Česká oficiální účast na mezinárodním veletrhu FOODEX JAPAN po tříleté pauze
Česká oficiální účast na mezinárodním veletrhu FOODEX JAPAN po tříleté pauze
24.03.2023 / 03:21 | Aktualizováno: 24.03.2023 / 03:36
Ve dnech 7. – 10. března 2023 se na největším výstavišti v Japonsku konal 48. ročník veletrhu FOODEX JAPAN. Místo konání veletrhu se tentokrát přesunulo z tradičního Makuhari Messe do komplexu výstaviště Tokyo Big Sight, kde se v osmi pavilonech prezentovalo 2 562 firem z celého světa. Po tříleté pauze způsobené pandemii se ČR opět prezentovala formou národní expozice.
Veletrh FOODEX JAPAN patří k nejvýznamnějším světovým potravinářským veletrhům a je největší svého druhu v regionu východní a jihovýchodní Asie. Formou oficiální účasti Ministerstva zemědělství se tohoto veletrhu na pavilonu o ploše 135 m2 zúčastnilo 14 potravinářských firem. Na více než třech tisících stáncích z 60 regionů světa vystavovatelé prezentovali odborné veřejnosti své produkty z oboru potravin, nápojů a potravinářských technologií. Na veletrh během čtyř dní zavítalo 73 789 návštěvníků. V porovnání s loňských ročníkem, kdy Japonsko bylo pro zahraniční vystavovatele i návštěvníky uzavřeno, se jednalo o 2,5 násobný nárůst.
Českou delegaci na veletrhu vedl vrchní ředitel sekce EU a zahraničních vztahů Ministerstva zemědělství Jiří Šír (JŠ), který se za ČR zúčastnil slavnostního zahájení veletrhu a společně s velvyslancem ČR byl přítomen i na otevření EU pavilonu. Na českém pavilonu oba jednali s firmami o jejich vstupu příp. přítomnosti na japonském trhu. Poslední den veletrhu proběhl v prostorách výstaviště seminář na téma Alkoholické nápoje vyrobené v ČR. Na tomto semináři představila zemědělská diplomatka český nápojový průmysl, kde vyzdvihla kvalitu a vysokou úroveň českého piva, vína a ovocných pálenek pocházejících z ČR. Na závěr proběhla ochutnávka vzorků z českého pavilonu.
Česká oficiální účast na potravinářském veletrhu FOODEX JAPAN 2023 se po tříleté pauze svým rozsahem vrátila na předpandemickou úroveň a účast vysokého počtu českých vystavovatelů dokládá jejich přetrvávající zájem o japonský trh. České firmy kladně hodnotí především možnost osobního kontaktu s japonskými importéry, nákupčími, provozovateli velkoobchodu i maloobchodních řetězců, HORECY a v neposlední řadě také hojnou účast nákupčích z jiných zemí, jako je Korea, Austrálie, Tchaj-wan nebo Singapur.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz