Brno: Město bojuje proti hustému provozu aut v historickém středu
13. listopad 2019
(and) – Menší intenzitu provozu v historickém centru, zklidnění pěší zóny, větší pohodlí a bezpečnost chodců chtějí představitelé města. Od minulého týdne strážníci zintenzivnili počet kontrol na vjezdech, připravují se i další opatření.
Neúnosnost situace v centru Brna přiměla vedení města přistoupit k restrikcím. Nechce totiž dál tolerovat přeměnu pěší zóny ve vytíženou dopravní tepnu. Cílem je znemožnit lidem, aby si zkracovali cestu průjezdem z Rašínovy přes náměstí Svobody na Masarykovu, a umožnit chodcům bezpečný průchod historickým středem. Současná data ukazují, že například přes Masarykovu ulici projelo od září do listopadu 2019 průměrně 1 000 vozidel denně. Asi 40 % řidičů na základě údajů z městských kamer projíždí centrem bez platného povolení.
Kromě intenzivnějších kontrol ze strany strážníků by měla pomoci i další připravovaná opatření. V plánu je například důkladná revize vydaných povolení k vjezdu. Těch je v současnosti vydáno přibližně 13 tisíc. Kromě rezidentů, abonentů, pracovníků zásobování či dalších lidí, kteří do centra potřebují jezdit, je mají například i vozidla městské hromadné dopravy nebo integrovaného záchranného systému. Odbor dopravy brněnského magistrátu je může při zjištěném zneužívání držiteli odebrat. Návrh na odebrání musí vzejít od městské policie.
Už v září brněnští radní schválili rozdělení středu města do sedmi oblastí. V nich dojde k přísné regulaci. Zásobování bude mít povolený vjezd pouze v době od 6 do 10.30 hodin. Regulovány budou také vjezdy pro taxislužby nebo tzv. vjezdy pro činnost, což se týká například opravářů. Celodenní povolení k vjezdu budou mít pouze rezidenti a abonenti z pěší zóny, majitelé parkovacích stání např. ve vnitroblocích nebo garážích a vyhrazených parkovacích stání v pěší zóně, dále městská policie a integrovaný záchranný systém, pečovatelské a sociální služby a handicapovaní lidé. Dopravní značení se nyní projektuje.
Uvedená pravidla by měla začít platit ve druhém čtvrtletí příštího roku. Nejprve je nutné vše naprojektovat a musí se počítat také s asi čtyřmi měsíci, které zaberou nezbytné administrativní úkony, jež nelze urychlit. Hlídat dodržování pravidel by měl i automatický kamerový systém.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz