Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Výsledky  |  03.08.2023 10:20:27

Výsledky: Zalando ve 2. čtvrtletí představuje nové značky a doporučení velikostí na základě umělé inteligence, pokračuje ve své strategii stát se Starting Point for Fashion

  • Upravený EBIT za druhé čtvrtletí vzrostl o 87 % na 144,8 milionů eur ve srovnání s předchozím rokem; GMV a výnosy mírně klesají
  • Uvedení nových značek, jako je lululemon, přináší zákazníkům přidanou hodnotu
  • Více partnerů využívá nabídku služeb plnění Zalando k rozšíření svého podnikání
  • Zalando odemyká potenciál technologických inovací a pomáhá zákazníkům najít správnou velikost a střih
  • Přesnější celoroční výhled se zúženým rozsahem: Upravený EBIT mírně vzrostl na 300 milionů až 350 milionů eur; GMV a tržby se očekávají v nižší polovině

Zalando, přední evropská e-commerce destinace pro módu a životní styl, vykázala ve druhém čtvrtletí 87procentní nárůst upravených zisků před úroky a zdaněním (upravený EBIT). Solidní obchodní výkonnost přichází uprostřed zaměření na strategické iniciativy na podporu růstu, jako je získání a udržení pozornosti zákazníků a rozšiřování logistické nabídky společnosti.

Nová partnerství se sportovními a kosmetickými značkami posílila portfolio značek Zalando a vyvolala v tomto čtvrtletí nadšení zákazníků. lululemon, který nabízí inovativní oblečení a doplňky pro jógu, běh, trénink a většinu dalších sportovních aktivit, byl uveden na Zalando, stejně jako HOKA, značka pro inovativní a vysoce výkonné běžecké vybavení. V oblasti krásy Zalando prohloubilo důležité vztahy se značkami, například s luxusními značkami jako Lancôme, Mugler a Shiseido, které nyní nabízí na více trzích.

Partneři pokračují v růstu svého podnikání na Zalandu a další se rozhodnou využívat nabídku služeb plnění. Obchodní podíl partnera Fashion Store GMV vzrostl ve druhém čtvrtletí o téměř 7 procentních bodů a podíl položek odeslaných společností Zalando Fulfillment Solutions se zvýšil o 3 procentní body ve srovnání s předchozím rokem.

Nový nástroj umělé inteligence uvedený na trh minulý měsíc umožňuje zákazníkům v Německu, Rakousku a Švýcarsku dostávat doporučení velikosti vybraných oděvů na základě jejich jedinečných tělesných rozměrů. Tím, že se Zalando vyfotí s telefonem v těsném oblečení, dokáže předpovědět tělesné míry zákazníka, aby mu pomohl najít správnou velikost.

„Investujeme do oblastí, jako je vyprávění příběhů a technologie, které podpoří budoucí růst,“ řekl Robert Gentz, generální ředitel společnosti Zalando. „Nové značky jako lululemon a Lancôme nadchnou naše zákazníky a pomohou učinit ze Zalanda ještě více oblíbenou destinaci. Díky našemu novému nástroji pro velikost a přizpůsobení bude zážitek z nakupování ještě lepší. Tento nástroj je řešením skokové změny v tomto odvětví, které pomůže zákazníkům najít perfektní řešení před dodáním. To je skutečně vzrušující, protože ukazuje, jak lze jednu z hlavních výzev v módním elektronickém obchodování vyřešit ve velkém měřítku.“ 

Ve druhém čtvrtletí se zisk Zalanda téměř zdvojnásobil, přičemž upravený EBIT vzrostl o 87 % na 144,8 milionů eur ve srovnání s rokem 2009. Ziskovost byla posílena lepší ekonomikou objednávek při větší průměrné velikosti košíku, což vedlo k nižším nákladům na plnění. Přispěl také cílenější marketing Zalanda. V kombinaci to vedlo ke zlepšení upravené marže EBIT o 2,7 procentního bodu na 5,7 %. 

Hrubý objem zboží (GMV) se v náročném prostředí snížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur, přičemž tržby klesly ve druhém čtvrtletí o 2,5 % na 2,6 miliardy eur ve srovnání s předchozím rokem. Lounge by Zalando, online nákupní klub, který zákazníkům nabízí časově omezené nabídky a slevy na prémiové značky a který tvoří hlavní složku segmentu Offprice, ve druhém čtvrtletí opět rostl a přispěl k 16% nárůstu výnosů u Offprice. 

„Uprostřed dočasně náročného maloobchodního prostředí nadále usilujeme o udržitelnou efektivitu v oblasti plnění a marketingu,“ řekla Dr. Sandra Dembeck, finanční ředitelka Zalando. „Toto úsilí se letos vyplatilo a upravený EBIT se ve druhém čtvrtletí téměř zdvojnásobil. Takový úspěch nás staví na přední pozici, abychom se zaměřili více na investice a budoucí růstové iniciativy.“

Zalando také zpřesňuje své celoroční výhledy pro rok 2023 a zužuje dříve předpovídané rozsahy. Očekává se, že upravený EBIT v roce 2023 bude činit 300 milionů eur až 350 milionů eur. Dříve společnost očekávala mezi 280 miliony eur a 350 miliony eur. GMV a výnosy budou pravděpodobněji v dolní polovině původních orientačních rozmezí 1 % až 7 % pro GMV a -1 % až 4 % pro výnosy. V roce 2022 činil GMV 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milionu eur.

Finanční zpráva za 2. čtvrtletí 2023, stejně jako prezentace zisků pro analytiky a investory, jsou k dispozici na webu Zalando Investor Relations. Zalando oznámí výsledky za třetí čtvrtletí 2023 2. listopadu 2023.

Skupina Zalando – klíčové údaje (v milionech EUR)

 

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688