Velké strany mají na webu špatnou image
Online příspěvky věnované politickým stranám monitorovala agentura eMerite. Občanská demokratická strana se v březnu stala tématem téměř poloviny (44 procent) všech diskuzí věnovaných na internetu politickým stranám. Oproti únoru si tak výrazně polepšila. Minulý měsíc se totiž o ní totiž mluvilo jen v každé čtvrté internetové diskuzi. ČSSD si vedla přesně obráceně. Zatímco v únoru se polovina (48 procent) příspěvků věnovala právě této straně, v březnu to bylo už jen 26 procent. Třetí pozici v březnovém průzkumu obhájila TOP 09 s podílem necelých osmi procent, čtvrtou příčku obsadila strana Věci veřejné, která posílila ze čtyř na šest procent. Přes pět procent online diskuzí ovládla už jen KDU-ČSL. Strana zelených se v objemu diskuzí propadla z únorových sedmi procent na tři. Hranici tříprocentního podílu na online diskuzích zdolaly už jen KSČM a Strana práv občanů Zemanovi.
Průzkum o osmi politických stranách provedla společnost eMerite, která analyzovala komentáře pod články na zpravodajských serverech, diskuze na sociálních sítích a v blogosféře. Její březnový průzkum poprvé zkoumal i emocionální ladění příspěvků. Zjišťoval, v jakém poměru lidé na internetu strany chválili a naopak kritizovali.
Z této části výzkumu vyplývá, že ODS na sebe vztáhla nejen největší díl těchto diskuzí, ale také si vysloužila největší podíl negativních příspěvků (85 procent). ČSSD na tom ovšem nebyla o moc lépe, negativně vyznívaly téměř čtyři příspěvky z pěti příspěvků, které se straně věnovaly (78 procent). Nejvyšší podíl kladných ohlasů si naopak vysloužily strany Věci veřejné (53 procent) a TOP 09 se 41 procenty).
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
29.04.2024 Daňové přiznání lidem provětralo peněženky....
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz