Slevomat v roce 2023 utržil rekordní 3,4 miliardy korun. Chceme lidem plnit kalendáře, říká CEO zážitkového portálu
Tržby portálu na zážitky Slevomat.cz v loňském roce dosáhly 3,4 miliardy korun a meziročně vzrostly skoro o pětinu. Největší zájem byl o cestování, dlouhodobě oblíbenými mezi Čechy zůstávají i masáže nebo degustační menu. Úspěšný rok měl i Nadační fond Slevomatu, kterému se podařilo vybrat 5,7 milionu korun na pomoc seniorům.
„Úspěch připisujeme rozsáhlým investicím do brandové komunikace i kvalitní nabídce od mnoha partnerů,“ říká CEO Slevomatu Ladislav Veselý. Společnost utržila v roce 2O23 přes 3,4 miliardy korun, což je nejlepší výsledek od jejího založení. Meziroční nárůst tržeb činil 18,3 %, hrubý zisk pak vzrostl o 17 % na 701 milionů korun. EBITDA, tedy zisk před úroky, odpisy a daněmi, dosáhla milníku 214 milionů korun.
Největší poptávka byla po cestování, které tvořilo více jak 60 % prodaných voucherů. Nejžádanějším zahraničním destinacím stejně jako v předchozím roce kralovalo Polsko a Pobaltí, které se v posledních letech mezi Čechy těší velké oblibě. „Tyto dvě destinace překonaly i stálice jako Chorvatsko, Rakousko či Slovensko. Právě Polsko bude také jednou z nejatraktivnějších destinací v roce 2024 ,” prozrazuje Veselý. Dlouhodobě vyhledávanými zážitky jsou wellness pobyty nebo vícechodová degustační menu, z volnočasových aktivit pak stále vedou masáže. Vyšší zájem byl podle Slevomatu i o aktivity pro mladé svobodné lidi a rodiny s dětmi, například únikové hry a zábavné parky.
V reakci na rekordní míru inflace byly ve spotřebním chování Čechů loni vidět určité změny. Místo delších zahraničních dovolených lidé stále častěji volí lokální nabídky a krátkodobé pobyty. „Po pandemii začali Češi dlouhé dovolené plánovat více dopředu. Naopak pro prodloužené víkendy se lidé rozhodují i spontánně,” dodává Veselý.
Slevomat finančně roste navzdory nepříznivým ekonomickým podmínkám pro e-commerce sektor. „Naším posláním je poskytovat Čechům ty nejlepší nabídky za výhodné ceny. Chceme lidi inspirovat a plnit jim kalendáře zážitky. Na to máme skvělé partnery, kterým jsme i díky tomu, že jim vodíme zákazníky, oporou v této nelehké ekonomické situaci,” uzavírá Ladislav Veselý. V rámci Nadačního fondu Slevomatu Češi celkem letos přispěli na pomoc seniorům částku 5,7 milionů korun.
Poslední zprávy z rubriky Cestování:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.