Reklamní trh v Evropě se zotavuje
Evropský reklamní trh je stále velmi křehký. Momentálně ho ovlivňuje špatná ekonomická situace v Řecku i v dalších regionech. Navzdory tomu by se mohl v druhé polovině roku začít zotavovat a v první půli roku 2011 dokonce růst. Tak hodnotí vývoj v Evropě americký časopis AdAge.
Vlády v Evropě omezují výaje na reklamu a snaží se tak záplatovat díry ve státním rozpočtu. Inzerenti utrácejí za výrobu a nákup reklamy ma mistrovství světa ve fotbale méně než v minulých letech, ačkoli jde o jednu z největších událostí. Reklamní agentury nepřestávají hledat možnosti, na čem by ještě mohly ušetřit. Nejisté vyhlídky trhu ještě vyhrotila krize v Řecku, volby v Británii a nadcházející volby v Rusku a Holandsku.
Některé evropské vlády řeší rozpočtové deficity výraznými škrty v marketingových výdajích. Nová britská vláda zmrazila státní reklamní rozpočet, který dosahuje ročně 540 milionů liber, pozastavila téměř všechny marketingové aktivity a chystá se zredukovat výdaje na reklamu o polovinu. Šetření se týká zejména televizní, rozhlasové a printové reklamy a předběžně potrvá do března 2011.
Mezi další opatření patří například zavádění speciálních daní a poplatků za reklamu. Řecká vláda před několika týdny zavedla zvláštní dvacetiprocentní daň na televizní reklamu. Podle Christose Latose z OgilvyOne Athens jsou zadavatelé v současnosti i bez toho velmi konzervativní, především pak ve výdajích na nadlinkovou komunikaci a televizní reklamu. Z toho naopak těží podlinková reklama, promoakce v obchodech a digitální marketing, který na sebe stahuje stále víc reklamních investic.
Navzdory tomu by se měl trh v druhé polovině roku stabilizovat. Síť mediálních agentur Zenith Optimedia ze skupiny Publicis předpovídá v aktualizované prognóze globálních inzertních výdajů na tento rok 0,4-procentní růst v Evropě. Podle jiné prognózy od Group M bude trh růst dokonce dvu procentním tempem. Tento trend se ještě Řecka, Španělska a dalších slabších trhů nedotkne, ale v příštím roce se očekává i jejich růst.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz