Společnost Člověk v tísni zahájila kampaň proti dluhům
Společnost Člověk v tísni zahájila kampaň proti dluhům. Záměrem projektu nazvaného Spotřebitelský úděl je upozornit na problém předluženosti občanů s nízkými příjmy. V ulicích deseti českých a moravských měst se postupně objeví tematické plakáty a billboardy, na poštách a v knihovnách téma přiblíží nainstalované panely. Kampaň v každém městě vyvrcholí veřejnou debatou, semináři pro odborníky a koncertem. Více informací lidé také získají na webových stránkách kampaně www.spotrebitelskyudel.cz.
Cílem kampaně je upozornit na problém předluženosti naší společnosti. "Půjčku dnes může získat skoro každý, bez ohledu na to, zda ji bude schopen splácet," říká Ladislav Toušek, koordinátor kampaně. "Stále více společností nabízí úvěry i nebonitním klientům a nevyžaduje žádné ručení. Počítají s tím, že budou moci uvalit exekuci na dlužníkův příjem, i když je příjemcem sociálních dávek. O své peníze společnosti nepřijdou, protože vysoké úroky z prodlení společně se smluvní pokutou jim přinesou několikanásobný zisk," upřesňuje koordinátor kampaně. Čím méně je klient spolehlivý, tím lépe.
Novodobí lichváři nestahují z kůže jenom dlužníky, ale všechny, kdo platí daně, hlásají nosiče kampaně. Důsledkem exekucí majetku i dlužníkových příjmů je, že lidé ztrácejí motivaci legálně pracovat. Rozmáhá se práce načerno a roste kriminalita. "Chceme upozornit, že na exekuci sociálních dávek, jejichž původním cílem bylo udržet sociálně slabého občana na hranici důstojného života, doplácejí všichni, kdo platí daně," upřesňuje Ladislav Toušek. Chování poskytovatelů těchto půjček lze podle něj bez skrupulí označit za novodobou lichvu, na kterou doplácí celá společnost. "Veřejnost chceme oslovit prostřednictvím reklamních nosičů a speciálních novinových příloh, které budou v jednotlivých krajích v průběhu března vycházet v denících Vltava-Labe-Press.
Ve městech se uskuteční i "Den proti dluhům", k němuž se váže speciální program, a putovní výstava varující před rychlou a snadnou možností zadlužit se u jednotlivých nebankovních společností," dodává koordinátor kampaně Ladislav Toušek. Kampaň, která potrvá během měsíce března a dubna, vyvrcholí v jednotlivých regionech Dnem proti dluhům. Součástí akce bude odborný seminář pro úředníky a pracovníky neziskových organizací, veřejná debata o problematice předlužení a hudební koncert. Kampaň bude probíhat v regionech, kde společnost Člověk v tísni dlouhodobě působí.
Konkrétně se jedná o Plzeň, Ústí nad Labem, Bílinu, Sokolov, Liberec, Chomutov, Kladno, Olomouc, Pře! rov a Pr ostějov. Podrobné informace najdete na internetových stránkách kampaně www.spotrebitelskyudel.cz. Tento projekt je spolufinancován Evropským sociálním fondem a státním rozpočtem České republiky. Kreativní část kampaně připravila agentura Young & Rubicam.
Poslední zprávy z rubriky Tiskové zprávy:
Přečtěte si také:
Prezentace
26.04.2024 Historie a vývoj vodovodních baterií: Od...
25.04.2024 Pobřeží Egejského moře - ideální tip na všechny...
24.04.2024 Výsledková sezóna: Jak se daří výrobcům čipů a...
Okénko investora
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Dlouho očekávaná událost ze světa kryptoměn. Přinese další halving bitcoinu nová maxima?
Štěpán Křeček, BHS
Petr Lajsek, Purple Trading
Ali Daylami, BITmarkets
Michal Brothánek, AVANT IS
Miroslav Novák, AKCENTA
Spotřebitelská inflace v eurozóně odeznívá, pro služby to však úplně neplatí
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz