Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - Diskuze, názory, doporučení a hodnocení

 Hodnocení:      0 1 2 3      
Diskutující:
Návod    
 

Výpis příspěvků 1 až 20 (43)
 
přečíst (3) 05.10.20 11:43  Pepíček  (213687)

Rádoby také ekonom.

Pěkný blábol.

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (5) 08.09.20 19:42  Kaa  (214477)

Ha ha

Článek k pousmání.Jak říká klasik: Přání je otcem myšlenky.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (5)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (16) 08.09.20 14:41  Michal Jaroš  (214464)

To je ale blud...

Vážený pane redaktorem, příště než něco vypustíte do světa, tak by bylo vhodné se nejdříve pořádně zamyslet a pak teprve něco psát.Za prvé fuzni elektrárna. Cituji:"jediná elektrárna by mohla nabídnout mnohem více energie, než celý svět potřebuje, pokud jich budeme schopni vybudovat dost." BUDE TEDY STAČIT JEDNA, NEBO JICH BUDEME MUSET VYBUDOVAT DOST, ABY BYLO VICE ENERGIE, NEŽ CELÝ SVĚT POTŘEBUJE???Za druhé. Píšete o nárůstech prodejů elektromobilů a poklesu prodejů spalovacích motorů. Jako příklad uvádíte Německo. Přijde Vám v pořádku, že prodeje elektromobilů rostou na základě rostoucích dotací a spalovací motory klesají na základě umělé stoupajících cen vozidel? Přijde Vám v pořádku, že z daní obyvatel je přispívání pár jedincům na nakup elektromobilu? Z daní mnoha obyvatel, kteří na koupi nového vozidla nikdy v životě nedosáhnou?Za třetí: uvádíte, že se cena ropy nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout. Koronakrize si myslím jasně ukázala, kam povede snížená poptávka po ropě. Co se elektrické energie týče, s vyšší poptávkou bude růst i cena. Nehledě na to, že náklady na vybudování infrastruktury pro elektromobily a přenosových sítí budou enormní!!!Kdo to zaplatí? Elektrárenské společnosti???!!!Tohle Vám přijde jako velmi ekonomické a ekologické?Vydáváte se za ekonoma, ale na základě tohoto článku bych Vám určitě svěřil své peníze.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (16)
Vaše doporučení:

přečíst (7) 08.09.20 11:05  AjRep  (213105)

ITER

Fúzní reaktor ITER stavěný v jižní Francii je bezpochyby nevětším a nejzajímavějším současným projektem lidstva (mezinárodní vesmírná stanice promine).Jestli se to bude fungovat, to se dozvíme za pět let. Není pochyb, že pokud ano, mělo by lidstvo k dispozici enormní příliv čisté a téměř bezpečné energie.

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (10) 08.09.20 12:37  Štětináč  (214462)

ITER

Pokud fungovat bude, a já bych si to moc přál, bude to jen další krůček na ještě velmi dlouhé cestě k masově rozšířeným komerčním elektrárnám. A i potom bude benefit spíše v ekologii, než ve snížení nákladů konečného spotřebitele - on už si to stát přes daně pohlídá, aby nebyla elektřina moc levná.

Dosavadní doporučení: přečíst (10)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (16) 08.09.20 07:58  Přemek  (199742)

Krátkozrakost

Pan Perič dosud nepochopil, jak je svět řízen. Otázka ceny energií je otázka globální moci, nikoli iluzorního svobodného trhu. Když ptáčka lapají, pěkně mu zpívají - přesně to se nyní děje v oblasti elektromobilů. Až ptáčka lapnou a elektomobilů bude více než aut se spalovacími motory, klec cenového růstu se zavře. Nikdo kromě elity přece nemůže užívat výhod levné a prakticky nevyčerpatelné energie, zvláště ne lůza, která má makat a držet hubu a krok.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (16)
Vaše doporučení:

spíše nečíst (1) 07.09.20 22:17  Jiří  (203022)

Mercedes AA

https://www.youtube.com/watch?v=235iqr5ngRg

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (1)
Vaše doporučení:

určitě přečíst (20) 07.09.20 20:45  Marvin  (212453)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Ostatní se už fundovaně vyjádřili, já zmíním technickou stránku:

Dojezd je závislý na režimu jízdy, krajině, teplotě okolí a topení v autě, auto je těžké, kapacita baterie v závislosti na cyklech pozvolna klesá (od 2/3 životnosti klesá dramaticky), stejnosměrný zdroj je požárně nebezpečný (nejde hasit), baterie jsou měkký zdroj (zapomeňme na rychlou akceleraci, pokud nechceme rychle vybít), nabíjení pomalé, veřejných nabíječek málo.

Povídání o dojezdu je čirá scifi, většinou je poloviční než udávaný. Proč asi byly opuštěny aku elektrické ponorky jako bludný směr vývoje?

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (20)
Vaše doporučení:
přečíst (15) 07.09.20 21:21  PetrT  (211140)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Nikde se ještě nezmiňuje jedna důležitá, řekl bych pro hodně lidí nepředstavitelné důležitá a to je vliv na komunikace. Vozovky se navrhuji na určitou intenzitu dopravy a zatez. A pokud na to pustíme 2xtezsi auta, nedejbože ve stejném počtu vozidel jako teď, tak životnost komunikaci klesne na 1/3! Takže k infrastruktuře nabíjení můžeme přidat ještě kompletní renovaci silniční sítě:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (15)
Vaše doporučení:
určitě nečíst (16) 08.09.20 10:23  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Šíříte tu bludy. Žádný elektromobil není 2x těžší jak stejně velké spalovací vozidlo. Konkrétně mé je těžší jen o 100kg oproti dieslovému vozu.

Stejně tak tu šíří bludy i jiní. Ryhlost degradace baterie se ve vozidle nezvyšuje s věkem, ale naopak snižuje.  Doporučuji si na tohle téma najít nějaký odborný článek. 

Akcelerace elektromobilu fakt není menší, ale naopak je právě jedním z wau efektů u těchhle vozidel. Samozřejmě jen tehdy, pokud automobilka úmyslně neomezí výkon motoru. Baterií to ale není.

Velmi diskutovaný dojezd je takový, jaké auto si pořídíte. Většinou o něco menší, než udávají výrobci, ale není to taková hrůza. Hrůza je to jen na dálnici, kde ten propad v dojezdu je už razantní.  A také je dojezd menší u řidiče který nemá zkušenosti s elektromobilem. Řídí se prostě trochu jinak a je potřeba se to naučit. Nováčci bývají obvykle nadšení z razantní akcelerace a tak zbytečně na to šlapou, čímž klesá dojezd. Defakto je to pak závodní styl jízdy a ten je i u spalováků odměněn vyšší spotřebou a klidně až poloviční dojezdem. (opravdu není závoděním stabilní jízda 140 mimo město, ale využívání výkonu motoru, a kroutícího momentu na max při akceleraci. Znají všichni co jezdí na závodní okruhy) 

Neoddiskutovatelná je výhoda ceny u elektra. Né ta pořizovací, ale ta provozní. Z té jsem nadšen naprosto nejvíce.  Pokud si ale pořídíte starší elektro vůz, tak se dá něco ušetřit oproti staršímu spalováku.  

Dosavadní doporučení: určitě nečíst (16)
Vaše doporučení:
přečíst (7) 08.09.20 19:50  Marvin  (212453)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Žádné bludy, ale zkušenost se 2 lety jezdění na elektriku. Ještěže ten křáp patřil zaměstnavateli, sám bych to nechtěl ani zdarma. Nakonec to jezdilo jen po areálu a ven leda pro svačinu do blízké samošky, aby se to nemuselo v kopci odtahovat.

Vámi citované doporučení číst "odborný článek" ohledně degradace baterií? LOL, jsem elektrikář skoro půl století a s bateriemi jsem denně přicházel do styku, prostě rychle odcházejí a navíc jde u auta o nevhodný měkký zdroj - o tom si zase přečtěte něco vy.

Nevěřte tolik teorii, strom praxe se zelená! (J. W: Goethe)

Dosavadní doporučení: přečíst (7)
Vaše doporučení:
přečíst (3) 08.09.20 20:54  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

To bude ten problém. Vozidlo patřilo zaměstnavateli a každý kdo do něj vlezl, tak se k němu podle toho choval. Obzvláště když je to přece to nechtěné vozidlo které znamená změnu. Nechci ale řešit jak se kdo k vozu choval. Jistě to ale nebylo dobře pokud bylo vozidlo na odpis po dvou letech. I já jsem zažil fungl novou firemní Octavii ve verzi RS, kterou měl zaměstnanec jen převézt asi 1000km k šéfovi. A protože nebyla jeho, tak zajížděl s nohou na podlaze. Výsledek byl motor bez oleje při 2000km a nadále mizící olej. 

Že jste elektrikář? No a co?  Za svou praxi jsem se setkal se spoustou né moc dobrých elektrikářů. Třeba to ale není váš případ. Pokud ale nemáte zkušenosti s bateriemi pro elektromobily a tak je srovnáváte s bateriemi z bůhví čeho, pak srovnáváte hrušky s jabkama.. Jistě jste nepracoval před x lety s moderními bateriemi. :-D Já netvrdil že baterie bude lepší. Ona degraduje pořád, ale čím dál pomaleji. Viz graf kapacity v závislosti na ujeté vzdálenosti. 

www.hybrid.cz/i/auto/zivotnost-kapacita-baterie-el ...

 

Dosavadní doporučení: přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (2) 08.09.20 22:04  PetrT  (211140)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Ale vždyt jde přeci o princip jako celek. Je to jednoznačná energetická blamaz! Ach jo.

Dosavadní doporučení: přečíst (2)
Vaše doporučení:
přečíst (4) 08.09.20 20:18  PetrT  (211140)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Jojo, dávám za pravdu. Já jen netusil, že tolik lidí, co bojují za elektroauta, chybělo tak dlouho ve fyzice:-)

Dosavadní doporučení: přečíst (4)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (6) 08.09.20 14:46  Michal Jaroš  (214464)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Jistě máte v určitých věcech o bludech pravdu, ale jsou úplně mimo článek. Celý uveřejněny článek je jeden velký blud. Viz má reakce níže.Vážený pane redaktore, příště než něco vypustíte do světa, tak by bylo vhodné se nejdříve pořádně zamyslet a pak teprve něco psát.Za prvé, fuzni elektrárna. Cituji:"jediná elektrárna by mohla nabídnout mnohem více energie, než celý svět potřebuje, pokud jich budeme schopni vybudovat dost." BUDE TEDY STAČIT JEDNA, NEBO JICH BUDEME MUSET VYBUDOVAT DOST, ABY BYLO VICE ENERGIE, NEŽ CELÝ SVĚT POTŘEBUJE???Za druhé. Píšete o nárůstech prodejů elektromobilů a poklesu prodejů spalovacích motorů. Jako příklad uvádíte Německo. Přijde Vám v pořádku, že prodeje elektromobilů rostou na základě rostoucích dotací a spalovací motory klesají na základě umělé stoupajících cen vozidel? Přijde Vám v pořádku, že z daní obyvatel je přispívání pár jedincům na nakup elektromobilu? Z daní mnoha obyvatel, kteří na koupi nového vozidla nikdy v životě nedosáhnou?Za třetí: uvádíte, že se cena ropy nevyhnutelně zvýší, zatímco cena elektrické energie musí klesnout. Koronakrize si myslím jasně ukázala, kam povede snížená poptávka po ropě. Co se elektrické energie týče, s vyšší poptávkou bude růst i cena. Nehledě na to, že náklady na vybudování infrastruktury pro elektromobily a přenosových sítí budou enormní!!!Kdo to zaplatí? Elektrárenské společnosti???!!!Tohle Vám přijde jako velmi ekonomické a ekologické?Vydáváte se za ekonoma, ale na základě tohoto článku bych Vám určitě svěřil své peníze.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (6)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (10) 08.09.20 12:28  Štětináč  (214462)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Výhodná provozovací cena je jen dočasná iluze. Nafta a benzín jsou komodity zatížené spotřební daní, která aktuálně činí kolem 30% prodejní ceny. V okamžiku, kdy rozšíření elektromobility začne stát za řeč a začne v jejím důsledku ubývat aut se spalovacími motory, přenese se tato daň i na elektromobily, protože stát ty peníze potřebuje a údržba silniční sítě se elektromobilitou nijak nezlevní. 

Náklady dále zvýší nabíjení z veřejných nabíječek, kde cena elektřiny rozhodně neodpovídá ceně kterou platíte doma. Do konstrukce ceny vstoupí atraktivita nabíjecí stanice stejně jako je to u klasických pump (už dnes existují na německých dálnicích  nabíječky, kde cena za 1 kWh přesahuje 25Kč). Dále do ceny vstoupí rychlost nabíjení (rychlejší nabití = vyšší cena) a také množství odebrané elektřiny za určité období - to zrealizují věrnostními programy, díky čemuž nepůjde zjistit jednotkovou cenu za kWh, resp. bude se neustále měnit podle toho kolik se s autem najezdí.

Další tlak na provozní náklady vytvoří cena pojištění a cena oprav. Cena baterie tvoří zásadní položku v ceně vozidla a je to komponenta kterou servis neopravuje - i malé poškození znamená její kompletní výměnu.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (10)
Vaše doporučení:
spíše nečíst (5) 08.09.20 12:57  boban  (214454)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Počítám s tím, že elektřina zdraží. Možností jsou solární panely na střeše domu, které stále zlevňují. Na nich mi stát elektřinu danit nebude. Veřejné nabíjecí stanice mne nezajímají, protože 95% nabíjení řeším doma. Prostě není důvod nabíjet jinde. Jedinou vyjímkou jsou dovolené kdy je pak potřeba použít rychlonabíječku. Zde s vyšší cenou souhlasím, protože tohle nemá být hlavním zdrojem nabíjení. Momentální cena za rychlonabíjení je stanovená tak, že je poměr Kč/km nepatrně nižší jak u dieslového auta.

Cena pojistky je zatím nižší z důvodu nízké nehodovosti elektromobilů. Jejich řidiči jezí většinou klidněji.  Do budoucna ale věřím ve zdražení. To ale neovlivníme nikdo a budem platit všichni

Cena za servis je pro mne něco neuvěřitelného. Za dva roky jsem u starého vozidla zaplatil za servis jen 2000Kč. V ceně byla garančka po 5 letech a výměna chladící kapaliny. Chladící kapalina se u mého vozidla mění co 5, nebo 7 let. Podle toho která. Co se týče výměny baterie do budoucna, tak i s ní počítám. Pořídím novou a starou chci použít k solární elektrárně na domě. Tím si opět slevním náklady na elektřinu doma. Takže defakto za cenu 200 000 tisíc získám né jednu baterii, ale vlastně dvě. Stará baterie z elektromobilu může ještě v pohodě fungovat dalších 10 let na domě. 

Nevidím tu budoucnost tak černě jak píšete a určitě nechci řešit debaty co ostatní. Každý má možnost zvolit do čeho sypat peníze. Jestli investovat do úsporné budoucnosti, nebo žít jen dneškem a zítra nadávat nad vysokými náklady.

Dosavadní doporučení: spíše nečíst (5)
Vaše doporučení:
určitě přečíst (3) 09.09.20 10:09  rajtoral  (140738)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

Při vší úctě, životnost baterie po 10 letech provozu je velice spekulativní věc, která prakticky není odzkoušená. Černě to taky tolik nevidím, ale váš nadšený pohled má do ekonomického pohledu daleko. Ekologicky v místě používání je eauto super, o tom žádná, ale jak dojde k masovém rozšíření, když cena eaut klesá zatím jen minimálně a to z vysokého počátku. Pokud v současnosti mám na výběr normální benzín za 300 tis a totéž eauto za minimálně 2,5 násobek, co si asi vyberu? A kolik je těch, kteří si to za a) mohou dovolit b) mohou nabíjet doma c) projezdí tolik, aby se jim ta elektřina vyplatila? Zatím naprosté minimum a zatím to nevypadá, že by se něco v tomto v dohledné době změnilo, možná až výrazně zlevní baterie a projeví se to na ceně aut. Náklady na provoz jsou sice na polovině, ale to musím najet cca půl milionu kilometrů, aby se to vyplatilo. Kolik takových aut bude? Stovky, možná tisíce... A cca dvě třetiny lidí vůbec nemají možnost nabíjet doma, takže to je další dost zásadní překážka dalšího rozšíření. Jsem realista, akcie jsou jednoznačně přestřelené, koneckonců to říká i sám Musk. Další vývoj bude záležet na tolika okolnostech, že bych si netroufl předpovědět vůbec nic a to se předpověďmi profesionálně zabývám. Neznámých je příliš mnoho stejně jako potenciálních rizik.

Dosavadní doporučení: určitě přečíst (3)
Vaše doporučení:
přečíst (1) 10.09.20 14:52  jiříurbanovský  (214548)

Pouhý reklamní blábol a ještě překroucený

dobrý názor

Dosavadní doporučení: přečíst (1)
Vaše doporučení:


Diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu, další stránky: 1 | 2 | 3 | Další »
stránkovat diskuzi po 10 | 20 | 50

Odkazy k diskuzi Elektrická auta: Blíží se bod zlomu

Elektrická auta: Blíží se bod zlomu - zdrojová stránka k tématu diskuze Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

Zasílání Denního souhrnu názorů na Elektrická auta: Blíží se bod zlomu e-mailem.

Přidat názor - vložte vlastní názor, doporučení, hodnocení nebo zkušenost k tématu Elektrická auta: Blíží se bod zlomu.

 Burza Prime 16:29 
Název Kurz Změna
 COLT CZ GROUP SE  635.00  +0.16% 
 ČEZ  854.50  +0.65% 
 ERSTE GROUP BANK A  1 116.00  +0.22% 
 GEN DIGITAL  491.00  -3.16% 
 GEVORKYAN  252.00  -0.79% 
 KOFOLA CS  272.00  +0.37% 
 KOMERČNÍ BANKA  862.00  +0.06% 
 MONETA MONEY BANK  97.00  -6.19% 
 PHILIP MORRIS ČR A  15 960.00  +1.01% 
 PHOTON ENERGY  44.40  0.00% 
 PILULKA LÉKÁRNY  180.50  -0.55% 
 PRIMOCO UAV SE  900.00  +1.69% 
 VIG  728.00  -2.02% 
Komodity online
 Ropa 88.70 USD 26.04   
 Zlato 2339.74 USD 26.04   
 Stříbro 27.21 USD 26.04   
 Káva 223.33 USD 26.04   
 Cukr 19.43 USD 26.04   
 Bavlna 80.92 USD 26.04   


Zobrazit sloupec 

Kalkulačka - Výpočet

Výpočet čisté mzdy

Důchodová kalkulačka

Přídavky na dítě

Příspěvek na bydlení

Rodičovský příspěvek

Životní minimum

Hypoteční kalkulačka

Povinné ručení

Banky a Bankomaty

Úrokové sazby, Hypotéky

Směnárny - Euro, Dolar

Práce - Volná místa

Úřad práce, Mzda, Platy

Dávky a příspěvky

Nemocenská, Porodné

Podpora v nezaměstnanosti

Důchody

Investice

Burza - ČEZ

Dluhopisy, Podílové fondy

Ekonomika - HDP, Mzdy

Kryptoměny - Bitcoin, Ethereum

Drahé kovy

Zlato, Investiční zlato, Stříbro

Ropa - PHM, Benzín, Nafta, Nafta v Evropě

Podnikání

Města a obce, PSČ

Katastr nemovitostí

Katastrální úřady

Ochranné známky

Občanský zákoník

Zákoník práce

Stavební zákon

Daně, formuláře

Další odkazy

Auto - Cena, Spolehlivost

Registr vozidel - Technický průkaz, eTechničák

Finanční katalog

Volby, Mapa webu

English version

Czech currency

Prague stock exchange


Ochrana dat, Cookies

 

Copyright © 2000 - 2024

Kurzy.cz, spol. s r.o., AliaWeb, spol. s r.o.