OLDŘICH KUBIŠTA: Do kina se chodí čím dál víc, jen reklama klesá
Jak poznamenala krize zábavní průmysl?
Zábavní průmysl alespoň v podání Cinema City krize nijak zvlášť nepoznamenala. Nesmíme ale počítat prodej reklamy. Rodiny do kina pořád chodí. Není to totiž zdaleka nejdražší způsob trávení volného času. Dá se samozřejmě prosedět víkend u televize, ale tím se asi v pondělí kolegům v práci nepochlubíte. Jako důkaz, že v krizi nejsme, může sloužit i meziroční srovnání návštěvnosti našich kin. V naší síti mohu mluvit o meziročním nárůstu návštěvnosti zhruba o deset procent. Ve Spojených státech narostly tržby za poslední dva měsíce dokonce o 16 procent.
Co je největší hrozbou pro kina?
Největší hrozbou je špatná filmová nabídka. Boom levných DVD už máme z větší části za sebou, béčkové filmy se pomalu vyčerpaly a áčkoví distributoři většinou o levná DVD nemají zájem. Co se týče natáčení českých filmů, tak už bohužel vím o několika produkcích, které byly z důvodů odřeknutí slíbených financí zastaveny. Měly se začít natáčet ke konci loňského roku nebo v prvním čtvrtletí, ale prostě odpadli sponzoři.
Už jste to nakousl, ale přesto se zeptám: Projevuje se krize v poklesu investic do kinoreklamy?
Projevuje. Ale ten pokles není zatím příliš dramatický. Klienti hlavně vyčkávají, nechtějí se zavazovat k dlouhodobějším kontraktům. Někteří s námi ale naopak mají dlouhodobé smlouvy, a ti nás teď drží nad vodou. Klientům samozřejmě nabízíme komplexní spolupráci – integrovanou on screen off screen komunikaci, propagaci na plátně i v prostorách kina, sampling, hostesky, různé slevy nebo kupóny a podobně.
Více se dočtete v pondělním vydání týdeníku Strategie
Jan Brychta
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
23.04.2024 Podle čeho vybírat plechový zahradní domek?
Okénko investora
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Evropský průmysl zelené energie má problém: Společnosti se stěhují do USA
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz