Facebook, reklama
Příjmy z reklamy jsou pro Facebook klíčové
Hlavním zdrojem příjmů sociální sítě Facebook je vysílání reklamy.
Celkové tržby Facebooku za 2Q2014 meziročně vzrostly meziročně o 61 % na 2,91 mld. USD. Podíl příjmů z reklamy na mobilních zařízení opět vzrostl na 62 % z 59 % v 1Q. Čistý zisk se meziročně více jak zdvojnásobil na 42 centů na akcii (oček. 32 centů).
Počet aktivních uživatelů dosahoval na konci 2Q 1,32 mld. (1,28 mld. v 1Q).
Průměrně každý uživatel ve 2Q2014 strávil na Facebooku denně cca 40 minut, což představuje meziroční růst o 40%.
Ukazatel příjmu na jednoho uživatele stoupl mezikvartálně o 12% na 2,24 USD respektive meziročně o 40%.
PodílFacebooku na celosvětovém trhu digitální reklamy v roce 2013 dosáhl úrovně 5,8% oproti 4,1% v roce 2012. Celkové výdaje na digitální reklamu rostly v loňském roce o 14,8% na 120 mld. USD. Pro letošní rok se odhaduje růst směrem ke 140 mld. USD.
Facebook má aktuálně 1,5 miliónu zadavatelů reklamy.
V době vstupu akcií na trhy v květnu 2012 neměl Facebook z mobilní reklamy ještě žádné příjmy a ani nevysílal žádnou mobilní reklamu. První mobilní reklamy začal Facebook využívat v průběhu 3Q roku 2012.
Hlavním nástrojem mobilní reklamy, se kterou Facebook pracuje, je tzv. nativní reklama.
Mezi další zdroje příjmů sociální sítě Facebook patří provize z plateb v aplikacích, jež představují cca 10-15% příjmů.
Graf cen akcie Facebook
Zpravodajství o Facebooku
Facebook na kurzy.cz
Akcie Facebook - Online a podrobné grafy
Akcie Facebook - diskuze o akcii
Facebook - monitoring českého internetu