Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
Okénko pro podnikatele  |  18.12.2017 10:35:14

Tipy, jak ušetřit pomocí nízkonákladového marketingu: Využívejte sociální sítě a buďte vidět ve veřejném prostoru


Minimalismus je trend, který postupně proniká do různých oborů, od architektury přes umění až třeba po bydlení. Od dob hospodářské krize se jeho prvky dostávají také do oblasti marketingu. Mnoho podnikatelů se domnívá, že k dosažení kvalitního marketingu je nutné investovat velké sumy peněz, které bývají především pro malé a střední podniky nedosažitelné. Nemusí tomu tak vždy být. Náklady mohou pomoci snížit správně využité sociální sítě, soutěže či originální nápady. Jak na to, vám prozradí následující tipy.

V minulosti zakořeněný maximalistický přístup k marketingu způsobil, že se většina podnikatelů dnes cítí doslova zahlcená marketingovými aktivitami. Podnikatelé současně narážejí na zbytečně nákladné a záměrně předražené nabídky. Menší či střední firmy, start-upy a začínající podnikatelé často řeší otázku, jak se zviditelnit, aniž by přehnaně zatížili svůj rozpočet. Naštěstí současná doba nabízí několik řešení, jak si udělat kvalitní reklamu i s malými vstupními náklady.

Tweet nebo video vydá za tisíc slov

Říká se, že obraz vydá za tisíce slov. Totéž lze říci o tweetu, facebookovém příspěvku či krátkém videu. Zvažte, jaký příběh chcete předat publiku o vaší značce. Možná bude o tom, jak jste založili společnost, nebo jak to, co nabízíte, změnilo život zákazníka. Pak stačí najít způsob, jak tento příběh vyprávět v co nejkratším čase či s minimem prostoru, který zvolená síť nabízí.

„Nízkonákladovému marketingu nahrávají nejvíce právě sociální sítě, které shromažďují informace o uživatelích. V současné době už není nutné volit drahá média nebo billboardy. Vytvořte si profil a směřujte kampaň cíleně. Oslovíte tak desítky tisíc potenciálních zákazníků s náklady začínajícími na pár stovkách měsíčně,“ vysvětluje Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy, která pomáhá malým a středním podnikům. Na sítích je vhodné také nezapomínat na zpětnou vazbu od zákazníků, jež napoví, zda jdete správným směrem.

Socializujte se a pořádejte akce nebo soutěže

Mezi dalšími možnostmi, jak ušetřit náklady za marketing, může být networking. Pro menší i střední podniky je přínosné, když se účastní konferencí či kurzů, kde mají možnost navazovat nové kontakty s dalšími podnikateli. Seznámení může vést k další spolupráci, například ve formě barteru, kdy si s propagací pomohou dvě firmy navzájem.

Stejně tak podnikatelům může pomoci, když jednou za čas nějakou akci uspořádají, ať už sami, či ve spolupráci s jiným podnikem, například s oblíbenou lokální kavárnou. Lidé se obecně rádi socializují a osobní přístup vás odliší od konkurence. Pozvěte je na výstavu či přednášku a při té příležitosti jim ukažte svou práci. Pokud se zatím na pořádání akce necítíte, můžete začít například uspořádáním soutěže. Předání výhry se na sociálních sítích bude určitě pěkně vyjímat.

Guerilla marketing pro kreativní podniky

Guerillový marketing je netradiční forma propagace s cílem vzbudit maximální zájem za použití omezeného rozpočtu. Je výhodný právě pro malé a střední organizace, které většinou působí na malém území. Tím, že znají jeho specifika a ví o potenciálních zákaznících více než konkurenční organizace, získávají převahu. Nejlepší zbraní proti bohaté velké korporaci je především nápad. S dobrým nápadem dokáže organizace i s minimálními vloženými prostředky zvítězit proti drahému, ale často nudnému a neosobnímu sdělení. Firmy mohou zkusit využít veřejný prostor, například chodníky či parkoviště, nebo přijít s vtipným polepem firemního auta či s netradičním nápadem na provedení reklamních předmětů,“ radí Jiří Jemelka, ředitel společnosti J.I.P. pro firmy. 

Zjednodušte vše, co můžete

Žijeme ve světě, v němž jsme denně naprosto zaplaveni a bombardováni informacemi. Z toho důvodu většina zákazníků oceňuje jednoduchost a efektivitu. V současnosti slaví největší úspěchy minimalistická loga i webové stránky. Čím jednodušší logo, tím snadněji si vás zákazník bude pamatovat. Co se týká webu – buďte nekompromisní a odstraňte z něj všechny nadbytečné prvky, jako jsou nepotřebné obrázky, nepřehledné formuláře či patičky a sidebary. U všech částí webu ověřte, zda jsou užitečné a plní svou funkci a zda neodvádějí pozornost návštěvníků jinam, než chcete.

Ing. Bc. Jiří Jemelka Tento příspěvek poskytuje marketingový specialista, odborník na růst a rozvoj firem, podnikatel, školitel, lektor a kouč v oblastech management, prodej, marketing a finance – Ing. Bc. Jiří Jemelka, zakladatel společnosti J.I.P. pro firmy s.r.o. zaměřené na zvyšování produktivity v obchodních i výrobních firmách (www.jip-pf.cz), provozovatel specializovaného webu www.restrukturalizace.cz a marketingového poradenství na www.btci.cz. Vystudoval VŠB-TU Ostrava, obor Management a Ekonomika, dálkově studoval na Impac University, USA, Florida 2005, studijní obor: Operations Organization.

10 let se Jiří Jemelka věnuje podnikovému a marketingovému poradenství, rozvoji, revitalizaci a restrukturalizaci firem, a vzdělávání podnikatelů, manažerů, marketingových pracovníků a obchodníků. V roce 2011 byla úspěšnost projektů na úrovni 80%. V roce 2013 vydal knihu o obchodování: Prodej, dřina nebo hra – více na: www.grada.cz Na tomto místě je Vám k dispozici se svými názory, které souvisí s podnikáním, managementem, marketingem a prodejem. Pokud řešíte složité otázky v oblasti provozu Vašeho podniku, personalistiky, financí, marketingové strategie či výkonnosti prodejního týmu a zajímal by Vás názor experta na podnikatelské, manažerské a marketingové poradenství, zvyšování tržeb a čistého zisku, neváhejte se na nás obrátit s Vaší otázkou a zjistíte, že na oplátku získáte informace, které jsou o reálném světě, rychlé aplikaci, stimulaci k výkonům, výsledkově zaměřené, nikoliv teoretické a hlavně – ziskotvorné. Pište na email: jiri.jemelka@jip-pf.cz, volejte na: 603995052.

Hodnocení článku: 10 | 8 | 6 | 4 | 2 | 0

Poslední zprávy z rubriky Okénko pro podnikatele:

27.09.2018  Euler Hermes varuje před falešnými odběrateli Luděk Obadal (Euler Hermes)
18.09.2018  Jak vést své zaměstnance ke kreativitě? Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
31.08.2018  Dovednosti a kompetence, bez nichž se úspěšný CEO neobejde Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)
31.07.2018  Šťastní zaměstnanci jsou o 85 % efektivnější Ing. Bc. Jiří Jemelka (J.I.P. pro firmy s.r.o.)






Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz - Akcie cz, kurzy měn, forex, zlato.
TOP: Akcie CZ Akcie svět Kurzy měn Komodity Zlato Bitcoin Hypotéky Tarify Energie Kalkulačka Zákony Práce Školení Počasí

Kalkulačka

Výpočet čisté mzdy

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Sociální příplatek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Důchodová kalkulačka

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Běžné účty

Hypotéky

Stavební spoření

Podílové fondy

Směnárny - Euro, Dolar

Úřad práce

Investice

Makroekonomika - ČNB

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Zlato online, Stříbro, Ropa

Burza - ČEZ

Pojištění

Povinné ručení

Penzijní připojištění

Penzijní fondy

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Nový občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - TÜV spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Mapa webu

Volby

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Copyright © 2000 - 2018

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.,

ISSN 1801-8688

Ochrana údajů | Cookies