Stavební úřad vydal stavební povolení na stavbu dálnice D11 Trutnov - hranice ČR/Polsko. Na stavbu probíhá výběrové řízení na zhotovitele, dokončuje se majetkoprávní příprava
Na stavbu délky 21,2 km aktuálně probíhá výběrové řízení na zhotovitele, dokončuje se majetkoprávní příprava a realizuje se archeologický výzkum
Zahájení realizace stavby plánujeme ve 4. kvartálu letošního roku
UMÍSTĚNÍ A POPIS STAVBY
Stavba „D11 1109 Trutnov–státní hranice ČR/Polsko“ je koncová část dálničního tahu Praha–Hradec Králové–Jaroměř–Trutnov–Královec (státní hranice). Navazuje na stavbu 1108 v km 133,000 a končí v km 154,175. Jedná se o čtyřpruhovou dálnici s celkovou délkou 21 175 metrů.
Napojení na stavbu 1108 je severně od obce Střítež před MÚK Střítež. Na MÚK je přiveden přivaděč od Trutnova délky 1357 m (kategorie S 9,5/70). Od rozhraní staveb 1108 a 1109 je trasa dálnice vedena kopcovitým, z větší části zalesněným terénem dvěma protisměrnými oblouky kolem západního okraje obce Starý Rokytník směrem k Trutnovu, městské části Poříčí. Obec Starý Rokytník je míjena na západním okraji mostem mezi vrchy Hůrka a Houska o délce 250 metrů. Trasa dálnice klesá z náhorní planiny směrem k Poříčí terénním zlomem s převýšením asi 100 metrů. První ze dvou tunelů na trase je pod Poříčským hřbetem, kterým se překonává terénní zlom. Tunel je navržen se dvěma samostatnými tunelovými troubami o celkových délkách 540 metrů a 576 metrů.
DOPRAVNÍ VÝZNAM STAVBY Vybudováním dálnice D11 dojde nejen ke kvalitnímu přeshraničnímu propojení s Polskem, ale nová kapacitní silnice převezme především funkci stávající přetížené silnice I/37. Ta dnes propojuje významná regionální centra Jaroměř – Dvůr Králové nad Labem – Trutnov. V daném úseku je vedena v kategorii S 11,5 a S 9,5. Dálnice D11 bude sloužit k propojení center nadregionálního významu – Praha, Hradec Králové, Polsko. V současnosti čeká D11 na dostavbu zbývajících cca 41 km na polské hranice. Dálnice D11 je v současné době ukončena na MÚK Jaroměř-sever. Kolem Hradce Králové vede D11 společně s D35 až k druhé dálniční křižovatce D35xD11 (MÚK Plotiště), zde se D35 odpojí směrem na Liberec. Trasa dál vede k Jaroměři. Následovat budou úseky k Trutnovu a dále na polské hranice. Na hranicích se česká dálnice napojí na již budovanou polskou rychlostní silnici S3, vedoucí přes celé Polsko až k Baltskému moři. Dálnice D11 je podle mezinárodní dohody TEN-T (Evropská dohoda o hlavních silnicích s mezinárodním provozem) součástí evropského dopravního koridoru Paříž – Norimberk – Plzeň – Praha – Hradec Králové – Wroclaw – Varšava – Brest – Moskva, který spojuje západní a východní Evropu. |
Městská část Trutnova Poříčí je na D11 napojena v MÚK Poříčí (přivaděčem délky cca 300 m). Jedná se o křižovatku se silnicí I/14. Městská část je křížena v prostoru průmyslových ploch největší mostní estakádou na trase délky 715 metrů – most Poříčí. Od Trutnova směrem ke státní hranici je trasa vedena koridorem souběžným se stávající silnicí I/16 podél plaviště popílků tepelné elektrárny Poříčí II. Druhý tunel Opevnění je navržen se dvěma samostatnými tunelovými troubami o celkových délkách 492 metrů a prochází pod severovýchodním svahem okraje zalesněného hřbetu západně od konce plaviště. V dalším pokračování trasa prochází kopcovitým terénem s hlubokými příčnými údolími kolem obcí Zlatá Olešnice, Bernartice, Lampertice a Královec.
V 146,5 km křižuje trasa dálnice D11 na severním okraji obce Zlatá Olešnice silnici I/16. Za Vlaštovčím vrchem trasa překonává údolí říčky Ličná, železniční trať a místní komunikaci sedmipolovým mostem o délce 670 metrů. Dalším dominantním mostem je most Lampertice přes příčné údolí mezi Bernarticemi a Lamperticemi délky 330 metrů jehož výška dosahuje až 42 metrů. MÚK Královec je křižovatka se silnicí II/300 na jižním okraji Královce.
Přechod státní hranice do Polské republiky je západně od Královce (od stávajícího přechodu na silnici I/16). Místo přechodu je koordinováno s návrhem trasy rychlostní komunikace S3 Lubawka–Legnica– Štětín na Polském území.
Na trase je navrženo třináct větších mostů přes údolí o délce větší než 100 metrů (z toho tři velké mostní objekty: 715 metrů most Poříčí, 670 metrů most přes údolí řeky Ličná a 330 metrů most Lampertice.
DATA O STAVBĚ
Hlavní trasa: délka: 21 175 m kategorie: D 26,0/130 a D 21,5/110
Tunely: Poříčí: 540 m + 576 m Opevnění: 2x 492 m
Mostní objekty: na dálnici: 23, nad dálnicí: 5 celková délka mostů: 3853 m
Mimoúrovňové křižovatky:
MÚK Střítež (délka větví: 651 m),
MÚK Poříčí (délka větví: 746 m), MÚK Královec (délka větví: 878 m)
Protihlukové stěny: počet: 10 (celková délka: 1615 m)
Přeložky a úpravy ost. komunikací: silnice I. třídy: 3 (celková délka: 1807 m) silnice II. a III. třídy: 2
místní komunikace: 7 (c. délka 2938 m) polní a lesní cesty: 21
Název stavby:
Dálnice D11, stavba 1109, Trutnov–státní hranice ČR/Polsko
Místo stavby: Královéhradecký kraj
Katastrální území:
Bernartice, Křenov u Žacléře, Královec,
Lampertice, Bohuslavice nad Úpou, Bojiště u Trutnova, Debrné, Poříčí u Trutnova, Starý Rokytník, Trutnov, Zlatá Olešnice, Střítež u Trutnova Druh stavby: novostavba, liniová Objednatel:
Ředitelství silnic a dálnic ČR Zpracovatel DSP:
Sdružení Valbek -Bung Předpokládaná cena stavby:
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz