(Kurzy.cz)
TUV: Německý obchod s automobily očekává zvýšení tržeb a vyšší ceny
Jaká jsou tržní očekávání sektoru prodeje a servisu vozidel, co se týče trhu s ojetými auty? Jaké prodejní kanály se v oblasti obchodu s ojetými vozy používají především? Jaký typ řídicích systémů používá obchod s automobily na podporu prodeje ojetých vozů? Tyto tři a další aspekty byly zkoumány v reprezentativním průzkumu trhu s ojetými auty v roce 2011, který nedávno provedl institut pro výzkum trhu Technomar pro společnost TÜV SÜD. Průzkum zahrnoval 406 prodejců automobilů z celého Německa. „Získané výsledky v podstatě potvrzují to, co naši odborníci už dlouho říkají: trh s ojetými automobily by měl růst na významu - zvláště u novějších ojetých vozů,“ zdůraznil Bernhard Kerscher,
generální ředitel TÜV SÜD Auto Service GmbH.
Podle vlastních odhadů automobilového průmyslu musí letos řidiči očekávat růst cen ojetých vozů, zejména u malé a střední kategorie. Více než 42% dotazovaných obchodníků očekává, že ceny v roce 2011 porostou, zatímco pouze 16% předpovídá pokles cen. Tento odhad se odráží v tvrzeních ohledně prodejů ojetých vozů, kde 50% respondentů očekává růst prodejů a jen 17% předpovídá pokles tržeb.
„Můžeme potvrdit očekávání prodejců automobilů a domníváme se, že trh s ojetými vozy se do značné míry stabilizuje – a umožní obchodníkům zlepšit jejich provozní výsledky,“ potvrdil Christof Gerhard, který má na starosti strategii pro ojeté vozy v TÜV SÜD.
Co se týče předpovědi zisku, dotazovaní obchodníci jsou opatrní. I přes pozitivní trendy v prodeji a cenách se pouze 35% prodejců automobilů těší na zvýšení hrubých zisků, zatímco téměř 25% předpokládá, že zisky budou klesat. Průzkum ale také poskytuje možnou odpověď na tento pesimismus: „Náš průzkum ukazuje, že pouze 65% prodejců automobilů má systém řízení, který optimalizuje jejich čas věnovaný obchodu, odhady zůstatkové hodnoty a hrubé zisky. To tedy znamená, že 35% obchodníků svůj obchod s ojetými auty z praktického hlediska stále provozuje více či méně jako vedlejší s nedostatkem transparentnosti ve všech obchodních procesech, přičemž transparentnost
se v současnosti stala v sektoru nových aut i autoservisu samozřejmostí. V podstatě jim utíkají peníze,“ uzavírá Gerhard.
Internet využívají pro nákup ojetých německých vozů také Češi
Studie zdůrazňuje obrovský význam internetu při obchodu s ojetými vozy: 93% respondentů používá internet jako prodejní platformu a 51,5% provozuje svůj vlastní internetový obchod. Důvod k tomu podtrhuje jiný aspekt, kterým se průzkum zabývá: 41% prodejců uvádí, že pomocí internetu získávají zákazníky ze zahraničí (často právě z České republiky) a 64,2% získává zákazníky v rámci Německa. Větší akční rádius, který internet nabízí, se odráží také v absolutních číslech, kde více než 40% prodejců ojetých aut oslovili potenciální zákazníci prostřednictvím internetu. Téměř 15% dotazovaných
obchodníků generuje 75% svých tržeb z prodeje automobilů před internet. Význam internetu evidentně obchodníky přiměl, aby zde rozšířili svou škálu aktivit: 19,4% respondentů potvrdilo, že využívají kanály sociálních médií. „Náš průzkum zdůrazňuje, že trh s ojetými automobily je velmi dynamický a že si to obchod jako celek uvědomuje. Nicméně v mnoha případech se pro maximální využití potenciálu plně nevyužívají řídící procesy," komentuje Bernhard Kerscher.
Kateřina Ječmínková
PR Specialista
TÜV SÜD Czech
Poslední zprávy z rubriky Finance:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz