(Kurzy.cz)
Síla internetových nákupů neopadá
Český statistický úřad znovu potvrdil, že českému maloobchodu kralovaly nákupy prostřednictvím internetu i v září. Prodeje on-line obchodníků vzrostly meziročně o více než jednu čtvrtinu. Maloobchod jako celek, tedy i včetně motorových vozidel, překonal úroveň předchozího roku o 4,4 %. Bez zahrnutí motorových vozidel byl meziroční růst maloobchodu o „chlup“ silnější, konkrétně vzrostl o 4,7 %.
Nálada a chuť vyrazit na nákupy neopustila Čechy ani v září. Maloobchodní prodeje, bez zahrnutí motorových vozidel, překračují po celý letošní rok laťku roku předchozího. V září se zvýšily o 4,7 %. Tento výsledek má sice mírnou ztrátu za tempem růstu, který předvedl maloobchod v srpnu (růst maloobchodu o 8 %), nicméně srpnovému zvýšení pomohly mimo jiné dva pracovní dny navíc. Naproti tomu počet pracovních dnů letos v září byl shodný s loňským rokem.
Nákupní košíky Čechů zaplnily nejen výrobky určené pro domácnost, ale také zboží, které vyplňuje jejich volný čas. S příchodem nového školního roku zamířili rodiče také více do obchodů s knihami a papírnickým zbožím.
Mezi obchodníky s elektronikou je to letos jako na houpačce. Jeden měsíc jejich prodeje meziročně rostou, druhý měsíc zase klesají. Letos v září poklesly o téměř šest procent, a to i navzdory tomu, že jejich ceny se v průměru snížily. V září opadl i zájem Čechů obměnit svůj šatník.
„Na dračku“ jdou naproti tomu elektronické nákupy. Internetoví obchodníci zažívají z hlediska zájmu o jejich produkty zlaté časy. Neutuchající poptávku vidí i na svých tržbách. Meziroční tempo růstu jejich prodejů i tržeb bylo v září téměř čtvrtinové.
Motorová vozidla, jakožto hlavní artikl českého průmyslu, mají své nezastupitelné místo i v maloobchodě. V září vyjelo na silnice téměř dvacet tisíc nově zaregistrovaných automobilů. Vozový park obměňují především firmy, nicméně ani domácnosti s pořízením nového automobilu příliš neváhají. V českých domácnostech bychom jich prozatím našli téměř 50 tisíc, které mají rok registrace 2016.
Nová čísla z tuzemského maloobchodu potvrzují, že letošní spotřeba je skutečně silným základem současného ekonomického růstu. Důvěra českých domácností je letos hodně vysoká, v lednu letošního roku byla dokonce až rekordně vysoká. Vzhledem k tomu, že v říjnu se ke svému historickému maximu opět přiblížila, lze očekávat, že i v úvodu posledního čtvrtletí letošního roku bude ekonomika s maloobchodními výsledky hodně spokojená.
Poslední zprávy z rubriky Osobní finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Okénko finanční rady
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Fixace cen energií: Jak mít jistotu a ušetřit v nejistých časech
Richard Bechník, Swiss Life Select
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
Financování vašeho vzdělávání: Přehled možností financování rekvalifikačních kurzů
Iva Grácová, Bezvafinance
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Marek Pokorný, Portu