Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 20 (43)
 
přečíst (3) 05.10.20 11:43  Pepíček  (213687)

Rádoby také ekonom.

Pěkný blábol.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 14.09.20 20:35  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Proč bych měl zůstat stát někde v lese? Vy jste už někdy takhle nedojela a autem? Ze začátku jsem měl ale stejné obavy jako vy ohledně dojezdu a stále jsem vysel očima na tom ubývajícím čísle na palubovce. Dnes ho už skoro neřeším, protože vím že dojedu všude kam potřebuji. S elektrem prostě vždy vyjíždím z domu s plně nabitou baterií. To spíše udruhého auta které je diesel musím myslet na to, že musím někam jet abych natankoval. (netankuji na každé benzínce, ale jen na značkových). Vše je ale jen o zvyku. 

No a pokud bych se měl bát požáru vozidla, tak se v první řadě zbavím spalováku. Ty mají násobně větší pravděpodobnost požáru jak elektromobil. Nedejte se zmást tím zdáním že hoří elektromobily nějak často. To spíše jen o spalovácích se už ani nemluví, protože je to u nich bráno jako normální že sem tam hoří. Věděla jste třeba že statisticky každý den hoří jen v České republice 5 vozidel? Z toho jen asi 8% kvůli nehodě, zato v drtivé většině kvůli technické závadě buďto na elektroinstalaci, nebo jde o netěsnost palivové soustavy.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 14.09.20 16:46  Jan Novák  (214671)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

..místo kanystru poveze košík plný monočlánků..

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 14.09.20 16:35  eva  (214717)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

A co si s tím autem počnete až vám klekne baterie někde uprostřed lesů, protože nejbližší nabíječka, na kterou jste spoléhal, nebude třeba fungovat ? U benzíňáku máte šanci, že vám vypomůže kolega motorista jedoucí kolem. Ale půjčí vám svou elektřinu kolemjedoucí elektromobilista ? A navíc, když jedete benzínovým autem, můžete si s sebou vzít kanystr benzínu pro případ nouze. U e-auta nic takového nepřichází do úvahy. A co v případě havárie, když začne auto hořet ? Hasiči si s tím zatím moc neví rady a teprve koumají, jak na to. CO jsem četla, tak jedinou možností je ponořit celé auto do vody. To znamená ho prakticky zničit. Zaplatí vám pojišťovna celou hodnotu vozu ? POchybuji.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 10.09.20 14:52  jiříurbanovský  (214548)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

dobrý názor

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 09.09.20 10:09  rajtoral  (140738)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Při vší úctě, životnost baterie po 10 letech provozu je velice spekulativní věc, která prakticky není odzkoušená. Černě to taky tolik nevidím, ale váš nadšený pohled má do ekonomického pohledu daleko. Ekologicky v místě používání je eauto super, o tom žádná, ale jak dojde k masovém rozšíření, když cena eaut klesá zatím jen minimálně a to z vysokého počátku. Pokud v současnosti mám na výběr normální benzín za 300 tis a totéž eauto za minimálně 2,5 násobek, co si asi vyberu? A kolik je těch, kteří si to za a) mohou dovolit b) mohou nabíjet doma c) projezdí tolik, aby se jim ta elektřina vyplatila? Zatím naprosté minimum a zatím to nevypadá, že by se něco v tomto v dohledné době změnilo, možná až výrazně zlevní baterie a projeví se to na ceně aut. Náklady na provoz jsou sice na polovině, ale to musím najet cca půl milionu kilometrů, aby se to vyplatilo. Kolik takových aut bude? Stovky, možná tisíce... A cca dvě třetiny lidí vůbec nemají možnost nabíjet doma, takže to je další dost zásadní překážka dalšího rozšíření. Jsem realista, akcie jsou jednoznačně přestřelené, koneckonců to říká i sám Musk. Další vývoj bude záležet na tolika okolnostech, že bych si netroufl předpovědět vůbec nic a to se předpověďmi profesionálně zabývám. Neznámých je příliš mnoho stejně jako potenciálních rizik.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 09.09.20 07:25  dacan.strom  (214492)

E auta....

Palivový článek je jen jiná baterie se stejnou cenou, trojnásobným dojezdem a třetinovou účinností. Na plnou  elektrifikaci osobní dopravy by tak při elektromobilech stačil další blok Temelína a při vodíku další Temelín.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (2) 08.09.20 22:04  PetrT  (211140)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Ale vždyt jde přeci o princip jako celek. Je to jednoznačná energetická blamaz! Ach jo.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.09.20 20:57  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

S tou převodovkou vám plně rozumím. Také bych nikdy nechtěl automatickou převodovku. 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 08.09.20 20:54  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

To bude ten problém. Vozidlo patřilo zaměstnavateli a každý kdo do něj vlezl, tak se k němu podle toho choval. Obzvláště když je to přece to nechtěné vozidlo které znamená změnu. Nechci ale řešit jak se kdo k vozu choval. Jistě to ale nebylo dobře pokud bylo vozidlo na odpis po dvou letech. I já jsem zažil fungl novou firemní Octavii ve verzi RS, kterou měl zaměstnanec jen převézt asi 1000km k šéfovi. A protože nebyla jeho, tak zajížděl s nohou na podlaze. Výsledek byl motor bez oleje při 2000km a nadále mizící olej. 

Že jste elektrikář? No a co?  Za svou praxi jsem se setkal se spoustou né moc dobrých elektrikářů. Třeba to ale není váš případ. Pokud ale nemáte zkušenosti s bateriemi pro elektromobily a tak je srovnáváte s bateriemi z bůhví čeho, pak srovnáváte hrušky s jabkama.. Jistě jste nepracoval před x lety s moderními bateriemi. :-D Já netvrdil že baterie bude lepší. Ona degraduje pořád, ale čím dál pomaleji. Viz graf kapacity v závislosti na ujeté vzdálenosti. 

www.hybrid.cz/i/auto/zivotnost-kapacita-baterie-el ...

 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 08.09.20 20:18  PetrT  (211140)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Jojo, dávám za pravdu. Já jen netusil, že tolik lidí, co bojují za elektroauta, chybělo tak dlouho ve fyzice:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 08.09.20 19:50  Marvin  (212453)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Žádné bludy, ale zkušenost se 2 lety jezdění na elektriku. Ještěže ten křáp patřil zaměstnavateli, sám bych to nechtěl ani zdarma. Nakonec to jezdilo jen po areálu a ven leda pro svačinu do blízké samošky, aby se to nemuselo v kopci odtahovat.

Vámi citované doporučení číst "odborný článek" ohledně degradace baterií? LOL, jsem elektrikář skoro půl století a s bateriemi jsem denně přicházel do styku, prostě rychle odcházejí a navíc jde u auta o nevhodný měkký zdroj - o tom si zase přečtěte něco vy.

Nevěřte tolik teorii, strom praxe se zelená! (J. W: Goethe)

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 08.09.20 19:42  Kaa  (214477)

Ha ha

Článek k pousmání.Jak říká klasik: Přání je otcem myšlenky.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 08.09.20 15:51  Michal Jaroš  (214468)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

A to Vám přijde v pořádku, že si zazobani prizivnici, kteří na elektromobily pobírají dotace a ještě si odepisují DPH jezdí zdarma dobíjet elektřinu k Lidlu?Mě tohle jako moc v pořádku nepřijde!!!

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 08.09.20 14:54  Victor z Ovieda  victor.jurazavinacseznam.cz  (214189)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Tak jo.Já bych zase nechtěl a také nikdy nebudu mít elektrické.Každý to má jinak.Nemám taky třeba rád automatickou převodovku a sebranka se mi diví.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (2) 08.09.20 14:48  Pepa  (213535)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

U nás to je. Chodím tam každý den na nákup. Kdyby se to nevyplatilo, tak tam pořád nestojej pánové u Tesly S, a dokonce Tesly X. 

Je tam jeden stojan a docela to lidi využívaj. Za jak dlohou mají nabito třeba na 80% nevím, nevím ani parametry. Ale kdyby se to nevyplatilo, tak tam lldi s takto drahými auty nestojí u aut a nekouří, nebo nesedí v autech a nečekají až se jim nabije.

 

 

 

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (6) 08.09.20 14:46  Michal Jaroš  (214464)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Jistě máte v určitých věcech o bludech pravdu, ale jsou úplně mimo článek. Celý uveřejněny článek je jeden velký blud. Viz má reakce níže.Vážený pane redaktore, příště než něco vypustíte do světa, tak by bylo vhodné se nejdříve pořádně zamyslet a pak teprve něco psát.Za prvé, fuzni elektrárna. Cituji:"jediná elektrárna by mohla nabídnout mnohem více energie, než celý svět potřebuje, pokud jich budeme schopni vybudovat dost." BUDE TEDY STAČIT JEDNA, NEBO JICH BUDEME MUSET VYBUDOVAT DOST, ABY BYLO VICE ENERGIE, NEŽ CELÝ SVĚT POTŘEBUJE???Za druhé. Píšete o nárůstech prodejů elektromobilů a poklesu prodejů spalovacích motorů. Jako příklad uvádíte Německo. Přijde Vám v pořádku, že prodeje elektromobilů rostou na základě rostoucích dotací a spalovací motory klesají na základě umělé stoupajících cen vozidel? Přijde Vám v pořádku, že z daní obyvatel je přispívání pár jedincům na nakup elektromobilu? Z daní mnoha obyvatel, kteří na koupi nového vozidla nikdy v životě nedosáhnou?Za třetí: uvádíte, že se cena ropy nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout. Koronakrize si myslím jasně ukázala, kam povede snížená poptávka po ropě. Co se elektrické energie týče, s vyšší poptávkou bude růst i cena. Nehledě na to, že náklady na vybudování infrastruktury pro elektromobily a přenosových sítí budou enormní!!!Kdo to zaplatí? Elektrárenské společnosti???!!!Tohle Vám přijde jako velmi ekonomické a ekologické?Vydáváte se za ekonoma, ale na základě tohoto článku bych Vám určitě svěřil své peníze.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (16) 08.09.20 14:41  Michal Jaroš  (214464)

To je ale blud...

Vážený pane redaktorem, příště než něco vypustíte do světa, tak by bylo vhodné se nejdříve pořádně zamyslet a pak teprve něco psát.Za prvé fuzni elektrárna. Cituji:"jediná elektrárna by mohla nabídnout mnohem více energie, než celý svět potřebuje, pokud jich budeme schopni vybudovat dost." BUDE TEDY STAČIT JEDNA, NEBO JICH BUDEME MUSET VYBUDOVAT DOST, ABY BYLO VICE ENERGIE, NEŽ CELÝ SVĚT POTŘEBUJE???Za druhé. Píšete o nárůstech prodejů elektromobilů a poklesu prodejů spalovacích motorů. Jako příklad uvádíte Německo. Přijde Vám v pořádku, že prodeje elektromobilů rostou na základě rostoucích dotací a spalovací motory klesají na základě umělé stoupajících cen vozidel? Přijde Vám v pořádku, že z daní obyvatel je přispívání pár jedincům na nakup elektromobilu? Z daní mnoha obyvatel, kteří na koupi nového vozidla nikdy v životě nedosáhnou?Za třetí: uvádíte, že se cena ropy nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout. Koronakrize si myslím jasně ukázala, kam povede snížená poptávka po ropě. Co se elektrické energie týče, s vyšší poptávkou bude růst i cena. Nehledě na to, že náklady na vybudování infrastruktury pro elektromobily a přenosových sítí budou enormní!!!Kdo to zaplatí? Elektrárenské společnosti???!!!Tohle Vám přijde jako velmi ekonomické a ekologické?Vydáváte se za ekonoma, ale na základě tohoto článku bych Vám určitě svěřil své peníze.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (16)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 08.09.20 14:30  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Ne. Já mám elektrické auto a taky spalovacího střepa značky VW. Ten mne vlastně donutil zkusit něco nového. Jsem rád že jsem zvolil elektro. (Upřímně: VW bych už nekoupil ani jako elektromobil a ani jako nic jiného. Tahle značka už u mne ztratila důvěru jak kvalitou, tak servisem) Píšu tedy reálný názor majitele/řidiče. 

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

přečíst (1) 08.09.20 14:23  Victor z Ovieda  victor.jurazavinacseznam.cz  (214189)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Tak to máš tedy elektrického střepa,co?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu, další stránky: 1 | 2 | 3 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Elektrická auta: Blíží se bod zlomu

Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - zdrojová stránka k tématu diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Elektrická auta: Blíží se bod zlomu e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

 Burza Prime 16:28 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  680.00  -0.29% 
 ČEZ  907.00  -1.09% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 129.50  +0.36% 
 GEN DIGITAL  550.00  +1.85% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KOFOLA CS  277.00  +0.36% 
 KOMERČNÍ BANKA  790.50  -0.94% 
 MONETA MONEY BANK  98.20  +0.72% 
 PHILIP MORRIS ČR A  14 820.00  -0.54% 
 PHOTON ENERGY  44.20  +2.43% 
 PILULKA LÉKÁRNY  176.00  -2.22% 
 PRIMOCO UAV SE  845.00  -0.59% 
 VIG  775.00  +0.65% 
Komodity online
 Ropa 82.42 USD 21:06   
 Zlato 2356.94 USD 21:06   
 Stříbro 28.55 USD 21:06   
 Káva 200.65 USD 21:06   
 Cukr 18.89 USD 21:06   
 Bavlna 74.64 USD 21:06   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.