Farmaceutický průmysl mění marketing
MARKETING: Za dodržování kodexu by měli odpovídat CEO všech velkých farmaceutických firem. Pokud se tyto zásady budou dodržovat, bude odzvoněno nekonečnému rozdávání dárkových předmětů, od vzorků až po trička či tužky. Kontroverznější praktiky farmaceutického marketingu – milióny věnované na konzultační poplatky či pozvání na luxusní večeře – ovšem zůstanou nedotčeny. Zástupci velkých firem tak nebudou smět lékaři věnovat blok s logem firmy, ale mohou ho i s celou rodinou pozvat na večeři za několik set dolarů. Někteří politikové sice jásají nad vítězstvím, většinou jsou ale slyšet hlasy kritiků, upozorňujících na dobrovolnost předpisů, jejichž prostřednictvím chtějí farmaceutické firmy předstírat polepšení a zablokovat státní či federální zákony. A ty už existují, v řadě států musí každý lékař odmítnout jakýkoliv dar v hodnotě vyšší než 50 dolarů. Když podobné nařízení začal připravovat i stát Massachusetts, jeden z šéfů společnosti GlaxoSmithKline začal místní politické špičky strašit, že jeho firma bude investovat v jiných státech. Některé státy naopak přitvrdily a začínají údaje o darech lékařům zvěřejňovat. Nedávná zpráva hlavního prokurátora státu Vermont ukázala, že výrobci léků platí nejvíc psychiatrům, v posledním roce tyto dary dosáhly průměrnou hodnotu 56 944 dolarů.
Poslední zprávy z rubriky Marketing a média:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz