Příspěvky nebo odpovědi uživatele Speedy









Příspěvky nebo odpovědi uživatele Speedy. Výpis příspěvků 251 až 300 (1713)


Téma: Akcie TATRA
spíše nečíst (2) 16.03.13 14:39  Speedy  (147273)

neobvyklý příběh?

Třeba zde popis: aktualne.centrum.cz/ekonomika/doprava/clanek.phtml ...

a jsem zvědavý, kdo bude ten konečný tj. opravdový vlastník Tatry a kdy se asi tak objeví?

Také jakou případně roli v celém divadélku sehrál sám Adams, zapletený prý ať tak nebo onak do korupce kolem Tatry a postižený navíc i vážnou nemocí, tady jde o to do jaké míry bylo, je a bude i nadále jeho chování vůbec svéprávné? Byl vydírán, doléhá nemoc nebo platí obojí? Nebo, případně, bylo a je jeho chování dokonce  trestné?

Protože dle mne bez "součinnosti" i na straně podniku by se to nemohlo takto s Tatrou sehrát a už vůbec ne Adamsovi přímo před očima!

Už nadpis posledního odstavcev odkazu tj. prý neobvyklý prodej generuje další vážné a znepokojivé otázky o podstatě tohoto, proto také neobvyklého a náhle vygradovaného, příběhu:

Sama tolikrát ve zprávách opakovaná slova Adamse o tom, že "exekuce řeší finanční záležitosti, které firmu v minulých třech letech brzdily", nemohou být myšlena vážně a pokulhávají na obě nohy. 

 Z pohledávky věřitele (asi 650 mil Kč?) se umazala exkucí asi pouze 1/4 ... a tento věřitel se zařadí se zbytkem pohledávky do jedné řady s ostatními věřiteli ... aby jednali tj. co s tím zbytkem ... s novým vlastníkem Tatry.

Ale takto přece měl postupovat, tj. jednat s věřiteli a hledat řešení, především sám Adams!!!

Z titulu své funkce ... i z důvodu osobních zájmů jako také prý akcionář ... nebo už najednou a od jaké tedy doby měl a má zájmy jiné!?

Je to schizofrenie:

na jednu stranu a kvůli 176 mil. Kč je exekutorem "vyvlastněna" Tatra v prý hodnotě aktiv 1,7 mld Kč, těch upřímně napsáno 176 miliónů Kč je ale  částka směšná a problém jako takový neřešící ... problém tedy jistotu věřitelům řeší  až prespektiva Tatry jako fabriky obecně ... ale perspektiva dle slov fabriky (tj. Adamse) a alespoň na nejbližší měsíce ohrožena přece není, což je strvzeno i tím že na Tatru konkurz vyhlášen přece nebyl ... a ten, kdo by měl Tatře přinést zásadní obrat k lepšímu tj. výrobní program a peníze na další vývoj, opravdu pokud někdo takový je, tak se přece nemusí a pokud je solidní schovávat za čachry kterých jsme tu právě svědkem v přímém přenosu a skrze jakoby překupníky v exekuci ... a, především, hledat takového (spolu) investora do Tatry bylo přece v náplni práce samotného Adamse!

Pokud na to Adams nestačil měl být přece vyměněn, proč se to nestalo? ... proč nebyli informováni akcionáři a zavčas?

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (1) 15.03.13 13:48  Speedy  (147273)

Tak by mě zajímalo

... nejen že je rybníček malý (ČR), ale i z toho mála co tam původně bylo se pomyslní kapři dávno už vychytali a skončili na pekáči, obvykle nikoli na našem pekáči, takže příležítostí kam nahodit dnes je čím dál míň :-(

Nikoli už zítra, ale on čas ukáže kam se to s Tatrou zarejduje. Celá tato akce a která proběhla se předpokládám udála s přičiněním nějakého insidera z Tatry resp. akcionáře Tatry.  

Obrana a včas? Mám silnou skepsi, tady neexistoval a už vůbec ne z našich řad nějaký spolek akcionářů, který by zavčas vycítil že se něco děje a proto nekalého připravuje ... a zavčas začal proto konat. Alespoň pokus o takovou obranu.

Navíc, co si pamatuji, tak v kupónovce lidé a tedy předpokládám že i Tatrováci dali kupóny raději Koženýmu a nikoli do vlastní fabriky, pokud tak náhodou učinili tak se jich rychle zbavili, a tudíž z této strany nelze očekávat podporu a i co se týče poskytnutí potřebných informací. Které jsou pro obranu a z našich řad (drobných akcionářů obecně) nutné.

Naopak, předpokládám že pod slibem zachování zaměstnanosti budou odboráští bossové skládat holdy věrnosti novému vedení, které (a ani bych nebyl překvapen, že?) v jednotlivostech se měnit ani nemusí.

Proto jakékoli aktivity ze strany současných akcionářů "prázdné skořápky" Tatry tj. aby byla dnešní dražba napadena nebo byli napadeni aktéři atd. budou prezentovány jako vydírání, škůdcovství ... a s tím nejlevnějším jogurtem v ruce a s brečícím děckem v ruce druhé to z obrazovky TV bude vykřikovat kterýkoli tamní dělňas, tam třeba někde od frézy ... protože takhle byli, jsou a budou v takovýchto fabrikách zaměstnanci zpracovaný. Že už za 2 roky to dotyčný a obávám se k horšímu v Tatře nepozná je věc jiná.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
určitě přečíst (6) 15.03.13 12:41  Speedy  (147273)

Tak by mě zajímalo

Kdo to ještě teď resp. v poslední době kupuje?

1. Stačí se podívat a jako názorný příklad sem do téma. Nechci se vysmívat. Sám jsem podobně už narazil jinde a ne jednou. takže také mám pomníčky.

Z některých výroků zde mně však vstávají vlasy hrůzou, protože je rok už 2013 a ne rok 1990, pochopitelně to je ode mne s těmi vlasy příměr:

to jsou zcela základní neznalosti, o to více chlubně a dost nesnášenlivě prezentované, z toho se odvíjí neznalost možných rizik ... třeba tady ten jeden nedávno názor(-y) o výhodné koupi akcií právě teď a že to spadlo a tak to musí jít přece nahoru ... Tatra rodinné stříbro ... tržní hodnota Tatry a huj ono se ukáže ... žel, toto obvykl je a si musí být "spravedlivě" potrestáno!

2. Potom si myslím, ale moc nevěřím v efektivitu takového konání, že někdo může dávat dohromady nějakou základnu v počtu akcií dnes prázdné skořápky a která by mu dávala základ k možným žalobám, které by se případně potom a pochopitelně asi i mimosoudně vyřešily. 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (2) 14.03.13 19:46  Speedy  (147273)

bez ironie

Ten kdo vydraží celou fabriku v účetná hodnotě aktiv 1,7 mld Kč za třeba 200 mil Kč tak ji vydraží i se závazky Tatry. O tom přece není pochyb. Závazky jsou pasiva.

Asi by slušelo provozně a pro nabyvatele rozlišit jestli jsou to závazky už splatné nebo ne ... po dohodě třeba s bankami se pojede vesele dál, jenom současní akcionáři a co dosud točili v Tatře volantem budou odstavený.

Ty a jako akcionář nedostaneš nic. Protože ty aktiva tobě a jako akcionáři už přece jakoby nenáleží, sebral ti je exekutor,  tak jako příkladem TV kterou někomu v domě zabavil a dal potom do dražby. Tobě by připadlo pouze to, co by bylo vydražený navíc nad závazky ... zjednodušeně napsáno ... a proto to je tak geniální a současně pro tebe jako akcionáře  nebezpečný, protože tato situace a jak se obávám ... tj. že by nabyvatel lidumilně přeplácel ... asi nenastane. 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (3) 14.03.13 17:36  Speedy  (147273)

co je a není lumpárna

Já jsem v jisté periodě Tatře také věřil, ale první nebezpečí jsem viděl už jak jde katastrofálně dolů informovanost o Tatře pro drobné akcionáře. V souvislostech nastaveného právního rámce tady v ČR a spuštěným honem na drobné akcionáře - viz jejich odmávnuté vytěsňování. Takže já tu lumpárnu vidím především tady v tom.

Ale protože toto je dílo našich zákonodárců které jsme si demokraticky sami zvolili, tak můžeme nadávat zase jen sami sobě.

Máš pravdu, že to další je jen o využití příležitosti a buďme přející byť u toho bude skřípot zubů: myslím proto, že  v případě Tatry a pokud ta exkuce opravdu takto  projde bude to učebnicový příklad a pro stávající drobné akcionáře školné.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
určitě přečíst (3) 14.03.13 16:21  Speedy  (147273)

jasno je přece od samého počátku?

Jsou 2 cesty jak se dostat k fabrice jako je Tatra:

a) na straně pasiv přes akcie, nabytím majority a třeba skrze navýšení jmění prostřednictvím kapitalizace svých pohledávek vůči Tatře,

b) na straně aktiv tím, že a právě ve vyvolané exekuci získám aktiva tj. tady celou fabriku Tatra v hodnotě 1,7 mld Kč třeba jen za 200 nebo 300 mil Kč, 

přičemž s ostatními věřiteli se dohodnu na tom že splatnost jejich pohledávek bude někdy dál v budoucnu, tedy tak jak bylo dohodnuto původně, třeba se jedná o úvěr poskynutý bankou a harmonogram splátek úvěru je přece dán,

tím se dotyčný dostane ke kormidlu a dosavadní akcionáři jsou mimo hru, mají prázdnou skořápku a proto bezcenné akcie,

protože aktiva v ocenění 1,7 mld Kč už jim nepatří, ty jim sebral exekutor a má je po dražbě někdo jiný za příkladem těch 300 mil Kč ... a tyto prašule příkladem 300 mil Kč šly k věřiteli, který Tatru do exekuce dal, nikoli aby prašule šly k akcionářům a aby si je rozdělile mezi sebou ... to si tady mnozí a velice bláhově asi myslí?! .

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (2) 14.03.13 16:02  Speedy  (147273)

au au au totál už diletanství některých bolí ...

... a vás opravdu proto zachrání už jen ta Prozřetelnost tj. že tu exekuci kdosi(?) shůry oddálí a potom zruší.

Píšeš a ptáš se bláboly a s odpuštěním věci, které jsem já přece tak nenapsal. Přitom mně ty svý bláboly vkládáš do úst.

Pořádně si přečti co tu napsal tady před pár dny kolega, protože jednodušeji to podat už nejde:

25.02.13 09:17  Investordrobny  (156478)

Rád bych poopravil čísla, která nejsou dobře podána.

ZK společnosti je 2 069 752 600,- Kč. Nominál jedné akcie je 100,- Kč. Emitováno je teda 20 697 526 ks akcií. Ocenění pro dražbu je 1,7 mld. Ocenění je teda na úrovni asi 82 Kč za jednu akcii. Po odečtení závazků teda zůstáva 14 Kč na jednu akcii. To jsou pouze suchá čísla.

Asi nejdůležitější je třeba říct, že po dražbě vydražitel získá podnik né však podíl na základní kapitálu. Akcionáři v tom nebudou.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Akcionáři můžou mít profit pouze za předpokladu, že se vydraží za vyšší cenu než 1,4mld.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Tato možnost je tady. Já ji přikládám malou pravděpodobnost, protože kdo jde koupit bude i provozovat.

Kupující musí koupit v dražbě za cenu třeba 300mil, dalších 1,1mld musí zaplatit závazky a aby podnik fungoval tak potřebuje aalespoň dalších 500mil na provoz.

Budu rád když někdo Tatru zachrání, ale jsem přesvědčen, že to již bude bez stávajících akcionářů.

***

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (3) 14.03.13 14:15  Speedy  (147273)

korekce - na podstatě to nic nemění

... miliardy, milióny, tisíce a kdo se v tom má potom už vyznat, že a cha, chááá,

ta soudní úschova Tatry není v miliónech ale jen v tisících a viz zdroj, to jsem se já upsal,  nic to nemění na podstatě "matematiky" exekuce a která hrozí co jsme uvedl v příkladech

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (4) 14.03.13 13:51  Speedy  (147273)

jasno je přece od samého počátku?

Promiň, ale máš v tom neuvěřitelný guláš! ... nezlob se ale to přece nemůžeš myslet vážně? O jakém zisku pro akcionáře to blouzníš?

Jeden věřitel dal a co mu Tatra dluží asi 650 mil. Kč fabriku nastojato (teoreticko účetní hodnota aktiv je asi prý 1.700 miliónů Kč) do dražby, kde se těchto  1.700 miliónů draží s vyvolávací cenou jen 200 mil. Kč.

No, třeba se těch 1.700 milónů aktiv vydraží za 300 miliónů ... a těch 300 miliónů není zisk pro akcionáře, ty peníze přijdou přece věřiteli kvůli kterému se ta dražba má konat a, pozor,  pořád mu bude Tatra dlužit dalších 350 mil. Kč.

Takže, pokud to nebude on sám kdo jako věřitel Tatru v exekuci koupí, tak s pohledávkou 350 miliónů se zařadí mezi ostatní věřitele Tatry a bude je požadovat po tom, kdo Tatru se závazky koupil. Ty jako akcionář se na to budeš už jen dívat s bezcennými akciemi v ruce.

Tady by muselo nastat to, že vyvolávací cena Tatry by byla nikoli  200 milónů ale minimálně těch 1.400 miliónů co jsou prý závazky Tatry celkem ... a pokud by se Tatra vydražila nikoli za 1.400 miliónů ale za 1.600 miliónů, tak teprve tento rozdíl 200 miliónů by připadl na akcionáře, což si zvaž pravděpodobnost takového vývoje?

Pokud je Tatra v problémech, tak pokud jsi jako akcionář připustil tento stav a podílíš se na něm, ano podílíš se na něm silou počtu svých akcií, měl jsi tento stav řešit tak, aby s exekucí za takto nevýhodně nastavených podmínek a tedy vážných pro tebe rizik nenastal ... a pokud je to opravdu s fabrikou vážné, tak pro tebe je a bude aby Tatra šla do standardního bankrotu.

Do standardního bankrotu ji však nechce pustit ten, kdo ji dává do exekuce a má k tomu jistě vážný důvod ... a vypadá to, cílem je znehodnotit tvé akcie směr nula.

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (5) 14.03.13 12:30  Speedy  (147273)

jasno je přece od samého počátku?

Koupil sis příměrem novou televizi za 20 tis. Kč a přijde exekutor, nezajímá ho jestli jsi tu televizi koupil včera za své nebo za spotřební úvěr od banky nebo za obojí, dá ti ji do frcu a prodá se za 2 a 1/2 tis. Kč ... protože se to tak i nějak nahraje, zájemců tzv. moc nebude.

Tady u Tatry ti dávají do frcu v hodnotě 1,7 mld. Kč haly, pozemky stroje atd. jak píšeš avšak s vyvolávací cenou 200 mil. Kč a nejsi to ty, jako akcionář, který to prodává!

Doma se potom můžeš dívat (vracím se zpětk příkladu o TV) na prodejní doklad z krámu, že jsi včera za TV zaplatil 20 tis. Kč ... a to je tak vše, TV doma už nemáš ... a podobně to může na 99% nastat i s tvými akciemi v Tatře, protože se budeš dívat na záznam o tom že máš akcie ... ale těm už nebude odpovídat žádná reálná protihodnota ... tu totiž sebral exekutor a vydražil.

Vypadá to na slušný pokus o nepřátelské převzetí Tatry a tím kdo má být oškubán máš být právě ty pokud jsi právě akcionářem.

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
spíše nečíst (4) 14.03.13 11:35  Speedy  (147273)

Zájemci evidetně jsou - o to přece teď nejde!

Modlete se co máte akcie, aby dražba neproběhla! Tak jak je to celé zkonstruováno a tedy připraveno!

Vždyť to je do nebe volající: zadlužená Tatra dala sama do soudní úschovy 328 mil. Kč (a kde peníze neproduktivně leží tedy se pro fabriku netočí) přitom nemá prý na zaplacení dluhu "pouze" 650  mil. Kč tomu, kdo ji do exekuce posílá.

Přitom vyznění z vyjádření toho kdo ji do exekuce posílá je, že prý tou exekucí vlastně zachraňuje fabriku a to právě tím, že se majetek v hodnotě 1,7 miliardy kaček dá do frcu a kde se to prodá nastojato třeba za tu vyvolávací cenu 200 mil. Kč s jakoby příslibem opravuji závazkem, že ten kdo se zmocní majetku v hodnotě za 1,7 milirady ale zaplatí 200 mil. Kč tak že poplatí také i ty zbývající dluhy za 1,2 miliardy kaček ... zdůrazňuji dluhy ... a současným akcionářům zbydou oči pro pláč.

Velmi dobře podstatu vystihl 25.02.13 09:17  Investordrobny  (156478) a doporučuji každému si to tam pořádně přečíst!

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (0) 13.03.13 23:53  Speedy  (147273)

obávám se že pravdu rozhodně nemáš!

Já se tu nepřu. Pouze v dobré vůli  a protože sám mám už také nějakou tu zkušenost tak reaguji na někdy až neuvěřitelně(!) naivně prezentované základní(!) neznalosti(!) tj. co se týče podstaty věci. Co se to vlastně prodává a jaký je vztah k akciím resp. k akcionářům.

Také se proto může stát, že až takový bude tu realitu opravdu znát ... tak už bude mít mlíko příměrem rozlité. Bude pozdě.

Také můžou tu exekuci odtroubit nebo oznámí že nebyla úspěšná a zase bude situace jiná. Na to může i někdo spekulovat a dokážu to pochopit.  

 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
spíše nečíst (1) 13.03.13 16:45  Speedy  (147273)

Na poslední chvíli...

No to je právě ono a proč to s exekucí zapáchá. Kdyby byla Tatrovka ve standardním konkurzu, tak to je průhledné protože a mj. se počítá se všemi věřiteli.

Tady u té dražby bude ostatní případné a znepokojené věřitele řešit ten kdo Tatru nastojato koupí ... a co když to a navíc i schválně řešit nebude? Tím by byla otevřena cesta k opravdu už chaosu. Což se může tomu komusi hodit.

A jak je až dosud zřejmé, viz možný strategický význam fabriky, našemu státu to je s Tatrou šuma fuk ... takže o nějakém strategickém významu nelze hovořit. Tj. když se za Tatrou zavře voda neštěkne ani pes. Další velký mínus pro drobné akcionáře. Na rozdíl od těch a příkladem, kteří mají akcie ČEZu.

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (1) 13.03.13 16:31  Speedy  (147273)

Karolína chatuje dnes v 10:30 v Blesku

Svůj úkol plní dokonale: fasáda pěkné tvářičky  a co byste chtěli od ní víc?

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (0) 13.03.13 12:11  Speedy  (147273)

Karolína chatuje dnes v 10:30 v Blesku

... nějak jsem to zatím v chatu přehlédl? 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (2) 13.03.13 10:00  Speedy  (147273)

nejde o nic jiného než o to

Pokud ty vidíš, že já jsem psal o nějaké potřebě Tatrovku (fabriku) dlouhé měsíce analyzovat, tak promiň ale zajdi si raději k očnímu doktorovi ... a to včas :-).

Já napsal o nutném přístupu k informacím pro případného vážného zájemce o koupi. To je velký rozdíl. A pokud tyto podmínky nejsou vytvořeny, dle mne nejsou, tak nemám vůbec potuchy jak si vůbec můžeš dovolit psát cosi o prý tržní hodnotě Tatry. Co se má ukázat prý a dle tebe na dražbě ... to je od tebe a jako očekávání totál nesmysl.

Nehledě na to, že tato tzv. tržní hodnota Tatry a v dané souvislosti exekuce nic moc nenapoví právě tobě, tj. jaká je hodnota akcií Tatry a které ty držíš:

protože ten případný co Tatru koupí nenabyde přece akcie, naopak tobě a jak to vypadá zbyde v rukou prázdná skořápka. S tou exekucí je to a jak to vypadá právě proto chytře vymyšleno: aby stávající akcionáři byli odstavený od válu ... a pokud se ti to nelíbí, tak se suď.

Nezlob se, já se obávám že ty jsi pořád nepochopil podstatu věci, tj. co jsou stroje a budovy fabvriky a co jsou třeba tvé akcie a co se to vlastně prodává ... a co stávajícím akcionářům hrozí.

 

Asi a místo Adamse měli Tatru získat na začátku třeba Rusové tj. velký Kamaz, sice se v krizi také potácel ale dnes už to vypadá že se mátoří nahoru, ve velký části Kopřivnice by byla naděje ža by tam Kamaz měl skládek zde pro Evropu plus nějaký servis plus svý nový auta co dělá už ve spolupráci s velkými hráči ... a Tatry jako takové (auta) by byly spíše exotikou ale byly by.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (3) 12.03.13 18:41  Speedy  (147273)

23 ... a co jsi čekal?

Podívej se na roky minulé a na nějak podobné případy. Spekulace jaká bude nabídka a jaký je fundament firmy, tedy jestli si případně i nepočkat do dalšího kola. Pokud nějaké bude. Výkřiky roztleskávačů. Tím nebo oním směrem. Velký ramena. Kurz se na této úrovni zakonzervoval, není totiž zájem aby šel níž nebo výš.

 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
určitě přečíst (3) 12.03.13 18:26  Speedy  (147273)

nejde o nic jiného než o to

Nebylo a není nic pro stávající akcionáře (tedy i pro tebe osobně a to si laskavě uvědom že to není jen věc Adamse) jednoduššího ... než poplatit za Tatrovku její nazrálé dluhy protože jste Tatru  přivedli na buben  ... a nebude žádná exekuce.

Ještě jinak, proč by dotyčný chodil do dražby a platil za Tatrovku, když ji koupí i s dluhy s kterými se jako nabyvatel stejně bude muset vypořádat ... ano, ten kdo Tatrovku do exekuce poslal si část dluhu umaže ale co ten případný zbytek dluhu a i co ostatní věřitelé ... takže pro Adamse nebo pro tebe tahle šaškárna by byla jako drbat se nohou za krkem: nejste schopní splatit své závazky, tj. navyšovat jmění ve fabrice a pochopitelně ze svého nechcete ... a kupovat zadluženou fabriku chcete?

Tady to vypadá, že scénář je daný: ten kdo si pro Tatru přijde bude muset mít předem předjednané s (ostatními) věřiteli co s fabrikou dál, jinak to nemá smysl.

Celé to vypadá na předem domluvené divadlo, protože pokud by se počítalo s účastí také jiných zájemců (mimo hru) z branže, tak by museli mít možnost nahlédnout do fabriky, do účetnictví prostě do všeho a to chce čas  ... a toto mně nějak zde právě chybí, s Tatrovkou se tu zachází nikoli jako s pořád dost velkou fabrikou ale jako s nějakou malou pekárnou někde na maloměstě.

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 09.03.13 21:48  Speedy  (147273)

Proč chce Česká spořitelna najednou propouštět zaměstnance?

Už také nejsem a delší čas jejím klientem, ale co píšeš tak jednoduché není.

Že jsou někde zdarma a to zcela poplatky? Paráda, ale raději bych měl nějakou větší jistotu že tam dobře ví co s mými penězi, co bance svěřím, dělají: případné pojištění vkladů teoreticky věc potom řeší, ano, ale mohou kolem toho být problémky a problémy tj. jak se ke svým prašulím dostat zase včas a ke všem.

U hodně lidí, s kterými jsem já mluvil, to rozhodně není pohodlnost a co píšeš. Tím důvodem je víra, že ve spořce (nebo jiné velké bance a la KB nebo ČSOB) mají jistotu větší a na nějaký poplatek, pokud banka v nenažranosti nepřestřelí, kašlou ... a platí.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (0) 06.03.13 16:20  Speedy  (147273)

Pěkně s vámi... ne a ne a ne

radši přejdi z koksu na živočišný uhlí, uhlobarone vlastně uhlobankrote, přehlídl jsi zcela že tam nevysypal vše ale podvážil. Na objem toho, co na Áčkách vydělal ... a to je rozumný přístup.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (0) 06.03.13 16:13  Speedy  (147273)

Pěkně s vámi... ne a ne a ne

Ahoj taky ... a já to také tak myslím. Zvážení rizik: je rozdíl si zaspekulovat na ČEZu příkladem nebo sedět zde na AAA a čekat. Dřív jsem si také nechal lechtat nervy na jiných titulech ale jsem už vytrestán. Třeba Třincem ale to je trochu jiný případ. Z takového Parama a opět příkladem jsem stačil včas utéct, tam byly také silné řeči jaký bude ohromný odkup. Jo, vodárny a co jsme spolu prožili a ty jsi tam asi částí i vytrval, to je jiná a zamačkávám slzu v oku ... tam to pro drobase mělo docela slušný průběh ... i když, z občansky morálního pohledu, se  voda asi obecně privatizovat neměla a už vůbec ne do zahraničí.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
spíše nečíst (6) 06.03.13 12:48  Speedy  (147273)

Pěkně s vámi...

Proč jen jsem tuto podivuhodnou formulku,  tady a na tomto webu, četl už tolikrát? V letech minulých a na jiných titulech?

Proč už tady proto nejsme všichni (multi) milionáři?

Vždyť přece stačí maličkost, zakoupit akcie a právě teď v takovémto období, k tomu jistota kýmsi spočteného budoucího P/E a ... pro jistotu ... se ještě založí verbálně také ramenatý spolek ... ale ono to tak jednoduchý nemusí být. Každý svého (ne)štěstí strůjcem.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (6)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (4) 06.03.13 11:56  Speedy  (147273)

Nejsem

Tedy je to co jsem odhadoval, teď ještě kdo komu dělá za této situace bílého (nebo lépe šedivě strakatého a aby to bylo jen tak napůl hodnocení) koně a jakou za to dostane asi potom odměnu? 

Jestli se někdo teď chytá opožděně za nos, tj. kecy o nostalgii, úžasných patentech a o obranně strategickém zájmu nejen České republiky, měl by jít plakat do lampárny opravuji do poslanecké sněmovny ... která dala během let zákonný  rámec tedy posvěcení k tomu, aby se s Tatrovkou nakonec teď stalo to co se stalo.

Poslední lopatu na hrob, jako mezník,  vidím ve stažení Tatry z burzy, tedy informační povinnost nastala nula nula nic, a vůbec v cíleném (tuším že za vlády ČSSD ale spustil to jistý poslanec za ODS) vytěsňování drobných akcionářů z kupónově privatizovaných firem. Aby měli soudruzi velcí privatizátoři klid na svoji jistě zaslouženě odpovědnou práci: a ejhle, tak s Tatrovkozu se jim to povedlo dokonale! :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
spíše nečíst (1) 06.03.13 11:34  Speedy  (147273)

Rozhovor s KT

... pokud se dobře pamatuji, je to zbytečné protože i to se tu už přemlelo, v době kdy to bylo asi víc aktuální :-)

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
spíše nečíst (4) 06.03.13 10:15  Speedy  (147273)

Rozhovor s KT

To je známo. Ale tady a v tomto případě, cha, cháááá, se přesvědčovalo o opaku tj. že "riziko" úspěchu je těch naopak nejméně 80% a nikoli jen 20%: vždyť se upisuje na rozvoj sítě autobazááárů a kuk, půjdeme se kukat i do Ruska a to teprve budou kšefty ... plus ten kdo za tím stojí má mezinárodní věhlas a nám tu v Česku teprve ukáže, jako odkudsi shůry nám seslaný dobroděj, co je to úspěšný podnikatel a jak se to má správně dělat, akcionáři se svezou s ním ... geniálně jednoduché. Alespoň dle diskuze a co se tu odehrávala.

Podobně geniálně jednoduché se dnes zdá  a ta diskuze tomu odpovídá: kupte dnes akcie, založte spolek vlastně ten už je založený ... a budete mít jistotu (kolikanásobku?) :-)

Mě tu jen a po delší době zaujalo, že je to pořád stejné, myslím obsah takových diskuzí a zde na tomto webu a tématech k titulům.

A co mě vyporovokovalo sem napsat? No právě ten odkazovaný rozhovor s paninkou ... také právě zjištění co to je za paninku  a právě v souvislostech dění kolem AAAček ... to, že to mnozí zde asi nevidí nebo dělají že to nevidí, tak to je pro a ně a jejich čtenáře milosrdné, to ano připouštím.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
spíše nečíst (2) 06.03.13 08:27  Speedy  (147273)

Rozhovor s KT

No to jsi mne teď po ránu hodně rozesmál, ty jistě velikanánský burzovní mágu:

jakou má souvislost situace kolem AAAček právě s věkem autora a což právě používáš jako prý argument?

Nebo to je od tebe také jen spekulace? tentokrát tvá a podpásová, protože nejde k podstatě věci ale k autorovi názoru?

... a protože na rozdíl od něho právě tobě bude zítra asi nejméně už 99 roků a s českými (českoslovvenskými) akcime jsi tu obchodoval už za Klémy G. a Antonína Z. (ano, je to nesmysl a už od počátku) tak ti to máme věřit, že jsi chodící kurzovní lístek a burzovní geroj?

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
spíše nečíst (4) 06.03.13 01:22  Speedy  (147273)

Rozhovor s KT

Je to opravdu moc a moc celý povedený: panáček si řekne na burze akcionářům o peníze  a když je kurz tam kde dnes je proti ceně úpisu ...  tak zabouchne (chce zabouchnout) za burzou dveře ... a ticho po pěšině, náplast na pusince.

Paninka je vzdělaná prý v andragogice viz udaje v závěru článku a což je lidovýchova, takže toto je výchova zdejšího dobytka (myslím k už tradičnímu podojení) opravuji výchova českých hejlů a kteří se pro příště stejně asi nepoučí.

Přičemž celý kšeft tady s touto serenádou jménem úpis akcií AAA byl postavený na morálních očekáváních, tj. že odkudsi z dáli zjevivší se panáček tentokrát bude jiný panáček než ti ostatní, že tentokrát bude dělat opravdu dobrotu a stane se příkladným spasitelem pro natěšené akcionáře  - sláva české kotlině a ještě větší sláva české burze!

Protože, fakt si to myslím, na panáčkovi a očekáváních že se právě on bude chovat morálně to přece stálo, samotný kšeft je totiž dost vachrlatý:

vůbec první a obrovitánský varování nastalo, když docela brzy po úpisu zahřmělo a kšeft, tedy prodejní síť a kvůli jejímuž rozšiřování se přece upisovalo, se začala kácet jak skládačka z karet ... a s následky se firma potýká dodnes resp. kurz je dnes tam kde je.

Takže závěrem, jak bych to ještě jinak napsal, dle mne podnikání v tomto oboru je, jak se mně už poučen jeví, dosti nestabilní ... a proto malůvky skvělých očekávání a počítání P/E je tak trochu věštění z křišťálové koule ... a o to větší je riziko právě teď.

 

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (0) 05.03.13 10:42  Speedy  (147273)

dotaz

... kolem Tatry se navíc vyrojily mediální nepříjemnosti ohledně možné korupce, z té či oné strany, nikdo z nás tady do toho pořádně nevidíme a co se komu honí hlavou z těch co opravdu dnes ví a mají páky ovlivňovat dění,

nedivil bych se že je zde pokus realizovat scénář jehož (spolu) autorem je (i bývalý) insider, který má zmapované zájmy a má představu co s Tatrou a její značkou možno pokračovat dál, ale už jen pro své kapsy,

opakuji, že pořád si kladu otázku proč je zvoleno toto řešení skrze exekuci a nikoli standard konkurz Tatry kde právě ochrana zájmů všech zúčastněných je více na očích, a to i zájmů právě akcionářů ale i fabriky samotné (myslím z pohledu i odborářů tedy zachování zaměstnanosti),

obor náklaďáků sleduji už jen po očku, ano byla, je a bude dál krize protože ve světě je těch problémů pořád moc ... ale taková ta jedna potřebná katarze už asi nastala a je právě za námi ... nedávno třeba co jsem viděl psát i takový Kamaz v Rusku a co se také kácel se najednou nadějně mátoří, zahraniční spolupráce se s touto fabrikou rozvíjí ... takže ta krize vlastně urychlila sebezáchovné procesy,

a proč to píšu?

Protože pokud se má někde a někým zapojit i Tatra, tak je právě nejvyšší čas ji pro sebe potřebně uchvátit a ta exekuce má právě naději, že bude rychlá ...  a o to tu jde asi především?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
určitě přečíst (4) 04.03.13 15:05  Speedy  (147273)

dotaz

To nemyslíš vážně s tím dotazem?

Jako že si bláhově myslíš, že ten kdosi dnes tajemný a co Tatru jako zázračný dědoušek snad koupí tak že koupí i nějaké závazky Tatry vůči současným akcionářům?

Tedy i vůči Tobě který koupil právě nějaké akcie Tatry na spekulaci -  a jenom proto, že akcie spadly dolů ale nevíš vlastně a zjevně proč a tak že podle Tebe zase přece musí jít, herdek filek, jejich cena někdy nahoru?

Máš smůlu. Tím že máš dnes čerstvě zakoupený akcie Tatry tak jsi se naopak hrdě přihlásil k "dědictví" opravuji k ničemnosti co tam akcionáři dosud prováděli a co Tatrovku přivedli jak je vidět na buben opravuji do exekuce: a proto budeš po zásluze potrestán opravuji "odměněn" ... to znamená a z principu že na straně rozvahy (víš co je rozvaha a koukáš se alespoň občas na rozvahu firem od kterých kupuješ akcie?) se dávají do frcu aktiva, žel a obvykle pod tlakem (protože každý ví že Tatra je pod tlakem) se to rozprodá (tady prodá nastojato jako celek) pod cenou tedy obvykle pod tím co je vedeno v účetnictví ... aby se uspokojily závazky které jsou na straně pasiv (jako cizí zdroje) ... a teprve potom jestli něco zbyde a to může trvat třeba 10 let tak se možná dočkáš jako akcionář. To je z podstaty věci.

Ještě jinak, ten kdo dal Tatru do frcu také mohl kapitalizovat svoji pohledávku, to zjevně neudělal protože Tatře asi nevěří a chce zpátky prašule a ne v Tatře podnikat ... nebo Tatru chce ovládnout pro sebe a současné (ostatní) akcionáře vylikvidovat nejlépe bez náhrady ... přitom tato kapitalizace by naředila Tvůj podíl jako současného akcionáře a tedy Tvé akcie by se znehodnotily, míra jejich znehodnocení záleží na okolnostech které rozebírat zde nemá smysl.

Nebo, na vyřešení závazků, mohla Tatra navýšit kapitál obvykle ze strany stávajících akcionářů, tedy Ty bys k současně zakoupeným akciím musel dát další své prašule Tatře a aby nedošlo ke znehodnocení Tvého současného podílu, protože ten by jinak poklesl. Tato cesta zjevně zvolena nebyla.

Je třeba se podívat na poslední tj. současnou rozvahu Tatry pokud se dá někde zjistit ... a podle toho lze dovodit jak je budoucí vývoj asi černý nebo jestli je nějaká naděje.

 

 

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (3) 04.03.13 09:06  Speedy  (147273)

Pomůže vyprošťovák ?

Je spekulant a spekulant. Tatrovku jsem také měl (a několikrát akcie otočil) a přitom mě (když jsme měl akcie na účtě) hřálo u srdíčka že mám tzv. rodinné stříbro. Které bych rád držel i dlouhodobě. Kvůli tomu jsem byl ochoten přimhouřit leckde oko a doufal jsem a doufal.

Tady do téma jsem také kdysi proto i přispíval. Před lety. Že začíná být přímerem pro drobase vymalováno tak na to jsem v posledku zde ukazoval dle klesající až pokleslé úrovně, jak Tatra o sobě (ne)informuje ... a právě ve vztahu k drobným akcionářům.

Dříve bylo alespoň cosi vypovídajícně dovodiltelné z toho jejich Tatrováka: dnes ráno jsem si dal tu práci a snažil jsem se cosi k Tatře více zjistit ... pusto prázdno ... a dnes je možno směle po zkušenostech dovozovat, myslím  obecně, že tak z 99% to je u těchto firem záměr.

Takže co můžeš zjistit jaksi oficiálně? Z Obchodního rejstříku že založena je výroční zpráva za rok 2010, teď je ale už počátek roku 2013 a od roku 2010 se tam ve fabrice situace zjevně změnila ... dál zjevně k horšímu.

Že v Tatře je ustanoven správce:

Správcem podniku byl ustanoven Ivan Návrat, r.č. 670930/0642 se sídlem Ostrava, Poštovní č.p. 2, PSČ 702 00,

což znamená že své otázky, odhad také zda-li něco zbyde na Tebe jako na drobného akcionáře, bys měl adresovat především jemu ... a nikoli se ptát zde ostatních, kteří byli a jsou od dění v Tatře informačně odstřihnuti.

Až se budeš na správce kontaktovat, optej se ho v jakém zájmu (ale ať odpoví pravdivě, že?) on toho správce dělá ... a budeš vědět víc, než nyní my ostatní zde :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (3) 04.03.13 07:48  Speedy  (147273)

Pomůže vyprošťovák ?

Že Ty asi jsi také jeden z těch akcionářů Tatry? 

Tak proč jsi tady právě to, že Tatra může být lukrativní jak píšeš, za poslední roky a jako akcionář nedokázal v reálu? Že jsi nepřesvědčil, ano také ty osobně, věřitele aby Tatra nešla do exekuce nebo do případně konkurzu ... ale naopak ... když už má tak úžasné a prý reálné projekty ... tak aby jsi přesvědčil věřitele aby pustili svých dalších, řekněme že to bude stačit a pro Tebe maličkost, třeba 10 miliard korun? 

Najdi si ekonomické údaje Tatry, třeba z posledních výročních zpráv, a dle toho rozvažuj a tady se ptát potom nemusíš, je to zřejmé. Že pokud Tatra (její jádro) přežije tak ale už s velkou pravděpodobností bez Tebe nebo Tvé akcie budou znehodnocené, znehodnocené řádově dolů, z korun budou haléře. 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
spíše nečíst (4) 01.03.13 13:03  Speedy  (147273)

exekuce

... se mně to už nechce ani hledat, tuším že sem kdosi dával konkrétní odkaz k věci, tj. kdo se zapojí je přece a obecně dáno dle vyhlášených pravidel tj. kdo složí obvyklou jistotu v prašulích. Jiná věc je jestli to budou vytrubovat předem ... a také proč by to vytrubovali?

Drobní držitelé jsou odpad, dovedu si představit že současní hlavní akcionáři situaci ve fabrice a tedy své zájmy s ohledem na vývoj středbědobě už řešili. Je také otázkou, do jaké míry jsou jednotní, ty představy kam a co zarejdovat s v podstatě krachující fabrikou mohou totiž být různé. Žel.

Celé to na mne působí že je zde jakýsi záměr, možná v pozadí zájem projevili Číňani nebo Kamaz nebo majitel místního  šrotiště, co je dle mne ale nezvyklé že tady se jde cestou exekuce a nikoli vyhlášením konkursu nebo skrze možnou kapitalizaci pohledávek ... což bych u takovéto fabriky čekal spíše a ne právě tu exekuci.

Každopádně úvahy o účetní ceně fabriky a co v různých obměnách a podobných situacích (tj. když se titul začíná kácet) roku a roky dozadu čtu (a teď se objevil naposled příspěvek nedávno zde) jsou dle mne mimo realitu.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (5) 28.02.13 14:30  Speedy  (147273)

Objemy

To jde mimo nás, jak už tu kdosi napsal dražba Tatry asi bude součástí nějakého širšího scénáře tj. jen zasvěcení ví kam se to asi zarejduje:

a) buď  ten kdo to celé koupí tak to postupně rozprodá "jako šrot"

b) nebo se Tatra stane součástí "něčeho" a my nevíme zatím čeho

avšak pro drobné držitele akcií se, obvávám, to je soumrak nadějí ať tak nebo onak, na ně se nikdo ohlížet nebude.  

Dosavadní doporučení: přečíst (5)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
přečíst (2) 26.02.13 14:39  Speedy  (147273)

Pro odvážlivce velice dobrá příležitost k nákupu

Ano, je to nostalgie, taky jsem je chvíli měl a to na několikrát. Tenhle titul je další pomníček ničemnosti po roce 1989. Hodně poučný může být a pro někoho kdo si dá ten čas rozbor co se psalo tady na téma: jestlipak se někteří dotyční už alespoň trošinku poučili?

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (11) 25.02.13 14:48  Speedy  (147273)

RM-System

S prominutím, ale ukažte mně nějaké sdružení které věci pro drobase (až opravdu na výjimky) to dotáhlo do úspěšnýho konce? Prostě pohádka končí a kdo vychytal dno tak má dnes 2 až 3 násobek zhodnocení nebo se povozil za ty roky na vlnkách: jít raději o dům (titul) dál bude asi postup rozumný pro mnohé ... a kdo měl nákupku kolem úpisu tak zaplatil školné, tj. do podobných absurdit příště nelízt nebo pokud, tak po vlnkách naředit a včas utýct. Ono úplně bude třeba stačit, až nový majoritář začne hrát roli mrtvýho brouka, nebo jinak, tenhle kšeft s ojetými auty do 1 roky elegantně může vysát do své úplně nové firmy a tady zbyde jen slupka pro pláč ... to si někteří gerojové zde vůbec nepřipouští co jsou ojetý auta za komoditu ... jak vidím historie se opakuje a žel (také jinde) opakovat asi bude.

Dosavadní doporučení: přečíst (11)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (1) 14.02.13 19:38  Speedy  (147273)

Co to znamená pro dlobné akcionáře ? Odkup ? a za kolik ? 69 Kč ?

Ano, tím ukazatelem bude "míra" mlžení, které nastane ... a nebo nenastane?

Souhlasím s tím, mám odpozorováno, že opravdu se může mnohdy a důvodně jevit ... že budoucí kupující dá prodávajícímu (majoritáři) prémii za to, že v souvislosti s celou transakcí dojde i k "očistění" od drobných akcionářů ... a logicky očekávatelně že to bude očistění za co nejmenší vynaložený peníz.

A dle mne blbé je to, že povaha kšeftu Áček k tomu dá dostatek příležitosti, ano, když se bude chtít.

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie AAA
přečíst (2) 14.02.13 19:30  Speedy  (147273)

Co to znamená pro dlobné akcionáře ? Odkup ? a za kolik ? 69 Kč ?

Zatím já a protože jsem v nich byl kdysi také naložen. Bez ztráty průměrné kytičky jsem toho nechal, tedy bezbolestně, někde když se kurz potácel kolem 35,- kaček. Ani už nepamatuji kdy to bylo. Nemyslím si, že akcie Áček nějak radostně nakupovali portfoliomanažeři do fondů. Dle mne nenakupovali. A třeba diskuze tady, ve výsledku, titulu také nebyla po celou dobu, stále není a především nebude nakloněná.  

Tak možná propad kurzu nebude tolik dramatický, současní majitelé snad byli svéprávní když Áčka kupovali a tak vědí, co drží. Ale být plně naložen a právě v Áčkách? Hm ...

Průšvih vidím že to je opět morální facka a další výstražný pomník tj. proč do takovýchto titulů už z principu nelézt. Krom krátkodobýho spekulativního obchodování.

Ještě větší průšvih je že pokud ten, kdo vezme v Áčkách otěže do rukou, bude chtít s drobasy vyj.bat, tak to prostě udělá a obávám se, že formálně to bude těžko napadnutelný.

 

 

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 30.01.13 14:57  Speedy  (147273)

Není konec korekce -dotázek prosím?!

... já jsem si to už předem takto nějak domyslel, tak dík :-)

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (2) 30.01.13 13:18  Speedy  (147273)

Není konec korekce -dotázek prosím?!

... já teď měl asi 2 - 3 roky pauzu, ty důvody nejsou právě teď podstatné. Letem světem zjišťuji co a jak dál, včetně tehdy zapomenutého Orco, nestihl jsme se toho zavčas zbavit ... moje tehdy chyba, nákupku ve výši 2 tis. Kč tj. tak vysokou a číslo jsi tu někde sám uváděl já nemám.

S hledem na to co jsi tu vposledku napsal, tj. za kolik jsi (také?) kupoval a to za dost,  jak se k akcii stavíš a je zřejmé z Tvých vyjádření ... by mne zajímalo jestli přece jen právě na této akcii s dalšími prašulemi netrajduješ aby umazal ztráty předchozích vysokých nákupů ... nebo to necháváš ležet?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (2)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 28.01.13 18:13  Speedy  (147273)

Třinecký hutník č. 1/2013

Která asi právě bije doporučuji proslov generálního ředitele TŽ v TH. O výhledu na rok 2013 a kde je také náznak, jak ekonomicky dopadl pro fabriku rok 2012.

V podstatě vznášení se ve stagnaci a i když podíl firmy na trhu v Česku trošinku roste. Protože ale ceny energií a především ekologická chamtivost lezly, lezou a především budou lézt dále nahoru ... tak zisk jde ve výsledku stále, ve směle vytýčeném trendu, dolů a nedosáhne úrovně předchozího roku ... přitom, ze slavnostní medaile za upevnění pozice na trhu v naturáliích, se nikdo reálně tj. za peníz z dividend (které nejsou) nenažere.

A co v Třinci vydělají tak do mrtě proinvestují: jak to tak vypadá tak nebude to jiné minimálně až do roku 2015 (včetně), a to i kvůli dotacím.

Zda-li se opravdu investuje kvůli budoucím ziskům fabriky a tedy někdy i kvůli dividendám a pro nejen majoritní akcionáře nebo to je jeden z penězovodů jak z fabriky šikovně vyvést jinudy prašule atp.  ... tak to nelze ze slov pana generálního vyhodnotit. Takže oprávněnost pochybností a znepokojení trvá i nadále.

Ano, mohlo by být daleko hůř. S fabrikou. V dnešní době. To je však pro drobné akcionáře chabá útěcha tj. že může být ještě hůře: ono pro nás to hůře už je, likvidita a tedy okamžitá reálná hodnota našich papírových akcií, tj. co máme zavřený nebo už zapomenutý v šuplíku, se totiž dnes blíží nějakým výprodejním jen tapetám?

O transparentnosti kapitálového trhu a o boji proti korupci se zatím jen v Česku žvanilo ...  takže máme to, co si sami zasloužíme protože jsme si to v letech minulých sami zvolili ve volbách.

Obávám se, že právě proto se pro nás v roce 2013 nic pozitivního nezmění, psi jako právě teď já jen štěkají ale karavana privatizačních a postprivatizačních manýrů tj. okrádaček jde dál ... zvláště když taková "karavana" ví koho "tam nahoře" v případě potřeby správně zasponzorovat. Na vícero frontách "zasponzorovat" a s výhledem do budoucna. Škoda, že my jsme neměli podobnou prozíravost: to když jsme do tohoto titulu a jako drobní akcionáři tehdá lezli.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 20.11.12 20:11  Speedy  (147273)

A bude asi hůř ...

... toto je jen počátek, stádečko odchované TV jako obvykle zavolí dle reklam a akcionáři plačte:

[url]www.novinky.cz/domaci/285363-chrenek-dal-fischerov ...

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (3) 06.11.12 17:52  Speedy  (147273)

E15 exkluzivně

Jo, dobrý je ten závěr článku z odkazu a cituji:

"Moravii Steel vlastní kromě Chrenka ještě miliardáři Ján Moder, Mária Blašková a Evžen Balko."

a k tomu otázka, která měla být jistě trefnou odpovědí (tj. bez otazníku) na nabídku prodejce akcií TŽ v příspěvku dole, cituji:

"... Ake su tam rocne dividendy?"

Ještě jinak, těch 11% akcií je asi 892.085 ks nominál á 1.000,- Kč jak jsem letmo nahlédl a propočetl. Takže Emeričané dostali (zaplatili 572 mil Kč dle článku) za 1 ks akcie kolik? ... asi a jen pouhých 641,- Kč.

Kam nás drobase tihle miliardáří až docukají, když s Emeričany přímo vydupali za 641,- Kč? To je zhruba poloviční cena, než dnes a dosud naděje zdejších prodejců tj. za kolik akcie nabízejí.

Pokud tam nejsou/nebyly nějaké další dohody jako skryté plnění tak to vidím jako dost nepříznivý vývoj, naše dobrodějné miliardáře totiž čas vůbec netlačí, drobase který najednou potřebuje prodat (ale KOMU?!!!) někdy ano.

Tady to může asi opravdu zachránit jen nějaká ta dividenda, proč by ji ale miliardáři z TŽ pustili ven, když mohou mít všecinko tj. fabrice pustí žilou jinou a také legální cestou? Tak za kolik a podloženo znaleckým posudkem, nabídne Čhrenek někdy odkup? Ta emerická cena á 641,- Kč je dobrým odrazovým můstkem, aby pro drobase to bylo za á 350,- Kč? A to bude třeba až v době, kdy 1 ks rohlíku bude stát v krámě 6,- Kč ...

 


Více na: zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/american ...

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:

přečíst (3) 23.07.12 23:00  Speedy  (147273)

Třinecké železárny jsou opět v zisku

Snad kdyby alespoň věrchuška dotáhla do konce svého protikorupčního snažení to s těma anonymníma akciema, takto jsme tu zabetonovaný a majoritář nevyplatí dividendu třeba 50 let, jemu to je totiž úplně fuk

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 19.07.12 14:20  Speedy  (147273)

Zabit syrský ministr obrany

Jak tak nevěřícně zírám, na diskuzi k Erste tu děláš podivnou hlásnou troubu osobě, která by měla mít na čele  napsáno a pro ty většinově neznalé že je dosti nesmlouvavým  sionistou: tím potom padá dolů  a žel veškerá objektivita toho, co obvykle píše a ještě asi i napíše.

Protože to, že to napíše česky vůbec ještě neznamená, že to píše v nějak českém zájmu. Je třeba rozlišovat zájem český a israelský, což nemusí být přece a vždy totéž. Já to od něj hodnotím jako obvykle dosti hutný koncentrát těchto pojmů: matení a strašení neznalých, v konečném důsledku štvaní a rozeštvávání.  To si raději čti pohádky, třeba tu o Jeníčkovi a o Mařence.

Zájem Israele a přece hodně dlouhou dobu byl viditelně ten, že Asad byl pro něj pořád dosti čitelný jako jeho obrovská výhoda, čitelný natolik, že o Golanských výšinách a jejich vrácení se mohli potom dohadovat ještě třeba nadsázkou 1.000 let, cha, cháááá ... ovšem tuhle nedávno a jak se zdá dle jedné i k nám doputované hlášky dosud mlčící Israel najednou překvapivě na Asada zacílil, což znamená, že i pro Israel se nalezla v Sýrii už vyhovující alternativa ... a osud Asada je tím asi zpečetěn. Že se to ještě nedoneslo k panu K. je jeho problém, ale jistě bude zajímavé číst co bude psát zanedlouho potom, může to být veletoč k pobavení.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 16.07.12 20:02  Speedy  (147273)

Zajímavý článek na iDnes

... já si pamatuji, jak se na veřejném jednání zastupitelstva (města kde žiju) a kam jsem zvědavě kdysi už dávno nakoukl tenkrát tzv. rozhodovalo o prodeji akcií České spořitelny. To bylo keců!

Podobně a jen jako příklad by bylo silně žádoucí, kdyby třeba kdosi a alespoň po letech rozkryl tu záležitost se zjevně nízko a dlouhodobě drženým kurzem akcií třeba takového ČEZu. Mj. a za těchto podměrečných cen se přece podivně potom vyprazdňovala portfolia tehdejších investičních fondů ... takže kdo, co, proč a jak ... dovedu si představit (ale jen a žel představit takže ani k ničemu tímto nevyzývám protože nechci mít na telefonu potom napíchnutou BISku aspol.) razantně krátké procesy: následovala by odsouzení  plus vyvlastnění nejhledě na to, že takový majetek si už formálně (pře)rozdělila rodinka ... plus potom ten spravedlivý závěr u zdi před popravčí četou, protože aby byla vůbec naděje dát tohle svinstvo alespoň trochu do pucu, muselo by být a dle mne vyhlášeno asi stanné právo.

Jinak Tě Rejpalepo delší době zdravím, sem jsme krátce zvědavě nakoukl. Spíše náhodou, já byl v posledních asi 2 až 3 letech  utopen v jiných problémech jako jsou nemoci doma, teď se asi začnu zase brzy rozhlížet kolem.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie ECM
spíše nečíst (8) 08.06.11 18:36  Speedy  (147273)

Několik postřehů z terénu

... to, co globálně popisuješ, je splnění těch potřebných podmínek pro to co nešlo uskutečnit v jednom státě (plus satelity) ... tj. konečně vybudování komunismu a v celým světě.
Pokud si až tento zatímní konec nepřipustíš, tak tu jen strašíš: jestli sobecky účelově nebo jen tak pro zábavu to já nevím ... ale štěstí přeje a bude přát připraveným a o to právě jde. Jak připraveným se ale do světa vytrubovat nebude.


Dosavadní doporučení: spíše nečíst (8)
Vaše doporučení:

přečíst (4) 05.06.11 10:00  Speedy  (147273)

Radna valna hromada - účast

Pojedete tam vůbec někdo? Podělte se tu potom o informace s ostatními!

Jde především o výhled. Je očekávatelný, že při krizi a navíc když investovali to dosavadní poslední období bylo a je složitější. Ale asi by ty investice do modernizace nedělali, kdyby to mělo být na zabalení a odchod.

Jináč, jak jsem poslední dobou opakovaně zjistil, z toho jejich webu prakticky jediný a dosavadní informační zdroj tj. Třinecký Hutník je v tom jejich odkazu nedostupný - při odkliku se nic nestáhne.
!!! ... že by to byl úmysl?


Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:

Téma: Akcie TATRA
určitě přečíst (4) 27.04.11 10:31  Speedy  (138164)

trestňák

Supové se asi začínají na Tatrou houfovat, že?
Obecně je ale přece snad každému jasné, že tu "matematiku" a co jsem si přečetl v článku že je dané v trestním oznámením nelze čistě mechanicky uplatňovat: tj. prostě a jasně buď taková zakázka bude a s nějakým překupníkem nebo nebude vůbec, vždyť tohle bylo a určitě pořád je a bude případ mnoha a mnoha dalších firem a mnoha zakázek ... taková firma je nakonec ráda, že vůbec dělá a že netratí třeba na odstupným ... a když je krize tak si firma vykakovat nemůže vůbec.
Pro mne tahle hláška znamená, že uvnitř Tary je insider který začal dělat pro sebe nebo pro někoho dalšího nepřátelskýho zvenčí. To je za dané situace nepříjemné.


Dosavadní doporučení: určitě přečíst (4)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 03.03.11 19:57  Speedy  (138164)

Tuzemské ocelárny vytíženy na plnou kapacitu.

To je obecně potěšitelné. Ale a žel jinde dřív se psalo, že prodávají za náklady. Takže pokud se panáčkové živí výplatami, které jsou součástí nákladů, mohou si pěkně rochnit třeba v tom zámečku ještě další a další roky ... a za naše akcie nám budou nabízený třeba jen 3 stovky :-(


Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 28.02.11 17:53  Speedy  (138164)

Tohle je vtipné - dluhopisy E side property:-))

Ahoj murdochu a po hodně dlouhý době s malou áááááčkovou mezihrou.

Tak Ti teda nevím. Jestli a jako bývalý a také s Vámi akcionář Spolku a co vlezl ze Spolku raději do Třince jsem na tom líp já ... nebo tady Vy? Prašule jsou teď zazděný na neurčito asi všude a zbývá bezmoc pozorovatele, i když tady u Tebe okořeněná vtipem a dobře se to čte.
Zpětně, kdo měl žaludek a štěstí, tak se mohl mezitím napakovat i na těch áčkách, i když tam je likvidita pod psa a my jsme se tam možná i kvůli nim tehdy dávno chytli.


Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 12:47 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  670.00  -1.47% 
 ČEZ  919.00  +1.32% 
 ERSTE  1 138.00  +0.75% 
 GEN(NORTON)  541.00  -1.64% 
 GEVORKYAN  256.00  0.00% 
 KB  796.50  +0.76% 
 KOFOLA  280.00  +1.08% 
 MONETA  96.90  -1.32% 
 PHOTON  45.00  +1.81% 
 PILULKA  178.00  +1.14% 
 PM  15 000.00  +1.21% 
 PRIMOCO   845.00  0.00% 
 VIG  779.00  +0.52% 
Komodity online
 Ropa 82.41 USD 12:30   
 Zlato 2369.65 USD 12:30   
 Stříbro 28.86 USD 12:30   
 Káva 198.66 USD 12:30   
 Cukr 18.77 USD 12:30   
 Bavlna 74.63 USD 12:30   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.