Enyaq RS Race: elektrická jízda s DNA motorsportu

„Škoda Motorsport vyvinula svůj první plně elektrický vůz v roce 2021. Hodně jsme se toho naučili, ale teď podle mě nastal správný čas, abychom svoje zkušenosti zúročili. Proto vzniká unikátní koncept Enyaq RS Race, na němž je názorně vidět, jak přenést DNA motorsportu do sériových vozů a zároveň směřovat k udržitelné budoucnosti,“ říká Michal Hrabánek, vedoucí Škoda Motorsport.

Toto je obsah třetí strany (www.youtube.com) . Přístupem k a prohlížením tohoto externího obsahu berete na vědomí, že může docházet ke zpracování osobních údajů ze strany takového externího poskytovatele a potvrzujete, že jste se seznámil/a s podmínkami, jakož i příslušnými informacemi o zpracování osobních údajů www.youtube.com.

Enyaq RS Race nebude jen designová studie, bude to plně funkční vůz s vysokými ambicemi. „Nejedná se pouze o vizuální úpravy, od začátku vše vymýšlíme tak, aby vůz byl především funkční,“ potvrzuje designér Daniel Petr.

Koncept, který vychází z modelu Enyaq RS Coupé, projde řadou vizuálních i technických úprav. Bude mít rozšířený a snížený podvozek, jiné tlumiče a dvacetipalcová kola s nízkým profilem pneumatiky. Kvůli aerodynamice, ale i kvůli úpravám pro snížení a rozšíření, dostane koncept přepracované nárazníky a rozšířené blatníky, nový zadní difuzor, nebo velké přítlačné křídlo vzadu.

Výrazným prvkem konceptu je velké přítlačné křídlo vzadu.

„Všechno je funkční. Všechny nové tvary a změny mají svůj praktický význam, cílem je zlepšit aerodynamiku, zvýšit přítlak a vylepšit chlazení komponent vozu,“ říká Daniel Petr.

V karoserii bude nainstalován bezpečnostní rám. Samozřejmostí jsou sportovní sedadla a pětibodové bezpečnostní pásy. Změnou projdou také další díly interiéru jako výplně dveří a přístrojová deska, kde je kladen důraz na bezpečnost a nové materiály. „I tady zkoumáme cestu udržitelnosti,“ naznačuje Daniel Petr.

Skoda-Motorsport-Designer-_60_kolo_2601b1ce Daniel Petr
designér

V rámci odlehčení zmizí z interiéru některé díly. Po vzoru závodních vozů bude mít Enyaq RS Race pouze dvě sedadla a jednotlivé panelové díly budou odlehčeny, nebo nahrazeny novými z kompozitních materiálů. Úpravami projde částečně také pohonné ústrojí, nicméně použité motory a baterie budou převzaty ze sériového vozu Enyaq RS Coupé.

REAR34BW_35e0dd96 Škoda Enyaq RS Race

„Auto vypadá skvěle a moc se těším, až ho budeme moci ukázat hotové. Bude na něm spousta zajímavých prvků, které mohou využít sériová auta. Tak to totiž má být, motorsport nás nemá jenom bavit, ale má také pomáhat posouvat technické hranice a inspirovat,“ uzavírá Michal Hrabánek.

Michal_Hrabanek_ebcbd73a Michal Hrabánek
vedoucí Škoda Motorsport


Zařazenočt 02.05.2024 11:05:00
ZdrojŠkoda auto
Originálskoda-storyboard.com/cs/skoda-svet-cs/enyaq-rs-race-elektricka-jizda-s-dna-motorsportu/
KategorieeMobilita, Enyaq, Inovace & technologie, Motorsport, Škoda svět, Technologie

Související témata

Vývoj cen

Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V