Tři čtvrtiny firem jsou aktivní na sociálních sítích (Německo)
Většina firem v Německu je aktivní v sociálních médiích. 77 % společností má alespoň jeden účet nebo profil na sociální síti; v průměru je každá společnost ale registrována na 4 platformách.
Přitom platí pravidlo: čím větší je společnost, tím větší je mezi nimi podíl uživatelů: s 97 % jsou zde zastoupeny téměř všechny společnosti s 500 a více zaměstnanci; u společností se 100 až 499 zaměstnanci je to 82 %. Menších společností s 20 až 99 zaměstnanci je na sítích 75 %. Vyplývá to z reprezentativního průzkumu, který si nechalo zpracovat digitální sdružení Bitkom mezi 604 německými společnostmi s 20 a více zaměstnanci. „Téměř všichni uživatelé internetu jsou aktivní také na sociálních sítích; pro mnohé jsou nejdůležitějším zdrojem informací. Pokud chtějí firmy oslovit své zákazníky, prakticky není cesty, jak tyto platformy dnes obejít,“ říká generální ředitel společnosti Bitkom Dr. Bernhard Rohleder.
Nejpoužívanějšími sítěmi jsou Xing a Facebook, na nichž je přítomna téměř každá druhá společnost (48 %). Následuje YouTube (40 %) a LinkedIn (39 %). Více než třetina společností (38 %) využívá také Instagram. Na místních platformách, jako je nebenan.de, má svou firmu zaregistrována třetina podniků (32 %), a stejný podíl (32 %) jich používá Twitter neboli dnes X. Videoplatformu TikTok používá 25 % německých firem a společností a Snapchat každý desátý podnik (10 %). Pinterest (6 %) a Flickr (5 %) jsou mnohem méně časté. „S „Threads“ přichází nyní další platforma s potenciálně širokým záběrem. Firmy budou zjišťovat, zda mohou své cílové skupiny oslovit také prostřednictvím této sítě,“ upozorňuje Rohleder z Bitkomu.
Na otázku, jaké cíle sledují využitím sociálních médií, se většina společností shoduje: 89 % chce zvýšit povědomí o svých produktech či značkách, případně o své vlastní společnosti (87 %). Třem čtvrtinám (77 %) jde o zlepšení jejich image a podobný podíl (76 %) hodlá touto cestou přilákat nové zákazníky. Významnou roli hraje také nábor nových zaměstnanců: 71 % využívá sociální média k upoutání pozornosti potenciálních zaměstnanců ke své společnosti. U služeb zákazníkům (60 % firem) a u prodeje (44 % firem) sleduje mnoho společností také velmi operativní cíle. 42 % společností sleduje prostřednictvím sítí své konkurenty a více než třetina (35 %) by chtěla prostřednictvím sociálních médií navázat a udržovat kontakt s multiplikátory, jako jsou novináři.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Petr Holub, MojeNebankovka
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz