Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  31.07.2018 15:44:36

Šťastní zaměstnanci jsou o 85 % efektivnější

Odborníci se shodují na tom, že pocit štěstí a spokojenosti hraje ve výkonnosti zaměstnanců významnou roli. Šťastní pracovníci méně marodí, pracují lépe a je méně pravděpodobné, že v blízké době podají výpověď. K jejich spokojenosti přispívají přátelské vztahy na pracovišti, přístup k občerstvení, ale i to, když jim zaměstnavatel ukáže, že mu na nich záleží – třeba tím, že se bude starat o jejich zdraví.

Dle studie The Science of Happiness z roku 2013 vypracované společností Globoforce jsou šťastní zaměstnanci o celých 85 % efektivnější než jejich méně šťastní kolegové, nadto oproti nim vykazují o 60 % menší absenci a u zaměstnavatele zůstávají dvakrát déle. Také je u nich desetkrát méně pravděpodobné, že si vezmou pracovní neschopnost. Šťastní zaměstnanci tudíž své firmě přinášejí mnohé benefity. Jak můžete ke štěstí svých zaměstnanců přispět? V článku vám přinášíme 4 tipy, jak na to.

1) Ukažte jim hlubší smysl jejich práce

Říci svým zaměstnancům, co mají dělat, bývá většinou mnohem lehčí a časově nenáročnější než vysvětlovat jim, proč to mají dělat. Jedním z pilířů budování pozitivní firemní kultury a dobré atmosféry však je právě to ukázat svým pracovníkům smysl jejich snažení a zasadit jejich práci do širšího kontextu. „Lidé, kteří neznají smysl své práce, mají tendenci pracovat mechanicky, stereotypně, zkrátka jako roboti. Angažovaní zaměstnanci – ti, kteří vědí, proč danou práci dělají, navíc znají i vizi a hodnoty své firmy – jsou oproti tomu výkonnější, pracují s nadšením a jsou též kreativnější,“ vysvětluje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, jež poskytuje revitalizace a interim management malým a středním podnikům.

2) Dejte jim prostor pro socializaci

Dobré vztahy na pracovišti jsou mimořádně důležitým prvkem pozitivní firemní kultury, v níž jsou pracovníci šťastní. Přátelství mezi zaměstnanci dokonce podle průzkumu analytické společnosti Gallup zvyšuje spokojenost pracovníků o celých 50 %, u zaměstnanců s nejlepším přítelem v pozici pracovního kolegy je pak sedmkrát vyšší šance, že se svým povinnostem budou věnovat skutečně naplno. Aby ovšem pracovníci mohli přátelské vztahy navazovat a rozvíjet, je potřeba jim na to dát prostor. Dobře k tomu poslouží například přestávky a také speciálně pro interakci určené „chill-out zóny“, kde se zaměstnanci mohou na chvíli sejít, dát si společně třeba kávu a popovídat si.

3) Veďte je ke zdravému životnímu stylu

Ke spokojenosti zaměstnanců a pozitivní atmosféře na pracovišti přispívá i to, jak moc se zaměstnavatel o své lidi zajímá a stará. Správný lídr umí svým pracovníkům ukázat, že si cení jejich práce, pochválí je i jim děkuje za odvedenou práci. Kromě toho se čím dál víc firem začíná též starat o samotné zdraví svých lidí, a to nejen tím, že jim jako pracovní benefit nabízí takzvané „sick days“. „Společnosti dnes již například nabízejí příspěvky na odvykací kúry pro kuřáky, pořádají pro své zaměstnance kurzy o zdravém životním stylu nebo jim kupříkladu poskytují služby maséra přímo na pracovišti,“ popisuje Jiří Jemelka. Dalšími možnostmi je pak například instalovat u firmy stojany na kola a k toaletám přidat sprchy, čímž můžete pracovníky povzbudit k ježdění do práce na kole. Nebo můžete se svými zaměstnanci vytvořit sportovní tým a účastnit se různých dobrovolnických klání, čímž jim nejen dopřejete možnost zdravého pohybu, ale i stmelíte kolektiv.

4) Štěstí prochází žaludkem

Nejen láska, ale i spokojenost na pracovišti prochází žaludkem. Podle studie z roku 2015 je ve své práci mimořádně nebo velmi šťastných 56 % zaměstnanců, ovšem mezi těmi, kteří mají na pracovišti přístup k občerstvení zdarma, je tento podíl ještě vyšší: 67 %. Mezi firmami tak nastupuje sílící trend nového benefitu v podobě dobře zásobené kantýny. Dostupnost jídla na pracovišti a také jeho pestrost je nejdůležitější pro pracovníky z generace mileniálů, mají-li tudíž ve vaší společnosti převahu mladší ročníky, určitě tuto možnost zvažte.

Ing. Bc. Jiří Jemelka Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.

10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.

09.08. 14:27  ano (mirek topenik)

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

Ne 22:37  Jak proměnit svůj relax s golfovou holí v nejlepší investici roku? Exkluzivní... Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
02.03.2024  Proč je dovolená na Maledivách skvělou investicí do vašeho zdraví a pohody Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)
25.02.2024  NEJKRÁSNĚJŠÍ PLÁŽE HAVAJE Jitka Weiss (SNAIL TRAVEL INTERNATIONAL a.s.)




Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.

ISSN 1801-8688