Mastercard: Skoro polovina Čechů platí na zahraniční dovolené kartou
Nemáte
ještě zakoupenou letošní zahraniční dovolenou? Nevadí, pak možná patříte mezi
jednu pětinu (19 %) Čechů, kteří podle výsledků aktuálního průzkumu MasterIndex[1]
společnosti Mastercard nechávají výběr dovolené na poslední chvíli a spoléhají
na zajímavé nabídky cestovních kanceláří v rámci tzv. last minute. 13 %
respondentů naopak uvedlo, že si vše rezervují hned při první nabídce, tzv.
first minute.
Společnost Mastercard
zjistila, že polovina Čechů (49 %) si dopřeje zahraniční dovolenou alespoň
jednou za tři roky, přičemž čtvrtina jezdí alespoň jednou za rok. 24 %
respondentů nejezdí na zahraniční dovolené nikdy.
Třetina respondentů,
kteří jezdí na zahraniční dovolené, si svoji cestu raději plánuje sama, bez
pomoci cestovní kanceláře nebo agentury.
Skoro polovina (42 %)
lidí bez problému platí v zahraničí kartou. „Je to rychlé, bezpečné a pohodlné, nemusíte chodit do směnárny a poté
řešit, co dělat se zbývající cizí měnou, když se vrátíte zpět do republiky,“
dodává Miroslav Lukeš, generální ředitel
Mastercard pro ČR, SR a Rakousko, „je to příjemné i ve chvíli, kdy při svých
cestách navštívíte více zemí, třeba jedete autem do Chorvatska a chcete si po
cestě něco nakoupit v Rakousku či Slovinsku.“ Ochota platit
v zahraničí kartou roste se vzděláním a příjmem. Další možností, jak se
vyhnout frontám ve směnárnách, je výběr místní měny z bankomatů přímo
v cílové destinaci, čehož využívá zhruba třetina (31 %) dotázaných.
A kde Češi platí
v zahraničí kartou nejčastěji? V obchodech (83 %), na čerpacích
stanicích (60 %), v restauracích (50 %), v mýtných branách a za
dálniční známky (32 %) či při vstupech do muzeí, na výstavy a sportoviště (24
%). „Za drobnější nákupy na ulici,
například za pohledy či zmrzlinu, platí kartou v zahraničí zatím jen
5 procent Čechů. Je to do jisté míry ale dáno i tím, že ne všechny oblíbené
prázdninové destinace tuto možnost nabízejí. Zatímco ve Skandinávii si bez
problému koupíte kartou třeba noviny ve stánku, v jižní Evropě to zatím
takovým zvykem není,“ vysvětluje Miroslav
Lukeš. Jednotlivé destinace se neustále snaží vymýšlet pro svoje
návštěvníky novinky tak, aby byl jejich pobyt ještě příjemnější a pohodlnější.
Chorvatsko například připravilo kampaň se čtyřmi klíčovými prodejci
v oblasti potravin, sportovního zboží, cestování a módy. Cestovatel si
stáhne na webu voucher na 10% slevu a tu pak může v partnerských
prodejnách uplatnit při platbě kartou Mastercard.
Více informací
k možnosti získat slevu při nákupech v Chorvatsku naleznete zde: http://www.mastercard.com/cz/leto-v-chorvatsku/index.html
[1]
MasterIndex – realizováno agenturou g82 pro společnost Mastercard na vzorku
1 001 respondenta, kteří odpovídají demografickému složení obyvatel České
republiky. Respondenti byli ve věku 18 – 69 let, metoda dotazování CAWI.
Více informací na: www.mastercard.com
Poslední zprávy z rubriky Obchod a služby:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz