V březnu plánujeme zahájit stavbu okružní křižovatky v Krásném Březně na silnici I/62 - s předpokládaným uvedením do provozu tento rok
Bře 1, 2023 | Aktuality pro Ústecký kraj
Ke stavbě okružní křižovatky v Krásném Březně na silnici I/62 došlo v pondělí 27. února 2023 k podpisu smlouvy s vítězným uchačem, kterým je společnost Eurovia CS, a.s., s nabídkovou cenou 58 397 034 Kč bez DPH. Stavební práce budou zahájeny v průběhu března a uvedení stavby do provozu předpokládáme tento rok. Stavba tak bude provedena během jedné stavební sezóny.
Silnice I/62 je v Ústí nad Labem součástí páteřní sítě komunikací, která slouží pro provoz vozidel ve směru od Prahy a Lovosic (silnice I/30), z dálnice D8 (silnice II/613 – Žižkova ulice) a též pro místní dopravu mezi Ústím a Děčínem. Řidiči je také využívána pro příjezd ze čtvrtí Neštěmice a Krásné Březno. Současná podoba křižovatky ulic Podmokelská, Pekařská a Karolíny Světlé není z pohledu potřeby plynulého a bezpečného vedení silničního provozu vhodná, a proto je nutná její přestavba. Stávající křižovatka je neúplná a neumožňuje pohyby do všech potřebných směrů. Není možné odbočit ze silnice I/62 ve směru z centra Ústí nad Labem do Podmokelské ulice do Krásného Března. Dále není možné odbočit do ulice Karolíny Světlé, a to ani ze silnice I/62 od centra Ústí nad Labem, ani z Podmokelské ulice z Krásného Března a také výjezd z ulice Karolíny Světlé je možný pouze do Podmokelské ulice směrem do Krásného Března.
Stavba je umístěna v intravilánu města a řeší přestavbu části neúplné mimoúrovňové křižovatky ulic Podmokelská, Pekařská a Karolíny Světlé na okružní křižovatku. Ta je navržena jako pětiramenná, z toho dva vjezdy jednosměrné, s vnějším průměrem 50 metrů. Šířka jednopruhového okružního pásu je 4,5 metru, šířka dlážděného prstence 1,5 metru.
Těleso okružní křižovatky je celé navrženo v násypu z důvodu vybudování podchodu pro pěší, který bude zajišťovat mimoúrovňové převedení chodců a cyklistů pod silnicí I/62. Podél jižní strany okružní křižovatky je násypové těleso opřeno do gabionové zdi, která je propojena s křídlem mostního objektu. Pod gabionovu zdí je navrženo chodníkové propojení od stávajícího podchodu pod železniční tratí k novému podchodu pro pěší pod silnicí I/62. Součástí stavby je také nový autobusový záliv na silnici I/62 ve směru do Neštěmic. V rámci stavby dojde dále k úpravě dešťové kanalizace, k vybudování nového veřejného osvětlení komunikací a chodníků a trakčního vedení pro trolejbusovou dopravu.
Shrneme-li výhody stavby nové okružní křižovatky, je to zajištění propojení všech dopravních směrů, dojde k eliminaci nebezpečných manévrů při otáčení vozidel a celkovému usměrnění dopravy, zajištění mimoúrovňového křížení s chodci a cyklisty s vazbou na širší území, bude doplněn autobusový záliv pro dostupnost ulice Karolíny Světlé a ulice Nový Svět a v neposlední řadě okružní křižovatka napomůže snížení rychlosti vozidel, která je dle provedeného kontrolního měření v místě významně překračována
.
Poslední zprávy z rubriky Z regionů:
Přečtěte si také:
Prezentace
06.05.2024 Distributoři EG.D a Bayernwerk spustili projekt...
02.05.2024 SCHLIEGER loni zaznamenal čtyřnásobný nárůst...
Okénko investora
Michal Brothánek, AVANT IS
Olívia Lacenová, Wonderinterest Trading Ltd.
Tekuté zlato pod tlakem: Ceny olivového oleje na rekordních hodnotách
Miroslav Novák, AKCENTA
Petr Lajsek, Purple Trading
Benzín poprvé od začátku roku zlevňuje! Kam až ceny klesnou?
Jakub Petruška, Zlaťáky.cz
Mgr. Timur Barotov, BHS
Nejdůležitejší body z letošního sjezdu akcionářů Berkshire Hathaway
Ali Daylami, BITmarkets
Jiří Cimpel, Cimpel & Partneři