Informace a upozornění Odboru živnostenského


Odkazy

  • Životní situace Odboru živnostenského (OŽI)
  • Formuláře Odboru živnostenského (OŽI)
  • Zdarma v katalogu firem Prahy 12

Akademie podnikání

14.05.2024

Máte hlavu plnou nápadů a snů a nechybí vám ambice je realizovat?
Svého podnikavého ducha můžete ze řetězu pustit třeba právě teď! V Akademii podnikání získáte teoretické i praktické informace, díky kterým budete o krok napřed a zároveň o krok blíž k uskutečnění svého snu. Není na co čekat!

Změna dodavatele? ERÚ upozorňuje na rizika spojená s podepisováním plných mocí

29.04.2024

Stále více spotřebitelů mění dodavatele energií. Řada z nich se přitom o proces přechodu mezi obchodníky prakticky nezajímá – pouze „novému“ dodavateli či zprostředkovateli podepíší plnou moc v domnění, že za ně vše vyřídí. Taková praxe však může být riziková, jak ukazují i příklady zákazníků, kteří se obracejí na Energetický regulační úřad (ERÚ). Číst dále... [PDF]

Zdroj: erú

Spotřebitelské desatero

18.03.2024
spotřebitelské desatero

Startuje 15. ročník projektu Zákon roku, cílem je otevřít diskusi nad legislativním prostředí pro podnikání v ČR

18.03.2024

Od dnešního dne probíhá hlasování v již 15. ročníku projektu Zákon roku, v němž advokátní kancelář Deloitte Legal hledá zákon, který měl v loňském roce nejpozitivnější dopad na podnikatelské prostředí. Letošní ročník však zaznamená několik změn. Veřejnost bude hlasovat ve třech kategoriích, součástí bude průzkum ohledně regulace podnikání v ČR a v průběhu roku se uskuteční kulaté stoly pro byznys a odbornou veřejnost na diskusi ohledně aktuálních témat. “Moc nás těší, že letošní ročník přináší mnoho novinek. Naším cílem je vyvolávat diskusi nejenom o zákonech, které byly přijaty v minulém roce, ale nově i o regulaci podnikání, která se teprve chystá”, doplňuje Jiřina Procházková, partnerka Deloitte Legal a leader projektu. Hlasování o Zákonu roku poběží do konce března. Číst dále... [PDF]

Zdroj: Deloitte Legal

Sociální rozměr EU - 28,5 milionu kurýrů bude mít větší oporu v zákoně

13.03.2024

Kurýři či řidiči pracující pro digitální platformy by do budoucna měli mít v Evropské unii lepší pracovní podmínky.

Většina z nich pracuje jako samostatně výdělečná osoba. Provozovatelé přepravních či rozvážkových firem jim proto nemusí platit zdravotní či sociální pojištění ani zaručit minimální příjem. Dnes poslíčci tratí na tom, že zhruba dvě pětiny času, kdy pracují a kterou stráví vyhledáváním jednotlivých úkolů, prohlížejí si poptávky, či jsou v terénu, nemají zaplacenou. Až 55 % pracovníků pak vydělává (podle dat Evropské komise) méně, než je stanovená minimální hodinová mzda. Číst dále... (PDF)

Cestujete s cestovní kanceláří?

11.03.2024
Nejdůležitější informace pro klienty cestovních kanceláří naleznete v letáku "Desatero ministerského doporučení". Spotřebitelům ministerstvo doporučuje vzít si "Desatero" s sebou na dovolenou.

V Desateru ministerského doporučení naleznete:

  1. OVĚŘTE SI CESTOVNÍ KANCELÁŘ
  2. SMLOUVA O ZÁJEZDU
  3. CESTOVNÍ POJIŠTĚNÍ
  4. POTVRZENÍ O ZÁJEZDU
  5. INFORMACE
  6. ZMĚNY
  7. REKLAMACE
  8. VYŠŠÍ MOC
  9. ÚJMA ZA NARUŠENÍ DOVOLENÉ
  10. „ŠMEJDI“
Podrobnosti na stránkách Ministerstva pro místní rozvoj

MPO zveřejňuje novou výzvu z programu Obchůdek 2021+

16.01.2024

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) vyhlásilo třetí výzvu dotačního programu Obchůdek 2021+, který pomáhá koloniálům v obcích do 1 000 obyvatel, popřípadě v obcích do 3 000 obyvatel. Příjem žádostí začíná 17. ledna 2024. Žádost o dotaci podávají kraje, které následně vyhlašují své dotační programy pro provozovatele obchodů na svém území. Ve třetí výzvě je připraveno 49,4 milionů korun. Kraj tak může získat až 3,8 milionu korun a prodejna, která je pouze jediná v obci, může získat až 130 tisíc korun. Číst dále... (www.mpo.cz)

Zdroj: www.mpo.cz

Pozvánka MPO na Konzultační den IV

03.01.2024
Vážení podnikatelé,
MPO vás zve na již čtvrté setkání v rámci cyklu "ptejte se, my odpovídáme". Tradičně se koná v prostorách ministerstva průmyslu a obchodu. Na této akci budete společně konzultovat předpoklady související s končícím programem OP PIK (Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost), zaměříte se na vyhlášené a plánované výzvy programu OP TAK (Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost) a konkrétní problémy, se kterými se potýkáte.
V neposlední řadě bude dostatek příležitostí probrat specifické komponenty a výzvy NPO (Národního plánu obnovy), kde zástupci MPO rádi odpoví na vaše dotazy.

Pozvánka
Registrace (www.eventbrite.co.uk)

Energetický regulační úřad (ERÚ) vydal změnové cenové rozhodnutí k regulovaným cenám elektřiny pro odběratele na hladinách vysokého a velmi vysokého napětí

29.12.2023
Změnu cenového rozhodnutí umožnila dodatečná dotace ve výši 3,5 miliardy korun, o které rozhodla vláda pro podporu energeticky náročných podniků. Oproti původně vydanému cenovému rozhodnutí klesne příspěvek na podporované zdroje energie (POZE) u zákazníků, kteří tento příspěvek hradí podle velikosti svého rezervovaného příkonu.

Původní výše dotace ze státního rozpočtu, která byla stanovena ve výši 9,35 miliard korun znamenala, že by pro velkoodběratele na vyšších napěťových hladinách nebylo výhodnější hradit příspěvky na POZE podle rezervovaného příkonu, jak to mu bylo v minulosti. Místo toho by platili, stejně jako ostatní odběratelé, 495 korun za každou spotřebovanou megawatthodinu.

Předseda Rady ERÚ Stanislav Trávníček upřesňuje: „V praxi to bude znamenat, že podniky na hladině velmi vysokého napětí budou za příspěvek na POZE platit v průměru 328 korun na megawatthodinu, na hladině vysokého napětí 388 korun na megawatthodinu.“

Na www.eru.cz je k dispozici změnové Cenové rozhodnutí, účinné od 1. ledna 2024.

Zdroj: www.eru.cz

Změny od 1. 1. 2024 v souvislosti s nabytím účinnosti konsolidačního balíčku

28. 12. 2023
Zvýšení daně z příjmů právnických osob z 19 na 21 %, redukce počtu sazeb DPH na základní 21 % a sníženou 12 %, znovuzavedení odvodu nemocenského pojistného ze mzdy zaměstnanců ve výši 0,6 %, zvýšení vyměřovacího základu pro sociální pojistné OSVČ z 50 na 55%, zastropování úlev z odvodů pro dohody o provedení práce, zavedení možnosti vedení účetnictví v tzv. funkční měně či zavedení povinnosti sestavovat zprávu o udržitelnosti, to je jen malý výčet změn, které čekají podnikatele od nového roku. Změny nastávají také například v oblasti daně z hazardních her, daně z lihu, daně z tabákových výrobků, daně z nemovitosti, energetické daně.

Celkový přehled zákonů, vyhlášek a nařízení vlády, u kterých dochází ke změnám, naleznete v tomto odkazu. [www.mpo.cz]

Zdroj: MPO

Oznámení o vstupu do paušálního režimu či změny oznamte finančnímu úřadu

28. 12. 2023
Vážení podnikatelé,
na základě pokynu MPO Vás informujeme, že v případě oznámení o vstupu do paušálního režimu či změny, která se paušálního režimu týká, je třeba tuto skutečnost finančnímu úřadu oznámit prostřednictvím příslušného formuláře (je nutné využít stávající formuláře, které jsou k paušálnímu režimu vázány, tj. při využití formuláře „Oznámení do vstupu do paušálního režimu“ je nutné vyplnit i formulář „Přihláška k registraci pro fyzické osoby“, podobně bude proces probíhat u změn).
Pokud budete chtít využít možnost přihlásit se k ostatním typům daní, u kterých povinnost registrace přetrvala, přihlášení proběhne standardním způsobem.

Dluh na přeplatcích si mohou spotřebitelé od svých dodavatelů „odebírat“ ze záloh

21. 12. 2023

Upozorňujeme na tiskovou zprávu ERU věnující se častému problému, s nímž se spotřebitelé na ERÚ obracejí: dodavatelé jim nevracejí přeplatky. ERU Vám poradí, jak v takových případech postupovat. Číst dále...

Zdroj: www.eru.cz

Evropská komise spustila projekt k informování a vzdělávání influencerů

30.10.2023

Dne 16. října 2023 Evropská komise spustila projekt za účelem informování a vzdělávání influencerů, pokud jde o jejich povinnosti vyplývající z evropského práva. Projekt je v angličtině označován jako „Influencer Legal Hub“. Jedná se o platformu přístupnou na webových stránkách Evropské komise. Na tomto webovém rozhraní influenceři a jiní tzv. tvůrci obsahu mohou dohledat informace o legislativě EU, která se vztahuje na jejich činnost. Číst dále...

Zdroj: MPO

Oznamovací povinnost o stažení zahřívaného tabákového výrobku z trhu

24.10.2023
Státní zemědělská a potravinářská inspekce již v červnu upozornila na blížící se Zákaz charakteristické příchutě u zahřívaných tabákových výrobků. Do zákona č. 110/1997 Sb., o potravinách a tabákových výrobcích byla transponována ustanovení směrnice Komise v přenesené pravomoci (EU) 2022/2100, ze dne 29. června 2022, kterou se mění směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/40/EU, pokud jde o zrušení některých výjimek týkajících se zahřívaných tabákových výrobků (dále jen „směrnice 2022/2100“). Číst dále... [PDF]
Zdroj: Státní zemědělská a potravinářská inspekce

Povinnosti obchodníků - obchodní sdělení

12.10.2023

Trápí vás schránka zahlcená nabídkami a informacemi o akcích? Ve videu, viz odkaz níže, jsou shrnuty povinnosti obchodníků při rozesílání obchodních sdělení a zároveň se připomíná, jak se jim spotřebitelé mohou úspěšně bránit.
https://www.youtube.com/watch?v=TCSdWtZIjcY

Zdroj: dTest

Pro udržitelné podnikání je ve výzvách z OP TAK připraveno 3,7 miliardy korun

19.09.2023
Ministerstvo průmyslu a obchodu vyhlásilo výzvy v Operačním programu Technologie a aplikace pro konkurenceschopnost (OP TAK), které jsou zaměřené na nízkouhlíkové hospodářství, efektivnější nakládání se zdroji a na obnovitelné zdroje. MPO tak podpoří inciativu v rozvoji udržitelného podnikání v České republice. Pro firmy ve výzvách připravilo až 3,7 miliardy korun. Číst dále... (www.mpo.cz)
zdroj:mpo

Mýtus: Bez účtenky nelze reklamovat

04.09.2023
S reklamací zboží či služeb se jednou za čas setkává mnoho z nás. Přesto celá řada českých spotřebitelů nezná při uplatňování reklamace všechna svá práva. A často spotřebitelé vyřizování reklamace vzdávají kvůli zatoulané účtence. Málo se však ví, že účtenka k podání a úspěšnému vyřízení reklamace není nezbytná. Číst dále... [PDF]
zdroj: dTest

Aktuálně k 4. 9. 2023

ERÚ řeší i „neoprávněné stížnosti“, informovanost spotřebitelů posílí kampaní

Takřka každé třetí spotřebitelské podání mířící na Energetický regulační úřad (ERÚ) se nedá označit za „oprávněnou stížnost“, ačkoliv ho tak občané obvykle míní. Do této kategorie patří především výtky týkající se (neregulované části) cen energií, či reklamace, které mají správně směřovat na dodavatele. Aby ERÚ posílil informovanost zákazníků, spouští kampaň Aktivně na energie.

„Spotřebuju mnohem méně elektřiny, přesto za ni mám platit víc než v minulosti.“ Přibližně takto začíná řada podání, které spotřebitelé adresují ERÚ. Úřad se zabývá všemi podněty, ovšem pomoci může pouze v případech, kdy dodavatel pochybil. To se přitom neděje zdaleka vždy – obchodník totiž často svým zákazníkům cenu energií zvýšil v souladu se zákonem a smluvním ujednáním. Tedy informoval je o změně s minimálně třicetidenním předstihem, prokazatelně a adresně, a zároveň je upozornil na možnost smlouvu vypovědět. Případně u zákazníka došlo, na základě smluvního ujednání, ke změně ceny v souvislosti s automatickou prolongací. Číst dále...(TZ ERÚ) [PDF]
zdroj:ERÚ

Aktuálně k 3. 7. 2023

Nebezpečí automatického prodlužování smluv s dodavateli energií

Tisková zpráva ERÚ se věnuje prolongacím (automatickému prodlužování) smluv s dodavateli energií. Aktuálně jejich nebezpečí spočívá především v tom, že spotřebiteli může být takto zafixována vysoká cena energií na několik let dopředu. Číst dále...

Aktuálně k 18. 5. 2023

ERÚ varuje před neoprávněným zvyšováním cen energií
Na Energetickém regulačním úřadě (ERÚ) se množí stížnosti spotřebitelů a jejich návrhy na mimosoudní řešení sporů, které mají společného jmenovatele. Jsou jím smluvní ustanovení vedoucí k neoprávněnému zdražování dodávek energií. Obchodníci často své zákonné povinnosti obcházejí omezením platnosti sjednaného ceníku či zvýšením ceny při automatickém prodloužení smlouvy. Číst dále...

Aktuálně k 24. 4. 2023

Výkonní umělci
Umělec může vykonávat činnost jako osoba samostatně výdělečně činná a nebo jako zaměstnanec vykonávající závislou činnost u zaměstnavatele (např. kulturní instituce). Jejich právní postavení je odlišné - ochrana zaměstnance zákoníkem práce a předpisy sociálního zabezpečení. Každý si může vybrat.

Kreativní umělec většinou upřednostňuje činnost na „volné noze“ pro výkon své práce a využívání různých uměleckých příležitostí (uzavírání smluv s více smluvními stranami). Číst dále... [PDF]

Aktuálně k 21. 4. 2023

V prvním čtvrtletí ERÚ řešil 4 tisíce podání, polovina se týkala plateb za energie

V prvním čtvrtletí letošního roku mířilo na Energetický regulační úřad (ERÚ) bezmála 4 tisíce spotřebitelských podání. V polovině případů se lidé na regulátora obraceli kvůli platbám za energie, stovky podnětů se týkaly změny dodavatele a souvisejících témat, jako je například odstoupení od stávající smlouvy. Výrazný nárůst ERÚ registruje u návrhů na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů, jejichž počet se oproti loňskému roku opět zdvojnásobil. Číst dále...[PDF]

Aktuálně k 17. 2. 2023

Nová služba: Portál živnostenského podnikání

Jedná se o webový portál, který od 1. 1. 2023 poskytuje uživatelům informace a služby související s podnikáním podle živnostenského zákona. Služby poskytované Portálem živnostenského podnikání obsahují i možnost vyřídit si vybrané záležitosti elektronickou cestou.

Přihlášený uživatel má usnadněn výběr subjektu, pro který chce vytvořit podání, a může si do formulářů načíst své osobní údaje ze základních registrů veřejné správy. Uživatelé se přihlašují prostřednictvím online služby elektronické identifikace uživatele - národního bodu pro identifikaci a autentizaci. Bližší informace naleznete na adrese identitaobcana.cz.

Systémové požadavky
Pro používání Portálu a jeho služeb je nutné, aby zařízení, na kterém chcete s Portálem pracovat, splňovalo následující požadavky:

  • zařízení odpovídající nárokům provozovaného operačního systému,
  • aktualizovaný internetový prohlížeč podporovaný operačním systémem,
  • připojení k Internetu.
Portál živnostenského podnikání (rzp.cz)

Příručka uživatele

Podrobnější popis ovládání Portálu a jeho jednotlivých služeb, včetně jejich stručného popisu, je uveden v Příručce pro podnikatelskou veřejnost.

Portál živnostenského podnikání www.rzp.cz - 1. 1. 2023. Jedná se o základní sadu služeb Portálu, přičemž Ministerstvo průmyslu a obchodu již nyní pracuje na rozšíření této základní sady o další služby a v tomto trendu hodlá pokračovat i v budoucnu.


Informace pro podnikatele k novému portálu živnostenského podnikání
Ministerstvo průmyslu a obchodu se dlouhodobě zabývá zlepšováním služeb pro podnikatele i nepodnikatelskou veřejnost. Jednou z oblastí je i veřejný web www.rzp.cz, jehož hlavní součástí jsou služby pro vyhledání podnikatelského subjektu, zobrazení jeho údajů vedených ve veřejné části živnostenského rejstříku a služby pro vytvoření elektronického podání vůči živnostenským úřadům prostřednictvím informačního systému Registr živnostenského podnikání (dále jen „IS RŽP“). Převratnou novinkou v této oblasti, od 1. 1. 2023, je vybudování Portálu živnostenského podnikání (dále jen „Portál“). Číst dále...

Zdroj: mpo

Aktuálně k 13. 2. 2023

Mezi nejčastější dotazy živnostníků týkající se datových schránek patří tento:

Co následuje po zrušení živnosti ve vztahu k datovým schránkám?

Jakmile je živnost zrušena, tato skutečnost se propíše do registrů a nastupuje automatický proces znepřístupnění datové schránky. Datová schránka bude znepřístupněna v řádech dnů (tzn., že do schránky již nebudou chodit žádné datové zprávy), ale zrušena bude až po uplynutí 3 let.

Aktuálně k 8. 2. 2023

Ekologické nakládání s elektroodpadem
ASEKOL je neziskově hospodařící společnost, která v zastoupení výrobců a dovozců elektrozařízení organizuje celostátní systém zpětného odběru elektrozařízení. Zajišťuje sběr, dopravu a recyklaci vysloužilých elektrospotřebičů včetně financování celého systému. Číst dále...

Aktuálně k 2. 2. 2023

Někdy nezákonné označování alternativních výrobků rostlinného původu
Ministerstvo zemědělství České republiky (dále jen „MZe“) a Státní zemědělská a potravinářská inspekce (dále jen „SZPI“) upozorňují na nutnost dodržování požadavků právních předpisů v oblasti označování potravin v souvislosti s nežádoucím označováním rostlinných výrobků názvy vyhrazenými pro mléko a mléčné výrobky. Číst dále...

Aktuálně k 6. 1. 2023

Posílení pozice malých a středních podnikatelů
Novela občanského zákoníku, s účinností od 6. ledna 2023, mění i několik klíčových ustanovení, která se aplikují na vztahy mezi podnikateli. Číst dále...[PDF]

Větší ochrana spotřebitelů. Velká novela spotřebitelského práva vstupuje v účinnost
Novela zákona o ochraně spotřebitele a občanského zákoníku nabývá účinnosti 6. ledna 2023. Číst dále...

Aktuálně k 2. 1. 2023

Další krok na cestě k digitalizaci veřejné správy
Informace pro podnikatele k novince - novému portálu živnostenského podnikání – v provozu od 1. 1. 2023. Číst dále...

Přehled právních předpisů a změn pro podnikatele od 1. ledna 2023

Aktuálně k 28. 12. 2022

PODNIKÁNÍ
V sekci podnikání na adrese https://www.mpo.cz/cz/podnikani/ jsou zahrnuty důležité informace pro podnikatele, týkající se oblasti živnostenského podnikání, regulace podnikání a snižování administrativní zátěže, společenské odpovědnosti organizací, podnikatelské rady, vnitřního obchodu, standardizace, malého a středního podnikání, finančních nástrojů, dotací a podpory podnikání a podpory výzkumu a vývoje.

Aktuálně k 16. 11. 2022

Jubilejní 20. ročník Franchising fora. Oslavy ve velkém stylu.
Pozvánka
Více informací získáte na www.franchisingforum.cz

Aktuálně k 9. 11. 2022

Pozvánka na debatu [PDF] - Zelená transformace malých a středních firem

Aktuálně k 1. 11. 2022

Nenechte se zmanipulovat - Telefonický hovor s pracovníkem telemarketingové společnosti pohledem psycholožky
Psycholožka Romana Mazalová přiblížila, jaké metody školený operátor použil, aby prodal zboží.

Číst dále... (zdroj: dTest)

Aktuálně k 6. 10. 2022

Povinnosti provozovatelů stravovacích zařízení
1. října 2022 nabyl účinnosti zákon č. 243/2022 Sb., o omezení dopadu vybraných plastových výrobků na životní prostředí.
Podle tohoto zákona nemohou právnické a podnikající fyzické osoby uvádět na trh a do oběhu vybrané plastové výrobky - např. příbory, talíře, brčka a nápojová míchátka. Číst dále...

Aktuálně k 26. 9. 2022

Platforma pro malé a střední podniky DoToho, otevřená všem podnikatelům

Leták

Aktuálně k 16. 9. 2022

Portál Your Europe / Vaše Evropa

Cílem portálu Vaše Evropa je vytvořit elektronický rozcestník, jehož prostřednictvím budou občanům a podnikatelům poskytovány relevantní informace, elektronické postupy a asistenční služby v různorodých oblastech, jako jsou podnikání, sociální zabezpečení, daně a řady dalších, a to na celoevropské úrovni. Účelem projektu je odstranit překážky způsobené nedostupností informací, které vyvstávají pro občany a podnikatele uvažující o usídlení se, prodeji zboží, nebo poskytování služeb v jiných členských státech EU.

Vaše Evropa by tak v konečném důsledku měla být svými uživateli pravidelně využívána v případě, že se rozhodnou hledat dostupné a kvalitní informace, elektronické postupy nebo asistenci při jejich přeshraničních aktivitách v rámci EU, a to nejen v jazyce daného členského státu, ale také v angličtině.

Aktuálně k 16. 9. 2022

Na co si dát pozor při vstupu do živnostenského podnikání - upozornění na některé aktivity tzv. "katalogových firem"

Ministerstvo průmyslu a obchodu upozorňuje osoby vstupující do živnostenského podnikání na některé nabídky „katalogových“ společností týkající se uzavření smlouvy o úplatné registraci. (číst dále...)

Aktuálně k 14. 9. 2022

Změny týkající se koncese Silniční motorová doprava (novela zákona o silniční dopravě a souvisejících zákonů)

Dne 1. 8. 2022 nabyl účinnosti zákon č. 217/2022 Sb., kterým se mění zákon č. 111/1994 Sb., o silniční dopravě, ve znění pozdějších předpisů, a další související předpisy (zákon č. 455/1991 Sb., o živnostenském podnikání (živnostenský zákon), zákon č. 246/1992 Sb., na ochranu zvířat proti týrání, zákon č. 13/1997 Sb., o pozemních komunikacích, zákon č. 361/2000 Sb., o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů, zákon č. 56/2001 Sb., o podmínkách provozu vozidel na pozemních komunikacích, a zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích).

Novelou došlo mimo jiné ke změně předmětu podnikání koncesované živnosti „Silniční motorová doprava“... [PDF]

Aktuálně k 29. 8. 2022

Projekt Česko platí kartou pokračuje. Obchodníci mohou stále žádat o platební terminály zdarma

Gestorem projektu je Ministerstvo průmyslu a obchodu. Díky němu mohou obchodníci platební terminál získat až na rok zdarma a bez poplatků. Aktuálně je projekt prodloužen až do 31. března 2025.

Více informací...

Aktuálně k 12. 5. 2022

Zákon č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů

V návaznosti na řízení Evropské komise proti ČR o nesplnění povinnosti pro nesprávné provedení tzv. V. AML směrnice (podmínka čerpání financí v rámci Národního plánu obnovy) vláda navrhuje, aby Poslanecká sněmovna vyslovila souhlas s návrhem změn v 1. čtení.

Jde o tyto změny:

  • Změna definice skutečného majitele
    Skutečným majitelem bude každá fyzická osoba, která v konečném důsledku vlastní nebo kontroluje právnickou osobu nebo právní uspořádání.
  • Zúžení výjimek dle § 7
    Údaje o skutečném majiteli budou muset nově evidovat také okresní a regionální komory, politické strany a politická hnutí, církve a náboženské společnosti, odborové organizace a organizace zaměstnavatelů, společenství vlastníků jednotek a honební společenstva. U většiny z nich by však mělo dojít k tzv. automatickému průpisu, jehož úprava se také navrhuje. Tato změna by tak neměla vést k jakýmkoli novým administrativním nákladům.
  • Prodloužení doby, po kterou nejsou hlasovací práva sistována
    Z 15 na 30 dnů.

Aktuálně k 2. 5. 2022

ICP
Novinky Integračního centra Praha

Aktuálně k 27. 4. 2022

Pozvánka
Počet míst na akci je omezen, je třeba účast do 29. 4. 2022 potvrdit.

Aktuálně k 5. 4. 2022

Upozornění pro podnikatele v silniční nákladní dopravě výhradně vozidly nebo jízdními soupravami o největší povolené hmotnosti přesahující 2,5 tuny, avšak nepřesahující 3,5 tuny Balíček mobility – změny od 21. 5. 2022 - více informací....

Aktuálně k 24.02.2022

Upozornění odboru živnostenského spotřebitelům energií
Z důvodu obecného naléhavého zájmu ochraňovat občany hlavního města Prahy, zejména ohrožené skupiny seniory a matky samoživitelky před různými nekalými praktikami a uzavíráním nevýhodných smluv, Rada hl. m. Prahy svým usnesením č. 87 ze dne 24. ledna 2022 schválila záměr vydat nařízení, kterým se zakazují některé formy prodeje zboží a poskytování služeb v energetických odvětvích. Více informací...

Aktuálně k 2. 2. 2022

Nabídka partnerství podnikatelů s úřadem a mezi podnikateli navzájem
Dlouhodobý rozvoj městské části určuje dokument Strategický plán. Za pomoci aktivních občanů, úředníků a radních, byla sestavena část, která již obsahuje konkrétní vize a záměry městské části do roku 2026. Jedna z tematických oblastí je Rozvoj ekonomiky, podnikání a cestovního ruchu. Více informací...

Aktuálně k 1. 2. 2022

Podpora podnikání a inovací v Praze
Oddělení strategie a podpory podnikání odboru projektového řízení Magistrátu hl. m. Prahy zajišťuje činnosti na úseku podpory podnikání a inovací v rámci hl. m. Prahy, koordinaci souvisejících činností a metodické řízení účasti města v programech a projektech na úseku podpory podnikání, inovací a výzkumu a vývoje. Více informací...

Aktuálně k 2.12.2021

Centrum pro integraci cizinců publikuje na stránkách www.cicops.cz přehled aktivit na prosinec 2021.

Aktuálně k 9. 11.2021

POVINNOST PRO CIZINCE : ADAPTAČNĚ-INTEGRAČNÍ KURZ

Každý cizinec, kterému bylo od 1. ledna 2021 vydáno povolení k dlouhodobému pobytu na území České republiky, a dále každý cizinec, kterému po tomto datu bylo vydáno povolení k trvalému pobytu bez podmínky předchozího pobytu na území, je povinen absolvovat adaptačně integrační kurz, a to do jednoho roku ode dne převzetí průkazu o povolení k pobytu.

Co je adaptačně-integrační kurz?

V rámci adaptačně-integračního kurzu budou cizinci seznámeni s právy a povinnostmi vyplývajícími z jejich pobytu na území České republiky, se základními hodnotami České republiky, s místními poměry a s kulturními zvyklostmi, které v České republice převládají. Účastníkům kurzu navíc budou poskytnuty informace o organizacích a institucích poskytujících cizincům bezplatné poradenství. Bližší informace naleznete zde: http://www.vitejtevcr.cz/.

Nabídka kurzů se objeví po registraci a zaplacení zde: https://frs.gov.cz/.

  1. EN - ADAPTATION AND INTEGRATION COURSE (pdf, 152 kB)
  2. RU - ????????????-?????????????? ???? (pdf, 161 kB)
  3. UK - ???????????-????????????? ???? (pdf, 157 kB)
  4. VI - KHÓA H?C THÍCH ?NG-H?I NH?P (pdf, 167 kB)
  5. MN - ????? ???????-??????????? ???? (pdf, 180 kB)
  6. BS - KURS ZA ADAPTACIJU - INTEGRACIJU (pdf, 165 kB)
  7. SR - ADAPTACIONO-INTEGRACIONI KURS (pdf, 164 kB)
  8. FR - COURS D’ADAPTATION ET D’INTEGRATION (pdf, 142 kB)
  9. MO - CURSUL DE ADAPTARE-INTEGRARE (pdf, 143 kB)
  10. ES - CURSO DE ADAPTACIÓN-INTEGRACIÓN (pdf, 141 kB)
  11. AR - ???? ???? ??????? (pdf, 77 kB)

Více informací naleznete na stránkách Ministerstva vnitra České republiky https://www.mvcr.cz/clanek/adaptacne-integracni-kurzy.aspx


Integrační kurzy

Aktuálně k 7. 9. 2021

Podzimní novinky z Centra pro integraci cizinců v Praze!

Potřebujete poradit se životem v ČR? Přijďte na konzultaci se sociálními pracovníky. Konzultace a poradenství, kurzy češtiny, akce a kluby, naleznete na www.cicops.cz.


Konzultace

Aktuálně k 7. 7. 2021

Podnikatel provozující činnost „realitní zprostředkování“ podle zákona č. 39/2020 Sb., o realitním zprostředkování a o změně souvisejících zákonů, účinného od 3. března 2020, byl povinen podle § 25 bodu 1 cit. zákona (přechodná ustanovení k živnostenskému zákonu) splnit podmínky transformace z volné na vázanou živnost, tj. ohlásit živnostenskému úřadu vázanou živnost „Realitní zprostředkování“ a doložit doklady prokazující splnění podmínky odborné způsobilosti pro provozování této vázané živnosti podle přílohy č. 2 živnostenského zákona, původně ve lhůtě 6 měsíců od nabytí účinnosti cit. zákona.(více v textu...)


Charita Česká republiky nabízí úřadu službu tlumočení po telefonu zdarma do vietnamštiny, mongolštiny a ukrajinštiny, která může zahraničním osobám usnadnit komunikaci s úřadem.Jedná se o službu, která pomáhá s integrací cizinců žijících v České republice. Infolinka


Aktuálně k 17.05.2021

Tržní řád v nařízení č. 9/2011 Sb. hl. m. Prahy
více informací....

Aktuálně k 13. 04. 2021

O podporu COVID 2021 mohou žádat obecní obchodní společnosti a příspěvkové organizace (více informací...)

Aktuálně k 23. 02. 2021

Změna zákona o kompenzačním bonusu

Zákon ze dne 12. února 2021, mění zákon č. 461/2020 Sb., o kompenzačním bonusu v souvislosti se zákazem nebo omezením podnikatelské činnosti v souvislosti s výskytem koronaviru SARS CoV-2, ve znění zákona č. 584/2020 Sb.

Aktuálně k 27. 01. 2021

Co aktuálně platí - Covid kompenzace - přehled

Aktuálně k 19.1.2021

Opatření pro OSVČ - přehled

Opatření pro firmy - přehled

Aktuálně k 11.1.2021

Oznámení o vstupu do paušálního režimu daně z příjmu - od konce března i na živnostenském úřadu
Dnem 1. 1. 2021 nabyl účinnosti zákon č. 540/2020 Sb., kterým se mění zákon č. 586/1992 Sb., o daních z příjmů, ve znění pozdějších předpisů, a některé další zákony v souvislosti s paušální daní. Zákon zavádí institut paušální daně. Mění se také § 45b živnostenského zákona. Podnikatel (fyzická osoba) může společně s ohlášením živnosti nebo žádostí o koncesi na živnostenském úřadu učinit nově i podání obsahující údaje požadované v oznámení o vstupu do paušálního režimu daně z příjmů. (více informací)

Rok nových příležitostí

V novém roce 2021 v Asociaci malých a středních podniků ČR připravili nový projekt: Rok nových příležitostí 2021. (více informací)

Aktuálně k 2.12.2020

Vláda schválila programy na pomoc postiženým podnikatelům a zaměstnavatelům, podpoří kulturu i profesionální sport - více informací...

Aktuálně k 6. 11. 2020

Výzva 2 k programu COVID – Nájemné

Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO) zveřejnilo druhou výzvu k programu COVID – Nájemné. Žádosti je možné podávat od 21. října 2020 do 21. ledna 2021, 23:59 hodin, a to elektronicky prostřednictvím informačního systému dostupného na webu mpo.cz.

Program podpory COVID – Nájemné připravilo MPO v reakci na celosvětovou pandemii koronaviru. Určen je podnikatelům, kteří museli kvůli krizovým mimořádným opatřením dočasně uzavřít provozovny pro maloobchodní činnost a poskytování služeb zákazníkům v těchto provozovnách (více informací...)

Aktuálně k 21. 10. 2020

Nouzový stav a mimořádná opatření – co aktuálně platí? (k 21.10.2020)

OPATŘENÍ PRO FIRMY (aktualizováno 21. 10. 2020) [PDF]

OPATŘENÍ PRO OSVČ (aktualizováno 21. 10. 2020) [PDF]

Vláda schválila „ošetřovné“ pro OSVČ II

  • 400 korun za den je „ošetřovné“, které získají osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ), na něž dopadla pandemie koronaviru a přijatá nařízení. Vláda schválila návrh Ministerstva průmyslu a obchodu na podporu podnikatelů, kteří kvůli uzavření školy, nebo jiného zařízení nemohou plnohodnotně podnikat a pečují o dítě do 10 let či hendikepovaného blízkého.
    Podrobněji na www.mpo.cz/cz/rozcestnik/pro-media/tiskove-zpravy/vlada-schvalila-_osetrovne_-pro-osvc-ii--257383/

PŘEHLED POMOCI PODNIKATELŮM A ŽIVNOSTNÍKŮM?

V průběhu července byly aktualizovány webové stránky Ministerstva průmyslu a obchodu ČR (MPO), informující o pomoci vlády ČR podnikatelům a živnostníkům při řešení dopadů pandemie koronaviru. Ti na nich najdou přehled všech forem pomoci, tedy i těch, které se podařilo MPO dohodnout s dalšími resorty, agenturami a sociálními partnery. Současně jsou zde uvedeny i změny právních předpisů, související s touto pomoc.


Kompenzační bonus pro OSVČ ve výši 25 tis. korun? -

ŽÁDOSTI NEVYŘIZUJE ŽIVNOSTENSKÝ ÚŘAD!


UpozorněníŽádosti OSVČ o „ošetřovné“ přijímá výhradně Ministerstvo průmyslu a obchodu!
Původně měly tyto žádosti přijímat živnostenské úřady a předávat je na Ministerstvo průmyslu a obchodu (MPO). Všechno je ale jinak – žádosti přijímá a vyřizuje pouze MPO (více informací).
(Jak si zřídit datovou schránku?)

Výzva II. - květen 2020 - informace

- červen 2020 - informace [PDF]

Program COVID - Nájemné spuštěn - informace


UpozorněníMinisterstvo průmyslu a obchodu (MPO) připravilo pro osoby samostatně výdělečně činné (OSVČ) několik opatření jako kompenzaci za omezení, která byla vláda ČR nucena učinit v rámci preventivních kroků v souvislosti s pandemií koronaviru (více informací)


Informace související s koronavirovou pandemií
  • Stáhněte si zdarma vzory smluv a dokumentů
  • Odpovědi na nejčastější dotazy podnikatelů ohledně aktuálních opatření proti šíření koronaviru?
  • Aktuální nouzový stav/omezení maloobchodu v jednotlivých sektorech [PDF]
  • Vláda schválila novelu, která zavede registr zprostředkovatelů?
  • Magistrát hl. m. Prahy obnovuje za zvýšených hygienických podmínek standardní provoz?
  • Pravidla pro taxislužby rozvážející potraviny v rámci nouzového stavu [PDF]
  • Zdravotní průkazy v době pandemie - vzor čestného prohlášení [PDF]
  • Harmonogram uvolnění podnikatelských a dalších činností [PDF]
  • „Ošetřovné" pro OSVČ i za duben
    Výzva II bude (dle sdělení vedoucího projektového týmu, který Program podpory malých podniků postižených celosvětovým šířením onemocnění COVID-19 způsobeného virem SARS-CoV-19 – „OŠETŘOVNÉ“ PRO OSVČ“ realizuje) zveřejněna na stránkách MPO dne 4. května 2020, přičemž žádosti budou moci být podávány od 11. května 2020 (více informací).


Dne 20. 3. 2020 zveřejnila Evropská komise informace k nekalým obchodním praktikám?, které byly zjištěny v souvislosti s hrozbou nákazy koronavirem COVID-19, a také Společnou pozici Evropské komise a příslušných dozorových orgánů k tomuto tématu.


Změny v realitním zprostředkování - informace


CELNÍ SPRÁVA

Celní správa ČR? je vedle správního orgánu současně i bezpečnostním sborem a její činnost zapadá do systému celního dohledu nad zbožím v rámci jednotného celního území Evropské unie a při realizaci tohoto dohledu postupuje podle jednotných celních předpisů Společenství (Celní kodex Společenství a prováděcí nařízení k němu, systém osvobození od dovozního cla a Společný celní sazebník Společenství). Určené útvary Celní správy ČR mají postavení policejního orgánu (orgánu činného v trestním řízení) pro vybrané trestné činy.
  • ??????????? ?????????? ?????? ?? (RUS)
  • ????? ????? ??????? ?????? ??? ????? (MON)
  • ???????????? (ČÍN)
  • Th?m quy?n c?a H?i quan CH Séc (VIET)

Odkazy

  • Nařízení č. 21-2021 Sb., kterým se vydává tržní řád [PDF, 1,5 MB]
    Dne 20. 12. 2021 schválila Rada hlavního města Prahy usnesením č. 3207 nařízení č. 21/2021 Sb. hl. m. Prahy, kterým se vydává tržní řád. Nařízení nabylo účinnosti dnem 6. 1. 2022, s výjimkou ustanovení § 7 odst. 3, které nabylo účinnosti dnem 1. 4. 2022.
  • Změny týkající se koncese Silniční motorová doprava (novela zákona o silniční dopravě a souvisejících zákonů) [PDF, 121 kB]
  • Obchodníci mohou stále žádat o platební terminály zdarma (do 31.3.2025) [PDF, 451 kB]
  • Živnostenská provozovna a její označení
    02.12.2021
  • Digitální pomocník - Průvodce pro spotřebitele
    05.08.2021
  • Adaptačně-integrační kurzy povinné
    24.02.2021
  • Bezplatná aplikace pro vyhledávání a hodnocení rizik v oblasti BOZP pro OSVČ - projekt EU
    22.02.2021
  • Nový zákon o odpadech
    15.02.2021
  • Informace k živnosti provozování cestovní kanceláře
    27.11.2020
  • Sdílené ubytování v Praze - poplatky, daně, oznámení [PDF, 138 kB]
    25.09.2020
  • Pozor na nabídky zápisu do rejstříku podnikatelů!
    19.05.2020
  • Safety Gate – RAPEX v České republice – rychlá výměna informací
    18.05.2020
  • Nové ustanovení o On-line zprostředkování v zákoně o cestovním ruchu
    06.05.2020
  • Nařízení č. 8/2020 Sb. hl. m. Prahy, kterým se mění nařízení č. 9/2011 Sb. hl. m. Prahy, kterým se vydává tržní řád, ve znění pozdějších předpisů [PDF, 1,4 MB]
  • Praha 12 dočasně snižuje nájemné z komerčních prostor
    24.03.2020
  • Umisťování prodejního záboru před provozovnami v důsledku koronavirové pandemie [PDF, 561 kB]
    29.04.2020
  • Žádosti OSVČ o „ošetřovné“ přijímá výhradně Ministerstvo průmyslu a obchodu!
    01.04.2020
  • Balíček pro podnikatele od Ministerstva průmyslu a obchodu
    01.04.2020
  • Podrobnější informace o „ošetřovném“ pro OSVČ
    30.03.2020
  • Podnikatelé nemusí reagovat na nabídky zápisu do živnostenského portálu
    6. 1. 2020
  • Sdílené ubytování v Praze - daňová a živnostenská povinnost
    6. 6. 2019
  • Novinky z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost
  • Ministerstvo zdravotnictví zavádí novou službu
  • Opětovné varování ABF, a.s. před aktivitami podvodných firem
  • Novinky z Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost [PDF, 265 kB]
  • Zkontrolujte si aktuálnost základních údajů o Vaší živnosti on-line z pohodlí domova
  • Informace pro podnikatele - novela živnostenského zákona
  • Informace pro podnikatele v oblasti cestovního ruchu – změny po 01.07.2018
  • GDPR - nové informace pro podnikatele
  • Informace pro podnikatele GDPR
    Silnější pravidla ochrany údajů od května 2018 znamenají, že občané získávají větší kontrolu nad svými údaji a podniky mají prospěch z rovných podmínek. Jeden soubor pravidel pro všechny společnosti působící v EU, ať sídlí kdekoliv.
  • Finanční úřad ulevil majitelům datovek [PDF, 255 kB]
    Před dvěma lety výrazně přibylo firem a živnostníků, kteří musejí s úřady komunikovat elektronicky a posílat i na finanční úřad daňové formuláře s e- podpisem či z datové schránky (DS). Pokud tak neučinili, dostávali pokuty. Od srpna 2017 ovšem dochází k úpravě, která majitelům datovek uleví.
  • Pozvánka na školení pro podnikatele - hlášení odpadů do ISPOP v roce 2018
    Pozvánka na školení pro podnikatele, kteří mají zákonnou povinnost podávat roční hlášení o produkci a nakládání s odpady prostřednictvím integrovaného systému plnění ohlašovacích povinností (ISPOP, které pro ně pořádá Magistrát hl. m. Prahy ve spolupráci s agenturou CENIA.
  • Informace pro podnikatele o jejich povinnostech při nakládání s odpady
    Praha informuje podnikatele o jejich povinnostech při nakládání s odpady, které jim při jejich činnosti vznikají. Distribuuje informační letáky.
  • Lékařské prohlídky zaměstnanců - připravovaná novela
    Milionové finanční úspory má přinést firmám novela zákona o specifických zdravotních službách. Odbourá totiž náklady ze zbytečně opakovaných a neúčelných lékařských prohlídek. Novela dále zjednoduší život pracovním agenturám, zaměstnancům i jejich praktickým lékařům. Upozorňuje na Petr Kaňka z poradenské společnosti Bureau Veritas.
  • Metodický pokyn pro zapojení drobných podnikatelů do systému obce
    (nakládání se směsným a tříděným komunálním odpadem)
  • Změny pro podnikatele od roku 2017
    Čeští podnikatelé se musejí i v roce 2017 vypořádat s celou řadou změn. Druhá fáze Elektronické evidence tržeb, výrazné zvýšení minimálních záloh na zdravotní a sociální pojištění, novinky v daních z příjmu. To vše a mnoho dalšího najdete ve speciálu BusinessInfo.cz.
  • Informace pro podnikatele – změna živnostenského zákona k 1.12.2016
    Z důvodu ochrany spotřebitele dochází ke speciální úpravě spotřebitelského úvěru.
  • Upozornění podnikatelům
    Na živnostenský úřad se opět v poslední době obrátilo s dotazem několik osob, které obdržely nabídku soukromých firem k zpoplatněné registraci podnikatele. Uvedený typ nabídek podnikatelům vede k mylnému názoru, že se jedná o další zákonem stanovený poplatek. Více...
  • Upozornění na povinnost podnikatelů poskytujících spotřebitelské úvěry
    04.12.2012
  • TOP Odpovědná firma
    13. ročník ocenění pro nejlepší projekty na poli společensky odpovědného byznysu v České republice, TOP Odpovědná firma (TOP OF). Své strategie a projekty můžete přihlašovat zdarma do 1. 8. 2016.
  • Varování: podvodné faktury vyzývající k registraci průmyslových práv do rejstříků soukromých společností
    MPO upozorňuje, že se opět objevují klamavé písemné či elektronické výzvy různých soukromých společností, které vyzývají vlastníky průmyslových práv k registraci do svých rejstříků a k placení poplatků za tyto služby.
  • Sdružení obrany spotřebitelů Moravy a Slezka, z.s. upozorňuje podnikatele na nové povinnosti
    Novela zákona o ochraně spotřebitele přinesla řadu podstatných změn pro spotřebitele i podnikatele, kteří s nimi vstupují do smluvního vztahu. Jednou z hlavních novinek letošního roku je nová úprava mimosoudního řešení sporů (ADR). Podnikatelé mají již jen měsíc na úpravu obchodních podmínek v souvislosti s touto novou úpravou.
  • Daně z příjmů 2015 – vše na jednom místě
    Jak na daňové přiznání řádek po řádku, daňový bonus, školkovné a další odečty… Portál BusinessInfo.cz pro vás připravil praktickou přílohu věnovanou daním z příjmů za zdaňovací období roku 2015. Najdete zde všechny důležité informace a rady včetně potřebných formulářů a adresáře finančních úřadů.
  • Jednostranné změny smluv – lze se bránit
    TZ dTest: Základní pravidlo smluvních vztahů, že smlouvy se mají dodržovat, neplatí pro všechny. Operátoři, banky, dodavatelé energií si své podmínky včetně cen mění i bez našeho souhlasu. Neznamená to však, že si mohou dovolit úplně vše.
  • Informace živnostenského odboru (nejen) pro podnikatele
    Příkladem uvádíme níže některé změny a novinky od ledna 2016.
  • Menší počet finančních úřadů podnikatelům nevadí, čekají jednotnější přístup
    Jako náhradu za rušená pracoviště Finančních úřadů a jejich hotovostních pokladen chystá Finanční správa obdobu „daňové složenky“. Podnikatelé však místo toho preferují více možností elektronických plateb i komunikace.
  • TZ dTest Vracení vánočních dárků jak na to [PDF, 162 kB]
    Co když některé z dárků, které najdeme pod stromečkem, nesedí či prostě neodpovídají našim představám? Vracet či měnit zboží je poměrně běžné, ale je třeba jednat rychle. Navíc toto právo neplatí všude a rozhodně není neomezené. Jaká jsou zákonná pravidla a obvyklá praxe obchodníků?
  • Změny pro podnikatele od roku 2016
    Čeští podnikatelé se budou muset i v roce 2016 vypořádat s celou řadou změn. Úplnou novinkou je tzv. kontrolní hlášení pro plátce DPH či elektronická evidence tržeb. Máme pro vás informace, jak se změní minimální zálohy na sociální a zdravotní pojištění či na co si mají dát pozor ti, kteří jsou povinni se správcem daně komunikovat elektronicky.
  • dTest: Novela okleští práva spotřebitelů
    Po roce je opět ve hře změna zákona o elektronických komunikacích. Český telekomunikační úřad by neměl rozhodovat spory z nezaplacených faktur, zdraží se námitky proti vyřízení reklamace a platební rozkaz nebude muset být doručen žalovanému do vlastních rukou.
  • Část ulice K Vystrkovu přejmenována na Rorýsovou
    Na základě rozhodnutí Rady HMP z 21.7.2015 došlo k přejmenování části původní ulice K Vystrkovu 1879/6 na ulici Rorýsová 1879/6 a 1880/8.
  • Pozor na falešné kameníky [PDF, 280 kB]
    Hřbitov je místo piety, posledního odpočinku a místo, kam chodíme vzpomínat na naše zesnulé. Z různých důvodů chceme mít místo spočinutí našich blízkých pěkně upravené. Přejeme-li si, aby pomník či kamenná deska vydržela i po generace, je potřeba k této investici v řádech desetitisíců přistupovat s rozmyslem a po předchozím důkladném výběru vhodné firmy.
  • Pozor na hlášení obecního rozhlasu [PDF, 278 kB]
    Léčky v podobě podvodů, nebo nekalých praktik, nečekají na seniory jen na předváděcích akcích v posledních letech tolik zmiňovaných, při telefonickém či podomním prodeji, ale také na místech, kde bychom to rozhodně nečekali, např. při návštěvě hřbitova. Tentokrát se zaměříme se na praktiku zneužití hlášení obecních rozhlasů k propagaci různých pochybných nabídek.
  • Může obchodník označit jakékoli zboží jako farmářské nebo od farmáře? Braňme se klamání!
    Navzdory tomu, co tvrdí někteří nepoctiví prodejci, tu jistá pravidla jsou. Jakékoliv označení zboží nebo služby nesmí ve spotřebiteli vzbuzovat klamavý dojem, že má určitý původ či vlastnosti.
  • Aktuální informace o programech podpory podnikání
    Přehled novinek z oblasti podpory podnikání v rámci Operačního programu Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost (OP PIK) k 14. červenci 2015.
  • Neuhradili jste včas daň? Postihu se můžete vyhnout
    Nezaplatili jste v určeném termínu daň a finanční úřad vám vyměřil pokutu? To automaticky neznamená, že budete muset úrok z prodlení či penále zaplatit. Od 1. ledna 2015 totiž existuje zákonem daná možnost individuálního prominutí penále.
  • Dotace pro podnikatele z EU
  • Česká asociace franchisingu
  • Nabídka sdružení dTest - Webináře pro podnikatele
  • Osvěta podnikatelů k zavádění elektronické evidence tržeb (EET)
  • AMSP spouští informační servis k elektronické evidenci tržeb
  • Informace o povinnostech při nakládání s odpady, které pocházejí z živnostenské činnosti
  • Podnikatele čeká prokazování původu majetku
    Ministerstvo financí představilo nedávno koncept zákona o prokazování původu majetku, nástroj, který by měl odhalit nezdaněné peníze, ať už pocházejí z legálního podnikání nebo trestné činnosti.
  • Nerespektovat zákaz prodeje alkoholu a kuřiva mladistvým je riskantní, upozorňuje odbor živnostenský obchodníky
    Odbor živnostenský plošně kontroluje provozovny, prodejny potravin, trafiky, supermarkety, vinotéky a večerky na území Prahy 12, kde se prodává alkohol a kuřivo.
  • Semináře pro podnikatele – témata a termíny 2015
    V rámci projektu Akcelerace připravila společnost Rozvojové projekty Praha, a. s., semináře pro podnikatele a speciálně navržené workshopy pro ženy podnikatelky. Mimo tyto aktivity také poskytuje bezplatné poradenství k podnikání.
  • Rezervace návštěv na živnostenském odboru
    V zájmu zkvalitnění služeb začínajícím i stávajícím podnikatelům jsme pro vás zavedli službu objednávání - rezervace návštěv na jednotlivá pracoviště živnostenského odboru dle vašich časových možností. Rezervace na telefonu 241 760 828-9.
  • Informace pro podnikatele
    V případě, že obdržíte písemnost od společnosti R.O.A.Z. DATA, s. r. o. tj. Rejstříku obchodu a živností, Lidická 2030/20, 602 00 Brno, s nabídkou na uzavření smlouvy o registraci podnikatelského subjektu, nereagujte.
  • Zálohy na sociální i zdravotní pojištění živnostníkům v roce 2015 vzrostou
  • MPO upozorňuje podnikatele na nabídky katalogových společností týkající se uzavření smlouvy o úplatné registraci
  • Komunikace s finančními úřady od roku 2015 nově
  • Od ledna 2015 se ruší povinná elektronická komunikace s ČSSZ
  • Platné znění živnostenského zákona včetně přechodných ustanovení
  • Upozornění pro podnikatele
    Ministerstvo průmyslu a obchodu připravilo novelu živnostenského zákona, jejímž klíčovým záměrem je další snížení administrativní zátěže podnikatelů.
  • Tržní řád - novela účinná ode dne 8.3.2014
  • Nová právní úprava pro oprávnění zahájení a výkon činnosti ve výrobě a zpracování paliv a maziv a distribuci pohonných hmot
  • Upozornění pro podnikatele vlastnící živnostenská oprávnění pro živnost koncesovanou Silniční motorová doprava
Zodpovídá: JUDr. Alena Scholzová
Vytvořeno / změněno: 23.1.2015 / 28.12.2023
  • Sdílet na Facebooku
  • Sdílet na Twitteru


Zařazenoút 14.05.2024 09:05:00
ZdrojPraha 12
Originálpraha12.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=80112&id=38802
guiddokumenty38802


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby

Hypotéky, Stavební spoření

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzdy, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Obchodní rejstřík

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Ochranné známky

Finanční katalog

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Monitoring ekonomiky

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat

Používání cookies

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o. V