Generace Z nejsou žádní pojišťovací ignoranti (Německo)
Výzkumná agentura Sirius Campus v Německu analyzovala, jaká očekávání mají mladí lidé v případě odvětví pojišťovnictví. Z výsledků je patrné, že cílová skupina si již dobře uvědomuje potřebu pojistné ochrany, hlavně v některých oblastech.
V budoucnu se obor bude muset vypořádat s generací Z. Někteří z mladých lidí narozených v letech 1997 až 2012 jsou již zákazníky pojišťoven nyní, anebo by je měli prodejci a poskytovatelé produktů již brzy oslovit. V příštích 2 letech si totiž pojištění sjedná 60 %, tj. 6,3 milionu Němců s rozhodovací pravomocí v této věkové skupině. K tomuto závěru dospěla společnost Sirius Campus GmbH ve své studii s názvem „Pojištění budoucnosti – očekávání generace Z“. Pro účely průzkumu agentura provedla v říjnu 2022 on-line rozhovory s 1 231 účastníky ve věku od 16 do 30 let. A zde jsou některé poznatky, jež z ankety vyplynuly.
Studie objasňuje očekávání
Studie vrhá obzvláště světlo na očekávání mladých lidí od pojišťovnictví. 60 % z nich je konfrontováno s vysokými náklady na bydlení a jejich zvládnutí považuje za osobní výzvu. 55 % má podle svého mínění příliš málo peněz na cestování, a 46 % osob ve vzorku vnímá nedostatek příležitostí k rozšiřování svého jmění. Navzdory optimálním podmínkám na trhu práce pro mladé lidi startující profesní dráhu v důsledku nedostatku kvalifikovaných pracovníků hledí pouze pětina této skupiny (22 %) velmi optimisticky do budoucnosti, zatímco další třetina (36 %) je spíše optimistická. Takto pozitivně naladěná většina pro sebe definuje příležitosti v oblasti akumulace majetku (48 %), pro založení rodiny (42 %) a pro budování profesní kariéry (39 %).
Generace Z má k pojištění blízko
Třetina této stále ještě mladé generace se však v průzkumu vyjadřuje pesimisticky, což vysvětluje i velkou potřebu finančního zabezpečení (87 %). Tento postoj se odráží i v otázkách týkajících se pojištění. Tři čtvrtiny příslušníků generace Z (75 %) považují za důležité dobré finanční zabezpečení pro případ úrazů, nehod nebo zásahů osudu. 56 % z nich již má uzavřené svoje pojištění odpovědnosti za způsobenou škodu, 32 % má sjednané pojištění vybavení domácnosti, 28 % disponuje cestovním pojištěním a 23 % pojištěním právní ochrany. A 42 % z nich již má vozidlo, a tudíž i odpovídající pojištění vozidla.
„Pojištění občanské odpovědnosti, pojištění motorových vozidel a úrazové pojištění bývají nejčastěji uzavírána jako první nebo druhé pojištění. To znamená, že generace Z není žádným skeptikem ve vztahu k pojištění, ale spíše představuje do značné míry atraktivní cílovou skupinu s vysokou potřebou zajištění pro nepříznivé situace,“ vysvětluje Sirius Campus ve zprávě k vyhodnocení studie.
Majetková pojištění jsou v čele
V souladu s vysokou potřebou zabezpečení je u této cílové skupiny také vysoká ochota uzavírat pojistné smlouvy. Téměř 60 %, tj. 6,3 milionu mladých spotřebitelů, plánuje podle společnosti Sirius Campus investovat do své ochrany pro nepříznivé situace. Prioritou je pojištění materiálních škod, jako je pojištění motorových vozidel (16 %), pojištění odpovědnosti za škodu (15 %), pojištění právní ochrany (13 %) a pojištění domácnosti (12 %). Velmi oblíbené je však také zabezpečení na stáří (16 %), následuje ochrana pracovní schopnosti (14 %) a úrazové pojištění (11 %).
Poptávka je na jedné straně vedena konkrétními podněty a motivy (koupě nemovitosti, stavba domu nebo zahájení kariéry), a jinak je závislá na impulsech, které vycházejí z reklamy, sociálních médií, anebo z rodiny a od přátel. Podle studie více než desetina lidí v Německu vyhledává informace cíleně právě na sociálních sítích. Největší dosah má YouTube (62 %) a Instagram (54 %); obsah na TikToku (dosah 40 %) „ovlivňuje rozhodovací proces pozitivněji než ostatní kanály“, píšou výzkumníci ze společnosti Sirius Campus.
oPojištění.cz
informace ze světa pojištění a risk managementu
Zpravodajský portál, který poskytuje komplexní zpravodajství ze světa pojištění a risk managementu. Denně přináší aktuální zprávy o vývoji pojistného trhu, odborné analýzy, informace o nabízených pojistných produktech a rozhovory s významnými osobnostmi pojišťovnictví.
Více informací na: www.opojisteni.cz
Poslední zprávy z rubriky Pojištění:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz