Obchodní sdělení a GDPR: Pozor na nová pravidla pro sběr kontaktů i využívání stávajících
Datum 25. května 2018 je pro všechny firmy, které nakládají s osobními údaji svých zákazníků či uživatelů, dnem, kdy začne platit nové nařízení Evropské unie o jejich ochraně. Pro e-shopy a další obchodníky zavedení takzvaného GDPR znamená zejména nová pravidla ve sběru a nakládání s e-mailovými adresami. Novinka se v tomto ohledu totiž dotkne zasílání reklamních e-mailů, newsletterů a jiných obchodních sdělení, jež jsou nedílnou součástí marketingu mnoha podniků.
GDPR stanovuje poměrně přísné podmínky pro práci s osobními údaji a jejich využití. Je však nutné poznamenat, že řada pravidel pro jejich použití v e-mail marketingu platí již dnes, a pro ty, kteří se touto legislativou řídí, bude začátek platnosti nového nařízení spojen jen s drobnými problémy. Pro obchodníky, kteří doposud zákon obcházeli, však bude GDPR znamenat nemalé obtíže.
„Obchodníci budou muset nově být ve vztahu ke klientům zcela transparentní. To znamená, že je budou muset přesně informovat o rozsahu zpracovávaných údajů a jejich využití. A od konce příštího května tak nebude možné obchodní sdělení zasílat nikomu, kdo neposkytne souhlas s využitím svého osobního údaje – v tomto případě e-mailové adresy – k tomuto konkrétnímu účelu,“ říká Kateřina Fišerová, manažerka aplikace SmartEmailing.
Doposud byl hojnou praxí jen velmi obecný souhlas se zpracováním, což by dnes bylo v rozporu s GDPR, a to hned v několika bodech. Dotaz k získání osobních údajů totiž musí být jasný a srozumitelný a musí obsahovat všechny formy využití dat. Souhlas musí být zároveň jednoznačný a ničím nepodmíněný a musí být udělen aktivně.
„Obchodníci tedy budou povinni uvést přesný výčet konkrétních účelů, za nimiž se data zpracovávají. Zároveň nesmějí udělením souhlasu se zpracováním osobních údajů pro účel zasílání obchodních sdělení podmínit například uzavření kupní smlouvy či odeslání objednávky. Nesmí být dokonce ani vloženo do obchodních podmínek. Aktivní souhlas pak znamená, že políčko se souhlasem k zasílání obchodních sdělení musí být prázdné a je jen na uživateli, aby ho vědomě odkliknul,“ vysvětluje Kateřina Fišerová.
Jako nejlepší formu získání souhlasu odborníci doporučují využití systému double opt-in, který je ostatně považován za osvědčenou praxi již nyní. To znamená, že se obchodníci nebudou spoléhat pouze na udělení souhlasu prostřednictvím políčka ve formuláři, ale následně si souhlas ještě nechají potvrdit zasláním potvrzovacího e-mailu či SMS. Touto cestou se potvrdí nejen souhlas jako takový, ale rovněž i fakt, že jej udělila oprávněná osoba – majitel e-mailové schránky či telefonního čísla.
Nesprávně získané kontakty může zachránit reaktivační kampaň
Obchodníci, kteří doposud využívali aktivního souhlasu při sběru kontaktů, tak budou moci po květnu 2018 stávající databáze i nadále využívat. Naproti tomu ti, kdo kontakty sbírali pomocí pasivního či podmíněného souhlasu, dané kontakty nebudou moci k rozeslání obchodního sdělení použít. To však neznamená, že o ně přijdou nadobro. „Zachránit databázi lze například prostřednictvím reaktivační kampaně, která již bude dle požadavků GDPR a v níž firmy své zákazníky osloví s žádostí o potvrzení souhlasu se zpracováním osobních údajů pro účel zasílání obchodních sdělení,“ doplňuje Kateřina Fišerová ze SmartEmailing s tím, že jak se GDPR blíží, bude takových kampaní přibývat, a proto s nimi není dobré otálet.
O aplikaci SmartEmailing
SmartEmailing je oblíbený český nástroj pro kompletní e-mail marketing. Na českém trhu působí od roku 2010 a dnes pomáhá více než 5 000 českých a slovenských firem budovat lepší vztahy se zákazníky a více prodávat. Denně pro ně doručí v průměru 3 miliony e-mailů. Úspěch SmartEmailingu a jeho klientů stojí na propojení dvou oblastí: poskytnutí spolehlivého nástroje s předními funkcemi a podpůrného vzdělávacího systému, aby zákazníci věděli, jak dělat e-mail marketing skutečně efektivně a bez spamu.
SmartEmailing se rovněž věnuje vzdělávání a osvětě. Každý rok pořádá Email Marketing Online Summit, který je pro návštěvníky zdarma. K problematice GDPR rovněž pořádá sérii webinářů.
Obchodní sdělení a GDPR: Pozor na nová pravidla pro sběr kontaktů i využívání stávajících
Na dané téma nejsou žádné názory.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Příbuzné stránky
- POZOR na nová pravidla ve Forexu
- Začíná platit nové evropské nařízení GDPR. Tyto změny přináší - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení
- GDPR Systems s.r.o., Nové Město (Praha 1) - Živnostenský rejstřík
- Začíná platit nové evropské nařízení GDPR. Tyto změny přináší
- GDPR: Potřeba nového opatření byla obrovská - Soňa Matochová (Video)
- MŠMT uklidňuje školy ohledně GDPR: Jen pár nových povinností
- GDPR-servisplus, s.r.o. - obchodní rejstřík, úplný výpis
- Text sdělení, Text sdělení - Sdělení MMR pro výpočet nájemného v roce 2007 č. 333/2006 Sb.
- Text sdělení, Text sdělení - Sdělení MMR pro výpočet nájemného v roce 2008 č. 151/2007 Sb.
- Text sdělení, Text sdělení - Sdělení MMR pro výpočet nájemného v roce 2009 č. 214/2008 Sb.
- GDPR-servisplus, s.r.o., Praha IČO 06958869 - Obchodní rejstřík firem
Benzín a nafta 14.02.2019
Natural 95 30.39 Kč![]() ![]() | Nafta 30.94 Kč![]() ![]() |
Prezentace
19.12.2018 Vypínače a zásuvky ABB mohou být funkčním i...
12.12.2018 4 kroky k výběru spolehlivých oken
06.12.2018 Nechte se unést světem zítřka a investujte do něj
Okénko investora
Michal Dvořák, TradeCentrum
Dynamika veřejného dluhu ohrožuje USA více, než „čínská“ krize
Patrik Mackových, TopForex
Jonáš Mlýnek, LYNX
Zdeněk Ďuriš, EKKA-Gold
Štěpán Hájek, Bossa
Štěpán Křeček, BHS
Silvia Holá, xPartners
Ceny ropy se postupně vzpamatovávají a měly by nadále stoupat
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Patrik Hudec, GENERALI
Tiskové zprávy
Přes 80 % ředitelů vnímá český průmysl v dobré...
Generali Realitní fond dosáhl za rok 2018...
Český trh coworkingových kanceláří se meziročně...
Studenti technických oborů vnímají stav průmyslu..