Radní města Brna Jaroslav Suchý navštívil Plzeň. Zajímal se o virtuální realitu
Radní města Brna Jaroslav Suchý navštívil Plzeň. Zajímal se o virtuální realitu
fotografie: H. Josefová
Inspirace. To byl hlavní cíl cesty radního města Brna pro oblast školství a sportu Jaroslava Suchého do Plzně. Západočeskou metropoli navštívil tento týden a průvodkyní mu byla plzeňská radní pro oblast školství Lucie Kantorová.
„Pan Jaroslav Suchý se zajímá o naše zkušenosti se zavedením výuky pomocí virtuální reality do základních škol, které zřizuje město Plzeň. Naše první kroky vedly do BIC Plzeň, tedy do Podnikatelského a inovační centra, kde ho zástupci společnosti CIE Group seznámili s tím, jak projekt vznikal a jak funguje. Poté následovala návštěva Bolevecké základní školy, kde si pan radní mohl prohlédnout samotnou výuku chemie a zeměpisu a pobavil se s učiteli a žáky o tom, jak jsou s výukou pomocí virtuální reality spokojeni,“ přiblížila program návštěvy Jaroslava Suchého Lucie Kantorová.
„Cílem mé cesty do Plzně je inspirace. Chci si z Plzně odvézt informace a poznatky o tom, jak funguje výuka pomocí virtuální reality, a rád bych je prezentoval ve školách v Brně. Věřím, že takováto výuka by mohla být v dohledné době zavedena i u nás,“ uvedl Jaroslav Suchý.
Na konci minulého roku bylo v Bolevecké základní škole otevřeno moderně vybavené technologické centrum. Ředitelka školy Helena Brunclíková uvedla, že vzniklo na místě původních a v poslední době nevyužívaných šaten: „Prvotní návrh k využití těchto prostor byl po domluvě se zástupci zřizovatele, jímž je město Plzeň, značně rozšířen. Díky pochopení představitelů města Plzně pro oblast školství a díky nemalé finanční podpoře ze strany města jsme mohli rekonstrukci starých prostor realizovat a následně učebny moderně vybavit. Zaměřili jsme se na manuální výchovu a zručnost dětí prvního stupně, pro které je určena dílnička. Pro žáky druhého stupně máme nově zařízenou dřevodílnu. Další učebny slouží k moderní výuce informatiky a robotiky s důrazem na výuku pomocí virtuální reality. Prostřednictvím 3D brýlí vstupují žáci do ‚jiného světa‘.“ Díky virtuální realitě je žákům zprostředkován zážitek, který není možné v reálném životě uskutečnit. Žáci si mohou vyzkoušet pokusy v hodinách chemie, při zeměpisu se podívají třeba do deštného pralesa, při dějepisu se octnou v jiném století a v hodině fyziky jsou pozváni na výlet do vesmíru.
Kromě Bolevecké základní školy byla výuka pomocí virtuální reality na konci loňského roku zavedena také ve 14. ZŠ v Doubravce. Zavedení výuky pomocí virtuální reality na těchto školách realizovala Správa informačních technologií města Plzně ve spolupráci se společností CIE Group, která je evropskou jedničkou ve tvorbě aplikací ve virtuální realitě v oblasti zdravotnictví a tréninku ve virtuální realitě v oblastech s vysokou mírou odbornosti.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Udržitelné elektromobily? Ani náhodou. Mechaniků je nedostatek a vozidla končí na vrakovištích
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Miroslav Novák, AKCENTA
Michal Brothánek, AVANT IS
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři