Příspěvky nebo odpovědi uživatele JendoSlaff









Příspěvky nebo odpovědi uživatele JendoSlaff. Výpis příspěvků 151 až 200 (617)


přečíst (12) 23.08.22 15:45  JendoSlaff  (242294)

Úroveň diskuze ++

Děkuji za příspěvek, který opravdu patří do diskuze. :)

Body 1 a 2 vidím stejně. Bod 3 nechci soudit, nemám dostatečný vhled do vnitřní situace Bulharska. Co se týče Gazpromu tak vidím problém v tom, že například náš západní soused s ním má smlouvu na dodávky, ale dodávky jaksi netečou i když zaplatil kolik měl a to nad rámec smlouvy vstřícně v Rublech. Jak můžeme věřit třebas my Češi, že nám plyn pošlou a opravdu dojde?

Jste obchodník. Víte asi moc dobře sám, že monopol není pro zdravý obchod nic dobrého. Proč se tedy u plynu stále snažit držet jednoho dodavatele a nemít "zadní vrátka"? Diverzifikace rizika mi přijde jako dobrý nápad, zvlášť u plynu.

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

přečíst (18) 23.08.22 15:32  JendoSlaff  (242294)

Velký špatný! A co na to pšenice?

Uvidíme, jak to dopadne. Myslím si, že projednou má pan Kovanda velkou šanci na naplnění svých apokalyptických choutek. Ale rád bych tu hodil odkaz na jedno z jeho starších děl: https://www.kurzy.cz/zpravy/638528-cena-psenice-je-rekordni-v-dejinach-dramaticky-zdrazi-pecivo-valka-na-ukrajine-muze-vyvolat/ a na to, jak se nakonec věci vyvrbily: https://www.kurzy.cz/komodity/psenice-graf-vyvoje-ceny/ .

Dramatické bůhvíco které mělo vyvolat arabské jaro 2 a pokračovat další roky skončilo za necelý půlrok. Má pan Kovanda tentokrát pravdu? Je premiér Alexander de Croo ekonom, nebo má za sebou tým silných ekonomů? A říkal až 10 zim, nebo 5 až 10 zim? Byla zinkovna v Nizozemském Budelu strategicky významná, nebo byla fabrikou na konci životnosti v zemi, kde je pracovní síla drahá a zdražení energií byl jen poslední hřebíček do rakve? Kolik v česku dostává v průměru pracovník ostravské slévárny? Jaký je plat IT pracovníka v Praze? Kdo se víc podílí na HDP?

Dosavadní doporučení: přečíst (18)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (24) 23.08.22 15:19  JendoSlaff  (242294)

Úroveň diskuze

A kdo jste vy? A záleží na tom? V diskuzi na úrovni záleží na tom co se říká, né kdo to říká. A podle toho co se tu říká se nebojím tvrdit, že úroveň přispěvatelů do diskuze je tu bohužel opravdu tristní. Argumentační fauly, urážky, názorové výkřiky do tmy bez rozumného argumentačního podkladu. To je úroveň komunikace, že by se za ní nemuseli stydět na fotbalovém stadionu. Pokud to jsou obchodníci, proč se tedy nebaví o obchodu?

Některé články jsou svojí kvalitou pod úrovní barevných časopisů. Například tento článek: https://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-V-T-49794/ , proč? Viz ekonomická analýza: https://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-49794-PR-1581884-from-1-hpp-20-O-0-TP-Z/ . Článek o ekonomice bez jediného směrodatného čísla či kritické analýzy? To si někdo dělá srandu!

Ano, přispívají tu lidé, kteří aktivně obchodují a mají vhled do ekonomiky. Přispívá tu ale bohužel také spousta lidí kterým vyhovuje, že tu mohou přispívat relativně anonymně a vylejvat si tu svojí zlost a šířit svoje představy založené někdy na naprosto zcestných myšlenkách. Je mi z toho blivno.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (24)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 23.08.22 14:58  JendoSlaff  (242294)

Kremrole

Děkuji za konstruktivní reakci, cením si jí. :) "Nedošlo ... k žádnému faktoru, jenž by měl zvyšovat cenu energií": A co faktor omezení nabídky? https://cdn.ihsmarkit.com/www/images/1221/figure-2-russian-gas.png Jak se na něj díváte?

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (40) 23.08.22 14:44  JendoSlaff  (242294)

Musí se něco stát

Zamýšlel jsem se nad tím. Ten Ukrajinský režim asi za statisíce mrtvých nestojí. Ale za to, že tam nebude režim Putina a že se zastaví Putin na Ukrajině a tam spotřebuje svoji armádu, místo aby ohrožoval slováky, nás a další státy mi to přijde sice jako velmi "hnusná" ale nejspíš akceptovatelná cena. Je smutné, že se Putin rozhodl obětovat tolik Ukrajinců a Rusů na oltář nějaké pomatené vize o carském Rusku, kterou mu nakukal nějakej jouda.

Nechápu jak s tím souvisí prosazování nějaké americké demokracie, případně co ten termín vůbec znamená. A nechápu proč bychom potom měli začít makat ve fabrikách, pokud by to nesypalo, což asi jen tak nebude. Můžete mi to prosím objasnit?

Dosavadní doporučení: přečíst (40)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (5) 23.08.22 14:35  JendoSlaff  (242294)

Děkuji

Souhlasím s Vámi, Emisní povolenky nejspíš buďto splnily svůj historický úděl, nebo nikdy nefungovaly. Původní myšlenka myslímže byla udělat OZE atraktivnější oproti fosilním zdrojům, což už nyní je zajištěno cenou uhlí a plynu i bez povolenky

Zrušením povolenky se toho ale asi moc nezmění. Odhaduji, že je cena energií nyní určena tím, kde se začíná "lámat poptávka" (čili jakou cenu už nejsou nákupčí schopni tolerovat). Tedy: o co zlevní povolenka, o to zdraží plyn. Dělal jsem výpočet před pár dny kdy byla elektřina cca za 500-600€/MWh, vyšlo mi že by elektřina stála namísto 13.70kč 12.50kč (https://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-49794-PR-1581884-from-1-hpp-20-O-0-TP-Z/) v případě, že by opravdu došlo k poklesu ceny.

Diverzifikace zdrojů je již vcelku jasné řešení, ale to nejde lusknutím prstu. Z dlouhodobého pohledu bude toto určitě cesta ven. Otázkou je, jestli se nedá něco dělat dřív.

Myslíte si, že by mohlo pomoct začít masivně pumpovat peníze do úsporných opatření? Solární panely, tepelná čerpadla, geotermální vrty, masivní přechod na LED osvětlení, metráky izolace na domy - jak v průmyslu tak v rodinných domech. Mám pocit, že by se tím mohla zvednout odolnost společnosti proti oněm vysokým cenám a že jsou zde rezervy, ale nemám to podloženo čísly.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (12) 23.08.22 11:58  JendoSlaff  (242294)

Děkuji

Děkuji Davidu Navrátilovi, potažmo České spořitelně, za informačně hutný a trefný článek s chytlavým a přitom vkusným a pravdivým titulkem. Ve článku bylo zmíněno, že by bylo vhodné změnit cenotvorbu energií. Když to řeknu eufemismem, vypadá to, současný model má nějaké "drobné neduhy" (například ten růst ceny plynu na více než desetinásobek během chvilky není úplně ideální). Má někdo z diskutujících nějaký nápad, jak vhodněji formulovat cenotvorbu v současné době? Progresivní nacenění energií v rámci velikosti odběru? Deoligopolizace dodávek energií na trh? Příklady kde někde něco dělají líp, funguje to a je to přenositelné do Evropy? Osobně si s tím lámu hlavu a nepřijde mi, že by tu existovalo jednoduché a funkční řešení.

Putina a otevření NS2 prosím nechme pro toto vlákno stranou. Myslímže to tu bylo propíráno už asi 100x ze všech stran, panují tady tři názory: otevřeme NS2 a plyn poteče, neotevřeme NS2 a plyn nepoteče, otevřeme NS2 a plyn nepoteče. Ty samé varianty se tu propírali i u dlouhodobých kontraktů. Myslímže na tom není moc co rozebírat a že se tím do diskuze nevnese nic moc nového. Rád bych se v tomto vláknu věnoval tomu, co máme za možnosti ve variantě 2 a 3 (čili plyn nepoteče ať už NS2 otevřeme či ne).

Dosavadní doporučení: přečíst (12)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (20) 23.08.22 09:54  JendoSlaff  (242294)

Kremrole

Jestli to chápu správně tak jste pro odebírání amerického plynu, jelikož ten je v současné době pro evropu daleko levnější než plyn Ruský?

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (20)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 22.08.22 19:44  JendoSlaff  (242294)

lidstvo se množí jen my ne

On ten růst nejspíš bude zpomalovat a může se proměnit i v pokles. Samozřejmě, jedná se pouze o predikci. Takže brát trochu s rezervou: https://en.wikipedia.org/wiki/World_population#/media/File:World_Population_Prospects.svg

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (10) 22.08.22 14:58  JendoSlaff  (242294)

Zrušení povolenek ceny o moc nesníží

Snížení ceny energií zrušením povolenek by bylo o vcelku směšnou částku (konkrétně ze 13.70kč na 12.50kč), viz: https://www.kurzy.cz/zpravy/nazory/A-P-T-49794-PR-1581884-from-1-hpp-20-O-0-TP-Z/ . Nejsem fanda burzovních spekulací. Ekologická daň je možná férovější řešení. Každopáně zrušení povolenek nám citelně lepší cenu energií opravdu nevykouzlí. Měli by jsme se spíš soustředit na snížení spotřeby a zvýšení výroby.

Například izolace, LED osvětlení ulic namísto HPS. Je toho spoustu čím se dá snížit spotřeba. Když klesne spotřeba, klesne poptávka. Když klesne poptávka, tak se budou moct povypínat paroplynky - a klesne cena jak elektřiny, tak plynu. Stát by měl řešit jak toto podporovat ať si to může pořidit opravdu každý (například bezúročné půjčky). Tohle všechno se dá udělat rychle. Zvýšení výroby energie trvá, ale taky by jsme to měli řešit. Soláry na střechách rodinných domů jsou relativně levné (návratnost investice <10 let) a sníží nám přes léto spotřebu a ušetřené uhlí a plyn pak můžeme vesele pálit v zimě.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 22.08.22 14:44  JendoSlaff  (242294)

Trocha čísel nikoho nezabila.

ČEZ to fakt přes Lipsko nehoní, pouze tam vaří zisky (viz https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-lipska-burza-neni-jadrem-problemu-kdyz-ji-cez-opusti-elektrina-nezlevni-210890). To, že stát leta letoucí zisky ČEZu rozumně nerozmisťuje mezi lidi (např. dotace na izolaci + bezúročné půjčky na zateplení) jde na vrub vládám, nikoliv ČEZu. ČEZ se snaží maximalizovat zisk a dodat dostatek elektřiny pro své zákazníky. Je to firma, nikoliv dobročinná organizace. Kdyby tak jakožto firma nečinila, porušovala by zákon. I Vy jste vlastník ČEZu (skrze vládu). Vláda by měla sloužit nám, né my jí. V tom je kámen úrazu. Nikoliv v ČEZu.

Trocha čísel pro Pijacka a ostatní čtenáře vlákna:

v ČR se v roce 2021 vyrobilo 7 TWh elektřiny ze zemního plynu (https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/v-cr-se-loni-ze-zemniho-plynu-vyrobilo-pres-osm-procent-elektriny/2238851). To je cca 14 TWh plynu. Roční spotřeba plynu v ČR je cca 100 TWh (https://ekonomickydenik.cz/spotreba-zemniho-plynu-v-cesku-opet-roste-loni-byla-nejvyssi-od-roku-2005/).  Kapacita zásobníků je údajně 36.9 TWh (https://oenergetice.cz/plyn/zasobniky-plynu-v-cr).

Pokud by ČR žila ze svých zásobníků, mělo by nejspíš smysl paroplynky vypnout a tím ušetřit plyn (jejich roční spotřeba je 38% kapacity zásobníků). Dokud ČR jede z nákupu plynu "nad rámec syslení" a né ze zásobníků, je lepší je nechat jet - a tím generovat zisk za který se dá například nakoupit víc plynu do oněch zásobníků.

Jsme na jedné lodi?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 22.08.22 14:30  JendoSlaff  (242294)

Svítiplyn se nevyrábí v paroplynkách

Nikoliv, viz https://cs.wikipedia.org/wiki/Paroplynov%C3%A1_elektr%C3%A1rna . Zkoušel jsem najít název fabrik na výrobu svítiplynu (=konverze uhlí na plyn), ale nenašel jsem.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 22.08.22 14:08  JendoSlaff  (242294)

Trocha čísel nikoho nezabila.

V měřítku Evropy musíme nyní vyrábět elektřinu z plynu. V Německu jedou paroplynky, jinak by tam byl blackout a pojedou s ČEZem i bez ČEZu. Pokud jsme schopni odebrat plyn z Německa, doručit elektřinu do Německa a tím vytvořit zisk ČEZu který následně teče do státní kasy, proč by jsme měli ty paroplynky v tuto chvíli vypínat? Pokud je moje úvaha správná, tak by jsme tím žádný plyn neušetřili. Akorát by se plyn z Německa propálil v Německu namísto u nás a obrali by jsme ČEZ a tím stát o zisky. Je samozřejmě možné, že něco přehlížím.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (11) 22.08.22 13:53  JendoSlaff  (242294)

Toď otázka... měla by být na místě.

Dle mých informací NS2 zastavilo Německo (nikoliv USA) v přímé reakci na Ruský útok na územní celistvost Ukrajiny, viz např. https://www.investicniweb.cz/nemecko-zastavilo-schvalovani-ruskeho-plynovodu-nord-stream-2 . NS2 byl Německem schvalován a podporován, podobně to rezonovalo i v EU (snad krom Polska). Pouze dobíhaly řádné termíny schvalovacích lhůt posudků z nichž některé byly již hotové a dopadly kladně (viz např. https://oenergetice.cz/plyn/certifikace-plynovodu-nord-stream-2-podle-nemecka-nijak-neohrozi-energetickou-bezpecnost-eu). Odhaduji, že na základě nerespektování mezinárodního práva Ruskou Federací došlo k přehodnocení stanoviska o bezpečnosti RF jakožto dodavatele.

Mohu Vás požádat o zdroj Vašeho tvrzení o tom, že "USA proti vůli Evropy donutí zastavit NS2"?

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (11)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (7) 22.08.22 12:54  JendoSlaff  (242294)

Trocha čísel nikoho nezabila.

Cena elektřiny je v současné době určena cenou výroby elektřiny z plynu. Ostatní levnější zdroje elektřiny (solární, větrné, jaderné, uhelné, vodní) nejsou schopny z různých důvodů (letní údržba uhelných elektráren, reznoucí francouzské jaderné elektrárny, nedostatečná kvantita a inherentní fluktuace výroby z OZE, málo vody) pokrýt poptávku - viz např: https://ekonomickydenik.cz/proc-je-elektrina-tak-draha-uhelne-vodni-vetrne-i-jaderne-elektrarny-vyrabeji-prilis-malo/. Zajímá nás tedy jak je na tom cena výroby z plynu a vliv povolenky.

Cena elektřiny: 13 741 kč/MWh. Cena plynu: 5863 czk/MWh. Cena povolenky: 2450 kč. Na 1 kWh elektřiny z plynu připadá zhruba 490 kg CO2. To máme v povolence cca 1201 kč na MWh, neboli 1.20 kč na kWh. Efektivita současných paroplynek je cca 50%, to máme v ceně plynu cca 11 726kč, neboli 11.73 kč na kWh. Zbytek (cca 815 kč/MWh) připadá provozovateli na provoz a případný zisk.

Takže si to shrňme, elektřina teď stojí na burze 13.7 kč, z toho 1.2 kč by se dalo ušetřit úplným zrušením povolenek. Kraje mají problémy kvůli drahým energiím. Zachrání kraje to, jestli cena elektřiny klesne z 13.70 kč/kWh na 12.50 kč/kWh?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (7)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (4) 19.08.22 15:23  JendoSlaff  (242294)

A proč už to neděláte sám?

Protože máme svobodu. Pokud do toho chcete jít, nikdo Vám nebrání. Držím Vám palce. Já jsem třebas zvolil jiná opatření na zimu. Nemusel jsem čekat na žádné povolení, vyhlášku ani nařízení. Prostě jsem se zvedl ze židle a udělal je. To je to kouzlo svobodného státu. Pokud každý čeká a udělá jenom to co nám vláda nařídí a vyhlásí, asi je něco jako svoboda opravdu nadbytečný konstrukt.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 19.08.22 15:20  JendoSlaff  (242294)

ale no tak nelzete

Máte špatné informace. Například Německý Uniper nakoupil za rubl (což je mimochodem něco co není smluvní, ve smlouvě bylo explicitně uvedené čím se bude platit a taková neseriózní měna jako rubl to fakt nebyl) a Rusko mu přesto nedodává nasmlouvané množství. Rusko škrtí západ. Nedodržuje smluvně stanovené dodávky. Vymlouvá se na s prominutím sra*ky.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.08.22 14:00  JendoSlaff  (242294)

Samozřejmě.

Osobně čekám, že pokud by NS2 opravdu otevřeli, tak že zázračně chcípne turbína na NS1, nebo se objeví nějaký jiný zázračný problém kterej by strašně jednoduše odstranilo odstranění téhle či tamté sankce. Na druhou stranu s tím otevřením NS2 Evropa nejspíš opravdu nemá co ztratit a plyn oficiálně Evropa nesankcionalizuje.

Na to zastavování asi není moc potřeba souhlasu. Ne? Kdyžtak tak jim prostě zůstanou natlakovaný trubky pod baltem když se ty kohouty utáhnou akorát v rajchu.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (3) 19.08.22 13:25  JendoSlaff  (242294)

Samozřejmě

Myslím si, že máte pravdu. Největší reálný problém vidím ve vytvoření nejednoty rozhodování Evropy o vnějších otázkách. Chtělo by to, aby se na tom urychleně shodla Evropa a udělala jasné stanovisko - buďto Ano, nebo Ne. Aby nedošlo k nedorozumění - směrem dovnitř si myslím, že by státy měli mít co největší vnitřní svobodu. Ale Rusko se teď aktivně staví vůči nám do role vnějšího nepřítele. Domnívám se, že si v tuto chvíli nemůžeme dovolit ten luxus vůči němu vystupovat nejednotně.

Samozřejmě otočku s Nord-stream 2 bude Rusko využívat pro svou propagandu jako velké vítězství, ale Ti co věří Ruské propagandě jí věřit nepřestanou a nové ovečky to nejspíš moc nepřiláká.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (5) 19.08.22 13:13  JendoSlaff  (242294)

Není to Putin kdo svírá Německo

Jestli to byl protiútok, tak to byl protiútok preventivní - škrtit kohoutky začal na již podzim 2021. Já si osobně myslím, že to nebyl preventivní protiútok, nýbrž příprava na válku.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 19.08.22 12:13  JendoSlaff  (242294)

Čez v Lipsku prodává přebytky za tučné zisky a je to tak dobře! ;)

Zdravím Vás. :) Proč by jí stahoval, když jí tam někdo kupuje za dobrej peníz. Podle toho co jsem četl ČEZ v Lipsku akorát stříli přebytky.  Z toho jsou samozřejmě zisky které se vyplácí ve formě dividendy a z dividend to teče státu (70% napřímo, zbylých 30% dividend daní jako kapitálový příjem 15% - to je dalších 4.5%) a může to pak rozdávat jako podporu. Zdroj: https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-byznys-komodity-dluhopisy-lipska-burza-neni-jadrem-problemu-kdyz-ji-cez-opusti-elektrina-nezlevni-210890

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (7) 18.08.22 16:47  JendoSlaff  (245914)

Proč by sankce něco změnily?

Váš názor sdílím ve spouště bodech. Daná válka je z pohledu Evropy nesmyslná. Mix OZE + plyn dává smysl když je aplikován střízlivě. Alternativní zdroje plynu mají své limitace a "překopat" některé procesy na jiné zdroje tepla prostě není otázka pár ťuknutí do klávesnice.

Jeden bod mi ale jasný není - z čeho usuzujete, že by Rusko neškrtilo plyn a tím nešponovalo cenu, když by jsme neuvalili sankce?

V roce 2021 prokazatelně poklesly dodávky, což se odrazilo na stoupající ceně plynu (https://cdn.ihsmarkit.com/www/images/1221/figure-2-russian-gas.png). V té době žádné nové sankce zaváděny nebyly, plyn se ale škrtil.

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (11) 18.08.22 15:50  JendoSlaff  (242294)

Zavádějící titulek?

Zdá se mi to pořád lepší rozdrolit, než to dávat jednomu, co si na nás brousí zuby. koneckoncu když se podíváme na spotový trh ceny plynu v US a v Evropě tak vidíme, o jakém rozdílu že to mluvíme.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (11)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 18.08.22 13:18  JendoSlaff  (242294)

1% dovozů

Vše se dá nahradit. Na druhou stranu ta myšlenka s 1% je mylná. Když to přeženu a použiju hyperbolu: Kolik % Vašich výdajů je na vodném/stočném? Jak dlouho by se Vám chtělo žít bez vody?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 18.08.22 11:54  JendoSlaff  (242294)

Mírně zavádějící čísla

Čísla na první pohled mohou vytvářet dojem, že se "Pražáci" neumí uskromnit a proto mají málo bytů. Počítám, že pětičlená rodina už moc komfortně v garsonce o výměře 40m2 žít nemůže. Nemáte někdo po ruce čísla, kolik m2 bytové plochy připadá na obyvatele v jednotlivých krajích?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (4) 18.08.22 11:08  JendoSlaff  (242294)

Trpíme přecitlivěním

Naprostej souhlas. Jenom doplním - pokud vím, tak výše popsané chování moderního člověka vyplývá z jeho archaické neurochemie. Jelikož žijeme v blahobytu, překalibrovalo se v našich mozcích vnímání libosti a nelibosti v plném rozsahu na to, co zažíváme. Jinak řečeno, nyní zažíváme stejný stres a míru napětí z toho, že budeme v zimě možná muset topit na 19 °C namísto na 25 °C, jako před 80 lety z toho, že bude 5 měsíců hladomor a umře nám půlka rodiny.

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 18.08.22 11:03  JendoSlaff  (242294)

Němci zase zaspali

Nevím kde jsem ten názor zaslechl, je možné že jsem to někde četl a přišel mi, že měl hlavu a patu. Němci nezaspali, Němci se snažili předejít konflitku. Mysleli si, že pokud provážeme ekonomiky Ruska a Evropy, tak že předejdeme válce. Taky by mi to přišlo, že to má hlavu a patu.

My bez jejich plynu nebudeme mít energii pro náš průmysl (jak teď vidíme) a oni bez našich plateb nebudou mít tvrdou měnu pro svou spotřebu (jak teď vidíme). I když si to čtu teď, tak mi to dává smysl - takový hezký základ pro "partnerství z rozumu." Jak bláhová myšlenka. To co je v dané myšlence přehlíženo je že Putinovi je putna jak moc bude plebs trpět. Komu kdy v Rusku záleželo na lidech, ty jsou stejně na utrpení "pro slávu matičky Rusi" zvyklí. Němci tento fakt zřejmě přehlédli. Dle mého skromného názoru se tedy nejedná o to, že by zaspali, "pouze" něco přehlédli.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 18.08.22 10:50  JendoSlaff  (242294)

1968

Jedná se o produkt doby. "Nekonspirační" média a "renomované organizace" dost často otáčí korouhev podle větru a neodvání kvalitní práci. - Příklad za všechny - WHO s rouškama.

Kvalitní novinářskou práci jsem neviděl ani nepamatuji. Tady na tom serveru se občas blejskne třebas Patria, nebo některé analýzy z ČSOB se mi zdají hezky zpracované. Ale dost často je to bída a honba za senzací.

Zároveň máme v současné době metrák informačního šumu. Rusko vede už dlouhou dobu ve střední a východní evropě intenzivní dezinformační kampaň s třemi cíly: seznámit společnost s "Ruským viděním světa."  Pokusit se vytvořit tak intenzivní informační šum, že společnost postupem času začne věřit, že "pravda je relativní." Posledním cílem, kterým z relativity pravdy vyplývá, je že "dosažení koncensu diskuzí je nemožné." Poslední dvě věci jsou ptákoviny, kdyžtak mohu rozvinout proč. Informační gramotnost je v českých školách a domácnostech hrubě zanedábávna, což Ruské (a kterékoliv jiné) propagandě a dezinformaci připravuje perfektní živnou půdu.

Já se těm lidem vůbec nedivím. Jsem a cítím se koneckonců také jedním z nich. Je mi jasné, že i já někdy podléhám nějaké propagandě aniž bych si to uvědomoval - v tom je její kouzlo. To, co vždycky pomůže jak mě, tak když se s někým bavím, je bavit se s lidma a nezavírat se do svojí ulity/informační bubliny a taky být otevřený tomu, že by můj názor mohl být špatně. Další věcí je si zopakovat trvdá fakta. Například v případě ukrajinského konfliktu: kdo na koho zaútočil. Na koho území se bojuje. Kdo umírá.

Snažím se mít co největší respekt k ostatním diskutujícím. Lidský mozek je vůči vlastním chybám prakticky slepý. Jediná obrana je tedy mít kolem sebe dostatečně zručnou společnost a být schopen s ní diskutovat i o tématech, na kterých se lidé neshodnou. Hledat kde je důvod dané neshody a pochopit motivaci druhých, proč jednají jinak, či volají po jiném jednání.

Je strašně smutné, že se v diskuzi dost často bere jako vítězství to, že jedinec prosadí svůj názor. Osobně vnímám jako vítězství to, když jsou diskuzí diskutující obohacení. Je taky smutné, když se bere pluratia názorů jako nejednota. Vnímání věcí z více úhlů pohledu dává dané záležitosti plasticitu.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 18.08.22 10:33  JendoSlaff  (242294)

trochu offtopic

Souhlasím s Vámi v bodech 1 a 2. V bodě 3 si dovolím nesouhlasit. Jeden příklad za všechny - jak moc se Vám zdá Afghanistán pod vedením talibánu samostatný a suverénní? Nezdá se Vám, že ho víceméně připravily do náruče Číny? Nezdá se Vám, že podezřele často USA tzv. "osvobozuje ropu"? Ničím výše jmenovaným nechci jakkoliv obhajovat či ospravedlňovat chování Ruska. Pouze chci podotknout, že válečné konfliky pod vedením USA také dost často nejsou košér.

Pár odkazů pro dokreslení:
https://www.lidovky.cz/domov/bombardovali-nas-pul-hodiny-omluvu-nemame-rekl-sef-ceskych-lekaru-bez-hranic.A151003_141342_ln_domov_ELE

https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/video-kde-americti-vojaci-v-iraku-postrileli-civilisty-videly-miliony-lidi-_201004081605_akottova

To, kde vidím dost velký rozdíl je, že v Americe za to bývá, když to prosákne na veřejnost, někdo vinný dost často nakonec odsouzen. V Rusku dostanou řezníci z Buči tak leda metál. Měli by jsme měřit stejným metrem. Svinstvo je svinstvo. Neměli by jsme nad ním přivírat oči na základě toho, že měli "dobré úmysly." Těma je totiž dost často dlážděna cesta do pekel.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 18.08.22 10:01  JendoSlaff  (242294)

1968

Invazi na Ukrajině podle Vás vede EU, nebo Ruská Federace?

Stál jste se sovětskou vlaječkou v roce 1968 na ulici a vítal osvoboditele? Pokud ne, jaký vidíte rozdíl v tom, co se teď děje na ukrajině a v tom, co se dělo v ČR v roce 1968?

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 18.08.22 09:34  JendoSlaff  (245914)

Sankce

Tak je vcelku jasné, že dané kroky jsou dělány s cílem Evropské státy poškodit a nebo přimět k provedení toho, co Rusko požaduje. Konstatování, že je Putin plynovým vyděračem se mi tedy zdá jako trefné konstatování faktu. My zase vydíráme Putina sankcema. Mohly by jsme to nazývat "plynovou motivací" a "sankční motivací," ale termín vydírání se mi zdá trefnější. Ze zvědavosti, není to míněno jakkoliv pichlavě - jak by jste to nazýval Vy? ;)

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 18.08.22 07:13  JendoSlaff  (235799)

Prodej plynu = 5% Putinova HDP to oželí a bude sledovat nejlepší reality show

Fascinuje mne, jak tady všichni ví o tom čemuže to já věřím, že strašně sleduju českou televizi, co si myslím. Tolik psychotroniků na jednom místě, to je skoro už jak na nějakém ezomeetingu. Slušně Vás prosím, vyvarujte se příště těchto narativů ad-hominem, v kultivované diskuzi nemají místo.

Jako určitě je lepší se s nima domluvit. Problém je, že na domluvu musí být dva. Na válku stačí jeden. Snaha o domluvu byla - viz mj snaha o sprovoznění NS2 až do doby, než RF podruhé vpadla na UA.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 18.08.22 07:09  JendoSlaff  (235799)

Jaké volání máte na mysli?

Mohu se Vás zeptat jaké Rusofobní kroky evropských politiků máte na mysli? Já jsem zaznamenával spíše kroky opačným směrem: Pozitivní stanovisko Německého ministerstva hospodářství a energetiky ke sprovoznění NS2 (https://oenergetice.cz/plyn/certifikace-plynovodu-nord-stream-2-podle-nemecka-nijak-neohrozi-energetickou-bezpecnost-eu). Dlouhodobé rozhovory pana Putina s Macronem. Snaha o uspořádání meetingu, pokud se pamatuji Trump-Putin v Praze. Evropská kritika Amerických sankcích namířených proti Rusku (https://www.usnews.com/news/business/articles/2017-06-15/germany-austria-slam-us-sanctions-against-russia).

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 18.08.22 07:02  JendoSlaff  (235799)

Sankce

Rusko žádné sankce neohlásilo, prostě začalo s exekucí. Mohu se Vás zeptat, kdo za to Rusku nadává? Co si to tady kolem čtu tak mi přijde, že lidi buďto říkají, že by jsme se s ním měli snažit spolupracovat. Nebo že by jsme s ním měli vazby přerušit a plyn z Ruska nebrat. Ani jedno mi nepřijde jako nadávka, nýbrž jako konstatování toho co by jsme měli dělat na základě toho co se děje.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (29) 17.08.22 16:37  JendoSlaff  (242294)

No jo

Tak třebas takového Gerharda Schrodera k tomu asi dost nutila vize toho, že by si na důchod po kariéře rád přivydělával v dozorčí řadě nejmenovaného Gazpromu. Bůhví kolik takovejch Gerhardů tam bylo a kolik jich tam ještě je. Většinová říšská populace žila svýma každodenníma starostma (co s uprchlíkama, co s CO2, co s Covidem) a nějak nestresovali otázkou co s plynem a Putlerem.

Čína je v tomto ohledu docela inspirativní. Koneckonců i ČR a EU má zákony proti monopolu a řešící dominantní postavení na trhu. Jenom ty zákony jsou očividně dost flexibilní. Ve spoustě případů platí, ale někdy prostě zázračně nefungují. Viz třebas výkupny obilí v ČR (Agrofert), Plyn (Gazprom), Sociální platformy (Facebook, twitter). Myslím si, že by nám to jako občanům neměla být putna a že by jsme jako občané měli dávat vládám jasný vzkaz, že nám to není jedno.

Dosavadní doporučení: přečíst (29)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (39) 17.08.22 15:24  JendoSlaff  (242294)

Prodej plynu = 5% Putinova HDP to oželí a bude sledovat nejlepší reality show

Pokud do toho půjdou, tak mi to bude připadat velmi kolegiální. Koneckonců my jsme se od roku 1989 mohli zdarma koukat na dokumenty z Ruského venkova o životě, jak vypadal před průmyslovou revolucí. Výměnou za jednu zimu mi to přijde mi to vcelku fér a u nich mi přijde, že ta reality show rokem 2022 nekončí.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (39)
Vaše doporučení:

přečíst (15) 17.08.22 15:09  JendoSlaff  (242294)

Spacáky nakoupeny

S tím panelákem bych to taky neviděl tak komplikovaně. Kde je vůle, tam je cesta ;) https://www.youtube.com/watch?v=gzOFEo9EkW8 .

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (16) 17.08.22 14:56  JendoSlaff  (242294)

Spacáky nakoupeny

Tak nevim, co třebas vyrazit za sluníčkem do alp, hezky na freeride. Nazout tulení kůže na lyže, vyšlápnout si něco hezkého, pak to sjet, večer si udělat záhrab. Myslímže by to mohla bejt skvěle strávená zima.

PS - doufám, že to neberete moc vážně. Je jasné, že současná situace není moc vtipná, ale češi nepřišli o humor ani v období okupace. Myslím si, že by byla škoda se o něj nechat obrat kvůli nedostatku plynu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (40) 17.08.22 14:50  JendoSlaff  (242294)

A...?

Uznávám, že nám toho moc neporadily. V německu se například společnost informuje o krizovém řešení, pokud opravdu nastane silný nedostatek. Například, že budou zřízeny "ohřívárny" apod.

Odhaduji, že je to na zvážení každého soudruha. Já si relativně zaizoloval, nakoupil soláry (přes zimu snad pokrejí alespoň tu základní spotřebu na nejnutnější činnosti, teď přes léto uleví paroplynkám a urychlí plnění zásobníků) a jak už jsem zmiňoval níže, mám nakoupené spacáky pro případ trochu méně příjemného průběhu zimy - zkoušel jsem je venku a při -5 °C už byly trochu nepohodlné, ale při +1 °C naprostej luxus.

Když by jsme uvažovali jako společnost trochu solidárněji (což se třebas stalo při první vlně pandemie covidu - šití roušek). Mohli by jsme omezit svojí spotřebu elektřiny, tím by míň jely v rajchu paroplynky a rychlejš se plnili zásobníky. Zároveň by se asi zpomalil růst cen plynu a elektřiny. Na to by to chtělo ale poněkud větší iniciativu, zapojení průmyslu a ducha společenské soudržnosti. To poslední je v současné době krajně nedostatkové zboží. Nedělám si iluze, že bych třebas já svým jednotlivým snížením spotřeby něco zachránil, ovšem pokud by se domluvil třebas celej stát, už by to vliv mělo. To je ale potřeba dělat zdola, nikoliv shora od stolu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (40)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (31) 17.08.22 12:55  JendoSlaff  (245807)

Spacáky nakoupeny

Zimy se moc nebojim. Při ohřevu domácností na 10 °C by nemělo dojít ke strukturálnímů poškození budov. Pod 10 °C snad nebude potřeba jít. Spacáky máme nakoupeny. Přece se z toho Nepos***. ;)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (31)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 17.08.22 12:49  JendoSlaff  (245807)

Hlavním viníkem enormního chudnutí občanů je vláda.

Nevím co na tom podle Vás nefunguje. Mám malou fotovoltaiku na baráku a zatím to vypadá, že návratnost investice budu mít asi tak 4 roky. A moje střecha ani peněženka nejsou propagandistický materiál. Peněženka je z kůže (myslímže teda nejspíš teda nepravé, zdá se mi že tam je důležitější spíš obsah než forma) a střecha je pálená taška a na tom ty panely... žádnej propagandistickej materiál jsem tam neviděl.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 17.08.22 10:00  JendoSlaff  (245807)

Naprosto šílený vývoj

Mluvit co by udělali za RF nemůžeme a je otázka jak moc by se rozcházeli jejich slova a činy. Nebylo by to poprvé. Máme 2 varianty: 1) Rusko by si našlo další výmluvu. 2) Rusko by posílalo víc plynu. Jaká by byla motivace Ruska posílat víc plynu? Při současných valuacích dostává asi relativně zajímavé peníze i z omezených dodávek a navýšením by dal "kudlu z krku" Evropy. Útok na Ukrajinu dokázala RF odůvodnit tím, že Ukrajinský nárok nemá žádný nárok na svou existenci. Tento nárok předtím RF uznala v Budapešťském memorandu. Potřebuje Rusko rozumnou argumentaci?

Na druhou stranu co Evropa ztratí otevřením Nord Stream 2? Pozastavení otevření NS2 byl jeden z prvních kroků Německé vlády po zahájení invaze. Otevřením NS2 Německo ukáže Rusku další krok, jak moc je ochotna nechat se plynem vydírat. Na vydírání stejně jako na obchod musí být 2: Jeden kdo vydírá a druhý kdo se nechá. Rusko požadovalo platbu v Rublech, na tu se přistoupilo, situace se od té doby dále zhoršila. Proč by tento krok měl být jiný?

Ve výsledku mi přijde rozumné uvažovat, že otevření NS2 by bylo bráno jako další ukázka slabosti Evropy a zároveň by nevedlo k navýšení dodávek z RF. Je to logické? Samozřejmě, mohu se mýlit, nebylo by to poprvé. ;)

 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 17.08.22 06:51  JendoSlaff  (245807)

Naprosto šílený vývoj

Jak by v tom NS2 mohl pomoci? V součané chvíli by to bylo jenom prázdné politické gesto. Dyť není zdaleka využita ani přepravní kapacita stávajících plynovodů. Kapacita není limitním faktorem. Tím je ochota Ruské strany dodávat Evropě nasmlouvané dodávky plynu. Které konkrétní kroky/sankce brání Rusku v dodržování závazků?

Za plyn se rozhodly státy EU platit vpodstatě v rublech, jak Rusko chtělo a navrhovalo. I pokud by jsme se tvářili, že se na NS1 najendou vysypaly všechny turbíny krom jedné (což mi přijde jako padlé na hlavu, na druhou stranu je to Rusko, takže jeden nikdy neví), tak to byla Kanada, nikoliv Evropa, kdo to přiškrtil. Spíš bych sázel na Ruskou neochotu dodávat Evropě plyn která se projevila již na podzim roku 2021 (https://cdn.ihsmarkit.com/www/images/1221/figure-2-russian-gas.png).

Příspěvek není míněn nijak nepřátelsky. Jestli tak zní, tak je to vedlejší produkt snahy o vyjádření mých nejasností co nejvíc explicitně.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 17.08.22 06:33  JendoSlaff  (245807)

nabídka a poptávka

princip nabídky a poptávky - cena se bude šroubovat jenom do té úrovně, na kterou je spotřebitel ochoten přistoupit.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 16.08.22 21:22  JendoSlaff  (245807)

Naprosto šílený vývoj

Tak jsem se na to koukal a jestli jsem to pochopil správně, tak tam developeři chtěli mít právě garantovanou cenu alespoň oněch 90€/MWh. Jinak řečeno, Francie nabídla garantovanou cenu nižší než 90€/MWh, developeři jsou ochotni stavět při garantované ceně 90€/MWh a vyšší, případně při lepších podmínkách. Na konci článku psali, že ceny se ve francii pohybují teď na dalšá roky citelně nad 200€/MWh.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 16.08.22 15:49  JendoSlaff  (242294)

Naprosto šílený vývoj

Jojo, tohle je docela trefné shrnutí. Bohužel invaze pořádaná RF na UA nešla odložit na duben. To už by bylo na UA bláto. A jak Němci měli tušit, že by si měli pospíšit s tím schvalováním, RF jim nedala o invazi asi vědět nějak jasně dopředu. Pokud by RF chtěla jít Evropě na ruku, tu invazi měla nechat na pozdějš v 2022, nebo na jaro 2023. Za ten rok by se toho na UA snad tolik hrozného pro RF nestalo, beztak to měli "odložené" už od roku 2014. Proč si myslíte, že Rusko tedy těch pár měsíců s invazí Ukrajiny nepočkalo? Nemůžu si pomoct, ale mě prostě přijde, že jim ten přiškrcenej plyn v Evropě hrál do karet.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 16.08.22 15:42  JendoSlaff  (242294)

Naprosto šílený vývoj

Souhlasím, terawattová úložiště se zatím po Evropě neválí. :) Osobně vidím cestu ve vodíkových úložištích. Na dlouhodobé skladování se mi jeví daleko vhodnější nežli baterie. Asi by šla použít po úpravách infrastruktura používaná na methan, zároveň má vodík round-efficiency 40-60%, s kogenerací až 85%. Když si vezmu, že soláry jsou schopné přes léto stlačit burzu do záporu, tak pokud by jsme přes léto plnili zásobníky, pak v zimě topíme prakticky za cenu údržby generátoru/zásobníku. Myslím si, že do 10 let by to mohlo být. Vycházím z toho, že když by mi někdo v roce 2012 řekl, že elektřina ze solárů bude za 10 let levnější než z jádra tak bych much řekl ať se de podívat za doktorem, jestli nemá něco s hlavou.

Ještě před rokem a půl vypadala velmi elegantně ta cesta paroplynek v kombinaci s OZE, ale to je už passé.

Jádro vypadalo jako velmi dobrá cesta pro překlenovací období. Bohužel Evropě vládne antijaderná paranoia. :(

Tahle zima bude tvrdá, vo tom žádná. Ještě štěstí, že mám fixaci do dubna. Snad mi neklekne dodavatel. :D

Uvidíme, čas ukáže. ;)

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 16.08.22 15:23  JendoSlaff  (242294)

Gazprom plnil či neplnil závazky?

Má paměť je vetchá, ale co si pamatuju, tak Gazprom alespoň do 03/2022 plnil závazky. Akorát nedodával ani o píď víc i když by to pro něj bylo výhodné (čili - choval se netržně). Pamatuji si to špatně? Nějaké články o netržním chování Gazpromu si pamatuji, ale neplnění závazků nikoliv. Mohu poprosit o ty linky? Našel jsem akorát článek na idnesu ze 3. ledna 2022 s nadpisem, že Gazprom nesplnil závazky. Ale v podtitulku už se člověk dočte, že nesplnil svůj cíl, nikoliv závazky. Vyhodnotil jsem to tedy jako novinářskou nadsázku. V současné chvíli Gazprom závazky neplní, o tom není sporu. To, že se Gazprom snažil vytvářet ekonomický tlak na Evropu nechte prosím stranou, řeší se to už jinde v diskuzi.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě nečíst (4) 16.08.22 14:58  JendoSlaff  (242294)

To dává smysl

Ano, podobná řešení jsme viděli i u jiných velmocí. USA má slabost pro osvobozování ropných nalezišť. Čína má slabost pro osvobozování levné pracovní síly. A Rusko má slabost pro osvobozování kohokoliv, kdo je blízko jejich hranic a začne se ubírat jinou cestou než Rusko. I když to je fakt, bral bych to pouze jako vysvětlení a nikoliv jako ospravdlnění takovéhoto chování.

Ukrajinci by z toho až na pár vyvolených neměli nic. Nejspíš by tam západní firmy přijely, podplatili vládu, následně si udělali kontrakty a zahájili těžbu. Profit by nejspíš směřoval v malém množství na úplatky a zbytek investorům. Rusko by následně mělo na rouře někoho, kdo by mohl zásobovat evropu a o plyn z Ruska by se snížil zájem. Pro Rusko je ale export plynu a ropy dost důležitý v rozpočtu země. Souhlasíte, že by to mohl být jeden z důležitějších důvodů  na seznamu věcí, proč se Rusko rozhodlo pro snahu o silové řešení situace na Ukrajině?

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (4)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 16.08.22 14:45  JendoSlaff  (242294)

Uniper zaplatil či nezaplatil?

Mohu poprosit o ten link, že Uniper nezaplatil Gazpromu? Klidně v azbuce, něco ještě trochu přečíst umim a případně to projedu překladačem.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  669.00  -1.04% 
 ČEZ  948.50  +0.96% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.50  +0.90% 
 GEN DIGITAL  565.00  0.00% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  297.00  0.00% 
 KOMERČNÍ BANKA  778.00  +0.39% 
 MONETA MONEY BANK  99.60  +2.47% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 960.00  +0.67% 
 PHOTON ENERGY  45.15  +1.01% 
 PILULKA LÉKÁRNY  178.00  +3.49% 
 PRIMOCO UAV SE  810.00  0.00% 
 VIG  731.00  +0.41% 
Komodity online
 Ropa 81.37 USD 31.05   
 Zlato 2327.97 USD 31.05   
 Stříbro 30.36 USD 31.05   
 Káva 220.63 USD 31.05   
 Cukr 18.33 USD 31.05   
 Bavlna 76.15 USD 31.05   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.