Dobrý data management a propast mezi IT a byznysem nejvíce pálí velké české firmy - vyplývá z průzkumu společnosti Adastra
Za největší výzvu v příštích třech letech považují velké české společnosti dobrý data management a neschopnost využití dat ze strany byznysu. S tím souvisejí i aktuálně největší blockery v efektivním využití dat, za které považují rigidní nebo zastaralou Data Governance, nedostatečnou podporu či nepochopení potřeb IT ze strany managementu a byznysu a neochotu ke sdílení dat.
To vyplynulo z průzkumu, který uspořádala Adastra mezi datovými analytiky z velkých českých společností napříč odvětvími od bank, přes pojišťovny, energetiku, státní instituce až po automotive sektor.
„Mezi největší výzvy, které firmy v souvislosti s prací s daty řeší, patří správa a integrace velkých objemů dat, datová kvalita a Data Governance. Jedná se o disciplíny, které vyžadují nejen pochopení a podporu ze strany IT, ale i managementu a byznysu. Je důležité, aby organizace měly strategii a plán pro řešení těchto výzev a dosažení efektivního data managementu,“ říká Michal Kratochvíl, ředitel divize banking ve společnosti Adastra. „Správné využití dat poskytuje podporu pro lepší rozhodování, možnost personalizace služeb, efektivnější provoz a také inspiraci pro inovace,“ dodává.
Propast mezi IT a byznysem pálí řadu firem. V souvislosti s efektivním využitím dat si řada z nich stěžuje mj. na špatné sdílení dat v organizaci a obecně nízkou úroveň znalostí uživatelů a jejich schopností využít data. „Vzhledem k tomu, že většina z oslovených společností pracuje s daty z více než stovky datových systémů, jsou funkční data management a spolehlivé přenosy dat naprostým základem,“ uvádí Dagmar Bínová, Big Data & Data Science Lead z Adastry, která poskytuje komplexní datové služby firmám z celého světa napříč celým byznys spektrem.
· nadpoloviční většina (celkem 56 %) velkých společností pracuje s více než stovkou datových systémů a dalších 22 % oslovených firem využívá 50-100 datových platforem
· trápí je proto konsolidace datových platforem a často řeší redesign datové architektury
· v souvislosti s daty si velké společnosti nejvíce stěžují na
o data management – konkrétně na nevyhovující Data Governance, kvalitu data, absenci vlastníků dat či kvalitní taxonomii dat
o sdílení a demokratizaci dat
· 53 % firem zpracovává data na denní bázi, 71 % dokonce near real-time
· v příštích 3 letech se velké české společnosti zaměří na moderní práci s daty – využití machine learningu a umělé inteligence v byznysu, real-time zpracování dat, self-service demokratizaci dat, virtualizaci dat apod.
O společnosti Adastra
Adastra je mezinárodní konzultační společnost, která poskytuje komplexní služby v oblasti digitalizace. Zaměřuje se na zpracování dat, jejich analýzu, budování datových skladů, na oblasti internetu věcí (IoT), big dat, umělé inteligence, vývoje aplikací včetně mobilních či tvorbu marketingových a kreativních strategií. Mezi zákazníky Adastry patří firmy z oblasti retailu, financí a bankovnictví, pojišťovnictví, telekomunikací, automobilového průmyslu, průmyslu, energetiky, farmacie a řady dalších odvětví včetně státní správy. Její projekty realizuje na 2000 konzultantů ze 17 kanceláří po celém světě. Obrat Adastry za rok 2021 dosáhl 198 milionů dolarů.
Poslední zprávy z rubriky Výsledky:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko pro podnikatele
Jitka Weiss, SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.