Děti kresbami vyzývají návštěvníky Prahy 2 k ohleduplnosti
„Máme rádi Dvojku. Žijeme zde společně,“ je nový slogan Prahy 2, kterým tato městská část spouští informační kampaň ve svých ulicích a parcích. Zejména v letních měsících trápí místní hluk, nepořádek a nedodržování zákazu konzumace alkoholu na veřejnosti. Tentokrát se však do řešení problému zapojili také žáci základních škol. Díky jejich výtvarným dílům, která jsou přímo součástí informačních cedulí, se ulice, parky a náměstí promění v galerii pod širým nebem.
"Jsme
centrální městskou částí a zároveň městskou památkovou zónou. Naše náměstí, parky
i oblast náplavky Rašínova nábřeží patří již dlouhodobě k těm nejvyhledávanějším
odpočinkovým místům v metropoli. To s sebou
ovšem nese i mnohá negativa pro naše rezidenty, jako například větší hlučnost a
časté rušení nočního klidu. A konečně přináší také zvýšené nároky na čistotu a pořádek. Vím,
že policisté a strážníci dělají všechno proto, aby situaci v parcích měli
pod kontrolou, ale to samo o sobě nestačí. Chceme, aby se všem na Praze 2 dobře
žilo. Proto jsme přišli s nápadem zapojit do informační kampaně žáky našich
základních škol. A udělali jsme dobře, školáci se svého úkolu zhostili na
výbornou. Nakreslili témata svým dětským, přesto velmi vnímavým pohledem.
Z dětských obrázků čiší přímočarost, která nutí k zamyšlení. Na
radnici nakonec dorazila úctyhodná stovka návrhů, a tak vybrat vítěznou pětici
nebylo vůbec jednoduché,“ přibližuje kampaň radnice její starostka Alexandra
Udženija.
Vítězná pětice návrhů spolu s doprovodným textem zdobí nové informační cedule, které nechala městská část instalovat například na Karlovo či Tylovo náměstí, do Zítkových sadů i na náplavku Rašínova nábřeží. Návštěvníci i zahraniční turisté se tak jednoduchou a srozumitelnou formou seznámí s pravidly chování, např. udržováním čistoty a pořádku, dodržováním nočního klidu nebo zákazem konzumace alkoholu na veřejnosti. Kompletní přehlídku všech uměleckých děl hodlá radnice veřejnosti představit v září prostřednictvím samostatné výstavy.
„Na bezpečnosti a pořádku nám záleží. Proto aktuální situaci v městské části bedlivě sledujeme a společně s policisty i strážníky pravidelně vyhodnocujeme. Scházíme se u společného stolu a případné problémy včas a rychle řešíme, tak abychom předešli zhoršení situace. S příchodem teplého počasí a počátkem turistické sezóny policie zaznamenala zvýšenou koncentraci návštěvníků poblíž památek, v parcích, na náměstích i na náplavce. A v této návaznosti registrovala i častější porušování nočního klidu a veřejného pořádku. Při řešení takových případů však policisté i strážníci opakovaně naráželi na nepochopení návštěvníků a neznalost vyhlášek. V návaznosti na časté stížnosti obyvatel Podskalí je od začátku července navíc účinná nová vyhláška, která v nočních hodinách znemožňuje konzumaci alkoholu na náplavce. I to nás přimělo k tomu, abychom přišli s novou informační kampaní, která policii a návštěvníkům pomůže,“ dodal radní pro bezpečnost Prahy 2 Michal Zuna.
Poslední zprávy z rubriky Z domova:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Průlomové partnerství: Microsoft a Stockholm Exergi budou dekarbonizovat
Miroslav Novák, AKCENTA
Štěpán Křeček, BHS
Michal Brothánek, AVANT IS
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři