Obchodníci letos nechali rodiče školou povinných dětí „na holičkách“
Měřeno cenami v rámci akčních nabídek supermarketů a hypermarketů, domácnosti v České republice letos vydaly za školní potřeby v porovnání s loňským rokem o cca 15 % - 20 % vyšší částku než vloni. Zároveň, v porovnání s předchozími lety, obchodníci věnovali akčním nabídkám na školní potřeby menší pozornost, samotné akce již nenabízely tak výrazné slevy jako vloni. V porovnání s roky 2018 a 2017, obchodníci se s největší intenzitou pustili do nabídky školních potřeb ve druhém a třetím srpnovém týdnu, tj. v porovnání s předchozími roky byly akční nabídky dostupné později.
Vývoj slevových akcí zaměřených na školení potřeby
kategorie zboží | vývoj počtu letákových akcí | meziroční změna ceny po slevě |
sešity | -13% | 20,50% |
psací potřeby | -24 % | 24,60% |
penály | -7 % | 3,40% |
školní textil a obuv | -48% | 6,10% |
Zdroj: www.akcniceny.cz, porovnání dat z období srpen 2018, srpen 2019
Pokles zvýhodněných nabídek z letošního roku není žádnou novinkou, ale pokračováním trendu, kdy v porovnání s rokem 2017 klesl podíl akčních nabídek na celkovém objemu zboží z letákových akcí z 0,8 % na 0,4 %, tj. o polovinu.
„Počet slevových akcí na školní potřeby klesá již třetím rokem v řadě, letos jsme v porovnání s loňskem pozorovali 18% pokles zastoupení školních potřeb v letákových akcích. Nutné je také zmínit, že tento pokles by byl ještě vyšší v případě, pokud bychom do kategorie školních potřeb nepočítali i popisovače, pera, bloky. U typicky školních potřeb, tj. produktů jako školní sešity, penály, kružítka apod. byl pokles slevových akcí ještě výraznější, přičemž cena po slevě u těchto typicky školních potřeb vzrostla zhruba o 15 %“, komentuje vývoj Gjurses Siderov, analytik portálu AkčníCeny.cz.
Místo sezónního zboží „klasika“
Úlevu nepřináší ani nabídka dětského textilu, který je se začátkem školního roku a koncem léta další významnou položkou rodinného rozpočtu. Počet slevových akcí na dětské oblečení klesl v srpnu tohoto roku meziročně o 21 %, přičemž ceny po slevě stagnovaly.
„V porovnání s loňským a předloňským rokem, řetězce se letos na konci prázdnin zaměřily více na klasiku v podobě uzenin, drogerie a lahvového piva, což jsou dlouhodobě nejčastěji zlevňované kategorie zboží“, dodává Siderov.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Ondřej Vacek, Ušetřeno.cz
Nechcete přijít o peníze? 5 zásadních tipů, jak úspěšně využít pojištění storna
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz