Research (eToro)
Akcie ve světě  |  20.02.2023 15:30:38

Kolik spotřebitelé ještě zaplatí za růst prodeje Heinekenu?


Výrobce piva Heineken jede na plné obrátky za růstem, jak bylo opět patrné při prezentaci čtvrtletních a ročních čísel. Aby bylo možné růst financovat, hodlají vrcholoví manažeři Dolf van den Brink (generální ředitel) a Harold van den Broek (finanční ředitel) pokračovat ve zvyšování cen. Velkou otázkou je, zda jsou spotřebitelé na celém světě ochotni za tento růst dále platit.

 

Na konci roku panovala vrcholná nálada. Tržby, objem, zisk: ve všech regionech, které Heineken rozlišuje, šly nahoru. Výjimkou byla Asie, kde objem piva vzrostl téměř o 30 %. Pro ilustraci, značka Heineken je nyní v Číně na 3. místě podle podílu na trhu. Díky dobrým výsledkům v roce 2022 se nyní objem piva vrátil na úroveň roku 2019, tedy roku před vypuknutím celosvětové epidemie covidu. Z této pozice plánuje vedení společnosti další růst.

 

Prémiové pivo

2/3 nárůstu prodeje v roce 2022 pocházely z přenesení inflace na distributory a spotřebitele a 1/3 z většího důrazu na umístění různých značek piva jako "prémiových". Čtěte: nabízení stejného piva za vyšší cenu prostřednictvím chytrého marketingu. Společnost Heineken bude v této strategii pokračovat i v roce 2023. Vyšší náklady na energie a obaly donutí společnost Heineken k dalším úsporám nákladů, ale marketingový rozpočet zůstane zachován a zaměří se na propagaci prémiového piva. To se dá hodně ocenit, protože silné značky často získávají podíl na trhu v době hospodářského poklesu.

 

Segment nepivního zboží je stále malý

Růst by měl přinést nejen "prémiový", ale také prodej nealkoholických nápojů. V tiskové zprávě k výročním údajům byla významně zmíněna oblast "kromě piva". Během prezentace Van den Brink hrdě zmínil, že během amerického Super Bowlu byla promítána reklama Heineken 0.0. Z prezentace však také vyplynulo, že segment "beyond beer" je stále příliš malý na to, aby přitáhl pozornost. Prozatím celosvětově tahá za nitky nealkoholické pivo. Dychtivý investor si pomyslí: právě tady je ještě prostor pro růst.

 

Kde je cenový strop?

Velkou otázkou, na kterou Van den Brink rovněž nedokázal odpovědět, je, zda jsou světoví spotřebitelé ochotni nadále platit stále rostoucí ceny. Náklady na základní potřeby, jako jsou potraviny a energie, a ukusují si z rozpočtů domácností stále větší část. Obavy některých analytiků proto spočívají v tom, že Heineken možná příliš riskuje. Van den Brink je přesvědčen a má jasno: měl by to být růst, větší riziko s vyhlídkou na větší výnosy. To je také jasný vzkaz pro investory. Pro rok 2023 očekává Heineken růst zisků o 5 až 10 %, a to s ohledem na další růst v Asii a mírný pokles v Evropě.

Jean-Paul van Oudheusden, analytik eToro

21.02. 16:31  Kdo to pije? (Tomasso)
21.02. 15:41  Kdo to pije? (František)
20.02. 16:25  Kdo to pije? (dřevák)

Okomentovat na facebooku


Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:

Pá 15:25  Výsledky Chevronu za 1Q roku smíšené Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)
Pá 10:40  Anglo American odmítla rezolutně nabídku na převzetí od BHP Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)




Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688