Starší, vzdělaní, bonitní. Argentinci objevují Evropu a láká je i Česko
STARŠÍ, VZDĚLANÍ, BONITNÍ. ARGENTINCI OBJEVUJÍ EVROPU A LÁKÁ JE I ČESKO
Evropa je pro Argentince při cestách do zahraničí jednoznačně první volbou. I proto se letos v listopadu v rámci incomingové mise vydalo sedm argentinských firem do Česka objevovat nové destinace pro individuální i skupinovou zážitkovou turistiku.
Ilustrační foto Shutterstock
Argentinští touroperátoři během mise, která proběhla v rámci nástroje Projektů na podporu ekonomické diplomacie (PROPED), navštívili čtyři česká města a navázali kontakty s českými firmami zajišťujícími program v cílové destinaci. Akci zorganizovalo Velvyslanectví ČR v Buenos Aires ve spolupráci s agenturou CzechTourism.
Cílem bylo poznání českého prostředí turistického ruchu a propojení argentinských firem s českými dodavateli služeb. Program v Praze a vybraných regionech byl připravován ve spolupráci s řadou soukromých subjektů (cestovní kanceláře, hotely, restaurace) a regionálními destinačními manažery. Jeden den byl vyhrazen moderovaným B2B setkáním, která se konala v hotelu Mandarin Oriental Prague. Podnikatelská mise v tomto ohledu splnila svůj cíl a výrazně překročila očekávání argentinských účastníků.
Většina argentinských obyvatel má evropské kořeny a při výběru zahraniční dovolené bude evropský kontinent vždy první volbou. S ohledem na finanční náročnost takové cesty je však typickému argentinskému turistovi 65-75 let, je vzdělaný a bonitní. Většina nadále využívá služeb tradičních cestovních kanceláří a touroperátorů, ohledně destinací si nechávají poradit. Nejužší část pak hledá prémiovou turistiku, která je klientovi šitá na míru. Argentinští touroperátoři jsou tedy prvním a nejdůležitějším kontaktem pro všechny české poskytovatele turistických služeb, kteří v Argentině chtějí prodávat své služby.
Národní stánek na veletrhu
Turistický průmysl byl v Argentině jedním z oborů nejvíce zasažených pandemií nemoci covid-19. Výpadek tržeb zatím nebyl zcela nahrazen a existuje velká poptávka po navýšení klientely. V Argentině mají české firmě velký potenciál. Ačkoliv ekonomika Argentiny je na pokraji rozvratu, vysokopříjmová část padesátimilionové populace nouzí netrpí. Pro české dodavatele turistických služeb se může zdát Argentina vzdálená, úsilí se však z dlouhodobého pohledu vyplácí. Pro české cestovní kanceláře je vhodné sejít se osobně s argentinskými protějšky. Je třeba počítat s tím, že i nejvyšší management často nehovoří anglicky. Jednou z příležitostí pro setkání je největší turistický veletrh v Jižní Americe, který se každý říjen koná v Buenos Aires. V roce 2023 se bude konat v termínu 30.9. – 3.10., Česko by mělo být zastoupeno prostřednictvím národního stánku. Akci by mělo organizovat opět Velvyslanectví ČR v Buenos Aires ve spolupráci s agenturou CzechTourism. Ta má v Argentině i své zastoupení, na které je možné se v případě zájmu obrátit.
Radek Hovorka, ekonomický diplomat, Velvyslanectví ČR v Buenos Aires
Moderní ekonomická diplomacie
Moderní ekonomická diplomacie je časopis, který vydává Ministerstvo zahraničních věcí ČR a který je určen především pro české exportéry. Jedná se o dvouměsíčník, ve kterém vývozní firmy najdou praktické informace o exportních trzích, o službách které jim nabízí Ministerstvo zahraničních věcí a síť ambasád spolu se zahraničními kancelářemi českých státních agentur a institucí. Čtenářům přináší také informace o našich seminářích a podnikatelských misích, o možnosti zapojení se do B2B aktivit České rozvojové agentury a financování exportu. Obsahuje také články, komentáře, analýzy a rozhovory o trendech v oblasti světové ekonomiky, perspektivních exportních oborech a úspěšných českých exportérech.
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz