Nákupní boom zvolňuje
Zpomalení růstu tržeb se v podstatě netýkal internetových obchodů, které si tentokrát připisují nárůst o více než 19 %. Je vidět, že trh virtuálního nakupování – ač nemá v EU obdoby – stále nedosáhl svého vrcholu. Trend odklonu zákazníků od kamenných obchodů k těm virtuálním tak nadále pokračuje. A nejspíše pokračovat bude s tím, jak obchody expandují v dříve opomíjených segmentech, jako jsou potraviny nebo hobby zboží.
Na dnes zveřejněných číslech statistického úřadu je vidět i další docela zajímavý fakt, a sice jen pomalý růst cen v obchodech. Tentokrát to bylo jedno procento, které si lidé ve srovnání s loňským rokem připláceli za nakoupené zboží. Je tak zřejmé, že aktuálně nadprůměrná inflace nejde na vrub silné poptávce v obchodech, ale vytváří se ve službách – zvlášť v těch spojených s bydlením a volným časem.
Poslední zprávy z rubriky Investice:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz