Italské železnice zvýší do deseti let kapacitu dopravy o pětinu - počítají s investicemi ve výši více než 200 miliard eur
Italské železnice (Ferrovie dello Stato, FS) počítají s investicemi ve výši více než 200 miliard eur v příštím desetiletí věnovanými na snížení infrastrukturních rozdílů mezi severními a jižními oblastmi země a na posílení propojení mezi přístavy a letišti, železničními stanicemi a nákladními terminály.
Kromě prostředků z Plánu obnovy a odolnosti ve výši 26 miliard eur chystá skupina investovat 180 miliard eur do infrastruktury, 18 miliard eur do osobní dopravy a téměř 3 miliardy eur do obnovy terminálů, logistických platforem a vlakových souprav. Cílem je zvýšit do deseti let kapacitu italské železniční dopravy o 20 % a zdvojnásobit podíl nákladní dopravy po železnici.
TISÍCE REALIZOVANÝCH STAVEB
Skupina FS má v současné době rozestavěny přibližně 4 tisíce staveb za více než 49 miliard eur, na nichž se podílí 8 tisíc společností. Pokud jde o roční cíle, do konce roku bude zahájeno dalších 107 stavebních prací na nových železničních a silničních projektech za více než 12 miliard eur. Mezi hlavní stavby, které FS realizuje, patří Terzo Valico dei Giovi a uzel Janov, Fortezza-Verona, kde byly rovněž zahájeny práce na obchvatu Trenta, Brescia-Verona-Padova, Benátky-Trieste, dokončení zdvojení jadranského úseku mezi Pescarou a Bari, Palermo-Catania-Messina, a trať Neapol-Bari.
Pevný závazek modernizovat infrastruktury a budovat nové bude možné realizovat díky práci přibližně 40 tisíc zaměstnanců, k nimž by mělo v roce 2023 přibýt 8 tisíc nových zaměstnanců a více než 31 tisíc nových zaměstnanců v průběhu desetiletého průmyslového plánu.
Italské železnice kladou velký důraz na udržitelnost dopravy. Spolehlivá a efektivní sdílená doprava může být navíc dalším stimulem pro rozvoj cestovního ruchu. Vedení skupiny FS podle svého vyjádření klade důraz na kvalitu, schopnost splnit očekávání růstu i respektování křehké rovnováhy krajiny a životního prostředí, které jsou součástí úžasného italského dědictví. Italské železnice si slibují zvýšení příjmů z částky 1,8 miliardy eur v roce 2019 na přibližně 5 miliard eur v roce 2031.
Andrea Nimmerfrohová, ekonomická specialistka, Velvyslanectví ČR v Římě
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Export:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko nemovitosti
Jan Dvořák, Salutem Fund
?
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.