plzen.eu (Plzeň)
Z regionů  |  17.05.2021 00:00:00

Plzeň : Nová lávka přes silnici na Třemošnou začne chodcům a cyklistům sloužit v červnu

Nová lávka přes silnici na Třemošnou začne chodcům a cyklistům sloužit v červnu

Nová lávka u Kamenného rybníka (fotografie: M. Pecuch)

Nová lávka u Kamenného rybníka (fotografie: M. Pecuch)

Město Plzeň vybudovalo u Kamenného rybníka novou lávku nad rozšířenou silnicí I/27 vedoucí z Plzně na Třemošnou i přes železniční trať do Žatce. Pro pěší i cyklisty se otevře v druhé polovině června. Lávka dlouhá téměř 130 metrů umožní chodcům bezpečně přecházet od Kamenného rybníka směrem k arboretu Sofronka a k Seneckému rybníku. Náklady na vybudování lávky a veřejného osvětlení podél cesty od zastávky železnice Plzeň – Bolevec směrem k lávce si vyžadují investici zhruba 27 milionů korun včetně DPH, náklady jsou hrazeny z rozpočtu města Plzně. Stavba lávky byla zahájena ve druhém čtvrtletí roku 2019.

„Díky výstavbě technicky velmi náročné lávky již nebudou pěší a cyklisté přecházet a přejíždět velmi frekventovanou komunikaci od Kamenného k Seneckému rybníku a následně i trať v místě, kde nebyl vyznačený železniční přejezd. Lávka široká tři metry zajišťuje dostatek prostoru pro chodce i cyklisty. Začne jim sloužit od 21. června 2021. Nyní bude lávka spuštěna do své finální podoby, na přelomu měsíce května a června proběhnou zpřísněné zatěžovací zkoušky. Původně plánovaný a avizovaný termín zprovoznění lávky nebylo možno přes veškerou snahu všech zainteresovaných subjektů dodržet z důvodu probíhající pandemie koronaviru. Byla ovšem přijata veškerá dostupná opatření tak, aby bylo zabráněno přerušení stavebních prací a úplnému zastavení stavby se snahou lávku dokončit v co možná nejkratším termínu,“ uvedl technický náměstek primátora Pavel Šindelář.

Nová lávka u Kamenného rybníka (fotografie: M. Pecuch)

Dokončení lávky se muselo dvakrát posunout. Nejprve z předpokládaného květnového termínu 2020 na letní měsíce, důvodem byla opatření proti šíření pandemie koronaviru. Následně byly v květnu 2020 zjištěny při technické prohlídce mírné nestandardní pohyby konstrukce a vlásečnicové trhliny, které u takto složitého technického řešení nelze nikdy zcela vyloučit. Odbor investic Magistrátu města Plzně, jenž zajišťoval stavbu lávky, zároveň zadal odborné posouzení stavu lávky nezávislé instituci – Fakultě stavební Českého vysokého učení technického v Praze.

Nová lávka u Kamenného rybníka (fotografie: M. Pecuch)

„Na základě výstupů dlouhodobého měření a expertního posudku zpracovaného Českým vysokým učením technickým v Praze předložil projektant novou realizační dokumentaci stavby, kde byl podrobně rozpracován systém zesílení lávky včetně jednotlivých na sebe navazujících pracovních postupů. Primárně musela být demontována ložiska na obou krajních opěrách a bylo řešeno zajištění konstrukce pomocí speciálního rámu s předepnutými táhly u obou středových pilířů. Následně bylo přistoupeno k samotnému zesílení všech čtyř pilířů. Pro zesílení byla použita projektem předepsaná výztuž a speciální samozhutnitelná betonová směs s polypropylenovými vlákny,“ vysvětlil Pavel Grisník, vedoucí magistrátního odboru investic.

Nová lávka u Kamenného rybníka (fotografie: M. Pecuch)

„Na začátku května proběhla betonáž posledního čtvrtého pilíře, nyní probíhá osazení ložisek na obou krajních opěrách lávky. Předpokládaný termín uvolnění pomocných táhel a spuštění lávky do definitivní polohy byl konec minulého týdne. Po spuštění nosné konstrukce lávky proběhne montáž mostních dilatačních závěrů, zábradlí a finálně bude aplikována izolace pochozí části lávky. Budou provedeny ochranné nátěry konstrukce, napojení na přilehlou cyklostezku a terénní úpravy,“ doplnila Taťána Kicová z magistrátního odboru investic.

Zpřísněná statická a dynamická zatěžovací zkouška proběhne na přelomu května a června 2021.

Ředitelství silnic a dálnic pod lávkou rozšířilo silnici I/27 na Žatec ze dvou na čtyři jízdní pruhy v délce zhruba 1,6 kilometru, a to od Třemošenského rybníka na Třemošnou. Rozšíření této značně frekventované komunikace přispěje ke zvýšení bezpečnosti silničního provozu. Dne 1. dubna 2021 v odpoledních hodinách došlo k úplnému zprovoznění stavby I/27 Plzeň, Třemošenský rybník – Orlík.

Text: Adriana Jarošová


Zveřejněno: 17. 5. 2021, Martin Pecuch

 
K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář





Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688