Společnost Sencor se prosazuje na gruzínském trhu
Společnost Sencor se prosazuje na gruzínském trhu
17.11.2021 / 06:26 | Aktualizováno: 17.11.2021 / 08:05
Původně japonská značka elektroniky Sencor, která je od roku 1992 vlastněna a spravována českou společností FAST ČR, se úspěšně prosazuje na gruzínském trhu.
Značka Sencor, která vyrábí širokou škálu domácích spotřebičů, vstoupila na gruzínský trh v roce 2019. Jejím prvním partnerem byla distribuční společnost Alta LLC se sítí obchodů pod obchodní značkou ALTA RETAIL a METROMART po celé zemi. Sencor ve vybraných prodejnách v Gruzii vytvořil nejprve malý sedmičlenný místní tým tvořený zástupci značky a prodejními promotéry, který se v roce 2021 rozrostl o dalších 6 zaměstnanců.
Navzdory pandemii Covid-19 byl rok 2020 pro značku Sencor v Gruzii úspěšný a její obrat se více než zdvojnásobil a dosáhl 550 tis. USD. Sencor začal v roce 2021 také nabízet své výrobky v prodejnách řetězce Carrefour a v nejbližší době se značka objeví i v prodejnách Elite Electronics. Výrobky Sencor se staly jedněmi z nejvíce prodávaných a obrat v roce 2021 vzrostl ve srovnání s rokem 2020 o 30 %. Mezi kuchyňskými spotřebiči Sencor obsadil první místo dle objemu prodeje a druhé místo dle obratu. Podíl značky na trhu dosáhl 16 %, což je v konkurenci čínských, německých, italských, tureckých a francouzských společností skutečný úspěch.
Společnost identifikovala několik faktorů, které ji napomohly ke vstupu a úspěšnému se prosazení na gruzínském trhu. Patří mezi ně na zdejší poměry nadstandardní dvouletá záruční lhůta, osvědčená kvalita, střední cenová kategorie, široká barevná nabídka jednotlivých výrobků, reklama na sociálních sítích a v neposlední řadě podpora Velvyslanectví České republiky v Tbilisi. Velvyslanectví od počátku působení značky v Gruzii poskytovalo společnosti své prostory pro pořádání prezentací svých výrobků a také pro školení svých zaměstnanců. Poslední školení se v reprezentačních prostorách uskutečnilo ve dnech 15. – 17. listopadu 2021.
V budoucnu by značka Sencor chtěla ještě více posílit důvěru obyvatel Gruzie v její kvalitu, zintenzivnit reklamní kampaň v médiích, prosadit své výrobky do všech dostupných obchodů elektroniky, zdvojnásobit obrat a stát se globální značkou na místním trhu.
Jana Gašparíková, Velvyslanectví ČR v Tbilisi
Poslední zprávy z rubriky Ze světa:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz