(Kurzy.cz)
Výsledky Facebooku za 3Q překonaly odhady trhu, pozor ale na další uvolnění akcií
Čistého firma vykázala ztrátu ve výši 59 mil.USD = 2 centy na akcii oproti loňskému zisku na úrovni 227 mil.USD respektive 10 centů na akcii.
Firma ve 3Q utržila na reklamě celkem 1,09 mld.USD, což představuje meziroční růst o 36%. Příjmy z jiných prodejů stouply o 13%. Vedení uvedlo, že během čtvrtletí stoupl objem odvysílané reklamy o 27% při růstu její ceny o 7%.
Ostře sledovaný sektor reklamy v mobilních telefonech vygeneroval ve 3Q tržby cca 150 mil. USD = cca 14% celkových příjmů z reklamy. Ve 2Q to bylo jen 10 mil.USD. Podle vedení firmy má právě mobilní sektor před sebou nejlepší vyhlídky. Podle statistik plných 60% z cca 1 miliardy aktivních uživatelů přistupuje do sociální sítě právě přes svůj mobilní telefon. Před rokem to bylo cca 47%.
Podle odhadů společnosti EMarketer Facebooku patří pouze 2,8% trhu mobilní reklamy. Špičkou v tomto oboru je Google s podílem cca 55%.
Akcie firmy po oznámení zprávy zakončily řádné obchodování na mateřském trhu růstem o necelé 1%. V poobchodní fázi pak posílily o 13%. Od svého květnového IPO titul ztrácí 49%.
Podle Petera Bo Kiaera ze Saxo Bank však optimismus výsledků nemusí trvat dlouho, protože existují hrozby, které můžou v nejbližší době vyvolat tlak na pokles kurzu jeho akcií. Už toto pondělí bude uvolněno 234 milionů akcií držených managementem společnosti, které doposud nemohly být obchodovány. K 14. listopadu tuto možnost bude mít dalších 777 milionů kusů v držení zakladatele Zuckerbergra. Pokud by se majitele rozhodli uvolněné akcie prodat, vyvolalo by to tlak na pokles jejích cen.
Poslední zprávy z rubriky Akcie ve světě:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz