusko je spolu s USA a Čínou jediný stát, který vypouští lidi na běžnou dráhu. Rusko je největší exportér pšenice na světě ,... kdysi tento národ zplodil Čajkovského, Dostojevského,Šostakoviče, Šiškina, ..... atd. Mám pocit , že váš výraz "negramotné prase" se hodí spíše na vás, jakou VŠ jste absolovoval mohuli - li prosím vědět ? a jakým titulem se honosíte ? Jistě jste nejméně Doc.Ing.
Plan
Nevěřím žádným papírkům, já shromažuji zlato.
Plan
Musím se smát, když dovozci plynu z Ruska dnes překvapeně říkají , že platba v Rublech za plyn není ve smlouvách. A bylo snad ve smlouvách o ruském nákupu dluhopisů USA a Eu , že když se státům NATO nebude chování Ruska zamlouvat, že mu tyto dluhopisy můžou natrvalo zmrazit ? , tedy vlastně ukrást ? A že můžou zabavovat vily, jachty , domy ,fabriky , podíly Rusů v EU ? Pánové za Západě ,proberte se !! jsou to SANKCE ! Sankce na Vás ! Vy sankcionujete Rusko ,ono sankcionuje po právu zase vás ! Nic divného. Už se těším na příští týden, jak Západ bude ruský plyn kupovat. Když ne za Rubly tak nepoteče vůbec ! A jde o 40 % spotřeby EU ! EU hrozí obrovská recese ! Vyčerpá své zásobníky a pak kolaps ekonomiky. Těžko také naplní zásobníky na příští zimu, když nic nepoteče. Rubl posílil ze 105 na 100 Rublů za Dolar, zdá se , že někdo Rubly opravdu na trhu skupuje ,ten prozíravý !
Kdo je na světě nejsilnější ten rozhoduje
Nevím, proč by nemohlo Aramco jako domácí saudská firma platit daně ve své domácí měně ve své zemi ? Saudská Arábie přeci nejsou USA. Já když platím daně z nemovitostí, také platím v Kč a ne v Dolarech nebo Eurech. To třeba velká firma Volkswagen vyplácí dividendy v Dolarech ? Já myslím ,že v Eurech, když je z EU. Kdo chce dolary, tak si to pak může kdykoli směnit. Přijde doba, kdy se bude čínský Juan mnohem více užívat v platebním styku, už jen proto, že export zboží z Číny je dvojnásobný, jak export z USA a rozdíl stále stoupá. Hlavním obchodníkem světa je dnes už Čína, nikoli USA. Je opravdu "padlé na hlavu", když třeba Japonci chtějí od Saudů dovézt ropu a nejdříve na světovém trhu musí poptávat Dolary, aby jimi mohli ropu zaplatit. V jejich Jenech to nejde. Tento systém se už přežil a je třeba přijít na model vypořádání obchodu v národních měnách. Dola rmá také velké ... výkyvy, roku 2002 bylo 1 Euro za 1 Dolar, roku 2008 bylo 1,60 Dolaru za 1 Euro. To byl "parádní sešup " ! o 60 %.
Tonoucí se stébla chytá aneb ber kde ber
Zajímavé ! Irán, ještě nedávno "odporný hnusný teroristický" hlavní nepřítel USA a nyní by to měl být zachránce Západu před vysokými cenami ropy ?? USA už také přilezly za Madurem ve Venezuele, ktereho ještě nedávno málem svrhly a tvrdě sankcinovaly. Také by rády jeho ropu dostaly na trh. Pokud by měl Kim Čong-un v Severní Koreji ropu , jistě by se s ním USA objímaly a slibovaly hory doly, jen když otevře své kohoutky. Takové politice USA se říká po zásluze - "morální nedůstojná špinavost". Už se těším, jak EU bude Rusku solit miliardy Rublů za plyn - zatím Rubl posílil ze 105 na 98 za Dolar. Západu ještě zbývá 5 dní, aby si Rublů nakoupil dostatetek, jinak je bez plynu.
Re: Samozřejmě
Výborný Putinův tah ! Západní země se nyní budou předhánět v hromadění Rublů, aby měli čím paltit ropu a plyn. Dnes zatí mRubl posílil po tomto oznámení ze 105 na 98 za 1 Dolar .
Ono je to hezké
To jsou sice hezké úvahy o odstřižení od ruského plynu a ropy, když ČR je na ruském plynu závislá z 80 % a Německo z 50 %. Položit nový plynovod třeba z Azejbajdžánu nebo Izraele trvá cca. 5 let. A EU ročně spotřebuje 200 miliard kubíků ruského plynu, jeden mohutný plynovod přepraví tak 50 miliard. Zbývá tedy LNG z USA a Kataru. Ovšem EU nemá postaveny dostatečné kapacity terminálů na jeho příjem v přístavech, než se postaví ,uběhnou minimálně 2 roky. Tedy jakékoli krátkodobé řešení třeba do 1 roku je nemožné. A pokud to bude trvat těch 5 let, tak za tu dobu přesměruje Rusko export své ropy i plynu na Indii a Čínu , země EU /Polsko, Slovensko, ČR + Ukrajina/ přijdou o své tučné tranzitní poplatky ropovodu Družba + plynovodů/ a navíc nově dovážené LNG bude dvakrát dražší jak plyn ruský ! No, to to skutečně vyhrajeme ! Rusku bude za jeho plyn a ropu platit Asie místo Evropy a nám v EU zbude ke spotřebě drahý LNG a ještě oželíme tranzitní poplatky placené Ruskem. Tak ve skutečnosti dopadnou - "sankce na Rusko". Trpět bude EU. A Rusko své peníze dostane tak jako tak.
Soudruzi to nemyslíte vážně
Jste člověk, který omlouvá vše, co USA vykonají. Jistě vám ani nevadí, že při kolonizaci Severní Ameriky vyvraždili na 7 milionů Indiánů a malý zbytek z nich dnes pobývá ve vyhrazených rezervacích. Žádný občan Iráku neměl být invazními okupačními žoldáky USA zabit , ať dělal doma cokoli. Dám jeden příklad, jak vojáci USA zabíjeli civilisty. Hlídka vojáků USA byla na ulici Bagdádu napadena iráckými partyzány, vojáci USA rychle povolali vrtulník, který sledoval auto s ujíždějícímí paryzány až k paneláku na okraji města, do kterého partyzáni vběhli. Pilot vrtulníku povolal US stíhačku, která do vícepatrového paneláku vypálila několik raket. Místní hasiči pak z paneláku vynesli několik desítek ohořelých a zmrzačených těl civilistů, včetně dětí. Tedy = zcela úmyslná palba do objeku obývaného civilisty. Takových případů byly za 8 let okupace tisíce.
Soudruzi to nemyslíte vážně
USA zavraždily při vojenské invazi v Iráku na 300 000 místních obyvatel. Také je tedy považujete za fašistický stát ? A nebo je údajným "demokratům " masové vraždění povoleno ?
Čtenáří neví
Tak to vykládajte 2 milionům zabitým Vietnamcům, 300 000 Iráčanům, 100 000 Afgháncům, 50 000 Lybijcům, 30 000 Syřanům, 5000 Srbům .... atd, atd. Tohle je ten váš - "krásný svět pod taktovkou USA ???" Dle mého je to "zrůdnost" !
Názory a diskuze
Burza Prime 14:40 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT(CZG) | 678.00 | +1.35% |
ČEZ | 946.50 | -0.21% |
ERSTE | 1 129.00 | +1.12% |
GEN(NORTON) | 557.00 | -1.42% |
GEVORKYAN | 256.00 | 0.00% |
KB | 775.00 | -0.39% |
KOFOLA | 300.00 | +1.01% |
MONETA | 98.80 | -0.80% |
PHOTON | 44.50 | -1.44% |
PILULKA | 175.00 | -1.69% |
PM | 14 980.00 | +0.13% |
PRIMOCO | 800.00 | -1.23% |
VIG | 736.00 | +0.68% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 03.06.2024 | |
USD americký dolar | 22.798 |
AUD australský dolar | 15.174 |
GBP britská libra | 29.021 |
BGN bulharský lev | 12.639 |
EUR euro | 24.720 |
HUF maďarský forint | 6.315 |
NOK norská koruna | 2.171 |
PLN polský zlotý | 5.772 |
CHF švýcarský frank | 25.295 |
TRY turecká lira | 70.804 |
Komodity online | ||
Ropa | 81.03 USD | 14:12 |
Zlato | 2326.71 USD | 14:12 |
Stříbro | 30.34 USD | 14:12 |
Káva | 226.47 USD | 14:12 |
Cukr | 18.51 USD | 14:12 |
Bavlna | 74.98 USD | 14:12 |