Prezentace ČR jako destinace vhodné pro segment luxusní a zážitkové turistiky. Turista z Latinské Ameriky navíc během své cesty do Evropy utratí v průměru vyšší částky než turista z jiných částí světa
Prezentace ČR jako destinace vhodné pro segment luxusní a zážitkové turistiky
14.12.2023 / 17:49 | Aktualizováno: 14.12.2023 / 18:03
Během podzimu 2023 se ve spolupráci se státní agenturou CzechTourism uskutečnil projekt ekonomické diplomacie (PROPED) zaměřený na propagaci ČR jako atraktivní destinace v segmentu luxusní a zážitkové turistiky. Právě tento segment je pro turistický průmysl zásadní, protože obvykle bývá nejméně zasažen ekonomickou krizí. Turista z Latinské Ameriky navíc během své cesty do Evropy utratí v průměru vyšší částky než turista z jiných částí světa a daleká cesta přes Atlantik je symbolem určité prestiže vyšší střední třídy, která je v Mexiku na vzestupu.
Po postcovidovému restartu cestovního ruchu v Latinské Americe, který směřoval zejména do tradičních evropských destinací jako Francie, Itálie nebo Španělsko, dochází k obnovení zájmu rovněž o země střední Evropy, kde by Česko mělo mít ty nejvyšší cíle. Propojením dílčích virtuálních a prezenčních projektů se podařilo v rámci tohoto PROPEDu představit Česko více než 1000 zástupcům cestovních kanceláří z Latinské Ameriky sdružených v prestižní asociaci Virtuoso, jež se na segment luxusní a zážitkové turistiky specializuje. Jejími členy jsou desítky tour operátorů hlavně z Mexika a Brazílie, ale i dalších latinskoamerických zemí.
Dvě online prezentace představily netradiční zážitky v Praze a také v českých regionech. Mimo Prahu jde primárně o místa, která je možné nabídnout jako jednodenní výlety z metropole (Český Krumlov, Karlovy Vary, Kutná Hora), nebo která se nacházejí na trase mezi Prahou a významnými turistickými cíli v sousedních zemích jako Berlín (Terezín a Českosaské Švýcarsko), Vídeň (Brno a jižní Morava), Krakov (Olomouc) a Mnichov (Plzeň). Během 161 schůzek se na celkem třech prezenčních akcích v Mexico City, Monterrey a brazilském Riu de Janeiru podařilo obsah prezentací ve zkrácené podobě představit a především prodiskutovat prezenčně. E-learningový program pak propojil uvedené aktivity a zůstává na webu Virtuosa další tři měsíce po skončení kampaně (březen 2024). V profilu agentury CzechTourism jako preferenčního partnera pro Latinskou Ameriku jsou k dispozici nejen kontakty pro případné konzultace, ale také informační materiály ke stažení. Prezentace Česka vzbudila mezi účastníky značný zájem, přičemž často o naší zemi věděli jen velmi málo. Za účelem dalšího posílení obrazu Česka jako vhodné destinace pro segment luxusní a zážitkové turistiky je v plánu pokračování partnerství s Virtuoso i v příštím roce.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz