Novoroční předsevzetí si letos dal každý druhý Čech. Lidé se chtějí více zaměřit na životosprávu, rodinu, vzdělání i finance
Více než polovina Čechů (53 %) vstoupila do roku 2022 s předsevzetím, ukázal průzkum agentury IPSOS pro Air Bank. Vůbec nejvíce z nich chce zlepšit své stravovací návyky (56 %), plánují si ale také více užívat života nebo sportovat. Mezi novoročními předsevzetími figuruje i trávení času s rodinou, vzdělávání nebo cestování. Patří k nim ale také oblast financí – třetina dotázaných (33 %) chce začít šetřit, pětina (21 %) více vydělávat a necelá desetina (9,4 %) lidí chce zase začít investovat.
„Podle našeho průzkumu si většina lidí dává novoroční předsevzetí nepravidelně, jen málokdo tak činí každý rok. Častěji si je dávají ženy, naproti tomu muži ale zase více věří, že se jim jejich záměry podaří splnit. Potvrzují to i jejich zkušenosti z minulých let, kdy své závazky plnili trochu rychleji než ženy. A zároveň mezi nimi bylo méně těch, kteří předsevzetí vůbec nesplnili,“ říká Petr Šmíd, vedoucí Oddělení výzkumu Air Bank.
Pokud už si tedy Češi dali do letošního roku nějaké předsevzetí, ve více než polovině případů se týkalo změny stravovacích návyků k lepšímu. Tedy zdravějšího jídla anebo třeba omezení alkoholických nápojů, a to zejména s cílem zbavit se nadváhy. Mezi dotázanými se také často objevuje předsevzetí více si užívat života (36 %), a to zejména mezi ženami. Častým rozhodnutím je také více sportovat (35 %), které zase zmiňují především muži.
Předsevzetí a finance
Z předsevzetí, která respondenti v průzkumu uváděli, je patrné také jejich rozhodnutí soustředit se více na správu svých financí. Třetina lidí totiž chce v roce 2022 začít šetřit a pětina by zase chtěla více vydělávat. Každý desátý Čech by letos chtěl také začít investovat. Častěji to přitom zmiňují muži, zatímco ženy chtějí peníze hlavně šetřit. S investováním chtějí rovněž významně častěji začít mladí lidé do 35 let. Právě ti totiž v investicích vidí větší šanci, jak peníze zhodnotit nebo je uchránit před zvyšující se inflací.
Výzkum Air Bank realizovaný agenturou IPSOS se uskutečnil formou online dotazování v lednu 2022 na reprezentativním vzorku 1080 respondentů ve věku 18 až 65 let.
Air Bank, člen skupiny PPF, je moderní a inovativní českou bankou 21. století s internetovým bankovnictvím nové generace a vlastní pobočkovou sítí. Klientům nabízí elegantně jednoduché služby bez absurdních poplatků. Ceník banky se vejde na jedinou stranu A4. Vizí Air Bank je být první bankou, kterou mohou mít lidé rádi. Mezi hodnoty banky patří jednoduchost, odvaha, pravdivost a přátelství.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz