Výsledky: Zalando ve 2. čtvrtletí představuje nové značky a doporučení velikostí na základě umělé inteligence, pokračuje ve své strategii stát se Starting Point for Fashion
- Upravený EBIT za druhé čtvrtletí vzrostl o 87 % na 144,8 milionů eur ve srovnání s předchozím rokem; GMV a výnosy mírně klesají
- Uvedení nových značek, jako je lululemon, přináší zákazníkům přidanou hodnotu
- Více partnerů využívá nabídku služeb plnění Zalando k rozšíření svého podnikání
- Zalando odemyká potenciál technologických inovací a pomáhá zákazníkům najít správnou velikost a střih
- Přesnější celoroční výhled se zúženým rozsahem: Upravený EBIT mírně vzrostl na 300 milionů až 350 milionů eur; GMV a tržby se očekávají v nižší polovině
Zalando, přední evropská e-commerce destinace pro módu a životní styl, vykázala ve druhém čtvrtletí 87procentní nárůst upravených zisků před úroky a zdaněním (upravený EBIT). Solidní obchodní výkonnost přichází uprostřed zaměření na strategické iniciativy na podporu růstu, jako je získání a udržení pozornosti zákazníků a rozšiřování logistické nabídky společnosti.
Nová partnerství se sportovními a kosmetickými značkami posílila portfolio značek Zalando a vyvolala v tomto čtvrtletí nadšení zákazníků. lululemon, který nabízí inovativní oblečení a doplňky pro jógu, běh, trénink a většinu dalších sportovních aktivit, byl uveden na Zalando, stejně jako HOKA, značka pro inovativní a vysoce výkonné běžecké vybavení. V oblasti krásy Zalando prohloubilo důležité vztahy se značkami, například s luxusními značkami jako Lancôme, Mugler a Shiseido, které nyní nabízí na více trzích.
Partneři pokračují v růstu svého podnikání na Zalandu a další se rozhodnou využívat nabídku služeb plnění. Obchodní podíl partnera Fashion Store GMV vzrostl ve druhém čtvrtletí o téměř 7 procentních bodů a podíl položek odeslaných společností Zalando Fulfillment Solutions se zvýšil o 3 procentní body ve srovnání s předchozím rokem.
Nový nástroj umělé inteligence uvedený na trh minulý měsíc umožňuje zákazníkům v Německu, Rakousku a Švýcarsku dostávat doporučení velikosti vybraných oděvů na základě jejich jedinečných tělesných rozměrů. Tím, že se Zalando vyfotí s telefonem v těsném oblečení, dokáže předpovědět tělesné míry zákazníka, aby mu pomohl najít správnou velikost.
„Investujeme do oblastí, jako je vyprávění příběhů a technologie, které podpoří budoucí růst,“ řekl Robert Gentz, generální ředitel společnosti Zalando. „Nové značky jako lululemon a Lancôme nadchnou naše zákazníky a pomohou učinit ze Zalanda ještě více oblíbenou destinaci. Díky našemu novému nástroji pro velikost a přizpůsobení bude zážitek z nakupování ještě lepší. Tento nástroj je řešením skokové změny v tomto odvětví, které pomůže zákazníkům najít perfektní řešení před dodáním. To je skutečně vzrušující, protože ukazuje, jak lze jednu z hlavních výzev v módním elektronickém obchodování vyřešit ve velkém měřítku.“
Ve druhém čtvrtletí se zisk Zalanda téměř zdvojnásobil, přičemž upravený EBIT vzrostl o 87 % na 144,8 milionů eur ve srovnání s rokem 2009. Ziskovost byla posílena lepší ekonomikou objednávek při větší průměrné velikosti košíku, což vedlo k nižším nákladům na plnění. Přispěl také cílenější marketing Zalanda. V kombinaci to vedlo ke zlepšení upravené marže EBIT o 2,7 procentního bodu na 5,7 %.
Hrubý objem zboží (GMV) se v náročném prostředí snížil o 1,8 % na 3,7 miliardy eur, přičemž tržby klesly ve druhém čtvrtletí o 2,5 % na 2,6 miliardy eur ve srovnání s předchozím rokem. Lounge by Zalando, online nákupní klub, který zákazníkům nabízí časově omezené nabídky a slevy na prémiové značky a který tvoří hlavní složku segmentu Offprice, ve druhém čtvrtletí opět rostl a přispěl k 16% nárůstu výnosů u Offprice.
„Uprostřed dočasně náročného maloobchodního prostředí nadále usilujeme o udržitelnou efektivitu v oblasti plnění a marketingu,“ řekla Dr. Sandra Dembeck, finanční ředitelka Zalando. „Toto úsilí se letos vyplatilo a upravený EBIT se ve druhém čtvrtletí téměř zdvojnásobil. Takový úspěch nás staví na přední pozici, abychom se zaměřili více na investice a budoucí růstové iniciativy.“
Zalando také zpřesňuje své celoroční výhledy pro rok 2023 a zužuje dříve předpovídané rozsahy. Očekává se, že upravený EBIT v roce 2023 bude činit 300 milionů eur až 350 milionů eur. Dříve společnost očekávala mezi 280 miliony eur a 350 miliony eur. GMV a výnosy budou pravděpodobněji v dolní polovině původních orientačních rozmezí 1 % až 7 % pro GMV a -1 % až 4 % pro výnosy. V roce 2022 činil GMV 14,8 miliardy eur, tržby 10,3 miliardy eur a upravený EBIT 184,6 milionu eur.
Finanční zpráva za 2. čtvrtletí 2023, stejně jako prezentace zisků pro analytiky a investory, jsou k dispozici na webu Zalando Investor Relations. Zalando oznámí výsledky za třetí čtvrtletí 2023 2. listopadu 2023.
Skupina Zalando – klíčové údaje (v milionech EUR)
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.