Důvod nabíjet jinde je. Třeba na nabíječkách u hypermarketů Lidl, kde je elektřina zadarmo.
Důvod nabíjet jinde je. Třeba na nabíječkách u hypermarketů Lidl, kde je elektřina zadarmo.
A co si s tím autem počnete až vám klekne baterie někde uprostřed lesů, protože nejbližší nabíječka, na kterou jste spoléhal, nebude třeba fungovat ? U benzíňáku máte šanci, že vám vypomůže kolega motorista jedoucí kolem. Ale půjčí vám svou elektřinu kolemjedoucí elektromobilista ? A navíc, když jedete benzínovým autem, můžete si s sebou vzít kanystr benzínu pro případ nouze. U e-auta nic takového nepřichází do úvahy. A co v případě havárie, když začne auto hořet ? Hasiči si s tím zatím moc neví rady a teprve koumají, jak na to. CO jsem četla, tak jedinou možností je ponořit celé auto do vody. To znamená ho prakticky zničit. Zaplatí vám pojišťovna celou hodnotu vozu ? POchybuji.
Proč bych měl zůstat stát někde v lese? Vy jste už někdy takhle nedojela a autem? Ze začátku jsem měl ale stejné obavy jako vy ohledně dojezdu a stále jsem vysel očima na tom ubývajícím čísle na palubovce. Dnes ho už skoro neřeším, protože vím že dojedu všude kam potřebuji. S elektrem prostě vždy vyjíždím z domu s plně nabitou baterií. To spíše udruhého auta které je diesel musím myslet na to, že musím někam jet abych natankoval. (netankuji na každé benzínce, ale jen na značkových). Vše je ale jen o zvyku.
No a pokud bych se měl bát požáru vozidla, tak se v první řadě zbavím spalováku. Ty mají násobně větší pravděpodobnost požáru jak elektromobil. Nedejte se zmást tím zdáním že hoří elektromobily nějak často. To spíše jen o spalovácích se už ani nemluví, protože je to u nich bráno jako normální že sem tam hoří. Věděla jste třeba že statisticky každý den hoří jen v České republice 5 vozidel? Z toho jen asi 8% kvůli nehodě, zato v drtivé většině kvůli technické závadě buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy.
..místo kanystru poveze košík plný monočlánků..
U nás máme takovou nabíječku zdarma u Olympie Olomouc. Nabíjí 16A a než si udělám nákup, tak mi nabije do auta zhruba 15km. Mám tak cestu do obchodu zdarma a zpět si ji už platím. Beru to jako bonus a jako rozhodovací faktor jestli jít nakupovat k nim, nebo jinam. Zdržovat se tam ale kvůli pár kilowathodinám nebudu.
U nás na Olomoucku není jediná nabíječka u Lidlu :-D
I tak ale dle mého není takováhle nabíječka určená k nějakýmu většími nabíjení a stání v řádu hodin do plného nabití. Spíše je to perfektní marketingový tah a bonus (né nutnost) pro zákazníka který dojíždí za nákupy do města.
U nás to je. Chodím tam každý den na nákup. Kdyby se to nevyplatilo, tak tam pořád nestojej pánové u Tesly S, a dokonce Tesly X.
Je tam jeden stojan a docela to lidi využívaj. Za jak dlohou mají nabito třeba na 80% nevím, nevím ani parametry. Ale kdyby se to nevyplatilo, tak tam lldi s takto drahými auty nestojí u aut a nekouří, nebo nesedí v autech a nečekají až se jim nabije.
A to Vám přijde v pořádku, že si zazobani prizivnici, kteří na elektromobily pobírají dotace a ještě si odepisují DPH jezdí zdarma dobíjet elektřinu k Lidlu?Mě tohle jako moc v pořádku nepřijde!!!
A nikde se ještě nezmiňuje jedna důležitá,také bych řekl pro hodně lidí nepředstavitelně důležitá věc a tou je velmi vysoká cena těchto elektrických střepů.Podle mě neopodstatněně vysoká cena,když jsou ty střepy horší než "normální" auta (nejedou).Dobré je to snad jen pro životní prostředí a také nic moc,když ta baterie ... vydrží,jak bylo napsáno výše,tudíž se jede většinou na klasiku.Když ekologicky,tak se vývojáři měli chytit vodíku.
Sorry, ale vůbec tomu nerozumíš podle těch sra*ek co jsi tu napsal.
Tak to máš tedy elektrického střepa,co?
Ne. Já mám elektrické auto a taky spalovacího střepa značky VW. Ten mne vlastně donutil zkusit něco nového. Jsem rád že jsem zvolil elektro. (Upřímně: VW bych už nekoupil ani jako elektromobil a ani jako nic jiného. Tahle značka už u mne ztratila důvěru jak kvalitou, tak servisem) Píšu tedy reálný názor majitele/řidiče.
Tak jo.Já bych zase nechtěl a také nikdy nebudu mít elektrické.Každý to má jinak.Nemám taky třeba rád automatickou převodovku a sebranka se mi diví.
S tou převodovkou vám plně rozumím. Také bych nikdy nechtěl automatickou převodovku.
To je jak s čínskou chřipkou. Taky se počet ne JIPce zdvojnásobil. Z 20 na celých 40. V nevzdělané koblihářské ovci to jistě nažene strach, ale normálně uvažující člověk ví, že z 10 000 000 lidí je to kapka v moři, která si nezaslouží jakoukoli pozornost. A stejně je to s nesmysly alá eketrické autíčko. Prodeje se můžou znásobit třeba 10x, ale pořád je to z celku tak nepatrné číslo, že to nestojí za řeč.
Je to začátek a nárůst je exponenciální.
"Chci tím říct, že cena ropy se nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout."
Tak to nevím kdy, zatím je ten trend zcela opačný. Ceny ropy se trvale propadají zatímco cena elektřiny a její nedostatek se celosvětově zvyšuje. Co se týká fúzní energie, tak se staví skoro nejdražší projekt lidské éry ITER , který je však stále jen velký Tokamak určený k experimentálním účelům který nikdy nikde na světě nevyrobil více energie než do něj muselo být vloženo !
Nepřipadá vám to jako cesta do pekel, když se stále vyrábí elektrická energie z uhlí a masivně se v Evropě zavírají jaderné elektrárny?!
"jediná elektrárna by mohla nabídnout mnohem více energie, než celý svět potřebuje, pokud jich budeme schopni vybudovat dost."
tahle jediná citace z článku mluví za vše.. Pan hlavní analytik Capital Panda by se měl věnovat buď chlastu, nebo psaní článků, ale né prosím současně!
Firmě, která se takto prezentuje, bych nesvěřil ani vorla..
Kolik ve SRN ční dotace na e-auto jsme se tu nedozvěděli.
Je to taková divná pseudoeko móda s ukrutným marketingem, přitom budoucnost je jinde - auta na vodík. A přitom auta na LPG či CNG jsou také ekologická a zároveň mnohem levnější, než e-auto, které vám s čínskými bateriemi může snadno shořet a nejde to ničím uhasit - leda přejít na naše české baterie od p. Procházky z Horní Suché.
Palivový článek je jen jiná baterie se stejnou cenou, trojnásobným dojezdem a třetinovou účinností. Na plnou elektrifikaci osobní dopravy by tak při elektromobilech stačil další blok Temelína a při vodíku další Temelín.
Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - zdrojová stránka k tématu diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.
Zasílání Denního souhrnu názorů na Elektrická auta: Blíží se bod zlomu e-mailem.
Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.
Burza Prime 15:15 | ||
Název | Kurz | Změna |
---|---|---|
COLT(CZG) | 679.00 | -0.44% |
ČEZ | 906.50 | -1.15% |
ERSTE | 1 129.50 | +0.36% |
GEN(NORTON) | 535.00 | -0.93% |
GEVORKYAN | 254.00 | -0.78% |
KB | 794.00 | -0.50% |
KOFOLA | 276.00 | 0.00% |
MONETA | 97.80 | +0.31% |
PHOTON | 43.95 | +1.85% |
PILULKA | 179.50 | -0.28% |
PM | 14 800.00 | -0.67% |
PRIMOCO | 845.00 | -0.59% |
VIG | 775.00 | +0.65% |
Kurzy měn | |
Kurzovní lístek ČNB pro 14.05.2024 | |
USD americký dolar | 22.926 |
AUD australský dolar | 15.158 |
GBP britská libra | 28.793 |
BGN bulharský lev | 12.657 |
EUR euro | 24.755 |
HUF maďarský forint | 6.412 |
NOK norská koruna | 2.119 |
PLN polský zlotý | 5.796 |
CHF švýcarský frank | 25.258 |
TRY turecká lira | 71.080 |
Komodity online | ||
Ropa | 82.85 USD | 14:56 |
Zlato | 2349.19 USD | 14:56 |
Stříbro | 28.52 USD | 14:56 |
Káva | 197.32 USD | 14:56 |
Cukr | 18.66 USD | 14:56 |
Bavlna | 76.06 USD | 14:56 |
Lukáš Raška, Portu
Lenka Rutteová, Bezvafinance
Profi Credit čelí pokutě 4 miliony korun za nedodržování svých povinností
Petr Holub, Zoxo Financial s.r.o.
Tomáš Kadeřábek, Swiss Life Select
Tomáš Vrňák, Ušetřeno.cz
Zlevnění ČEZu: Atraktivní nabídka, nebo berlička pro neznalé?
Zuzana Dubová, RekvalifikacniKurzy.cz
10 nejžádanějších rekvalifikačních kurzů roku 2024: Najděte svou novou kariéru
Lukáš Kaňok, Kalkulátor.cz
Distribuční sazba nebo poplatek za jistič. Co všechno ovlivňuje cenu elektřiny?
Petr Holub, MojeNebankovka