Petr Rozkošný (Meteobox.cz)
Osobní finance  |  05.09.2019 15:33:13

Obchodníci letos nechali rodiče školou povinných dětí „na holičkách“

Měřeno cenami v rámci akčních nabídek supermarketů a hypermarketů, domácnosti v České republice letos vydaly za školní potřeby v porovnání s loňským rokem o cca 15 % - 20 % vyšší částku než vloni. Zároveň, v porovnání s předchozími lety, obchodníci věnovali akčním nabídkám na školní potřeby menší pozornost, samotné akce již nenabízely tak výrazné slevy jako vloni. V porovnání s roky 2018 a 2017, obchodníci se s největší intenzitou pustili do nabídky školních potřeb ve druhém a třetím srpnovém týdnu, tj. v porovnání s předchozími roky byly akční nabídky dostupné později.

Vývoj slevových akcí zaměřených na školení potřeby

kategorie zboží

vývoj počtu letákových akcí

meziroční změna ceny po slevě

sešity

-13%

20,50%

psací potřeby

-24 %

24,60%

penály

-7 %

3,40%

školní textil a obuv

-48%

6,10%

Zdroj: www.akcniceny.cz, porovnání dat z období srpen 2018, srpen 2019

Pokles zvýhodněných nabídek z letošního roku není žádnou novinkou, ale pokračováním trendu, kdy v porovnání s rokem 2017 klesl podíl akčních nabídek na celkovém objemu zboží z letákových akcí z 0,8 % na 0,4 %, tj. o polovinu.

„Počet slevových akcí na školní potřeby klesá již třetím rokem v řadě, letos jsme v porovnání s loňskem pozorovali 18% pokles zastoupení školních potřeb v letákových akcích. Nutné je také zmínit, že tento pokles by byl ještě vyšší v případě, pokud bychom do kategorie školních potřeb nepočítali i popisovače, pera, bloky. U typicky školních potřeb, tj. produktů jako školní sešity, penály, kružítka apod. byl pokles slevových akcí ještě výraznější, přičemž cena po slevě u těchto typicky školních potřeb vzrostla zhruba o 15 %“, komentuje vývoj Gjurses Siderov, analytik portálu AkčníCeny.cz.

Místo sezónního zboží „klasika“

Úlevu nepřináší ani nabídka dětského textilu, který je se začátkem školního roku a koncem léta další významnou položkou rodinného rozpočtu. Počet slevových akcí na dětské oblečení klesl v srpnu tohoto roku meziročně o 21 %, přičemž ceny po slevě stagnovaly.

„V porovnání s loňským a předloňským rokem, řetězce se letos na konci prázdnin zaměřily více na klasiku v podobě uzenin, drogerie a lahvového piva, což jsou dlouhodobě nejčastěji zlevňované kategorie zboží“, dodává Siderov.

K článku zatím nejsou žádné komentáře.
Přidat komentář







Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688