Tomáš Skolek (TomSkolek)
Podnikání  |  17.08.2020 15:12:23

Vlastníci investují do e-shopů, lidé tam ale často nenajdou, co hledají

e-shopMajitelé e-shopů investují v posledních letech množství peněz, aby na svůj web přitáhli co nejvíce návštěvníků. Pouze zhruba tři procenta z těchto návštěvníků si ale něco na daném e-shopu zároveň i koupí. Důvod je jednoduchý: návštěvník na stránce nenajde produkt, který hledá. Vyplývá to z průzkumu společnosti Luigi’s Box mezi 500 e-commerce stránkami z 19 evropských zemí. Firma se specializuje na takzvané chytré vyhledávání, a tedy propojení potřeb zákazníků s nabídkou e-shopů.

Používání různých vyhledávačů se liší podle segmentu. Například u módy se pohybuje jen kolem 8 procent, u knih jde naopak o 45 procent. „Tyto rozdíly vyplývají z naprosto odlišných cílů, které návštěvníci v daných segmentech mají. U knih lidé přesně vědí, co hledají, a chtějí jen najít nabídku s nejvýhodnější cenou a knihu pak koupit. U módy je to ale jiné. Návštěvník webu s módou si chce produkty prohlédnout, důkladně se s nimi vizuálně seznámit a vybrat si ten pro sebe nejlepší,“ vysvětluje CEO společnosti Luigi’s Box Gejza Nagy. Nejdůležitější informací o produktu je pak podle odborníků obrázek, což je pro módní průmysl typické.

Podle Nagy návštěvníci webů, kteří obecně používají vyhledávače, nakupují čtyřikrát až pětkrát častěji prohlížené zboží. Vědí totiž, co chtějí, a tvoří tak i značnou část celkových tržeb e-shopu. Typickým příkladem jsou lékárny, elektroobchody, knihkupectví a podobně. „Vysoká čísla i přes události spojené s pandemií COVID-19 mají i drogerie, výživové doplňky, zahrádkářství a hobby segment. Naopak segment cestovního ruchu dostal poměrně významnou ránu,“ uvedl Gejza Nagy.

Moderní weby v současnosti využívají koncept „našeptávače“, který, pokud je správně nastavený, využije jej 50 % návštěvníků. Jeho úlohou je extrémně rychle předpovídat a doplnit to, co návštěvník webu pravděpodobně hledá. „Reakční čas se měří v řádu stovek milisekund a systém by měl reagovat na každé písmeno, které návštěvník navolí na klávesnici. Cílem je napovědět několik top produktů včetně kategorií, frází a značek,“ říká Gejza Nagy. Podle průzkumu Luigi’s Box si bohužel návštěvníci z 90 % prohlédnou pouze první stránku výsledků vyhledávání a další nechají bez povšimnutí. „Právě pořadí produktů na stránce s výsledky vyhledávání tudíž dokáže výrazně ovlivnit konverze e-shopu. E-shopy rovněž výsledky vyhledávání často využívají ve svých kampaních,“ doplňuje Gejza Nagy.

V míře, kterou odborníci očekávali, zatím není na trhu využívané naopak filtrování zobrazených výsledků. Jedním z důvodů je zřejmě nekonzistence dat o produktech e-shopu. Řada internetových obchodů má v této oblasti výrazné nedostatky.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář

Poslední zprávy z rubriky Podnikání:

Pá 15:25  Výsledky Chevronu za 1Q roku smíšené Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)
Pá 12:44  Projekt Airlock posouvá Holcim k uhlíkové neutralitě Tisková zpráva (Tisková zpráva)
Pá 10:40  Anglo American odmítla rezolutně nabídku na převzetí od BHP Vladimír Urbánek (Kurzy.cz)





?
Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688