Příspěvky nebo odpovědi uživatele chemik









Příspěvky nebo odpovědi uživatele chemik. Výpis příspěvků 101 až 150 (227)


přečíst (0) 11.05.05 18:01  chemik  (26332)

Co se asi stane za 100 dnů

 Když někdo na něco jako ty pořád kálí, pomlouvaný díky tomu získá sympatie. Říká se tomu bumerangový efekt. - Dokážeš to  aspoň vyslovit?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.05.05 17:51  chemik  (26332)

No nic.

Jen za dnešek tu máš přes dvacet hrůzostrašných příspěvků. - Nejsi už z toho strašení na infarkt? - Tolik úsilí a lidé neprodávají, nikdo se nevěší, žádná panika... - Otři si pot a vrať se do hrobu, nikomu tu scházet nebudeš.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.05.05 17:36  chemik  (26332)

Co se asi stane za 100 dnů

No pozdrav pánbůh! - Ty, který vždy o všech negativech na UNI ví šest měsíců předem a teď se budeš doprošovat? - Zklamal jsi mne, Sibylo!.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.05.05 17:31  chemik  (26332)

Běs a hrůza - to ema

Prodávej, prodávej. Jiní kupují. - To s tebou manžel (manželka) nemluví, že se tu musíš roztrubovat - a nebo ti Pepíček ukradl kbelíček a ty už nemáš ani na nový? - Všechno jsi proshortoval?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.05.05 11:42  chemik  (32062)

Sarlatance

Sorry dostal jsem skvelou nabidku, takze ted mam 0 kusu, diskusi vsak stale pasivne sleduji a nebranim se dalsim nakupum. Do 350 to je jiste atraktivni papir.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.05.05 10:22  chemik  (26332)

121,10

Pardon. Dno dnešného rozpětí  bylo 116, ne 126 Kč (můj překlep)
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 11.05.05 10:19  chemik  (26332)

121,10

Dotyčný zapomněl dát limitní cenu (při svém prodeji), a počítač mu je "odkoupil" za střed ceny mezi "dnem" rozpětí - 126 Kč - a nejvyšší cenou aktuální potávky (ta byla 126,10) Zaokrouhleně vyšlo oněch  121,1o Kč. 
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 10.05.05 17:00  chemik  (26332)

jak rychle můžou akcie uni stáhnout / vyměnit?

Když už, tak až po povinném odkupu a jeho vypořádání. . A to trvá - i s vypracováním posudku na cenu - nejmiň půl roku.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.05.05 21:14  chemik  (26332)

honzíkovi K - jsi chameleon?

No vidíš, Honzo K. - dám ti na odchod radu:  Abys tu zas příště nemusel sáhodlouze vysvětlovat, co jsi ve svých příspěvcích myslel vážně a co "jen tak", co jsi psal popravdě a kdy jsi lhal, co jsi chtěl říci a co jsi nechtěl říci, k čemu se hlásíš a co za týden popřeš, proč odvolals odvolané a neodvolals neodvolané, že jsi měl při psaní běhavku a ondy měsíčky - odejdi raději opravdu z tohoto chatu. Scházet tu nebudeš.


A kdyby jsi se opravdu chtěl o sobě dozvědět něco, co o sobě zatím nevíš - navštiv psychologa. On ti možná vysvětlí, že když někdo napíše, že "...ještě v pátek jsem si tak nějak říkal, že pod 180 to jít nemůže", tak holt dotyčný napsal, "...že ještě v pátek jsem si tak nějak říkal, že pod 180 to jít nemůže."  Byť o tři dny později - či za rok - si kvůli berňáku myslí opak. - A vysvětlí ti možná i jiné zajímavé věci. Opravdu, neboj se - psychologové jsou chápaví a milí, nekoušou.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.05.05 18:46  chemik  (26332)

honzíkovi K - jsi chameleon?

Ale to víš, že Honzu K. UNI zajímá. A jak! - Zatímco před březnovým pádem se Honza K. na chatu téměř neobjevil a když, tak aby např. spražil Vizionáře, že se snaží panikou srazit stoupající kurz - viz krátce před pádem 5.března v 21:02 h: "Tedy Vizionáři, ty musíš být short až po uši... Jediný důvod, proč se tak "staráš" o blaho těch, co mají nakoupeno, je jen primitivní snaha o vyvolání paniky. Jestli tu jsou nějací, kteří ti na to skočí, já to nebudu. Jestli se ti to přesto podaří, tak ti vlastně budu moct poděkovat za možnost levného dokupování." 


- Dnes Honza K. dělá totéž: pomluvami, pseudoargumenty atd. (ohánějíce se přitom právem na vlastní názor), a pod rouškou objektivity a jakéhosi "vyvažování informací", se neméně usilovně sám snaží vyvolat nejistotu, paniku a následný pád kurzu. - Proč?


 Náš dnes tak náhle "opatrný" a "objektivní" Honza K. totiž dlouho patřil k těm, co před březnovým pádem bezhlavě nakupovali - a to i na margin - a dojeli na to. Na vrcholu kurzu vlastnil cca 100.000 akcií (viz jeho příspěvek z pátku 12.3. v 23.17 hod., tedy v době, kdy cena byla cca 200 Kč, sám hovoří o vlastnictví akcií za 20 miliónů), a přišel o ně. A to přesto, že se je navyšováním jištění během pádu - namísto odprodeje - neprozřetelně snažil zachránit (viz 17.3.v 10:18 hod.: "Sice ještě žiju, ale radši jsem poslal nějaké prachy na účet, abych nemusel koukat na to, jak mi ručení osciluje kolem margin call..."). - To už byl kurs dávno na pováženou. - V pondělí 15.3.v 17:15 hod. - tedy v první den pádu - si však ještě erudovaně říkal "... pod 180 Kč to jít nemůže. ... můj záměr je držet Uník dlouhodobě..."  V sobotu 13.3. v 11:12 hod. pak žádá Bobka "... uveď mi prosím nějaký byť jediný podložený důvod, proč by měl v pondělí nastat kolaps. Tady je to samá pomluva, samé napadání, ale od nikoho nečtu žádný argument." A opět v sobotu 13.3. v 16:38 hod.: "Upozorňuji, že mám nakoupeno na long pozici a hodlám dokupovat." (= kurz byl přes 200 Kč).


Den nato - v neděli 14.3. v 9:30 hod. - ještě pln optimismu - se opakovaně naváží do shortařů: "Chci vídět těch vašich 160, takovou dobrou nákupku už pak nikdy neuvidím." - V první den pádu v pondělí 15.3. v 10:26 hod. osobně na chatu ubezpečuje: "Melody makers už mají nakoupeno, všechno je all right, takže můžeme konečně nahoru. Dneska vytřásli poslední, teď už budou na trhu jenom pozitivní zprávy..." 


Tentýž den - v  pondělí 15.3. v 13:20 - pak znova ve svém příspěvku ubezpečuje: "Nevidím důvod, proč by měla akcie spadnout na 120, i když by se za tuhle cenu konal odkup."


Mám ti, pane Honzo K., připomenout příspěvky, v němž jsi se před pádem UNI odvolával na jeho vynikající fundament? - Ne? Alespoň ti tedy připomenu, co jsi o témže fundamentu (vylepšeném navíc o vynikající výsledky 1.Q 2005) napsal  včera 7.3. v 01.47 hod.: "Zapomeňte na fundament, protože ten z vás udělá jenom zhrzelé burzovní outsidery, kteří dříve nebo později odejdou s prázdnou." - To jsou mi, panečku,  kotrmelce...!


Mohl bych tu pokračovat dalšími perlami pana Honzy K. - Dnes ve svých příspěvcích přiznává, že akcie UNI už nemá (jeho navyšování ručení během pádu mu zřejmě nepomohlo), resp. v příspěvku z 7.5. z 12.12 hod. rovnou uvádí: "Na UNI mám ztrátu, proč to nepřiznat?" - UNIku se však evidentně nezřekl - bezhlavá ztráta byla zřejmě příliš velká. A tak záchranu dnes vidí v nových nákupech, ovšem - poučen -  za co nejnižší cenu. A tak prudí a prudí, svými umělými konstrukcemi opakovaně zdůvodňuje proč investice do UNI stojí za h.... (i když sem tam prohodí, že proti UNI vůbec ale vůbec nic nemá, neboť je to i dle něho kvalitní papír) a že všichni, co ještě nějaké akcie mají, udělají nejlépe, když se jich co nejdříve zbaví. - Tyto výprodeje mají ovšem přispět k dalšímu pádu kurzu - což právě pan Honza K. ovšem potřebuje. Lacino dokoupit, toť jeho cíl. Jistěže  je legitimní. Ale legitimní už není jeho podrazácká cesta k jeho dosažení. Snaha ostatní vyděsit, srazit kurz - to vše maskované jeho neustálým pruděním a omílanými "starostmi",  abychom snad držbou UNI neprodělali. - Na to jsem právě chtěl ukázat.


Na závěr ještě jednou onu úvodní perlička z doby, kdy Honza K. před pádem vlastnil ještě 100.000 akcií:  "Tedy Vizionáři, ty fakt musíš být short až po uši.Fakt bycgh nechtěl být v tvé kůži. Jediný důvod, proč se tak "staráš" o blaho těch, co mají nakoupeno,n je jen primitivní snaha o vyvolání pańiky. Jestli tu jsou nějací, co ti na to skočí, tak ti gratuluji předem. Já to ale nebudu." - Já dnes dodávám, že ani já ani jiní rozumní akcionáři ti na tvou dnešní snahu o vyvolání téže paniky rovněž neskočí.


Kdybys požadoval, pane Honzo K., ještě další důkazy tvých nemorálních postojů a lží, kdy mj. libovolně tvrdíš opak (požadavky viz v tvé dnešní žádosti z 12:11 a 12:37 hod.), obratem ti vyhovím.


  


 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 07.05.05 16:47  chemik  (26332)

NENECHTE SE ZMANIPULOVAT - UNISPEKULANTEM !!

Tak sis ulevil? - Jsem členem SMA, vlastním několik set tisíc akcií, patřím tedy podle tebe k oné zparchantělé užší špičce - jak to, že o spiknutí a zločinech BOBA a spol. nic nevím? - Podal jsi na někoho trestní oznámení, šel jsi se dokonce sám udat, patřil-li jsi - podle vlastních slov - k onomu zločinnému klanu? - Mohl by ses mi ostatně představit, abych se ti příště mohl vyhnout?- Zřejmě patříš k těm, co - když stál UNI  60-70 korun - zmeškali vlak, a teď holt potřebují stáhnout kurs, aby aspoň něco dokoupili. Ale tolik zášti, to se opravdu nevidí. Takže se přestaň starat o naše peněženky, fundament se prosadí a 200-300 Kč ti to doloží.

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 05.05.05 17:13  chemik  (26332)

Všichni chtějí žalovat

Ale Grobečku, proč zase lžeš? - Sám jsem např. podal úspěšnou žalobu na společnost Granitol a.s. pro nesplnění povinnosti učinit povinnou nabídku odkupu (po získání majority) akcií společnosti Gumárny Zubří a.s., a to za  téměř 600 Kč.A Granitol prohrál. -  Vyhrál jsem i další tři žaloby, tak co? 
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 05.05.05 08:49  chemik  (26332)

Unipetrol = černý petr, to chiwas

Opravdu nevšední obavy, abychom neprodělali. Čouhá z nich jak sláma z bot starost, abys ty na pádu vydělal.


Fundament je fundament. A ten se navzdory křiklounům a manipulátorům prosadí. - A pokud ziskům z UNI nevěříte, tak co tu děláte? - Jednoduchá otázka a ještě průhlednější odpověď, že?

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.04.05 08:54  chemik  (26332)

Checht - to Honza

Evidentně. Jeden o sobě sám říká, že je short a  z "Honzy" to dnes čouhá jako sláma z bot. Shortaři nepotřebují dobré zprávy, díky nimž roste kurz.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 28.04.05 08:39  chemik  (26332)

Checht - to Honza

Nejsi Dividenda? - Jako bys mu z oka vypadl.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 24.04.05 09:50  chemik  (26332)

MM

... snad konzistentní, resp. neoblomný?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 23.04.05 21:53  chemik  (26332)

Studuju práva

Jistě, jsi náš malý génius co se podepisuje třemi křížky, ale má vysokou školu. Tak už sklapni klapačku a vrať se k mamince.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.04.05 22:44  chemik  (26332)

SEŠ PŘEPRACOVANEJ BOBE

Umíš vůbec česky?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 22.04.05 08:51  chemik  (26332)

trochu z jiného soudku

Problémů je v tom, že prezident křičí, že kritika z EU uráží Českou republiku. Mně ale naopak uráží Klaus, ne Brusel. A nejsem sám. - Pochopí to pan prezident někdy? .
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 21.04.05 14:41  chemik  (26332)

123 a budete mít radost, že něco dostanete

Soudruhu Grebeníčku, že byste šel strašit zase o kus dál? - Nebo už vás všude tak nakopali do zadku, že poslední spásu hledáte tady na UNI?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 21.04.05 12:58  chemik  (26332)

Dotaz

Až Ty, Tutovka a analytici dostanete rozum.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 21.04.05 09:56  chemik  (26332)

čez,kb

Ano, máš pravdu, jsi génius, tak zavři klapačku a jdi prudit jinam.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 21.04.05 09:21  chemik  (26332)

Podle meho kamarada,

Jistě, nesnažíš se hloupě manipulovat... Čestný pionýrský! - že? -  Jen se ostatní snažíš hloupě ovlivnit a vystrašit.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.04.05 14:15  chemik  (26332)

dotaz na včerejší závěr-to ale nesedí

No právě. Kolega uvedl obě cifry a ptal se, která platí. Vysvětloval jsem mu (na dvakrát), že každý údaj je o něčem jiném - jeden je střed kotací ("závěrečný kurz" 155,70 v 16.00) a druhý je váženým průměrem (154,40).
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.04.05 14:03  chemik  (26332)

dotaz na včerejší závěr-to ale nesedí

Tebou uváděných 154,45 Kč je vážený průměr ze všech proběhlých obchodů na burze (SPAD, KOBOS, přímáky...), celkem se zobchodovalo bylo 1 470 799 akcií s průměrem 154,45 za akcii.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 19.04.05 13:50  chemik  (26332)

dotaz na včerejší závěr

155,69 poptávka (FIIO) a 155,70 nabídka (WOOD...). Poptávka přišla několik vteřin před koncem (aby se nedala zobchodovat), evidentně od MM kivůli nějakým pletichám s kurzem.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 18.04.05 11:23  chemik  (26332)

Wood - Unipetrol? prodat !

Už jsi je poslechl? - Tak proč ty pitomosti sem dáváš?
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 15.04.05 12:10  chemik  (26332)

šílenství na unipetrolu

No to je dobře, že sis ulevil, a teď zas hezky zpátky na ČEZ - hlavně tu ale neotravuj. A nestarej se o moje zisky, mně ty stovky procent stačí. - Já nemohu za to, že jsi včas nenaskočil.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 15.04.05 10:48  chemik  (32062)

Pan strasak by chytel levne dokoupit

Několik lidí vlastní 10 000-20 000 kusů, s jejichž přičiněním by to šlo. Já tolik bohužel nemám :(
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.04.05 15:21  chemik  (26332)

Dobrý den. Je tady ten pán co včera psal, že dnes bude sešup ???

Co chcete od Pijacků, Vizírů, Rádií, Chiwaxů, Tutovek a spol., tedy  "analytiků", kteří jsou buď diletanti, anebo hlupáci? Třetí možností je, že nejsou první ani druhé, nýbrž promyšleně jednající bachaři či co, hlídající (v čím zájmu?), aby se kurs UNI prostě nezvedl. - Poslední možností pak je, že jde o shortaře, jednoduše jdoucí přes mrtvoly. Těch vystrašených, co jim naletěli a ochotně pomáhají shortovat.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 13.04.05 10:22  chemik  (26332)

zase špatně dopadnete

Vrať se do hrobu, vůbec jsi tu nescházel. Odkup za 120 bude ideální: PKN nic nevykoupí a akcie tím spíše zůstanou na burze.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 16:38  chemik  (26332)

jsme tu dva

Chemik je můj starý nick. Měl jsem i dva jiné, ale nicky mi nejdou zamknout a kdosi se pak jimi podepisoval za mne. - Ty píšeš rozumně, nevadíš mi.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 16:20  chemik  (56026)

nechapu

miliony nakoupených je taky už v pevných rukou. Mimo jiné, zprávy opravdu jsou a jak píše BOB je potřeba je hledat a to třeba i mezi řádky. Jestliže průmyslová produkce roste mnohem více ve výrobě PHM a plastů než celý průmysl, tak to je za normálních podmínek (kdyby UNI byl už prodaný) zpráva, která nastartuje kupce. Výroba PHM a plastů = UNI= růst obratu=růst zisku. Vizionáři, měl by jsi si vyhledat jiný titul na pokles.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 16:20  chemik  (26332)

Ledová sprcha  chemikovi

O ty milióny, které jsem vydělal, samozřejmě přišli jiní. Holt takový je zákon burzy. Ovšem přišli o ně díky tobě, analytikům a vám podobným věrozvěstům vašich - jinak dávno překonaných a vždy "rozumných" - maxim, tedy ti, co ještě nedávno dali na vaše rady a vystrašeně prodávali za 60 - 80 - 90 korun. Holt jiní za tytéž ceny nakupovali. Mně se vyplatilo, že od kurzu cca čtyřiceti korun patřím k těm druhým.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 15:54  chemik  (26332)

Ledová sprcha

Pro tvůj klid - v životě jsem na jiné emisi tolik miliónů nevydělal. A že se na burze pohybuji od července 1993.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 15:49  chemik  (26332)

Ledová sprcha

Jasně. Jsme nepoučitelní  a ty jsi génius. Tak už sklapni klapačku a přestaň prudit, své investice si ohlídám i bez tebe. Ostatně kdyby to Poláci nekoupili, do roka to koupí někdo třetí. Za nakrásně vyšší cenu. Zeptej se Babiše, ten taky licitoval a jak dopadl.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 15:34  chemik  (56026)

Tady není nad čím koumat

nizká likvidita neznamená, že to poletí dolů. Naopak při velkém zájmu tlačí cenu prudce nahoru.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 15:15  chemik  (26332)

Starost o jiné a jejich chechtále .. . .

Že? Takoví Vizír, Tutovka, Pijack nebo Radio - ti snad ani nespí, aby nás ochránili před riziky UNI. A zisky z našich investic do jeho akcií.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 15:10  chemik  (26332)

Akcie unipetrolu momentálně nevlastním

Zapomněl jsi na choleru a mor.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 14:21  chemik  (56026)

Dá se odpovědně říci

že jsou to jenom spekulativní řeči.


1. Nízká likvidita neznamená, že kurz bude propadat, ale může rychle růst i padat, ale nemusí.


2. Akcie, které nejsou ve spadu, jsou málo likvidní, ale více rostou i padají a proto je cena třeba Spolany vyšší než Uni.


3. UNI přetanou kotovat, až v momentě, že bude jasné, že půjde akcie z trhu. Do té doby je to strašení, těch co potřebují nakoupit a nemá žádné logické vysvětlení.


4.Neschválení EK neznamená bankrot, takže není důvod k dlouhodobému poklesu a naopak vytváří příležitost k dobrému nákupu. UNI bude v tomto roce mezi nejziskovějšimi společnostmi. Naopak bych viděl lepší variantu posílení na burze a to privatizací přes burzu, která by byla velice úspěšná, pokud by byla dobře připravena, ale to je taky jenom spekulace, protože se předpokládá spíše schválení EK.


5. UNI všem "pochybovačům" ještě ukáže svojí sílu a myslím, že v poměrně krátkém období.


 

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 13:30  chemik  (56026)

nesouhlas EK bych uvítal

i kdyby se krátkodobě měla cena akcií snížit, ale dlouhodobě super investice. Uni by zůstalo na burze, stoupající obrat a zisk by udělali za pár měsíců z Uni hvězdu na burze. Osobně si to moc přeji, aby to polákům nepřiklepla EK, ale vidím to více na přiklepnutí.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 12:48  chemik  (56026)

průmylová produkce

za první dva měsíce roste nejvíce výroba PHM a plastů. Jenom tahle statistika vypovídá o tom jaké budou výsledky za 1 kvartál 2005. Obrat a zisk očekávám minimálně stejný jako poslední kvartál 2004. Kdo chce ať si to přebere jak chce. Pro mě je to signál dlouhodobě držet. Obrat i zisk bude u všech ropných společností minimálně následující 3 roky růst.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 12.04.05 10:10  chemik  (26332)

PKN má smělé plány

Počítáš se mezi ně? Akcionáře UNI? Evidentně ne, s tvým negativistickým postojem tady. - Já alespoň mít takovou averzi k UNI jako ty, tak už dávno nemám jedinou jeho akcii a z jeho chatu dávno zmizím: Zkus to a neotravuj tu, buď tak laskav.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.04.05 14:57  chemik  (26332)

S tím se počítá

Bobe, nech už toho Tutovku - nikdo jiný to není - na pokoji. Neodpovídej mu. Když ho redaktor Pokorný vyzval, aby mu Tutovka objasnil  své stanovisko, zalezl jak zpráskaný pes. - A teď pod jiným nickem holt dohání, co zmeškal.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.04.05 14:15  chemik  (26332)

upozornění

To už tak bývá, pane 999nepřihlášený, že kurzy stoupají a padají. Důležité je, kde budou zapůl roku, za rok nebo za tři. - Pááá!  a neotravuj, jsi génius tak sklapni klapačku, nikdo tě nenutí UNI kupovat.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 08.04.05 14:08  chemik  (26332)

SCHVÁLENÍ EK ?? - Sledujte v přímém přenosu

Že nemá nakoupíno a potřeboval by srazit kurs. To tu ostatně dělají i jiní, však je znáte.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.04.05 11:12  chemik  (26332)

Lid. noviny o analytiku J. Schiesserovi (druhá polovina článku)

O expertech, analyticích a přátelích na telefonu


Středa Miloše Čermáka


Chcete, aby o vás psaly noviny? Máte v zásadě tři možnosti. Dají se ilustrovat na jednoduchém příkladu. Předpokládejme, že na přechodu auto porazí chodce. Pokud jste seděli za volantem, pak se do novin dostanete určitě. Zrovna tak, když jste chodcem, kterého auto zajelo. Ale ani jedna z možností není moc výhodná. Naštěstí je tu ještě třetí. Být člověkem, který všechno viděl a barvitě to vylíčí reportérům.
A pak taky můžete být expertem. V zásadě je jedno, v jakém oboru. Můžete být psycholog, který rozebere, jaká hnutí mysli mohou k podobné nehodě přispět. Můžete být sociolog, který rostoucí počet nehod na přechodech dá do společenských souvislostí. Ale můžete být třeba i fyzik, který vysvětlí, jak se mění brzdná dráha v závislosti na vlhkosti vozovky, anebo lékař, který nabídne odborný výklad, jak dochází k poškození různých orgánů v závislosti na rychlosti vozidla, které chodce porazí.
Expert je takový novinářův "přítel na telefonu". Za určitých okolností může reportérovi poskytnout informace, které mu umožní lépe pochopit to, o čem píše. Ale když se blíží uzávěrka, nemůže si reportér takový luxus dovolit. Jeho hlavním úkolem je dopsat článek. A do něj potřebuje citát nějakého experta.
Někteří experti jsou užitečnější než ostatní. Obvykle to znamená, že mají pochopení pro práci novináře, a pak taky rádi vidí své jméno vytištěné v novinách. Anebo svůj obličej na obrazovce. Jsou experti, kterým když novinář zavolá s otázkou "Co si myslíte o politikovi XY? Měl by odstoupit?", tak odpovědí: "Samozřejmě." A když novinář řekne: "To je hloupé. Něco podobného mi už řekl váš kolega. Sháním někoho, kdo by řekl, že by odstoupit neměl," tak expert rychle řekne: "Když o tom tak mluvíte, tak si myslím, že to s tím odstoupením není tak jednoduché. Vlastně by ten člověk vůbec odstupovat neměl. Máte zapnutý mikrofon?"
Jaké to je být expertem, jsem se přesvědčil před pár lety, kdy jsem se dostal na seznamy několika redakcí do rubriky "média". Nebylo to nic náročného. Čas od času zazvonil telefon. "Dobrý den, tady zpravodajství televize XYZ. Točíme teď něco o Železném. Myslíte si, že je gauner?" "Tedy... po pravdě řečeno... vlastně..." "Můžeme být u vás tak za dvacet minut. Uděláte si čas?" "Ale samozřejmě." Případně: "Jestli vám to nevadí, uděláme to po telefonu. Mám dát pokyn do režie, aby zapnuli nahrávání?" "Ale samozřejmě." Nebylo to nepříjemné. Moje máma říkala: "Viděla jsem tě včera v televizi. Jen kdybys už vyhodil to příšerné sako." A paní v trafice mi podávala noviny se slovy: "Pěkně jste to včera v té televizi mluvil." Ovšem po několika měsících jako když utne. Zkrátka jsem vypadl ze seznamu expertů. Dnes už mi nevolají.

Zvláštním druhem expertů jsou finanční analytici. Ti to mají o to horší, že nejdou na trh jen se svou kůží, ale i s penězi. Byť ne svými. Jejich výroky však můžou někomu peníze vydělat a jinému zase prodělat. Záleží na tom, zda se názory analytiků řídíte. A také kterých analytiků.
Také mezi finančními analytiky čas od času zazáří výraznější hvězdy. Možná jste zaregistrovali jméno Jana Schiessera, který měl v posledních pěti týdnech prakticky monopol na komentáře k privatizaci Českého Telecomu. Od počátku března mu česká média zveřejnila téměř padesát citací, z toho se většina týkala právě Telecomu. Měli ho pravidelně na drátě redaktoři například Lidových novin a Hospodářských novin, agentury ČTK či Českého rozhlasu, České televize a BBC. Poslední dvě média s ním udělala rozhovory, ve kterých se - dotázán, zda se Telecom prodá za předpokládaných třiasedmdesát miliard korun - skromně pochlubil, že autorem tohoto v médiích široce rozšířeného odhadu je on sám.
To jsem v archivu nenašel. Ale byla tam řada jiných zajímavých výroků. "Zodpovědná vláda by prodala přes burzu," zní například titulek článku, který napsal o privatizaci Telecomu pro Hospodářské noviny v říjnu. Pro stejný deník v lednu odhadl, že přímý prodej vyústí v "nízkou nabídku" a v březnu předpověděl, že Telefónica "v okamžiku podání nabídek odstoupí", anebo podá nabídku nízkou. Ještě několik dní před zveřejněním výše nabídek pro agenturu ČTK prorokoval, že "buď Belgacom, nebo Telefónica nabídku nepodají".
Jak to dopadlo, už víme. Předpokládaným vítězem je Telefónica, a to s překvapivě vysokou nabídkou dvaaosmdesát miliard. Finančního analytika to však nezaskočí, a pokud ano, tak to nedal najevo. Sice ještě počátkem března tvrdil, že "úspěchem přímého prodeje by bylo vítězství Swisscomu", ale o necelý měsíc později už o Telefónice říká: "Z hlediska řízení akvizic v zahraničí je určitě lepším partnerem, než by byl Swisscom."
Můžeme spekulovat, jestli analytik pouze lobboval pro prodej přes burzu, který by byl lepší pro finanční firmy (a tedy i jeho zaměstnavatele), anebo se zkrátka jen seknul, tak jak se to stává i nám expertům na politiku či média.
Tolik jen na okraj k expertům, našim novinářským "přátelům na telefonu". Jak známo z nejmenované televizní hry, i přítel může poradit špatně. Celý trik je v tom vytočit číslo toho pravého.






Lidové noviny, , 06. 04. 2005, Miloš Čermák; e-mail: milos.cermak@lidovky.cz

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 06.04.05 11:08  chemik  (26332)

Jan Schiesser - čtěte ! (druhá polovina článku)

O expertech, analyticích a přátelích na telefonu


Středa Miloše Čermáka


Chcete, aby o vás psaly noviny? Máte v zásadě tři možnosti. Dají se ilustrovat na jednoduchém příkladu. Předpokládejme, že na přechodu auto porazí chodce. Pokud jste seděli za volantem, pak se do novin dostanete určitě. Zrovna tak, když jste chodcem, kterého auto zajelo. Ale ani jedna z možností není moc výhodná. Naštěstí je tu ještě třetí. Být člověkem, který všechno viděl a barvitě to vylíčí reportérům.
A pak taky můžete být expertem. V zásadě je jedno, v jakém oboru. Můžete být psycholog, který rozebere, jaká hnutí mysli mohou k podobné nehodě přispět. Můžete být sociolog, který rostoucí počet nehod na přechodech dá do společenských souvislostí. Ale můžete být třeba i fyzik, který vysvětlí, jak se mění brzdná dráha v závislosti na vlhkosti vozovky, anebo lékař, který nabídne odborný výklad, jak dochází k poškození různých orgánů v závislosti na rychlosti vozidla, které chodce porazí.
Expert je takový novinářův "přítel na telefonu". Za určitých okolností může reportérovi poskytnout informace, které mu umožní lépe pochopit to, o čem píše. Ale když se blíží uzávěrka, nemůže si reportér takový luxus dovolit. Jeho hlavním úkolem je dopsat článek. A do něj potřebuje citát nějakého experta.
Někteří experti jsou užitečnější než ostatní. Obvykle to znamená, že mají pochopení pro práci novináře, a pak taky rádi vidí své jméno vytištěné v novinách. Anebo svůj obličej na obrazovce. Jsou experti, kterým když novinář zavolá s otázkou "Co si myslíte o politikovi XY? Měl by odstoupit?", tak odpovědí: "Samozřejmě." A když novinář řekne: "To je hloupé. Něco podobného mi už řekl váš kolega. Sháním někoho, kdo by řekl, že by odstoupit neměl," tak expert rychle řekne: "Když o tom tak mluvíte, tak si myslím, že to s tím odstoupením není tak jednoduché. Vlastně by ten člověk vůbec odstupovat neměl. Máte zapnutý mikrofon?"
Jaké to je být expertem, jsem se přesvědčil před pár lety, kdy jsem se dostal na seznamy několika redakcí do rubriky "média". Nebylo to nic náročného. Čas od času zazvonil telefon. "Dobrý den, tady zpravodajství televize XYZ. Točíme teď něco o Železném. Myslíte si, že je gauner?" "Tedy... po pravdě řečeno... vlastně..." "Můžeme být u vás tak za dvacet minut. Uděláte si čas?" "Ale samozřejmě." Případně: "Jestli vám to nevadí, uděláme to po telefonu. Mám dát pokyn do režie, aby zapnuli nahrávání?" "Ale samozřejmě." Nebylo to nepříjemné. Moje máma říkala: "Viděla jsem tě včera v televizi. Jen kdybys už vyhodil to příšerné sako." A paní v trafice mi podávala noviny se slovy: "Pěkně jste to včera v té televizi mluvil." Ovšem po několika měsících jako když utne. Zkrátka jsem vypadl ze seznamu expertů. Dnes už mi nevolají.

Zvláštním druhem expertů jsou finanční analytici. Ti to mají o to horší, že nejdou na trh jen se svou kůží, ale i s penězi. Byť ne svými. Jejich výroky však můžou někomu peníze vydělat a jinému zase prodělat. Záleží na tom, zda se názory analytiků řídíte. A také kterých analytiků.
Také mezi finančními analytiky čas od času zazáří výraznější hvězdy. Možná jste zaregistrovali jméno Jana Schiessera, který měl v posledních pěti týdnech prakticky monopol na komentáře k privatizaci Českého Telecomu. Od počátku března mu česká média zveřejnila téměř padesát citací, z toho se většina týkala právě Telecomu. Měli ho pravidelně na drátě redaktoři například Lidových novin a Hospodářských novin, agentury ČTK či Českého rozhlasu, České televize a BBC. Poslední dvě média s ním udělala rozhovory, ve kterých se - dotázán, zda se Telecom prodá za předpokládaných třiasedmdesát miliard korun - skromně pochlubil, že autorem tohoto v médiích široce rozšířeného odhadu je on sám.
To jsem v archivu nenašel. Ale byla tam řada jiných zajímavých výroků. "Zodpovědná vláda by prodala přes burzu," zní například titulek článku, který napsal o privatizaci Telecomu pro Hospodářské noviny v říjnu. Pro stejný deník v lednu odhadl, že přímý prodej vyústí v "nízkou nabídku" a v březnu předpověděl, že Telefónica "v okamžiku podání nabídek odstoupí", anebo podá nabídku nízkou. Ještě několik dní před zveřejněním výše nabídek pro agenturu ČTK prorokoval, že "buď Belgacom, nebo Telefónica nabídku nepodají".
Jak to dopadlo, už víme. Předpokládaným vítězem je Telefónica, a to s překvapivě vysokou nabídkou dvaaosmdesát miliard. Finančního analytika to však nezaskočí, a pokud ano, tak to nedal najevo. Sice ještě počátkem března tvrdil, že "úspěchem přímého prodeje by bylo vítězství Swisscomu", ale o necelý měsíc později už o Telefónice říká: "Z hlediska řízení akvizic v zahraničí je určitě lepším partnerem, než by byl Swisscom."
Můžeme spekulovat, jestli analytik pouze lobboval pro prodej přes burzu, který by byl lepší pro finanční firmy (a tedy i jeho zaměstnavatele), anebo se zkrátka jen seknul, tak jak se to stává i nám expertům na politiku či média.
Tolik jen na okraj k expertům, našim novinářským "přátelům na telefonu". Jak známo z nejmenované televizní hry, i přítel může poradit špatně. Celý trik je v tom vytočit číslo toho pravého.






Lidové noviny, , 06. 04. 2005, Miloš Čermák; e-mail: milos.cermak@lidovky.cz

Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 05.04.05 14:46  chemik  (26332)

Belgie - oprava

To nebylo v belgickém tisku, ale v bulharském, neprodával se UNI, ale Zlaté písky a nekupoval je PKN, ale Fischer (pardón, Komárek).
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:

přečíst (0) 05.04.05 10:50  chemik  (26332)

spekulace

Pravda, srovnávat p. "radio" s mamlasem je asi nepatřičné. Omlouvám se. Mamlasové mají určitě vyšší inteligenci.
Dosavadní doporučení: přečíst (0)
Vaše doporučení:


« Předchozí | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

 Burza Prime 15:05 
Název Kurz Změna
 COLT(CZG)  681.00  +0.59% 
 ČEZ  935.00  -0.05% 
 ERSTE  1 108.50  +0.59% 
 GEN(NORTON)  569.00  +0.71% 
 GEVORKYAN  254.00  +0.79% 
 KB  781.00  -0.51% 
 KOFOLA  289.00  +1.40% 
 MONETA  96.40  -0.62% 
 PHOTON  45.00  -0.88% 
 PILULKA  184.00  +2.22% 
 PM  14 960.00  +0.40% 
 PRIMOCO   810.00  0.00% 
 VIG  740.00  -2.12% 
Komodity online
 Ropa 83.23 USD 14:42   
 Zlato 2356.24 USD 14:42   
 Stříbro 31.74 USD 14:42   
 Káva 226.61 USD 14:42   
 Cukr 18.57 USD 14:42   
 Bavlna 82.56 USD 14:42   
Zobrazit sloupec 
Kurzy.cz logo
EUR   BTC   Zlato   ČEZ
USD   DJI   Ropa   Erste

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.