Přeložka silnice I/16 Mladá Boleslav – Martinovice má stavební povolení
Krajský úřad Středočeského kraje vydal stavební povolení pro 8200 metrů dlouhou přeložku silnice I/16 mezi Mladou Boleslaví a Martinovicemi. Součástí stavby bude 7 mostů, 3 nadjezdy a 2 mimoúrovňové křižovatky.
Plánovaná přeložka začíná na v současné době rekonstruované mimoúrovňové křižovatce Kosmonosy s dálnicí D10. Dále trasa pokračuje přes pole, severně míjí závod automobilky Škoda a prochází mezi obcemi Plazy a Valy. Zde je navržena 646 m dlouhá přeložka silnice III/2768, která kříží hlavní trasu nadjezdem. Severně míjí vrch Horka a Židněves. Na východním konci obce je navržena mimoúrovňová křižovatka Židněves. Její větve jsou napojeny do okružní křižovatky (o vnějším průměru 60 m) na stávající silnici I/16. Větev křižovatky je přes silnici I/16 převedena nadjezdem. Přeložka je pak vedena severně kolem Sukorad, prochází mezi obcí a bývalým zemědělským areálem, kde kříží mostem přeložku silnice III/27612, která bude měřit 290 m. Mezi Sukorady a Martinovicemi je plánována mimoúrovňová křižovatka Martinovice. Větve křižovatky budou zapojeny do dvou okružních křižovatek (u obou je vnějším průměr 40 m), do kterých bude napojeno obratiště autobusu Martinovice a připojení čerpací stanice. Před mostem přes Přepeřský potok se trasa napojuje do stopy původní silnice I/16. Stávající most přes Přepeřský potok bude zbourán a postaven v nové poloze. Stavba končí za parkovištěm.
V km 0,0 – 2,0 a 4,8 – 5,9 jsou navrženy přídatné pruhy ve směru na Jičín a v km 2,0 – 4,5 a 5,9 – 7,1 jsou navrženy přídatné pruhy ve směru na Mladou Boleslav.
Pro snížení hlukové zátěže počítá projekt s instalací dvou protihlukových stěn. První protihluková stěna je navržena v délce 197,65 m v km 5,9 – 6,1 a na levé straně přeložky a levé římse mostního objektu. Druhá protihluková stěna bude zbudována v délce 310,00 m v km 7,5 – 7,8 a rovněž na levé straně přeložky.
V příštím roce chystáme výběrové řízení na zhotovitele přeložky a její budování také zahájit. Uvedení stavby do provozu pak předpokládáme v roce 2027. Odhadované náklady činí 1575,87 mil. Kč bez DPH.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz