Mondeo řady II (rv.1998) je velmi spolehlivý vůz a řadí se do lepší třídy vozů již proto, že je na úrovni velkých limuzín a výkonných motorů, ale pozor výrobce vymyslel zlepšení převodovky ve zdvojených synchronech, které po asi 150 tis. km. se často opotřebí natolik, že nelze zařadit nejpoužívanější 2ku, nebo ve městě často používaná 3ka. Nová převodovka 42tis. Zkušený NE Ford servis za 4500+ demontáž z vozu 12000kč. Ve 165 tis. km se vyskytla závada na řídící elektronické jednotce a byl jsem odtažen do FORD servisu kde mi řekli ať se připravím na:a, výměnu klíčů s čipem - domělá závada na čipu ! 5000kč. (zjistilo se že nebyla).b, výměnu celé řídící jednotky (72.000kč.). nechal jsem se odtáhnout domů a hledal spolehlivý kontakt, nikoliv servis, který nutně potřebuje moje peníze ! Později se zjistilo v jednom soukromém elektroservisu, že řídící jednotka měla jedem propálený pin na přípojce kabelů. Oprava byla za 1200,- Kč.(vyhledání závady 900+ oprava 300,-)Závada na otevírání víka kufru. při stisku zámečku (v odemknutém autu) spínací plastová ,,hokejka,,nestiskla mikrokontakt na odblokování mechan. západky.Banální závada s vyhřátým plastem po 180OOOkm.Na ,,hokejku,, kontaktním lepidlem nalepen 2mm proužek a opraveno.