Zahraniční firmy mohou v Kuvajtu působit bez místního zástupce
Až dosud si musely zahraniční společnosti v Kuvajtu najít místního obchodního partnera v roli agenta, distributora či obchodního zástupce, případně zakládat joint ventures. Novela zákona jim nově umožňuje zřizovat pobočky v zemi a podnikat napřímo bez nutnosti místního zástupce. Změny mají přispět k otevírání kuvajtského trhu a podpořit hospodářskou soutěž s cílem zlepšit dostupnost nabídky zboží a služeb za nejvýhodnější cenu.
Ilustrační foto Shutterstock
Co to pro zahraniční společnosti v Kuvajtu znamená? Kuvajtský obchodní zákoník byl pozměněn tak, aby zahraniční společnosti umožnil založit pobočku v Kuvajtu a vykonávat činnost bez potřeby místního zástupce. Dále byl pozměněn zákon o veřejných zakázkách, aby bylo možné vyjmout zahraniční uchazeče z obchodní registrace v zemi a nutnosti mít místního zástupce, což znamená, že se nově zahraniční společnosti mohou přihlásit do výběrového řízení v Kuvajtu bez místního zástupce nebo potřeby založit společnost.
Očekáváme, že na tuto novelizaci budou navazovat podrobné prováděcí předpisy, které budou řešit související náležitosti a důsledky zejména z hlediska zaměstnanosti a systému sponzoringu. Otázkou je, zda tato novela změní léta zavedenou praxi, kdy platilo, že podnikání v Kuvajtu bez místního partnera znalého prostředí a kontaktů bylo velmi obtížné až nemožné. Kuvajtští partneři často požadovali výhradní zastupitelskou smlouvu a výběr kvalitního partnera představoval klíčový krok pro úspěšný vstup na tamní trh. Ohledně aktuálního vývoje se neváhejte obrátit na ekonomickou diplomatku Velvyslanectví ČR v Kuvajtu.
Tereza Valášková, ekonomická diplomatka, Velvyslanectví ČR v Kuvajtu
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
Okénko investora
Miroslav Novák, AKCENTA
Mgr. Timur Barotov, BHS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.