Vysílání v ČR podléhá tlaku politiků
Tvrdí to ve své studii, nazvané Televize v Evropě, Nadace otevřené společnosti (Open Society Foundation) a Institut otevřené společnosti (Open Society Institute). Závěry studie vzešlé z projektu monitoringu TV vysílání ve 20 zemích Evropy zástupci projektu představili novinářům.
Zpráva oceňuje, že v loňském roce začala vysílat první televize určená pro nastupující zemské digitální vysílání (zkráceně DVB-T) a další se připravovaly. Tato změna ale dosud příliš neovlivnila situaci na českém televizním trhu ani programovou nabídku široké veřejnosti.
Na českém televizním trhu tak podle studie stále schází zdravá konkurence. Čtyři celoplošné zemské kanály, tedy komerční Nova a Prima a dva veřejnoprávní kanály České televize, stále mají většinu diváků v zemi. "Reklamní průmysl se stále dožaduje větší konkurence, kterou by měly posléze zajistit nové digitální kanály," míní autoři studie.
Na druhou stranu se ale nezměnila legislativa upravující postavení Rady pro rozhlasové a televizní vysílání, kterou by bylo podle studie potřebné změnit tak, aby více umožnila veřejnou účast na dohledu na TV vysílání. "RRTV stále schází politická nezávislost, v jejím členství se stále odráží rozložení politické moci v parlamentu, podobně jako je tomu v případě ČT," uvedli autoři studie.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz