Křišťálové údolí láká novináře z celého světa, nyní v něm natáčeli Francouzi pro televizi TF1
Novináře z celého světa přitahuje Křišťálové údolí. Začátkem tohoto týdne se do této oblasti vydal francouzský štáb z nejsledovanější televize TF1, jehož víkendové hlavní zprávy mají sledovanost 4 až 6 milionů diváků. Reportáž bude podobná té, kterou televizní reportéři již natáčeli ve francouzském pohoří Jura, v Toskánsku nebo Skotsku.
Diváci se budou moci těšit na jedinečné záběry a rozhovory z nejstarší sklářské školy na světě v Kamenickém Šenově, která byla založena roku 1856. Dalším místem, kam filmaři zavítali, je sklárna Jiřího Pačinka v Kunraticích u Cvikova. Kromě práce sklářů zachytili i křišťálový oltář Božího hrobu, který byl v tamním Křišťálovém chrámu objeven před dvěma lety.
Fanoušci Tour de France budou po zhlédnutí reportáže nadšeni z návštěvy sklářské hutě Ajeto v Lindavě, neboť trofeje pro nejlepší cyklisty se vyrábějí právě tam. Štáb zavítal též do Nového Boru, kde zachytil Skleněný dům – sídlo firmy Lasvit, které propojuje tradiční podstávkovou stavbu s prvky výjimečné moderní architektury díky skleněné fasádě.
Reportáž z Křišťálového údolí by měla také zachytit největší sbírku bižuterie, nový pavilon jabloneckého Muzea skla a bižuterie v podobě skleněného krystalu či nebo ryté a broušené sklo a tavené plastiky ze Železného Brodu od mistrů Ladislava Ševčíka a Zdeňka Lhotského. Francouzské putování za českým sklem skončilo v Krkonoších v obci Poniklá a firmě Rautis, odkud pocházejí vánoční ozdoby ze skleněných perel, zapsané na seznamu UNESCO.
„Podívat se do sklářských provozů je pro místní i zahraniční návštěvníky stále atraktivnější. A mít příležitost ukázat Křišťálové údolí prostřednictvím nejsledovanější francouzské televize je skutečně mimořádné. Oslovíme tak obrovské množství lidí a tedy potenciálních návštěvníků. Chceme je nadchnout,“ uvedla Květa Vinklátová, náměstkyně pro kulturu, památkovou péči a cestovní ruch Libereckého kraje.
„Od začátku v roce 2019 aktivně pracujeme s mezinárodními médii, zahraničními zastoupeními agentury CzechTourism a snažíme se představit Křišťálové údolí i mezinárodnímu publiku. Mezi hlavní komunikační linky zahraničních zastoupení patří česká příroda, tradice, řemesla a aktivní turistika,“ řekl David Pastva, ředitel projektu Křišťálové údolí.
V loňském roce přijelo do Křišťálového údolí čtrnáct skupin ze zahraničí – Rakouska, Slovenska, Izraele, Polska, Velké Británie, Irska, Japonska, Tajvanu, Koreje, USA, Španělska nebo Beneluxu. Vysoký zájem médií přinesly Mezinárodní rok skla i předsednictví České republiky v Radě Evropské unie. „Proto jsme přivítali v červenci 2022 bezmála sedmdesát zpravodajců z Evropské unie a provedli je unikátními místy v mapě Křišťálového údolí,“ uzavřel Pastva.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
30.04.2024 Tesla po špatných výsledcích roste, Meta po...
Okénko investora
Mgr. Timur Barotov, BHS
Diverzifikace v době koncentrovaných akciových trhů – výzkum Goldman Sachs
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Za 1. čtvrtletí roku 2024 rozšířila ČNB „zlatý poklad“ o dalších téměř 5 tun
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři